Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, november 21, 2009

Wauw, wat een feest!

Zaterdag

Een grote dag voor Rick vandaag, want vanavond vieren wij zijn vijftigste verjaardag groots! Volgens Evite, waar we de uitnodiging van verstuurd hebben, zullen er maar liefst 71 gasten komen, waaronder 17 kinderen. Leuk voor Rick is, dat er dit keer ook een heel stel van zijn collega's met aanhang zullen komen.

We staan dus bijtijds op, Rick als eerste, en ik hoor hem "Holy Crap!" roepen in de gang. Even denk ik, dat er iets ergs is gebeurd, maar dan zegt hij, dat Katja's gele kevertje op de oprit staat! We rennen haar kamer binnen en inderdaad ligt ze daar te slapen. We knuffelen haar even flink, wat een leuke verrassing!

Katja had mij gezegd, dat ze vandaag na de lunch zou vertrekken. Dat zou betekenen, dat ze maar net voor de aanvang van het feest thuis zou zijn gekomen. Leuk vond ik dat niet, maar ja, wat doe je eraan. Blijkt nu, dat ze al weken het plan had om gisteravond na haar werk te vertrekken, maar ook wist, dat wij het helemaal niets zouden vinden, als ze moe en in het donker dat hele eind alleen zou rijden. Nu ze er eenmaal is vinden we het wel heel erg leuk!

Een tweede verrassing wacht me, als ik de computer opstart. Ik heb een berichtje van Penn Camera, dat ik een 16X20 vergroting of 2 11X14 vergrotingen heb gewonnen bij hun fotowedstrijd van oktober (het thema was "Herfst")! Mijn foto van een calebas, die er als een zwaan uitziet, kreeg vierde plaats. Erg leuk!


Omdat Rick gisterochtend vroeg weg moest, doen we vandaag zijn verjaarsontbijt. Ook wel zo leuk, nu Katja er ook bij is. Ricks keuze is, hoe kan het ook anders, Starbucks, wat ik ga halen. Met vijf drankjes (twee gingerbread lattes, een cinnamon dulce latte, een witte chocolade mocca en voor mij een gewone koffie met melk), broodjes met kaas, ei en bacon en scones kom ik thuis.

Na het gezellige ontbijt doe ik gauw een Wii Active routine. Dan gaan Rick en ik hard aan de slag met voorbereidingen voor vanavond. Bij Safeway halen we de bestelde kratten wijn. We hebben Yellow Tail Chardonnay, Shiraz en Rose voor $5,39 per fles, heel redelijk, dus.

Ook nemen we rauwkost- en fruitschalen mee. Ook daarmee hebben we geluk, dat ze deze week maar liefst halve prijs zijn! Het is altijd zo moeilijk in te schatten, hoeveel mensen zullen eten. Onder het motto "beter te veel, dan te weinig" nemen we twee heel grote schalen mee. De rest van het eten zal door een restaurant verzorgd worden.

Rick is een bierdrinker en heeft bij Norm's Beer and Wine een vat Grolsch en een vat Delirium Tremens besteld. Dat zijn zijn favoriete bieren. Het zijn enorm zware vaten, hopelijk komen er vanavond veel bierliefhebbers!

Bij Giant aan de overkant halen we de taart op. Die ziet er heerlijk uit! Het is chocolade cake met chocolade icing en ballonnen als versiering.


We brengen alles thuis en dan ga ik op weg naar Party Mania. Daar staan al drie boeketten van elk tien blauwe, rode en paarse ballonnen klaar om mee te nemen. Het past allemaal precies in de van!

Met alle dingen, die ik bij Party City heb gekocht vorige week, versieren Kai, Saskia en ik het huis. We leggen de tafelkleden neer en zetten de bordjes en servetten klaar. Met de ballonboeketten en "Happy 50th birthday" slinger erbij ziet het er al heel feestelijk uit.

Rick werkt ondertussen aan de muziek van vanavond. Ik moet wel lachen, als Kai mompelt, dat hij het maar niets vindt. Kai is meer een rock 'n roll en heavy metal fan. Rick is dol op Caribische muziek en New Wave.

We hebben voor het vermaak van vanavond Talk of the Town ingehuurd, het bedrijf, dat we ook voor mijn veertigste en Katja's zestiende verjaardag hebben gebruikt.

Als eerste arriveert Andy, de barman, om vier uur. Hij zet een heuse bar op in onze woonkamer. De bank en tafel gaan opzij. Bij binnenkomst zullen de gasten meteen de bar zien en dan verder lopen naar de tafel met etenswaren. Dit blijkt een goede opzet te zijn, want zo blijft niet iedereen, zoals anders, in de keuken staan.

Niet veel later komt Joe zich voorstellen, die het feest in goede banen zal leiden. Hij zal alles regelen, zodat ik ook kan genieten van het feest en niet de hele tijd hoef op te letten op het eten en drinken. Ik moet er even aan wennen, dat ik hem allerlei taken op kan dragen. Hij grapt telkens, dat ik zijn baan overneem, omdat ik bijvoorbeeld zoutjes in een bakje heb gedaan.

Rick wilde bbq als eten en daarvoor hebben we Red, Hot and Blue gekozen. Die komen met bakken met varkensvlees en kip, macaroni en kaas, aardappelsalade, cole slaw (koolsalade), maismuffins, broodjes en diverse sauzen, zoet, pittig en mild. De tafel staat vol lekkernijen, het feest kan beginnen!

Als de eerste gasten om zes uur komen, is Joe werkelijk fantastisch! Hij neemt jassen aan, geeft iedereen "geld" (met Ricks foto erop!) om Blackjack te spelen en zorgt ervoor, dat niemand zonder natje of droogje staat. Voor we het weten is het huis vol en iedereen heeft lol.

Al ben ik niet zo'n bbq fan, Red, Hot and Blue is in dit gebied verreweg de beste en ik smul van hun pulled pork met de hete saus (en die is echt heet!). Duidelijk valt het eten in de smaak, vooral het varkensvlees is al gauw op, gelukkig hebben we een tweede bak. De kinderen doen zich vooral tegoed aan de macaroni met kaas, precies, zoals ik had gedacht.


De black jack tafel loopt als een trein en ik ben vastbesloten het vanavond ook te spelen. Tijdens mijn veertigste verjaardagsfeest was ik te druk met kletsen en natuurlijk wilde Katja als verse zestienjarige haar ouders er niet bij hebben. Drie keer is scheepsrecht, dus vanavond speel ik zeker een half uur. De dealer is erg leuk en ook de kinderen hebben er lol in.


Inmiddels is de karikatuurtekenaar ook gearriveerd. Als eerste heeft hij een hele rij kinderen als "klanten". Daarna komen de volwassenen aan bod. Rick, Katja en Saskia laten hun karikatuur tekenen. Deze man heeft echt talent, vooral die van Saskia lijkt erg op haar. Net als ik wil gaan zitten, is de tijd van de tekenaar op. Nou ja, in ieder geval heb ik blackjack gespeeld.


Joe zorgt ervoor, dat rond half negen de kaarsjes op de taart worden aangestoken. Hij jaagt iedereen naar boven om voor Rick te zingen en dat is toch wel heel bijzonder. Meer dan zeventig mensen, vrienden, buren, collega's en hun kinderen, die "Happy Birthday" voor je zingen. Ik kan zien, dat het Rick even teveel wordt. Maar met twee keer blazen heeft hij de kaarsjes uit en deelt Joe de stukken taart uit.


Voor we het weten is het net voor tienen "last call". De Talk of the Town mensen ruimen op en wij gaan verder met kletsen. De laatste gasten, onze naaste buren Wendy en Don, vertrekken rond een uur. Doodmoe rollen Rick en ik ons bed in, terugkijkend op een zeer geslaagd feest. Rick wilde voorheen nooit feesten voor zijn verjaardagen en heeft vanavond genoten. Zo groots zullen we het niet snel weer doen, maar Rick heeft al plannen voor een Superbowl party (helemaal door onszelf gedaan, echter!).

Zondag

Na de late avond blijven we vanochtend extra lang liggen. Ik probeer van mijn nek- en hoofdpijn af te komen, waar ik om zes uur vanochtend mee wakker werd. Om de een of andere reden zitten mijn spieren weer helemaal vast. Niets helpt, zelfs de Mineral Ice niet. Ik sta dan ook allerminst verfrist op, wat niets met teveel alcohol te maken heeft.

Rick heeft wel echt een kater, grappig om te zien, want meestal houdt hij zich erg in. Ach, op je vijftigste verjaardag mag je ook weleens lekker van je biertjes genieten. Al heeft hij daar vanochtend toch ietwat spijt van. Ik maak maar gauw een ontbijt (nou ja, meer brunch) met roerei en bacon, iets substantieels in de maag helpt vast.

De lucht van het eten krijgt de kinderen ook uit bed. Ook zij zijn niet vooruit te branden! Ik begin dus maar alleen aan het opruimen. Dat valt ook alweer alles mee, want de glazen kwamen ook van Talk of the Town, dus die hebben ze allemaal weer meegenomen. Nu hoef ik alleen de eettafel schoon te maken en het meubilair weer op zijn plaats te zetten.

Er is wel heel veel over van de bbq, wat Joe beneden in de ijskast heeft gezet. Een hele bak met kip, nog meer saus, een bak macaroni met kaas, een bak met baked beans en veel broodjes. Vandaag is Food for Others dicht, maar ik ga ze morgen opbellen en vragen, of ze er wat mee kunnen. Met zijn vijven krijgen we al dat eten nooit op.

Als alles weer netjes is, ga ik met wat tijdschriften voor op het stoepje zitten. Het is voortreffelijk weer, zonnig en zo'n 16 graden. Te koel in de schaduw, maar de zon is nog zo sterk, dat het daarin voelt als 25 graden! Ik moet zelfs af en toe naar binnen om af te koelen. Dat is toch heerlijk op 22 november!

Jim, Leah's broer, die thuis is gebleven, terwijl de rest van zijn familie in Florida zit, komt langs met Diego. De honden vermaken zich prima in de stapel bladeren langs de cul de sac. Cosmo lijkt helemaal blij, dat zijn vriend Diego weer terug is.



Rick en ik nemen Cosmo mee voor een wandeling door de buurt. De komende tijd blijft weer heel druk, natuurlijk. Eerst volgende week Thanksgiving, dan Sinterklaas, vervolgens Saskia's veertiende verjaardag (waar blijft de tijd!) en dan Kerst. Het einde van het jaar is altijd zo leuk, maar ook zo druk, dat ik soms wens, dat het iets meer uitgespreid zou zijn. In ieder geval kan Rick terugkijken op een fantastische vijftigste verjaardag!

23 reacties:

Anja zei

Jullie, en vooral Rick natuurlijk, kunnen terug kijken op een gezellig, geslaagd feest!!
Een feest om niet snel te vergeten maar je wordt dan ook maar 1 maal 50 jaar.

Ineke zei

Wat een fantastisch feest voor Rick. Heerlijk dat alles zo goed verzorgd werd en je zelfs niet/weinig hoefde te doen.

Kristel Holsbeek zei

Wow wat fantastisch!!! Rick, ik kan geloven dat je er van genoten hebt hoor, leuke herinnering. Wist niet dat je een liefhebber bent van DELIRIUM TREMENS, lekker hé;-)...als je eens in BE of Tahiti bent, laat iets weten hé.
Petra, het is heerlijk als je op zo een feest je van niets iets moet aantrekken, zalig hé, kan je tenminste meegenieten!!!

Jasmino zei

Wauw, wat een leuk feest hadden jullie! En wat heerlijk dat jullie er zelf ook volop van konden genieten, het was een goed idee om het gastheerschap uit te besteden.

Sally zei

Super wat een leuk feest en goed georganiseerd.
Haast jammer dat je maar 1x 50 jr wordt haha
Leuke foto van Cosmo en Diego.

Anoniem zei

Wat ziet dat er allemaal gezellig uit zeg, jullie hebben flink uitgepakt.
Sterkte met het herstel van de spieren.
Groet, Bea

Petr@ zei

Wat een geslaagd feest! Wat heerlijk dat al het werk je uit de handen werd genomen door Joe. Zonder hem was je zelf alleen maar aan het rennen en vliegen geweest.

Vita zei

Wat geweldig dat Katja er al zo op tijd was, dat is een mooi begin van de dag. Jullie feest klonk echt Amerikaans grandioos, wat hebben jullie een hoop georganiseerd. Nu maar weer een beetje relaxen, want het klinkt alsof alle spanning in je lijf is blijven zitten!

HennyB. zei

Dit was wel een heel geslaagd feest, vooral als je er zelf volop van kan genieten in plaats van heen en weer rennen, goed gedaan!!
Beterschap met de spieren....

Anja zei

Wat een leuke verrassing van Katja!!

En wat een fantastisch feest! Daar zullen jullie nog lang met veel plezier aan terugdenken!!

Ook nogmaals gefeliciteerd met je prijs bij de fotowedstrijd. Het is een prachtige foto!

Margo zei

Eén woord: Topfeest! Om er alleen over te lezen, wordt je al vrolijk en dat jullie hulp van buitenaf ingehuurd hebben, is een superidee. Zo geniet je tenminste zelf ook en hoef je niet achteraf te horen dat het zo leuk was, maar dat je daar zelf weinig van gemerkt hebt omdat je alleen maar aan het rennen was... Super.
Goeie week maar weer!

Larissa zei

Zo he dat klinkt en ziet eruit als een enorm geslaagd feest!! Wat ontzettend leuk dat er allerlei vermaak was geregeld, dat heb ik in Nederland nog nooit gezien!

Annemiek zei

Dat was een knallend feest!

Petra S. zei

Gefeliciteerd met je fotowedstrijdprijs!
Het feest was een daverend succes! Jullie hadden het op en top verzorgd, super! 71 mensen....wow, wat een boel.
Sterkte met je pijnen, hopelijk voel je je snel beter.

Karin zei

Wat een leuk feest en een al even leuk verslag.
Enne.....een beetje laat, maar niet minder gemeend:

Rick, alsnog van harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag!!!!

Mooie herfstfoto trouwens Petra, logisch dat ie in de prijzen is gevallen!

TOG zei

Leuk dat het feest zo geslaagd was en fijn dat je hulp had en zelf ook volop kon genieten.

Nynke zei

wow, jullie hebben het groots aangepakt, leuk!! Klinkt als een erg gezellig feest.
Gefeliciteerd nog met de verjaardag van Rick! groetjes uit Connecticut (druilerige dag vandaag..)

Natasja Valentijn zei

Een beetje laat, maar nog gefeliciteerd met de 50e verjaardag van Rick. Zo te zien was het een geslaagd feest, waar hij met plezier op terug kan kijken! Ook jij natuurlijk gefeliciteerd met je prijs.

Brin zei

Wat een origineel idee die Black Jack tafel en karikatuurtekenaar ! Zal ongetwijfeld voor veel gezelligheid gezorgd hebben.

Het plaatsen van een Abrahampop in stro dat kennen wij hier in Belgïe niet, toch niet in onze streek.

Nog proficiat aan de jarige en geniet nog na van het geslaagde feest !

Marjon zei

Wat een fantastich feest zeg, dat zal Rick niet snel vergeten denk ik. Daar kan hij nog jaren met veel plezier op terug kijken.
En wat heerlijk dat alles geregeld werd voor jullie, dan kun je tenminste zelf ook van je feest genieten, in plaats van dat je de hele tijd heen en weer rent.

Oh en nog gefeliciteerd met de prijs voor je foto. hij is ook erg leuk.

Anja zei

Petra, je hebt een Creatieve Blog Award van mij gekregen. Op mijn weblog lees je er meer over.

Larissa zei

Ik was ervan overtuigd dat ik je gefeliciteerd heb met de verjaardag van Rick, maar ik kan het nergens terugvinden! (misschien heb ik het op Facebook gedaan?) Voor de zekerheid dus nog een keer: (Alsnog) van harte gefeliciteerd met de 50ste verjaardag van Rick!!

Nicole zei

Een heel klein beetje mosterd na de maaltijd, maar alsnog gefeliciteerd met Ricks 50e verjaardag! Ik had je al gemaild hoe leuk ik Katja's verrassing vond, maar volgens mij ben ik toen helemaal vergeten om Rick te feliciteren. Dus vandaar hierbij alsnog.

Wat een super gezellig feest hadden jullie en wat fijn dat het zo druk bezocht was. En wat ideaal, van die mensen die je al het werk uit handen nemen zodat je er zelf ook nog iets aan hebt. Anders blijf je zelf ook maar aan het rennen en gaat het feest grotendeels aan je voorbij. En da's altijd jammer, maar met zo'n mijlpaal als deze helemaal.