Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 09, 2009

Alweer woensdag (en nog maar 16 dagen voor Kerst)

Omdat Rick rond het middaguur een vlucht naar San Diego heeft (waarom mag hij nu telkens naar die lekker warme plekken reizen, zucht!), gaat hij vandaag niet naar zijn werk. Zo kunnen we gezellig samen bij Starbucks gaan ontbijten.

Het heeft vannacht enorm geregend, bijna tien centimeter is er gevallen in zo'n korte tijd! Gecombineerd met de sneeuw zorgt dit voor overstromingen, zelfs, voor het eerst ooit, in onze achtertuin. Het wordt vandaag dus zaak Cosmo uit zijn geliefde achtertuin te houden. Voor we gaan ontbijten nemen we hem dus vast mee voor een wandeling. Gelukkig is het inmiddels wel droog.

Bij Starbucks is het, zoals altijd, flink druk! Opvallend vind ik dat wel. Het maakt niet uit hoe laat het is, er zijn altijd mensen in de Starbucks winkels in Vienna! In de winter vind ik het ook vooral een heel gezellige plek om even iets warms te drinken of eten.

Na het ontbijt gaan we nog even naar Safeway om verjaarskaarten voor Saskia te zoeken. Ik bedenk me, dat dit al zo'n gewoonte is voor mij, die ik niet meer vergeet, terwijl ik niet met kaarten geven ben opgegroeid. Ik moet er altijd even bij nadenken er geen te kopen, als ik voor een Nederlandse vriendin een verjaarscadeautje breng. Amerikanen brengen altijd een kaart mee bij verjaardagen, vaak zonder iets anders. Een cadeautje is alleen de gewoonte bij heel goede vriendinnen of speciale verjaardagen.

Thuis doe ik een Wii Sports Active routine, terwijl Rick inpakt. Mijn knieen doen gelukkig geen pijn meer, maar voelen wel nog stijf aan, dus ik doe er voorzichtig mee. Terwijl ik zo bezig ben, wordt me opeens de reden voor de knieproblemen duidelijk.

Toegegeven maakte ik me best zorgen om het feit, dat mijn beide knieen opeens zoveel pijn deden. Ik heb wel vaker pijn aan mijn knieen, maar nooit zo erg en ook niet allebei tegelijk. Ik was echter vergeten, dat ik maandag wel degelijk iets nieuws had geprobeerd. Ik heb een aantal minuten zijdelings op de stairmaster gelopen. Natuurlijk gebruik ik die spieren en pezen nooit, dus die protesteerden hard een aantal uren later. Opgelucht neem ik me voor dat nooit meer te doen!

Na afscheid van Rick te hebben genomen, ga ik naar het centrum. Mijn eerste stop is het postkantoor. Ik heb twee pakjes om naar Nederland te sturen en 57 Kerstkaarten om van postzegels te voorzien.

Het is lunchtijd, dus ik verwacht drukte. Tot mijn verbazing is het echter het rustigst, dat ik het ooit gezien heb. Ik ben meteen aan de beurt. De postzegels neem ik mee naar de van. Wat is het toch heerlijk, dat het tegenwoordig stickers zijn! Ik herinner me nog de vieze smaak na het likken van al die postzegels. Nu zijn al die kaarten onderweg en zal de volgende Kerstkaart, die wij mogen ontvangen, van iemand komen, aan wie ik er geen heb gezonden.

Bij Gamestop hebben ze het cadeautje, dat Kai graag aan Saskia wil geven: Monopoly voor de Wii. Daar zo wachtend tot de klant voor mij is geholpen, verbaas ik me over de enorme hoeveelheid electronische spelletjes, die er zijn! Gamestop heeft ze voor alle systemen, zowel klein, als groot.

Voor Laura komt om mij een massage te geven, wil ik onze online Kerstkaart maken. Intussen luister ik naar het Trans-Siberian Orchestra via Zune. Ik ben dol op hun Kerstmuziek, vooral Christmas Canon Rock en Ghosts of Christmas Eve.

Laura heeft heel wat te doen vandaag. Niet alleen de enorme knopen tussen mijn schouders, die door het koude weer nog erger zijn, maar ook mijn knieen. Soms doet het zoveel pijn, dat ik niet kan ademen, maar na afloop voelt het allemaal een stuk beter. Daar doe ik het voor en daarom blijf ik bij Laura. Andere masseurs zijn al gauw bang, dat ze me teveel pijn doen, terwijl dat juist nodig is.

Na de massage ben ik wel altijd uitgeteld. Gelukkig hoeven we nergens meer naar toe. We eten makkelijk maaltijdsoep en hangen dan voor de televisie, waar de ene Kerst sitcom na de andere te zien is.

Buiten huilt de wind om het huis. Er is een "wind advisory". Dat betekent ook weer het enige nadeel van Kerstversieringen in de tuin: twee sneeuwmannen zijn omgeblazen en de lichtjes van de vlinderstruik gevallen. Ik wacht maar tot morgenavond om het allemaal weer een beetje op orde te brengen.

Hierbij wens ik iedereen, die hier meeleest, een heel fijne Kerst en een super 2010! Onze online kaart aan jullie (wel verkleind om op dit blog te passen, als je hem ware grootte wilt, laat het dan even weten):

13 reacties:

Anja zei

Ook voor jullie fijne, gezellige feestdagen en alle goeds voor 2010!!

Kristel Holsbeek zei

Wat een geluk dat je terug herinnert vanwaar die pijnen in je knieën.

Wij wensen jullie ook hele fijne feestdagen en een voorspoedig Nieuwjaar!!

Jacqueline zei

Hele fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2010 voor jullie allemaal.

Jacqueline

Petr@ zei

Heerlijk voor Rick, om naar San Diego te mogen. Even weg uit de kou. Jammer dat je niet meekunt.

Fijn dat je weet waar de pijn in je knieën vandaan komt. Zo kun je het in de toekomst voorkomen.

Erg leuk, jullie online kerstkaart. Je hebt mooi gebruik gemaakt van de sneeuw die er is gevallen van de week.

Ook voor jou, Rick, Katja, Kai, Saskia en alle huisdieren een hele gezellige kerst en een gelukkig en gezond 2010 gewenst!

Anja zei

Ook voor jou en je gezin hele gezellige feestdagen en een fantastisch 2010!!!

Mooie online kerstkaart heb je gemaakt. De sneeuw kwam goed van pas...

Elke zei

Mooie kaart! En ook van ons de beste wensen!

Goed dat je toch nog ontdekte dat je andere oefeningen gedaan had. Niks om je dus ongerust over te maken, maar gewoon een normale reactie.

Anoniem zei

Ook voor jullie een prachtige kerst en een gezond 2010.
Groet,
Bea

Marjon zei

Ook voor jou en je gezin fijne kerstdagen en een fantastisch en vooral gezond 2010!!

Jeanny zei

Dank je!! Ook voor jou en je familie hele fijne Kerstdagen en een Gelukkig en Gezond 2010 toegewenst.
Groetjes uit Oisterwijk!!

Anoniem zei

Ook voor jullie fijne dagen en een goed en gezond 2010.

Groetjes Trudy

Petra S. zei

Gelukkig wist je je te herinneren hoe je zo'n last van je knieën hebt gekregen. Rechtop de apparaten daan staan dus.
Spot was vanochtend ook 1 grote blub hond, een lekker de sloot ingegaan samen met Donna. Stinken die honden, getver. Thank god voor oude handoeken.
Leuke online kaart! Mooi met de sneeuw erbij.
Ook vanuit Driebergen een hele fijne kersttijd met veel liefde, warmte en gezelligheid en voor het nieuwe jaar alle goeds.

HennyB. zei

Bedankt voor je goede wensen en voor jullie natuurlijk ook heerlijke Kerstdagen gewenst en een spetterend 2010.

Bibi zei

Wat een gezellige kerstkaart:-).
Maar goed dat je je al snel realiseerde waar die pijn vandaan kwam!