Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 23, 2009

Christmas Eve eve

Saskia's Facebook status is bovenstaande. De dag voor de dag voor Kerstmis, want dat is het vandaag. Helaas zitten wij nog in spanning, want FedEx heeft Katja's "Santa" (grote) cadeau hier in Chantilly (15 km hiervandaan), maar kan het om de een of andere reden niet bezorgen.

We hebben sinds de sneeuwstorm geen FedEx wagen gezien, alleen USPS (post) en UPS voertuigen. Heel vervelend, als het hier niet op tijd is! Dat zal dan de tweede keer zijn, dat FedEx niet op tijd is voor Kerst hier. Ik duim nog, dat het morgen zal komen. Rick en ik zijn het erover eens, dat UPS veel betrouwbaarder is, dan FedEx. Dat was vroeger wel anders.

Omdat ik nog steeds niet durf te rijden, brengt Rick me naar Anytime Fitness. Nu zie ik wel, dat alleen de weg achter ons nog heel slecht begaanbaar is, de rest is open. Onderweg zien we, hoe er bij een huis de grootste sneeuwpop, die we ooit hebben gezien, wordt gebouwd. Op de terugweg neem ik er een foto van, maar later zien we, dat er een hele familie komt. Hopelijk lukt het morgen er nog een keer langs te gaan voor een foto.

Mijn routine is een half uur op de Stairmaster en daarna tien minuten elliptische machine, tien minuten fiets en tien minuten lopende band . Als de Stairmaster een eigen tv had, zou ik er langer op gaan. Zonder is het zoooooooooooo (kan ik het nog duidelijker maken?) saai!!! Ik probeer de tv voor me te lezen of de grote tv, maar die staat meestal op ESPN, niet mijn kanaal.

Voor ik mijn buikoefeningen doe, bel ik Rick om me op te halen. Hij belooft meteen te komen, maar dat valt tegen. Gelukkig heb ik mijn "Alpine hoodie" van Old Navy aan, de muts is gevoerd met "bont", en, al is de temperatuur om het vriespunt, de zon voelt warm aan.

Na mijn douche gaan Rick en ik gauw naar Wegmans. We verwachten enorme drukte en die is er ook. De parkeergoden zijn ons gunstig gezind, want net voor ons vertrekt er iemand. Later hoor ik allerlei omroepen voor auto's, die verkeer geparkeerd staan.

We beginnen met lunch. Ze hebben een heerlijke Marrokaanse linzen met kikkererwtensoep. Daarbij neem ik een halve tonijnsaladesandwich. Rick neemt een hele rosbiefsandwich. Het smaakt als altijd superlekker! Intussen maakt Rick een afspraak voor hem en Katja voor hun H1N1 prik. Hopelijk is Katja dan beter, want ze kwakkelt nogal.

Als we eenmaal de supermarkt ingaan zijn daar Nederlandse toestanden. Sorry voor de woordspeling, maar ik lees zo vaak "Amerikaanse toestanden", en dit doet me erg aan Nederland denken. Het is zo druk, dat ik karretjes tegen mijn hielen krijg. Verschil is wel, dat men oprecht "I'm so sorry!" roept.

De kunst is je karretje te laten staan (let wel op waar, want ik was het mijne een paar keer kwijt) en er dingen naartoe te brengen. We hebben een ellenlange lijst, niet alleen voor ons Kerstavond buffet en Kerstdiner, maar ook van de kinderen voor lunch en dergelijke. We vinden alles en dan nog wat: Beemster kaas! Dat is voor het eerst ooit, dat ik die in de VS vind.

Na een paar uur hebben wij alles en tot onze verbazing staan er geen rijen bij de kassa's. We zijn vrijwel meteen aan de beurt en alles wordt bekwaam ingepakt. Over inpakken gesproken, dat is, wat ik de rest van de middag doe. Op een paar kleinigheden na heb ik nu alles ingepakt. Rick heeft nog wat te gaan.

Rick heeft inmiddels de twee jongsten meegenomen naar Target. Daar hebben zij geshopt voor de rest van ons. Getuige de goede humeuren bij thuiskomst is dat gelukt.

Met zijn allen gaan we uit eten bij Maple Ave restaurant. Daar worden we als oude vrienden verwelkomd. Ik heb Joey, een van de eigenaressen, op mijn Facebook en zij herinnert zich mij ook.

Iedereen, behalve ondergetekende, bestelt een uiensoep en hamburger met kaas. Ik neem ook de uiensoep, die erg lekker is, maar niet zoveel lekkere gesmolten kaas heeft, als we hoopten. Mijn andere gerechten smaken super. Zoete aardappel gnocchi met champignons en ham en salade met prosciutto en geitenkaas, het gaat er allemaal goed in.

Katja voelt zich steeds zieker. Zo erg, dat ze huilt. Dat is heel ongewoon, dus Rick en ik doen alles om het voor haar beter te maken. Ik maak me wel wat zorgen, want Katja gaat dinsdag naar Egypte vliegen. Ik denk, dat een doktersbezoek morgen onvermijdelijk is.

Hieronder een paar grappige filmpjes:
Versiering hier dichtbij:


Als je ooit in een nagelsalon hier in de VS bent geweest is dit heel herkenbaar:


Eens een ander Kerstlied:

15 reacties:

Bianca (Hollandranch) zei

Wat zielig voor Katja (en jullie) dat ze zich zo ziek voelt, hopelijk is ze snel beter en kan ze op vakantie, beetje warmte lijkt me wel lekker met die kou bij jullie ! (wat ligt er nog een sneeuw !) brrr

Anja zei

Hopelijk zal het cadeau voor Katja nog op tijd bezorgd worden. Vervelend dat ze zich zo ziek voelt, veel beterschap voor haar!

Martine zei

Ik vind het altijd heel leuk om je dagboek te lezen, maar rond deze periode is het toch echt genieten! heerlijk, die kerstvoorbereidingen met het hele gezin :-D

Anja zei

Wat een gedoe he, boodschappen doen in deze tijd. Helaas moet ik er dalijk zelf ook nog even uit voor de laatste dingen.

Wat naar dat Katja zich zo ziek voelt. Hopelijk valt het mee en knapt ze snel weer op. Heel veel beterschap voor haar!!!

Annemiek zei

Beterschap aan Katja!
Een paar uur in Wegmans zou hel voor mij zijn :)

Anoniem zei

Erg leuk om te zien, die hysterische tuin. Maar ik zou wel gek worden als ik in het huis zou wonen! Is dit nu ook de tuin van het varken, of zie ik het verkeerd?
Beterschap voor Katja en hele mooie dagen gewenst.

groet,
Ingrid
CadIJ

Anoniem zei

Heel leuke kerstavond/dag toegewenst en alle goeds voor 2010!

Anoniem zei

Bovenstaande bericht was van Lian ;o)

Ineke zei

Erg he om nu boodschappen te moeten doen!
Fijne kerstavond en beterschap voor Katja.

gr, Ineke

Petra zei

@Ingrid -- Inderdaad, goed opgemerkt, het is het huis met het varken.

Rita Meyer zei

Ik ga straks de supermarkt trotseren. Ik was niet van plan te koken deze vakantie, maar we moeten wel ontbijten en we gaan kerst bij vrienden vieren en ik moet een fruitsalade meenemen. Het zo heerlijk om weer in Amerika te zijn!
Dat filmpje over de nagelsalon is echt lachen. Spot on! Precies de reden dat ik op een gegeven moment naar een day spa ben gegaan waar men geen Vietnamees spreekt onder elkaar. Ik vond dat heel erg vervelend!
Wens Katja maar beterschap toe!

Petr@ zei

Wat vervelend voor Katja dat ze zich zo ziek voelt en helemaal zo vlak voor haar reis naar Egypte. Hopelijk knapt ze snel op. Geef haar maar een grote hug vanuit Nederland.

Hele fijne kerstdagen voor jou en je gezin!

Hester zei

Wat vervelend dat Katja ziek is.

Toch fijne Kerstdagen gewenst

Cisca zei

Joh wat vervelend dat Katja zo ziek is zeg. Hopelijk weten jullie snel wat er is.
Wij halen soms Beemster kaas, ze verkopen het hier op de lokale Farmers Market.

Merry Christmas!

Tink zei

Eigenaardig genoeg zijn alle winkels hier erg rustig, nergens geen rijen, paden vrij om met je rolstoel/wagentje door te rijden, alles op voorraad en zelfs de wegen zijn niet druk. Alle department stores zijn rustig, supermartkten net zo. Zouden wij ons in de Pacific NorthWest dan minder druk maken als de rest van het land? ;-) Ik meen me zelfs te herinneren dat dit vorig jaar ook zo was maar toen gaven we de sneeuw de schuld.

Ik doe 95% van m'n shopping online, geen wachttijden, geen drukte en geen gezoek van winkel in winkel uit. Zelfs boodschappen/levensmiddelen gaan online. Deze tijd van het jaar shop ik veel bij de Britse en een ander winkle die EU produkten verkoopt en kan zo ook van Frans spul inslaan.

Alleen dan nog even de laatste dingen zoals melk en eieren en klaar zijn we.

Hoop dat jullie fijne dagen hebben Petra met je hele gezin zo lekker thuis. Enorm stressen voor Katja of ze zich beter voelt voor de reis, datz al het er niet beter opmaen natuurlijk. *zucht* rot hoor!