Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 28, 2009

Grandpa is hier

Met al het uitslapen van de afgelopen dagen heb ik nota bene moeite met om acht uur opstaan! Ik wil per se de core training van kwart voor negen doen. Rick staat ook op en samen ontbijten we.

Gisteren was het zulk heerlijk weer en het is net zo zonnig vandaag, maar zoveel kouder! Het is maar net boven het vriespunt en waait hard. Zo zal het ook de hele dag blijven, de voorspelde 7 graden halen we absoluut niet. Deze decembermaand is een van de koudste in mijn herinnering hier!

Ondanks de stoelverwarming in mijn van kom ik rillend bij Anytime aan. Daar zijn tot mijn verbazing toch best veel mensen aanwezig. Natuurlijk gaat het gesprek over de sneeuw- en Kerstervaringen.

Sharon heeft een verhaal over een hangbuikzwijn, dat een nacht bij hen doorbracht. De baas van een van haar zonen had dat beestje als "grap" Kerstcadeau voor zijn dochter gekocht, wetend, dat zijn vrouw er vierkant tegen zou zijn. Hij had Sharon gezegd het diertje (van drie maanden) niets te eten te geven, terwijl die varkentjes constant moeten eten. Dat vind ik toch zo zielig! Het is een dier en geen grap. Ik hoop van harte, dat het ergens goed terechtkomt!

Na het uur gewichten heffen doe ik nog een half uur op de elliptische machine. De stairmaster is (tot mijn opluchting, anders had ik dat van mezelf moeten doen) al bezet. Het is druk vandaag met de meeste machines bezet. Er zijn een paar bekenden, waaronder Niall. Dat vind ik het leuke van deze locatie, vrijwel iedereen woont in Vienna.

Intussen zijn Rick en Katja naar de dokter voor hun H1N1 prik. Katja krijgt de flumist en Rick de gewone prik. Nu is de hele familie ingeent voor H1N1. Dat geeft me wel een gerust gevoel, vooral voor de kinderen.

Als zij thuiskomen, gaan Katja en ik erop uit naar Pan Am Center. We beginnen bij Pro Nails 3, waar Katja haar tenen en vingers laat lakken en ik mijn zijden nagels laat bijwerken. Onderwijl lees ik mijn "Zits" boek, dat ik voor Kerst kreeg, waardoor de tijd lekker snel gaat. Eigenlijk heb ik helemaal geen geduld voor dit nagelgedoe, maar het eindresultaat mag er zijn.

Netjes gelakt gaan we naar Safeway, waar Katja nog wat laatste benodigdheden voor haar reis naar Egypte haalt. Dat blijkt nog heel wat te zijn! Ik waarschuw haar, dat er wel een gewichtsrestrictie is op haar bagage, want op deze manier zal haar toilettas al teveel wegen!!

Inmiddels hebben we enorme trek gekregen en halen lunch bij Pho Thang Long. Ik bestel mijn gewoonlijke vissoep en Katja een vermicelligerecht met kip. Terwijl we op ons eten wachten, ziet Katja een vriend van school. Dat kind komt werkelijk overal, waar we zijn, bekenden tegen!

De rest van de middag helpen we Katja met inpakken. Ze ergert zich aan ons, want vindt, dat ze het allemaal zelf wel kan, maar er zijn toch al dingen, zoals transformers voor electriciteit, waar zij niet aan denkt. Egypte is niet bepaald om de hoek, dus als ze iets belangrijks vergeet zal het duur zijn het daarheen te sturen.

Om half vijf horen we Ricks "alarm" van iemand, die de oprit oprijdt, afgaan. Eindelijk is "Grandpa" gearriveerd. We verwachtten hem een paar uur eerder, maar er was veel verkeer door het "feestdagen verkeer".

We bestellen op Ricks vader verzoek Chinees en het wordt een gezellige avond. We hebben natuurlijk veel bij te kletsen, want we zagen hem voor het laatst aan het begin van de zomer. Morgenavond gaan ze op hun grote avontuur. Ik vind het heel bijzonder, dat mijn 75-jarige schoonvader onze 19-jarige dochter op zo'n monumentale reis meeneemt!

17 reacties:

Cisca zei

Dat is ook echt bijzonder! Ik ben echt heel benieuwd hoe ze het gaan hebben. Hoelang blijven ze weg?

Petra zei

Ze gaan van morgen tot de 7e, dus een dag of negen.

saskia zei

Trouwens, het makkelijkste als ze iets vergeet is het gewoon ter plekke kopen als het levens noodzakelijk is. Ik hoop dat ze een fijne reis zal hebben.

Anja zei

Dat is zeker bijzonder. Goede reis en veel plezier voor Grandpa en Katja!

Monique (Nieuwen Oord) zei

Paspoort en creditcard mee en verder is alles te koop :-)

Naomi Overdam zei

Ben benieuwd of ze er een echte cultuur reis ervan gaan maken? Of gaan ze duiken, denk dan alleen Katja. En het lijkt me ook bijzonder om daar oud en nieuw te vieren. Wens ze een goede reis.

Anja L. zei

Wat leuk zo´n reis met je opa. Ik hoop dat ze een geweldige tijd hebben daar.

Anja zei

Wat leuk dat Katja dit samen met haar opa kan doen, dat is zeker bijzonder. Ik hoop dat ze samen een hele leuke tijd hebben daar!

Petr@ zei

Zeker bijzonder, dat je schoonvader zijn kleindochter meeneemt op zo'n verre reis. Ze zullen het vast erg naar hun zin hebben.

Annemiek zei

Goede reis en veel plezier aan Katja!

Anoniem zei

Goede reis voor Katja gewenst, ik ben inderdaad heel benieuwd wat ze gaan doen/zien in Egypte. Ook wel spannend voor jullie lijkt me, dat jullie dochter zo'n verre reis gaat maken.

groet,
Ingrid
CadIJ

HennyB. zei

Leuk hoor om zo'n reis te maken met je grandpa. Wens hun beiden mar veel plezier, Egypte is zo'n bijzonder land. 'k Ben benieuwd wat ze allemaal gaan bezichtigen!

Derk (grandu) zei

Dat moet een mooie reis worden! Het lijkt me heel bijzonder om zo ver weg op vakantie te gaan met je opa. Ben erg benieuwd naar de verhalen!

Petra S. zei

Ooooh, dan zijn ze nu al op weg! Ik zwaai als ze boven ons langs komen...
Wat een avontuur voor beiden, geweldig. Heel veel plezier Grandpa en Katja.

Marjon zei

Inderdaad is het heel bijzonder dat Katja met haar grootvader op stap gaat. geweldig dat ze dit samen kunnen doen, daar heeft ze later vast hele goede herinneringen aan.
Als ik zoiets lees mis ik het wel dat mijn kinderen dat nooit hebben kunnen doen. Mijn vader was al overleden voor de kinderen geboren waren.

Dat inpakken herken ik wel, Nick is vanavond naar Londen vertrokken en ik mocht ook niets zeggen over wat er mee moest.

Bianca (Hollandranch) zei

Wat leuk dat die op vakantie gaan met elkaar !! Heel veel plezier gewenst aan ze en een supergoede reis.

En wat zielig voor dat zwijntje ! inderdaad dieren zijn geen grap, daar zorg je gewoon goed voor en zeker als het " baby's" zijn nog. Ik hoop dat het beestje een goed huis vindt.

Anoniem zei

Waarom bel je de ASPCA niet,Petra en vertel je over die man met dat hangbuikzwijntje?ik zou dat meteen gedaan hebben als ik wist dat iemand dat zou gaan doen met dat beestje.

Karin,Bonaire