Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 17, 2009

Het gezin is weer compleet!

Alweer een ijzig koude, maar stralend zonnige ochtend daagt. Deze decembermaand is tot nu toe veel kouder, dan normaal. Rillend rijd ik naar de sportschool, dankbaar voor mijn verwarmde stoelen, wat een luxe!

Sharons klas gaat snel voorbij. We zijn zo in gesprek gewikkeld over van alles en nog wat, ook de dame, die eerder het kletsen niet leuk leek te vinden, doet nu enthousiast mee. Behalve het sporten zijn we ook een soort therapie voor elkaar, want in ieders leven zijn wel spanningen en met de feestdagen komen die nog eens wat duidelijker naar boven.

Na het uur gewichtheffen doe ik nog een half uur op de stairmaster. Niets voelt beter na afloop, maar ik tel letterlijk de secondes af, terwijl ik erop sta! Thuis neem ik Cosmo voor een ijskoude wandeling mee. Ik ben te lui me daarvoor te verkleden, maar zal dat toch moeten gaan doen. In bezwete kleding is het veel te koud, de wind gaat door merg en been!!!

Met Karin heb ik voor de lunch afgesproken bij Pastry Xpo. Dit is een nieuw cafe hier in de buurt, gerund door (zoals zoveel) Libanese mensen, maar het heeft een Europese sfeer.

Behalve heerlijke bonbons en taarten is er ook een lunchmenu. De eigenaresse begroet ons enthousiast en we mogen de soep proeven. Karin probeert de kippesoep en ik (natuurlijk) de snijbiet met linzen (mijn favoriet) soep. Heerlijk! Van die laatste bestel ik een kop.

Verder doen we ons allebei tegoed aan een kleine quiche. Die van mij is met champignons en ui, die van Karin met asperges. Intussen geef ik Karin haar verlate verjaars- c.q. vroeg Kerstcadeautje. Het is een mok met een cardinaaltje erop van Marjolein Bastin. Ik wil er nog niet aan denken, maar op een gegeven moment gaan Karin en Frank terug naar Nederland, en dan is zoiets een leuk aandenken.

Van Karin krijg ik een heel leuk boek, The Godmother. Ik zie ernaar uit er lekker in te gaan lezen, maar dat zal waarschijnlijk tot na Kerst moeten wachten. Na een heel gezellig lunch nemen we afscheid tot het nieuwe jaar, want Karin en gezin gaan dinsdag naar Nederland.

Snel rijd ik naar Sears om de gisteren online bestelde fiets op te halen. Dat is natuurlijk een hele doos, dus hij wordt naar mijn van gebracht en ingeladen. Daar zal ik morgen hulp bij nodig hebben om hem naar de Angel Tree te brengen!

Onderweg bedacht ik me, dat ook bij Fair Oaks Mall een Build A Bear zit. Daar kies ik een puppy voor Aisha. De medewerkster is helemaal geinteresseerd, als ik vertel, dat dit voor een meisje van de Angel Tree is.

Daarbij kies ik een lief jurkje, een pijama en een borstel met fohn, die echt blaast. Zo kan ze er echt mee spelen. Van de Build A Bear medewerkster krijgt ze oorstrikjes in allerlei kleuren en een paar schoentjes, hartstikke aardig! Het enige jammere van de Angel Tree is, dat je de gezichtjes bij het openen niet te zien krijgt. Die probeer ik me dan maar voor te stellen.

Eigenlijk heb ik ons budget voor Aisha al overschreden, maar ik loop bij Sears toch nog even door de kinderkledingafdeling. Daar zie ik gevoerde "hoodies" afgeprijsd van $40 naar $15! Dat kan ik toch niet laten gaan? Ik kies een leuke uit en zo heeft Aisha ook nog een nieuw kledingstuk. Hopelijk zal ze dit een fijne Kerst vinden.

Net op tijd om Saskia van school te halen ben ik terug. Zij heeft een afspraak bij de orthodontist. Er moeten "spacers" tussen haar achterste kiezen onderaan geplaatst worden. Volgende week moeten we terugkomen om daar een nieuw deel van haar beugel te laten aanbrengen. Saskia kan niet wachten, tot ze klaar is met dit hele beugelgedoe (ik ook niet).

Tussen de orthodontist en chiropractor afspraak in gaan we nog even naar Party City. Saskia's feestje is morgenavond, dus we halen er bordjes, vorken en servetten voor. Ook nemen we Kerst "crackers" mee en bordjes om de lekkernijen voor de buren op te leggen, dit weekend.

Na de chiropractor ben ik eigenlijk uitgeteld. Dit koude weer vraagt zijn tol van mijn lichaam. Om toch produktief te zijn, bestel ik de laatste online cadeautjes, want vandaag is voor veel websites de laatste dag. Alleen voor Kai en Saskia willen we nog een paar kleinigheden vinden, maar verder zijn we klaar voor het inpakken (waar ik een hekel aan heb!).

De post brengt voor mij al een paar vervroegde Kerstcadeautjes. In ruil voor Mineral Ice stuurde Mirjam mij een hele stapel banketbakkersborstplaat en Tijgernootjes. Super lekker en mijn eerste borstplaat dit jaar! Nogmaals hartelijk dank!

Van Ingrid, die hier eerder dit jaar op bezoek was, kreeg ik, zomaar out of the blue (no pun intended ;)), een "Delfts blauwe getegelde" kussensloop. Hartstikke leuk en lief, met Nederlandse gezegdes erop. Na de Kerst gaat dat erg goed staan op onze bank! Dank je wel, Ingrid!

Rick had vanmiddag de Kerstlunch van zijn werk, die om drie uur begon en hij is er pas om half acht van thuis. Ricks Kerstvakantie is nu begonnen, heerlijk, tot en met 4 januari heeft hij vrij!

Rick staat erop mij mee naar Sushi Yoshi te nemen om het te vieren. Hij heeft zelf geen trek, maar wil mij trakteren. Nou, daar zeg ik geen nee tegen! De sushi chef herkent ons en we krijgen meteen een lekker tonijnhapje voorgeschoteld. Dit is mijn favoriet van de vier hier in Vienna, want ze hebben exotische vissoorten op het menu. Ook kun je per stuk bestellen en zo meer verschillende dingen proberen.


Sashimi blijft een kunstwerk

Op de terugweg komen we langs Pats huis en ik bedenk me, dat ze vanavond thuis moet zijn. Ze wilde vanochtend iets samen ondernemen, maar ik had al met Karin afgesproken. We bellen aan en inderdaad is Pat er en een paar buren, die haar helpen met allerlei electronica.

Pat is bezig met haar foto's en toevallig kan Rick haar helpen met Photoshop Elements. We drinken gezellig een glas wijn en dan moeten Rick en ik er weer vandoor, want we verwachten Katja ieder moment thuis. Ik ben echt blij Pat toch nog even gezien te hebben.

Niet lang, nadat wij thuiskomen, komt Katja opgelucht binnenlopen. Ze is doodmoe en voelt zich vreselijk. Ze vertelt, dat ze ons halverwege wilde bellen om haar op te halen, zo moe was ze. Ik herken het, het is een ellenlange rit, zeker als je slecht hebt geslapen en half ziek bent. Gelukkig heeft ze het heelhuids gehaald!


Om een slechte foto te laten zien: Cosmo heeft rode ogen en Meike ziet er als een buitenaards wezen uit met die vuurogen!

Katja gaat lekker languit op de bank en eet de door ons meegebrachte sushi met smaak op. Zo ziek is ze dus gelukkig niet. Rick draagt haar spullen naar binnen en vraagt zich af, of ze haar hele kamer mee heeft genomen. Onvoorstelbaar, wat er allemaal in zo'n Kevertje gaat! In ieder geval is het hele gezin weer compleet. Heerlijk!

9 reacties:

Kristel Holsbeek zei

Wow het is je dan toch gelukt om een prachtige kerst te geven...wees zeker ze gaat heel gelukkig zijn, een blij gezichtje met fonkelende oogjes!!!

Leuk dat iedereen er weer is...maak er een gezellige tijd van.

Monique (Nieuwen Oord) zei

Ik vind je verhaal over Angel Tree zo mooi! Niet zomaar wat doneren, maar echt zelf de cadeautjes gaan kopen en er goed over nadenken waar je een kindje blij mee maakt. Geweldig idee.

Anja zei

Wat een prachtige cadeaus heb je gekocht voor Aisha!! Daar zal ze vast heel blij mee zijn!

Heerlijk dat jullie gezin weer compleet is. Een heel gezellige kersttijd gewenst met zijn allen!

Annemiek zei

Fijn is dat om het hele gezin bij elkaar te hebben. Hier ook.
Ha ja, beugelgedoe... en dan retainer gedoe haha!

Martin zei

Oh, wat ziet dhet eten er weer ongelooflijk lekker uit! :-) Tuna, mijn favoriet!!! Dat MOET gesmaakt hebben.

Leuke foto van Cosmo!!! Geef hem een knuffel van mij voor de feestdagen!!! lol

Petra S. zei

Gezellig, iedereen lekker thuis: laat de Kerst maar komen.

Veel plezier met het feestje van Saskia.

Marjon zei

Heerlijk dat het hele gezin weer compleet is.

En wat zal dat kleine meisje blij zijn met haar cadeautjes!

Anja zei

Fijn om het hele gezin weer bij elkaar te hebben!
Wat zal Aisha dankzij jullie een fijne kerst hebben!!

Bianca (Hollandranch) zei

Gezellig weer met zijn allen bij elkaar met de Kerst.
Mooi idee van die Angeltree.
Sterkte met de sneeuw die eraan gaat komen (als ik het zo even goed zag in een flits op TV)