Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 01, 2009

Ieks! Een muis!

Gisteravond vond Rick toch weer verse muispoepjes in onze voorraadkast, dus er zat niets anders op. Zaterdag hebben we bij Home Depot muizenvallen gekocht, daar ging wat pindakaas op en Rick zette er een in de voorraadkast in de basement, waar hij een paar maanden geleden een dode muis in vond (gevangen in een omgevallen doosje), en hierboven in de kast.

Vanochtend gaan we dus heel benieuwd naar beneden. Er zit niets in de val in de basement, die ik ga checken. Rick uit echter een triomfantelijke kreet, want in de val boven is het wel beet.

De vraag is nu, of dit maar een muis was, of dat hij of zij ook een familie is begonnen. We zullen dus vanavond nog een val zetten, die hopelijk leeg zal blijven. De andere val gaat naar de zolder, waar we ook zeker medebewoners hebben. Van buren hoor ik, dat ze de hele tijd muizen hebben, dus wij hebben kennelijk geluk, dat dit de eerste keer in bijna elf jaar is.

De regen van gisteren heeft plaatsgemaakt voor een knalblauwe lucht! Toch ga ik naar Anytime, want ik heb besloten mijn cardioworkouts een stuk op te schroeven. Daar heb ik de Stairmaster voor nodig. Die machine zet ik op een interval op niveau 8 en 45 minuten. Dat is wel het langste, dat ik ooit heb trapgelopen, maar het voelt goed!

Thuis neem ik Cosmo mee voor een flinke wandeling door de buurt. Ik zie, dat Hornsby, het varken, alweer is omgetoverd in een rendier, die een slee met pinguins trekt. Daarvan zal ik een dezer avonden foto's en een filmpje gaan nemen, want de lichtjes van de Kerstbomen in die tuin bewegen op Kerstmuziek.


De blauwe lucht met de rode Kerstversiering vond ik zo mooi



Meer Kerstversieringen



Vandaag is het eindelijk gelukt het gymgroepje bij elkaar te krijgen om Pat een afscheidslunch te geven. Pat komt mij ophalen en samen rijden we naar Artie's. Met vijf anderen krijgen we hun grootste tafel. Het wordt erg gezellig. Op twee na bestellen we allemaal salades met kip (die van mij met mango).

Omdat het ook Pats verjaardag was vorige week, trakteren we haar op dessert (waarvan iedereen ook een hapje neemt). Het wordt een pompoencheesecake met caramelsaus en chocolade. Het is moeilijk het maar bij een hapje te houden, dat is zeker!

Pat wordt nu toch wat emotioneel, want dit is het werkelijke afscheid van de vrouwen, waar ze drie keer per week mee sportte en die haar door moeilijke tijden hebben geholpen. We proberen haar op te beuren door voor te stellen, dat we iedere keer, als Pat hier in Virginia is, zo'n lunch zullen houden.

Pat zet mij weer thuis af en nu weten we niet, wanneer we elkaar weer zullen zien. Hopelijk komen zij eind deze maand weer hierheen en kan ik dan in de winter naar haar toe. Gelukkig is New Jersey niet zo ver als Alabama!

Voor de kinderen thuiskomen, ga ik gauw naar Safeway. Vanavond heb ik zin in taco's. Alleen zijn Rick en ik dol op maistortilla's en de kinderen willen liever gewone meeltortilla's.

Die laatste zijn in normale hoeveelheden te verkrijgen, maar van de maistortilla's moet je een pak van dertig kopen!!! Zo raar! Welk normaal gezin eet 30 maistortilla's op een avond? Die dertig kosten nog geen $2, dus ik laat me er niet door weerhouden. Als iemand nog een lekker recept weet met maistortilla's houd ik me aanbevolen.

Op de stoep voor het huis staat een doos van LittleDutchGirl.com. Daarin zitten onder anderen onze chocoladeletters. Nu zijn we klaar voor Sinterklaas! Eigenlijk waren onze Sinterklazen dit jaar Marjolijne en Hans, want die brachten al het lekkers een paar maanden geleden al mee. Nogmaals heel hartelijk bedankt, we zullen echt een feest hebben, zaterdagavond!


Zoveel lekkers! Ik kan niet wachten!

Eergisteren heb ik met Kai afgesproken naar de mall te gaan om kleding voor hem te kopen. Hij loopt in uitgewassen t-shirts rond en heeft maar een warmere trui, die hij iedere dag draagt. Hij heeft zo'n hekel aan winkelen, dat ik hem er vrijwel toe moet dwingen, heel anders, dan zijn zussen!

Vandaar misschien, dat hij maar niet op komt dagen en zijn mobieltje of uit heeft staan of niet mee heeft. Intussen belt Saskia van school, met haar zou ik morgen naar de mall gaan, want ook zij heeft winterkleding nodig. Nu het kouder begint te worden, blijkt Saskia niet veel meer te passen.

Morgen moet Saskia meehelpen met een projekt om kinderen met kanker te helpen, dus ze kan dan niet naar de mall en wil liever vandaag. Omdat Kai nergens te bekennen of bereiken is en ik niet weet, wanneer hij thuis zal komen, geef ik haar haar zin.

Bij Tysons Corner lopen we eerst Old Navy binnen. Daar hebben ze "Alpine hoodies" voor $20. Die zijn gevoerd met zacht "bont" en voelen heerlijk aan. Saskia kiest een grijze en ik een zwarte. De prijzen hier zijn werkelijk onvoorstelbaar laag!

Saskia probeert nog wat spijkerbroeken aan en de medewerker bij de paskamers hoort ons praten. Hij vraagt welke taal we spreken en op mijn antwoord "Dutch" denkt hij, dat ik Duits bedoel. Hij klinkt buitenlands en snapt niet, waarom wij onze taal "Dutch" noemen, ha ha! Ik leg hem uit, dat wij dat niet zijn, maar die gekke Engelstaligen.

Dan vraag ik, waar hij vandaan komt, en om de een of andere reden ben ik helemaal niet verbaasd, als hij "Senegal" zegt. Zou ik dat accent onbewust herkennen? Hij is blij verrast te horen, dat ik in zijn land heb gewoond en we hebben het even over Dakar en omgeving. Ik denk niet, dat hij vaak iemand tegen zal komen hier, die in Senegal heeft gewoond.

De volgende stop is Hollister, waar ik eigenlijk ook meteen weer uit wil rennen met die keiharde muziek, die ze spelen! Waar dat voor nodig is, snap ik echt niet. Je moet tegen de medewerkers gillen om je verstaanbaar te maken! Gelukkig vindt Saskia hier niets van haar gading en kunnen we snel verder.

De Gap in deze mall is helemaal verbouwd en nog groter gemaakt. Hier vindt Saskia van alles van haar gading. Twee paar jeans, die heel netjes zitten (niet afgeprijsd, alleen, helaas), een paar leuke topjes voor slechts $10, een leuke grijze trui en leggings.

Bij het afrekenen neem ik de Gap credit card. Daarmee krijg ik 15% korting op deze aankoop en voortaan allerlei speciale kortingen bij Gap, Old Navy en Banana Republic. Iedere winkel heeft wel zo'n credit card en het gevaar is er teveel van te krijgen. Ik neem er soms een, als het echt veel scheelt op een aankoop en annuleer hem dan weer een aantal maanden later.

Met een tevreden tiener rijd ik naar huis. Saskia zit echt zo "tussen het servet en het tafellaken", zoals mijn oma vroeger zei. Ze heeft wel een volwassen maat, maar is niet lang genoeg voor de broeken, bijvoorbeeld. Gelukkig heeft de Gap een "short" maat, waardoor deze broeken perfect pasten.

Vanavond hebben we voor het eerst de open haard aan. Het is niet eens zo koud buiten, maar het maakt het zo lekker behaaglijk en gezellig. We kijken naar de Santa Clause 3, die we nog nooit hebben gezien. Ik vind het wel een vreemd gevoel, dat we alweer aan de laatste maand van 2009 zijn begonnen. Het lijkt wel gisteren, dat we dezelfde feestdagen vorig jaar vierden!

9 reacties:

Marjolijne zei

Hoi Petra,

ik hoop dat het snoep lekker zal smaken en wens jullie een heel fijne sinterklaasavond. Jullie huis ziet er trouwens weer heel gezellig uit.
groetjes,
Marjolijne

Petr@ zei

Fijn dat jullie nog even samen hebben geluncht met het sportclubje.

Lekker hoor, al die Sinterklaas lekkernijen. De kinderen zijn vast gelijk aangevallen op dat lekkers, of bewaar je het tot 5 december?

Annemiek zei

We hebben hier ook regelmatig muizen en "voles". Toen we hier pas woonden hadden we er 14 in een week gevangen!

Die Saskia boft maar :) Met onze jongens winkelen ben je ook snel klaar.

Annemiek zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anja zei

Ook ik heb het gevoel dat dit jaar sneller als andere jaren is gegaan.
Mmm, lekker al dat sinterklaas snoepgoed!
Hopelijk heeft die muis niet nog een hele familie ergens bij jullie wonen.

Marion2 zei

Wat leuk dat jullie de Sinterklaaslekkernijen niet hoeven te missen. Ik heb vanmiddag mijn slag geslagen. Nu nog zien dat ik er tot zaterdag afblijf.

Gezellig, zo winkelen met je dochter. Mijn dochters vinden de winkels die jij noemt ook helemaal fantastisch.

En inderdaad, wat een herrie bij Hollister en Abercrombie. Het is een probaat middel om snel je kleding te verzamelen en om nog sneller de winkel weer zien uit te komen!

Natasja Valentijn zei

Ha, al die lekkernijen. Ik heb vandaag ook een pakketje gehad. helemaal ingepakt in sinterklaaspapier. Ben benieuwd wat er in zit! Ik moet even wachten, want John zit in Fort Worth, dus zaterdag wordt het echt 5 december! Wat leuk die foto's van de kerstversieringen. Hier is het nog vrij rustig met de decoraties, maar wat niet is kan nog komen. ik wens jullie een gezellige tijd, vol met lekkers!

Bianca (Hollandranch) zei

De tijd gaat zeker afschuwelijk hard, vorig jaar om deze tijd was ik in Nederland, het lijkt veel korter geleden.

Geef hier !: volgens mij heb jij " mijn" kruidnootjes van Bolletje, die hadden bij LDG niet meer toen ik ze besteld had ha ha
Ik heb mijn bestelling met allemaal lekkers gisteren afgeleverd gekregen (zonder Bolletje dus). Mmmmmm vanavond warme chocolademelk en banketstaaf.
Ik hoop dat het 1 muis was voor jullie maar ik heb mijn twijfels ha ha, die beestjes willen ook graag warm wonen ;-)
Ik vind Hollister verschrikkelijk, net als A&F half donker in die winkels en je moet inderdaad schreeuwen om elkaar te verstaan.

Cisca zei

Ohooo, het water loopt me in de mond, bij die foto met al die Sinterklaas lekkernijen.

En even over het vorige logje, wat leuk die Ice! voorstelling. Daar zou ik ook best naar toe willen.