Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 03, 2009

Lente? Nee, bijna winter!

Het is donderdag en ik kan er bijna de klok op stilzetten. Saskia voelt zich niet lekker, ze heeft buikpijn en hoofdpijn. Volgens mij is het oververmoeidheid. Het vroege opstaan lukt haar niet, al gaat ze zeer op tijd naar bed. Dat wordt nog wat volgend jaar, als ze nog een half uur eerder van huis moet.

Bij de Pilatesles vanochtend vertel ik ook over mijn moeite om lang genoege broeken te vinden, sommige dames zijn ook lang, dus wie weet. Ik krijg de suggestie van J.Jill, een zaak, die ik gisteren niet heb bezocht, want de etalage trok me niet. Volgende keer moet ik daar dus toch naar binnen gaan.

Iedereen, die gisteren suggesties gaf, ook hartelijk bedankt. Ik zal eens kijken of de Nederlandse mailorderbedrijven ook naar het buitenland sturen. De Gap heb ik gisteren wel bezocht en niet gevonden, waar ik naar zocht (misschien is dat de helft van het probleem, ik zoek gewoon iets "ongewoons", maar wat dat dan is?). Anthropologie kwam ook zowel in de klas als hier online ter sprake. Daarvan zit er een in de Tysons Galleria, ook een bezoekje waard, dus. Einde hoofdstuk broek, voorlopig, wordt vervolgd.

Na de Pilates doe ik een half uur op de Stairmaster. Het is heel saai, maar ik voel me na afloop erg goed. Het doet mijn spieren minder pijn, dan hardlopen, waarbij ik, zeker in het begin, flink door moet bijten. Na afloop heb ik hetzelfde blije gevoel. Een mede-sportgenote merkte ook al op, dat die trappenmachine haar gewrichten minder pijn doet.

Na Cosmo's wandeling, Saskia slaapt nog, ga ik naar de nagelsalon. Thu wacht al op me en maakt mijn te lange nagels weer helemaal netjes. Op dat onderhoud ben ik niet dol, maar weet, dat ik anders mijn vingers weer kapot zal bijten. Sinds ik regelmatig mijn nagels laat doen, zien mijn handen er zoveel netter uit.

Thu heeft een bak soep van Pho Thang Long naast haar staan voor de lunch. Dat ruikt zo lekker, dat ik die ook als lunch ga halen. Ik bestel er de vissoep. Saskia eet ervan mee, tot mijn verbazing, zelfs de visballetjes erin.


Geinspireerd door Natasja heb ik wat foto's binnen genomen vandaag



Het is inmiddels bijna twintig graden en zonnig buiten! Voor op de stoep ga ik mijn Woman's Day lezen, wachtend op Laura voor een massage. Natuurlijk is Laura weer verlaat, maar dit keer deert het me niet. Ik geniet van de warmte van de zon, vooral omdat er voor zaterdag sneeuw in de voorspelling zit!

Laura gaat helemaal tekeer op mijn schouders, die de afgelopen weken helemaal vast zitten. Het voelt al tijden, alsof er messen tussen mijn schouderbladen steken en vooral mijn linkerschouder doet erg veel pijn. Ik ben gewend pijn te negeren, maar begin te denken, dat ik daarvoor toch wel naar een dokter zal moeten gaan. Bah!

Na de massage ben ik zoals altijd uitgeteld. Saskia moet over iets meer dan een uur naar de chiropractor, dus ik kan even rusten. Ik ga voor op de stoep zitten om verder van de zon te genieten. Die tijd benuttig ik met het schrijven van adressen voor onze Kerstkaarten. Ik heb er zeventig van Kodak Gallery besteld en schrijf er 57. De resterende dertien zullen vast ook verstuurd worden aan mensen, die ik vergeten ben of aan vrienden van de kinderen.

Rick komt thuis met een Mexicaanse maaltijd van Tequila Grande! Heerlijk, zo hoef ik niet over koken te denken. Voor mij heeft hij een nieuw gerecht mee, "Shrimp del Mar". Dat zijn garnalen gekookt in knoflooksaus met olijven en jalapenos. Precies, wat ik lekker vind. Even heel emotioneel, maar ik voel me zo gezegend met Rick! Hij is heus geen heilige, maar komt er wel heel dichtbij!

Al een paar dagen heb ik willen schrijven over de "Party Crashers". Ik weet niet, of daar in de buitenlandse pers over wordt geschreven, maar hier is het groot nieuws iedere dag. Een plaatselijk echtpaar heeft zich, zonder uitnodiging, weten te voegen bij de receptie voor het eerste Staatsdiner van de Obama's. Nu wil het Congres er meer over weten, maar weigert het stel te komen. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat. Wat ons allemaal bezig houdt, is, hoe dit stel zelfs op het idee kwam om te gaan!

Tot slot, ons Kerststalletje, dat hard vernieuwd moet worden, want er mist een belangrijk figuur. Wie?

18 reacties:

Joyce zei

Er is een tall women store in de omgeving van Washington, en ik denk dat er wel meer zijn. In Denver had je er ook een paar waar vriendinnen van mij winkelden.

http://washington.dc.retailguide.com/data/s100701.htm

José (AA Forum) zei

"Hij is heus geen sint"
Je bedoelt zeker Saint? Heilige in het Nederlands?
In deze tijd van het jaar klinkt het een beetje vreemd, en moest er ontzettend om lachen! :)

Die Party Crashers heb ik wel wat van gehoord, maar niet heel uitgebreid! Vond het wel een goeie stunt eerlijk gezegd! haha!

In het stalleltjes mist volgensmij Jozef.. Of niet?

naomi zei

ja je mist Jozef dat is toch wel jammer. Een zeer belangrijk persoon.
De partycrashers zijn hier ook in het nieuws geweest. Vondt het wel een stunt van hun.
Succes met je broek.
En een fijne sinterklaas morgen.

Anoniem zei

Heerlijk toch dat Rick er voor je is! Geniet ervan.

De party crashers zijn in Nederland ook in het nieuws. In eerste instantie werd er gezegd dat ze niet uitgenodigd waren, maar later kwamen ze zelf in het nieuws met de melding dat ze wel uitgenodigd waren en dat hun levens nu verwoest zijn door de media die suggereren dat ze niet welkom waren. Ik ben wel benieuwd wat nu het werkelijke verhaal is.

Groetjes, Marieke

Tink zei

De Border Collie natuurlijk! Wie moet er anders die schapen bij elkaar houden?

virginie zei

ik zou zeggen dat de os ontbreekt, niet??

Annemiek zei

Volgens mij is het nu gewoon een modern "single mom" kerststalletje. Maar die vaders zijn zo belangrijk!

Petra zei

@Joyce -- er was een Tall Girl winkel in Tysons, maar die is dicht. Bedankt voor de link!

@Jose -- ha ha, ik kan me voorstellen, dat grappig stond, ik bedoelde idd heilige.

@Naomi -- Ja, hij is belangrijk, dus we gaan op zoek naar een nieuw stalletje. Er is hier meer van gebroken, ook de os, zoals VV opmerkte en de armen van een van de koningen.

@Tink -- LOL, nee, hoor, een Aussie!

@Marieke -- het is een heel vreemd verhaal. Ik kan me niet voorstellen, dat iemand in vol ornaat zonder uitnodiging naar zo'n diner gaat. Maar ja, ik kan me wel meer niet voorstellen ;).

@Annemiek -- single mom, daar houden we het op, ha ha!

Massage Amsterdam zei

Het is heel duidelijk te merken bij onze online website voor massage amsterdam dat de Sint volop op internet zit, de zwarte pieten boeken massage op massage ;-)

Massage Amsterdam
http://www.jiskmassage.nl

Ineke zei

Wat een mooie foto's van jullie kerstdecoraties. Je brengt me op een idee!

Nynke zei

ooh, ik krijg alweer honger van je verhaal.. die garnalen klinken zo lekker!!

en ja, broeken, dat vind ik ook lastig hier, ik weet niet eens waar ik moet beginnen.. ik ben niet extra lang maar ik heb een lastig model (brede heupen vergeleken bij taille) en veel broeken passen daardoor niet of zitten niet lekker, vooral hier. In Nederland lijkt het voor mij ook gemakkelijker om goed passend broeken te vinden.

groetjes uit Connecticut -gister ook al zo warm hier!

Anoniem zei

Heerlijk toch zo'n attente man, menig vrouw zal jaloers op je zijn.
ik mag ook zeker niet klagen, de mijne kookt altijd en kan ook lekker bakken!
Groet, Bea

Bianca (Hollandranch) zei

Het is de omgekeerde wereld ha ha, hier ijzig koud vandaag en bij jullie zulk lekker weer. Geniet er maar van, heerlijk die warmte.
Klinkt heel erg goed die garnalen !Nooit aan gedacht die met jalapenos te doen mmmm

Anja zei

Ik mis ook Jozef in jullie stal. Mooie kerstversieringen heb je, ik vind deze tijd heel gezellig in huis. Beterschap voor Saskia!!

De meeting in Washington DC gaat helaas niet door.

HennyB. zei

Gezellig weer de Kerstversieringen. Wij 'vieren' Kerst nooit zo uitbundig we zijn vaak op vakantie in die periode. Dit jaar zijn we thuis, wie weet krijg ik dit keer de kolder om te versieren............

Petra S. zei

Rick is een man uit duizenden! Geweldig dat jullie uit allerlei keukens kunnen kiezen om te halen. Hier is dat de snackbar, chinees, shoarma of een pizza! Ik houd het maar op een eigengemaakt menuutje.
Het sneeuwt op je webcam! Koud.....maar wel in de x-mas spirit.
Fijne zondag.

Ineke zei

Niet bijna winter, maar echt winter bij jullie! Ik zie een lekker laagje sneeuw liggen, prachtig!
Veel fotomaak-plezier.

virginie zei

wat een extreem weer hebben jullie daar toch! donderdag was het nog 20 graden en nu zie ik op jullie webcam dat het sneeuwt. als dat niet van het ene extreem in het andere is! maar wel leuk!