Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 15, 2009

Prik, prik, prik!

Wat leuk om over iedereens tradities te lezen, bedankt voor de leuke verhalen! Ik lees er graag meer, dus ik hoop van meer mensen te lezen, wat jullie Kerst- en Nieuwjaarstradities zijn.

Nog even over verlanglijstjes, ik vind dit jaar heel veel bijzondere dingen, die niet op de lijstjes staan. Voor de NederAmerikanen is het misschien leuk om de website Gifts.com te melden. Daar heb ik een aantal leuke andere websites met interessante cadeaus ontdekt.

Het noemen van het Nieuwjaarsconcert en ski springen maakte me ook nostalgisch. Dat waren mijn favoriete dingen op Nieuwjaarsdag. Hier zijn we een nieuwe traditie begonnen en gaan we naar een Nieuwjaarsbrunch en openen daarna nog een pakje, door "Baby New Year" achtergelaten.

Saskia heeft geen verhoging meer, maar voelt zich nog belabberd. Ze hoest vooral erg. Gelukkig hebben we vanmiddag een doktersafspraak. Duidelijk is, dat Saskia vanavond niet mee zal kunnen zingen in het concert, dus ik stuur de leerkracht een email met die mededeling.

Vandaag heb ik maar weinig tijd om te sporten, dus ik doe mijn twintig pond vest aan en ga met Cosmo een lange wandeling door de buurt maken. Ik kies een ongewone route met veel heuvels om het moeilijker te maken. Ik vermaak me met de verschillende Kerstversieringen, waarbij twee huizen, naast elkaar, vooral opvallen.


's Avonds is deze enorme candy cane verlicht



Santa zit op het toilet en flamingo's trekken de slee: Redneck! LOL!

Na het zo'n vier keer verzet te hebben, moet ik er vandaag aan geloven: het halfjaarlijkse tandartsbezoek. Al weet ik, dat dit de tandarts voor angsthazen is en ze alles doen om me op mijn gemak te stellen, heb ik er nog altijd een hekel aan. Vroeger had ik een ware fobie voor de tandarts, die is gelukkig wel over.

Bij 3D Dental Solutions (deze dokter verandert de naam van zijn bedrijf om de haverklap) wacht Sandy, de mondhygieniste, me al op. Natuurlijk moet eerst mijn bloeddruk worden genomen, die zoals gewoonlijk hoog is, ik voel hem omhoog gaan, zodra ik die praktijk binnenloop (later is hij weer gewoon)!

Jubelend checkt Sandy mijn tandvlees, dat helemaal gezond is (gelukkig, want een bezoek aan een periodontist zou nog erger zijn!). Ze gaat de resultaten meteen aan Dr. Burch laten zien, want de meesten van hun patienten hebben ernstige tandvleesproblemen. Ik krijg het gevoel een hoofdprijs te hebben gewonnen!

Het jubelen en prijzen gaat nog even door, want ik blijk ook na "zo lang" (Sandy wil eigenlijk, dat ik iedere vier maanden kom, die ik altijd weet te rekken tot een half jaar, zodat de verzekering betaalt) maar heel weinig tandsteen te hebben. Hoera (echt, want dat gepierk vind ik vreselijk)!

De dokter komt alles nog even nakijken en dan ben ik er weer voor een half jaar vanaf. Ik mag een half uur niets eten of drinken, maar heb enorme trek. Ik rijd naar Whole Foods en stop precies dertig minuten na de fluoride behandeling een stukje worst van de slager in mijn mond. Lang leve gratis hapjes!

Bij Dollar Plus One ga ik kijken, of ze Kerstcadeauzakjes of -dozen hebben. Ik heb een enorme hekel aan inpakken en ben er verschrikkelijk slecht in. Met zakken of dozen ziet het er zoveel netter uit. Voor $8 neem ik twaalf dozen en verschillende maten zakken mee! Fantastisch, die "dollar stores", duidelijk kostte alles hier beduidend minder, dan $1.

Het komt vandaag mooi uit, dat ik al een doktersafspraak had staan voor Kai en Saskia. Ze zijn voor jaarlijkse controles, maar nu kan ik mooi met Saskia's dokter spreken over haar gezondheidsproblemen. Kai ziet een mannelijke kinderarts en Saskia een vrouwelijke.

Toen Saskia een paar maanden geleden sinusitis was, zagen we Dr. Sadak ook. Zij vraagt meteen, hoe het nu is. Niet goed, dus, en ik ben heel blij eens een dokter te treffen, die Saskia zelf in de gaten wil houden. Na het onderzoek is ze er vrijwel zeker van, dat Saskia's symptomen van een allergie komen.

De dokter schrijft een andere neusspray voor, hopend, dat dezelfde bijwerking niet weer verschijnt. Volgende maand moeten we terugkomen om te zien hoe het gaat, want de dokter is net zo bezorgd over het vele schoolverzuim, als wij zijn. Eindelijk krijg ik het gevoel gehoord te zijn en serieus te worden genomen!

Dan komt Kai's dokter met halen. Hij is heel tevreden met Kai en vindt hem een fijne jongen om mee te praten. Vandaag hebben we bericht gekregen van Kai's lerares Engels, dat hij daar ook een F voor heeft op het moment. Ik vind het aandoenlijk, dat Kai daar met de dokter over heeft gesproken, want op weg erheen heb ik hem flink streng toegesproken daarover. De dokter stelt een kalender op de ijskast voor.

Het is vervelend, maar aan de andere kant ook goed, dat Kai nu, na twaalf jaar school wordt geconfronteerd met het feit, dat je tijd aan je schoolwerk moet besteden om goede cijfers te halen. Te lang was het te makkelijk voor hem. Nu heeft hij een college niveau vakkenpakket en tja, dat komt niet zo aanwaaien. Maar dit jaar kunnen we hem nog begeleiden, volgend jaar is het te laat. Dat weet ik uit ervaring (ja, ik herken Kai's problemen maar al te goed, helaas).

Voor we weggaan komt er nog een hele ris aan prikken. Kai krijgt meningitis, tetanus en kinkhoest (die laatste ziekte komt opeens weer veel meer voor) en H1N1 (Mexicaanse griep) ingespoten (de H1N1 door de neus). Saskia krijgt alleen H1N1.

Het is normaal hier bij de kinderarts, dat ouders en grootouders tegelijk met de kinderen een griepprik of de H1N1 prik krijgen. Maar mijn vraag, of ik, net als Kai een tetanus en kinkhoest booster kan krijgen, werpt even wat stof op. Gelukkig is de hoofdkinderarts aanwezig, die ons al twintig jaar kent, en ik mag zowel de H1N1 als de TdaP hier krijgen. Scheelt weer een rit naar de Urgent Care.

Bij Rite Aid halen we de neusspray voor Saskia en het medicijn tegen acne voor Kai. Ik hoop van harte, dat de neusspray gaat helpen.

Op de terugweg horen we historisch nieuws op de radio. Het City Council van Washington heeft 11 tegen 2 gestemd om het homohuwelijk te legaliseren. Nu staat alleen het Congres nog in de weg, maar daarvan wordt niet verwacht, dat er tegengas zal komen. Natuurlijk was een van de twee tegenstemmers niemand minder, dan onze waardeloze drugsverslaafde ex-burgemeester, die maar terug blijft komen, Marion Barry. In ieder geval siert het de hoofdstad om voor te lopen op het gros van de staten.

9 reacties:

Anja zei

Leuk al verhalen!!
Wij gingen vroeger op kerstavond naar de kerk, na de mis aten we kerstbrood met saucijzenbroodjes. Na het eten mochten we dan een chocolade kerstkransje uit de boom pakken. Kerstmis vierden we thuis met het gezin met lekker eten. Er lagen geen cadeautjes onder de boom want die hadden we op 5 December al gehad. Oudejaarsavond vierden we met familie, wij (alle kinderen) gingen naar bed en werden rond half 12 wakker gemaakt.

Toen onze kinderen klein waren vierden wij het op dezelfde mannier.

Fijn dat de arts zo tevreden over kai is en dat Saskia onder controle blijft.

Bianca (Hollandranch) zei

Gefeliciteerd dat je pas over een half jaar terug hoeft te komen ! Daar kun je echt heel blij van worden.
Pfoei het homohuwelijk, daar vind je hier in Texas geen voorstanders van hoor.

Bente zei

Ik wist niet dat dat ook per stad (en dus niet staat) kon, homohuwelijk.
Maar gefeliciteerd met de positieve uitslag!

Kristel Holsbeek zei

Wel fijn om gehoord te worden, hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor Saskia.
En Kai daar komen jullie samen wel uit.

Goh zalig he pas na zes maanden moeten terug te gaan...brrr tandartsen

Anoniem zei

Wij houden maar aan een traditie vast, en dat is het uitgebreide kerstontbijt. Of eigenlijk (ik ben niet zo'n ontbijter) kun je het beter brunch noemen gezien de tijd. Dan gaan de gordijnen dicht, alleen kerstlichtjes en kaarsjes aan, kerstmuziek erbij en allerlei heerlijks op tafel. En dan heel lang genieten, met z'n tweeen of met familie. Na twee kerstochtenden ben ik dat dan wel weer voor een heel jaar zat, want wat zit je vol van zo'n begin van de dag!
Vroeger thuis aten wij na de nachtmis op kerstavond bij het licht van de kerstboom, een broodjesmaaltijd. Mijn moeder (die er helaas niet meer is) had dan de tafel heel mooi gedekt, en dan was er rookvlees voor op de broodjes (beiden waren het toppunt van luxe). Ik herinner mij dat als heel bijzonder en met een mooie sfeer.
Oud en nieuw heeft eigenlijk geen traditie's, en die avond valt ons altijd tegen, dus daar moeten we hoognodig eens iets aan doen!

groet,
Ingrid
CadIJ

Naomi Overdam zei

Hoi, Fijn om eindelijk door een arts gehoord te zijn. En die je ook wilt volgen. Succes ermee.
Balen dat Kai niet goed gaat met zijn school en dan nog wel engels. Was ook mijn slechtse vak op school, maar nu red ik me leuk met wat krom vakantie engels. Maar bij jullie is het de eerste spreek taal. Zonde, maar komt vast goed. En er is ook zoveel leukere dingen dan huiswerk.

Ik vindt het ook erg leuk om al die tradities van iedereen te lezen.

Groetjes uit een ijzig Nederland met hopelijk vandaag sneeuw.

Petr@ zei

Gelukkig heb je je tandartsbezoek er voor het komende halfjaar weer gehad.

Hopelijk helpt Saskia's neusspray. Fijn dat ze serieus wordt genomen door de arts, want het is natuurlijk erg vervelend dat ze zo vaak ziek is.
Wel jammer dat ze nu niet mee kan zingen met het concert. Maar het scheelt je wel weer 50 dollar voor een jurk!

Nog even terugkomend op de tradities rondom feestdagen. Wij hebben niet echt een vaste indeling voor die dagen. Vooral omdat mijn man uit een erg groot gezin komt en we het dan weer bij die vieren en dan weer bij de ander (nooit allemaal samen). Wel gaan we elk jaar op een van de kerstdagen bowlen met de kinderen, dan weer met vrienden en dan weer met familie. Vooral om er even uit te zijn. Anders zit je maar te zitten en je vol te proppen met eten.

Oud & nieuw vieren we ook elk jaar ergens anders. Dan weer met mijn familie en dan weer met die van mijn man. Natuurlijk met lekkere hapjes, oliebollen etc en veel vuurwerk.

Nieuwjaarsdag gaan we altijd naar de vader van mijn man en dan zijn wel bijna al zijn broers en zussen daar.

Met kerst hebben we altijd een klein cadeautje voor de kinderen, omdat het zo gezellig is om dit onder de boom te hebben liggen. Met Sinterklaas krijgen ze al genoeg cadeaus.

Ineke zei

Gaat die arts nu ook nog onderzoeken waar Saskia allergisch voor is?
Heerlijk dat je niets had bij de tandarts, wat voel je je dan altijd lekker he als je weer vertrekt en pas over een half jaar terug hoeft te komen.

Bibi zei

Prettig dat je nu weer een tijdje klaar bent met de tandarts. Dat je nu eerst bij de mondhygieniste langs moet is in Nederland, (Heb ik gehoord) nu ook erg in de mode maar ik geloof niet dat het perse nodig is. Hier moet ik nog steeds een tandarts zoeken.