Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 21, 2009

Sneeuwdag nummer 3 (en ik heb er al genoeg van)

Rick is al vroeg op en heeft enorme zin in Starbucks. Voor een man, die niet van koffie houdt, kan hij niet zonder zijn skinny hazelnut latte. Starbucks heeft door de sneeuw geen nieuwe aanvoer gehad dit weekend. Ik krijg heel galant de laatste sandwich, voor de anderen heeft Rick McDonald's gehaald.

Katja moet vanochtend babysitten in Falls Church en de wegen zijn nog lang niet goed genoeg om de tieners erop te laten rijden. Rick brengt haar er dus heen en gaat gelijk door om nog wat Kerstinkopen te doen. Ik ben meer van online, Rick meer van in winkels naar dingen zoeken.

Mijn eerste doel voor vandaag is foto's van Cosmo in de sneeuw maken. De achtertuin is nog vrijwel ongerept, behalve, waar hij gerend heeft. Het is net een hinde, zoals hij door de sneeuw huppelt!


Met dit prachtige winterse weer moet ik er gewoon met Cosmo op uit. Dit keer niet op sneeuwschoenen, maar met Yaktrax onder mijn laarzen. Mijn doel is een stuk op het W&OD pad te gaan lopen (in de hoop cardinaaltjes met sneeuw te fotograferen).

Helaas zijn er maar heel weinig mensen, die hun stoepen hebben schoongemaakt. Ik moet dus of door de diepe sneeuw lopen (wat ik ook regelmatig doe, maar dan komt er zoveel sneeuw in mijn laarzen) of op straat (wat me een onveilig gevoel geeft, want die zijn nog spekglad). Sharon rijdt langs, zij is op weg naar de fitness om te gaan sporten.

Met (letterlijk) vallen en opstaan bereik ik het Community Center en daarbij het W&OD pad. Tot mijn genoegen hebben wandelaars een pad precies breed genoeg voor een persoon gebaand. Als ik de hoofdweg, de 123, bereik, blijkt, dat ik er absoluut niet kan oversteken. Ik zou, met druk vierbaanswegverkeer, een berg (vieze) sneeuw van zeker anderhalve meter over moeten klimmen. Als ik dat al zou kunnen, zou het Cosmo niet lukken.


Naief denk ik dan maar naar het dichtstbijzijnde kruispunt te lopen. Voorbij Whole Foods is de stoep echter helemaal niet schoongemaakt! Noodgedwongen loop ik dan maar langs Whole Foods terug. Ik heb erg te doen met de vele ouden van dagen, die in Vienna wonen. Die komen in deze dagen nergens. Hopelijk hebben ze buren, die hen van benodigdheden kunnen voorzien.

Net als ik de parkeerplaats bij Whole Foods verlaat, zie ik een wel heel bekende auto erop draaien. Rick is heel verbaasd ons te zien! Terwijl hij Kerstman speelt binnen, wachten Cosmo en ik. Ik verwelkom een lift terug naar huis, want ik vrees voor mijn en Cosmo's leven, als we over de wegen terug moeten lopen.

Nu heb ik alleen minder beweging gekregen, dan ik had gehoopt. Na de lunch begin ik dus aan het deck. Zoveel sneeuw erop is niet goed voor het hout. Na een uur druk geschept te hebben, is het weer helemaal sneeuwvrij. Nu heb ik zeker genoeg bewogen, mijn hemel, wat een geschep en geschuif! Bij de hot tub ligt nu een ware sneeuwberg, allemaal van het deck gegooid!

Omdat Laura om half twee zou komen voor een massage heb ik extra hard geschept. Half twee komt en gaat en geen Laura. Rick wil graag naar de mall, maar ja, we wachten op Laura. Ik kan de massage goed gebruiken, maar zie er, zoals altijd ook tegenop.

Om half drie (!) belt Laura, door het sneeuwruimen is het in haar rug geschoten. Ze heeft geprobeerd het naar ons huis te halen, maar de pijn was te erg. Geen massage voor mij, dus, waar ik gemengde (maar voornamelijk opgeluchte) gevoelens over heb. Wat ik nu niet begrijp en Rick ook niet, toen hij het verhaal hoorde, is, dat dit Laura's levensonderhoud is. Ze heeft al veel minder klanten door de recessie, dus dan ga je toch voorzichtig om met je lichaam, zodat je niet af hoeft te zeggen?

Saskia en Kai zijn er met vriend(inn)en opuit, maar Katja gaat met ons mee naar Tysons Corner. Leah heeft vanmiddag een MRI en zal Katja bij de mall ontmoeten, tot die tijd houdt zij ons gezelschap.

Als we de mall naderen heb ik meteen spijt. Het is een complete chaos! We hadden er even niet bij stilgestaan, dat niemand dit weekend heeft kunnen shoppen, de scholen dicht zijn en de Federale regering (hoogst ongewoon!) ook! Het is drukker, dan ik het ooit heb gezien!

Wonder boven wonder gaat er vlak voor ons net iemand weg, dus parkeren gaat makkelijk. Binnen ga ik er even apart op uit, want ik heb nog lekkernijen voor in Rick's stocking nodig. Bij Candy Haven hebben ze allerlei Europese chocola, dus daar koop ik, wat hij lekker vindt. Bij hem mag bijvoorbeeld een Toblerone reep niet ontbreken (ik geef daar niets om). Duur is het wel, een Mars kost $2,50!

Bij The North Face vind ik Rick en Katja terug. Katja is op zoek naar ski handschoenen en vindt daar wel een paar, maar er staat een gigantische rij voor de kassa. Daar heb ik vandaag geen zin in. Katja gaat toch eerst naar Egypte, voor ze gaat skien, dus we kunnen die handschoenen in januari ook nog kopen.

Leah is nog steeds niet klaar, dus Rick stelt een drankje voor bij Gordon Biersch. Rick krijgt zijn bier daar in een speciale mok, want hij is lid van een of andere club bij dit restaurant. We delen een tapas, met hummus, bruschetta, olijftapenade en knoflook, erg lekker.

We kwamen rond vieren bij de mall aan en dat leek mij veel te vroeg voor het avondeten. Inmiddels is het half zes en Katja wacht nog steeds op Leah. Rick haalt me over te gaan eten bij Neisha Thai hier.

Eindelijk heeft Leah zich ook door het verkeer heen gewerkt. Katja nodigt haar uit mee te eten. Het wordt een gezellig maaltijd. Leah is werkelijk een derde dochter voor ons, dus het is leuk te horen, hoe haar semester is gegaan.

Katja is blij, dat dit semester voorbij is en heeft alles gehaald, twee vakken met de hakken over de sloot (na hard werken). Het komt Leah allemaal wat meer aanwaaien. Haar GPA is een stuk hoger, dan dat van Katja. Het siert Katja, dat ze absoluut geen jaloezie laat blijken.

Moeilijk is wel, dat ze allebei Environmental Science doen en op zoek zijn naar een stage deze zomer. Leah staat er dan veel beter op. Katja wil graag een maand op St. Eustatius vrijwilligerswerk gaan doen. Dat lijkt mij perfect voor haar.

Na een heel lekkere maaltijd (ik koos "Ocean Madness" met gestoomde mosselen, garnalen, tilapia en inktvis in een pittige saus) nemen we afscheid van de meisjes. Het duurt zeker een half uur voor we zelfs de parkeergarage uit zijn! Politie moest geroepen worden om het verkeer te regelen. Zo heb ik het nog nooit gezien!

Saskia blijft bij Maddie logeren vannacht met nog een paar meisjes. Rick brengt hun slaapzakken (die nog van vrijdagnacht hier zijn) naar hen toe. Kai is bij een vriend in Vienna. Daar ben ik minder van gecharmeerd, want de wegen zijn nog erg glad. Hij heeft dan wel niet zijn auto mee, maar wie zegt ons, dat Michael of Charlie rustig rijdt. Het komt weer op dat loslaten neer, zucht!

Het is vandaag officieel winter. Zo voelt het ook, voor het eerst in lange tijd. Er zijn Kerstdagen geweest, dat we met 24 graden buiten zaten. Zo niet dit jaar! Vanaf nu worden de dagen langer, maar de twee ergste maanden liggen nog voor ons: januari en februari. Ik probeer er niet aan te denken, carpe diem, geniet van de dag, mijn motto.

10 reacties:

Anja zei

Prachtige foto's van Cosmo in de sneeuw! Vervelend dat je massage niet doorging. Voor mij geldt hetzelfde, ik heb het nodig maar zie er wel tegenop.

Naomi Overdam zei

Hallo
Snap dat je na 3 dagen sneeuw ervan baalt. Hier in Den Haag ligt er al vanaf donderdag sneeuw en dat is alleen maar meer geworden. Dus vandaag sneeuw dag 5. Je bent zo verlamd want fietsen kan niet, auto is moeizaam. En bus,tram en trein zijn vertraagd of rijden niet. Maar het blijft ook mooi buiten. maar ik vindt het onnderlands want meestal sneeuwt het s'nachts en is het in de middag weg. En ik zie ook op tegen de komende maanden. Heerlijk de lange dagen. Zeker als ik nu nachtdienst hebt is het nog donker als ik ga slapen en wordt ik rond 16.00 wakker ook al weer bij na donker. Dan voel ik me net een mol.

Anoniem zei

Nou ik begrijp goed dat je er klaar mee bent, dat heb ik ook.
Vanachter het raam is het prachtig maar zodra ik met glibberende banden door het verkeer moet is het niet leuk meer.
De foto's van Cosmo zijn weer prachtig.
Groet, Bea

Petr@ zei

Wat vervelend vind ik dat, als stoepen niet worden schoongemaakt. Mensen denken alleen aan hun eigen oprit en verder niet. Inderdaad arme oudere bewoners, die durven zich buiten niet te laten zien met dit weer.

Fijn dat de vriendschap tussen Katja en Leah zo sterk is, dat er geen jaloezie ontstaat. Gelukkig is het ook zo dat Katja het niet slecht doet, alleen wat harder moet leren. St. Eustatius als stageplek, heerlijk...

Annemiek zei

Haha nu al de sneeuw moe? Het is wel even aanpassen als je niet kunt rijden en lopen zoals je wilt.
Je kunt altijd gaan skien :)

Natasja Valentijn zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Het was inderdaad prachtig! Die Cosmo had veel sneeuwplezier hè? Het straalt helemaal van de foto's af. Gisteren moesten we 'even' naar de Petsmart en de wijnhandel. Het was één grote chaos op het parkeerterrein. De wegen waren daar nauwelijks schoongemaakt. Het sneeuw is nu vastgereden en het werd erg glad. We konden ook niet meer weg, vanwege de drukte. het was meer stilstaan, dan vooruit komen. we zijn dan ook maar bij de Outback wat gaan eten, totdat de grote drukte voorbij was. Op dat moment was ik het ook helemaal zat. Sneeuw is mooi, maar als ze het niet (kunnen) opruimen is het heel erg vervelend. We zullen zien wat de komende dagen ons weer brengt. Ik wens je alvast een hele fijne kerst!

Groetjes vanuit Great Falls

Ineke zei

Net als jij, heb ik zo langzamerhand nu ook wel genoeg van de sneeuw (en dan is er bij ons nog niet eens zoveel gevallen).

Petra S. zei

Vanochtend zei ik precies hetzelfde....de oudere mensen vinden dit niet fijn, maar gelukkig is het hier in de loop van de dag wat gaan dooien en zijn de wegen, die niet gestrooid zijn, iets beter.
Cosmo staat er mooi op in de sneeuw.

Nicole zei

Ik ben er ook alweer helemaal klaar mee. Die sneeuw in de natuur vind ik prachtig, maar man o man wat is het een ellende op de wegen. Bij mij in de straat wordt per definitie niet geveegd, en als je ergens moet komen waar niet veel verkeer rijdt is dat op eigen risico. Fietsen en wandelen gaat daar ook eigenlijk niet. Bleehhh... En dan heb ik nog de luxe van een eigen auto. Die zul je maar niet hebben, of idd ouder of slecht ter been zijn. Dan ben je echt in de aap gelogeerd.

Gelukkig hebben we de kortste dag gehad en is het hopelijk weer snel lente ;-)

Maar het levert wel prachtige foto's op zoals die van Cosmo en die andere mooie sneeuwfoto's uit je vorige blogs. Da's dan ook het enige voordeel van die sneeuw.

Kristel Holsbeek zei

Hihi die Cosmo, geweldige foto met zijn snuit vol sneeuw;-)