Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 18, 2009

Stilte voor de (sneeuw)storm

Rick is dus vandaag al vrij en gaat er al vroeg op uit om zijn Kerstinkopen bij de mall te gaan doen. Ik heb een hele lijst van dingen, die ik vandaag wil doen en Rick verraste me gisteren met de aankondiging, dat hij vandaag al vrij is en dus een deel van mijn lijst kan afwerken.

Bij de core training, waar we het over de naderende sneeuwstorm hebben, wensen we elkaar alvast een fijne Kerst, voor het geval de scholen maandag laat opengaan of sluiten. Maandag is de laatste klas voor Kerst.

Na nog een half uur op de stairmaster te hebben gedaan, ga ik meteen door. Op de radio veranderen de weersberichten constant. Eerst zal er tien tot vijftien centimeter sneeuw komen, daarna wordt dat verhoogd naar zeventien tot zeventwintig centemeter en uiteindelijk wordt het meer dan een voet (30 cm), op sommige plekken zelfs een halve meter. We zullen zien.

In ieder geval is iedereen, die dit weekend boodschappen wilde gaan doen, er vandaag vast opuit gegaan. Ik merk het al bij Trader Joe's, waar ik lekkere hapjes voor morgenavond ga halen. Verschillende hapjes uit de oven is een sneeuwdag favoriet voor ons.

De hele parkeerplaats staat propvol, maar ik heb geluk. Vlak voor mijn neus recht tegenover de winkel gaat er iemand weg. Binnen is het een gekkenhuis van karretjes, maar iedereen is een prima humeur. Medewerkers met Santa hoeden op helpen met het vinden van produkten. Ik vind al snel, wat ik nodig heb, en tot mijn verbazing hoef ik nauwelijks te wachten bij de kassa.

De volgende stop is Safeway en daar moet ik helemaal aan de overkant parkeren! Dat belooft niet veel goeds! Ik heb maar weinig nodig, want het meeste hebben we al van Peapod besteld.

Peapod had alleen geen candy canes en die hebben Saskia en ik zondag nodig om de peppermint bark voor de buren te maken. Ook haal ik wat groentes voor morgenavond om het nog een beetje gezond te houden. Extra melk is het laatste op mijn lijstje, met een stuk of tien logees vannacht zal dat wel nodig zijn.

De rijen bij de kassa's zijn hier langer, dan ik ooit heb gezien (Leah staat later op de dag anderhalf uur in de rij en de self checkouts werken dan niet meer)! Gelukkig zijn er ook de self checkouts, waarvoor de rij ongeveer net zo lang is, maar er zijn zes checkouts. Binnen de tien minuten sta ik dus weer buiten.

Intussen heb ik Manhattan Bagel gebeld en vijftien bagels besteld voor morgenochtend. Na de boodschappen thuis te hebben weggelegd en Katja's bestelling voor een (bagel)lunch te hebben opgenomen, rijd ik Vienna weer in.

Het verkeer vandaag is ook enorm druk! Wat gewoonlijk vijf minuten duurt, duurt nu twintig! Ik ben dankbaar voor de beleefde automobilisten, die me ertussen laten, anders had het nog veel langer geduurd. De bagels zijn net gebakken en nog warm, jammer, dat we ze niet meteen eten!

Thuis neem ik even pauze om met Katja onze bagels met zalm en cream cheese op te peuzelen. Dat blijft mijn favoriete broodje, ooit! Rick is nog steeds bij de mall en ik heb zijn hulp nodig met het afleveren van de cadeautjes voor Aisha.

Bij Tysons Corner is het ook een gekkenhuis, dus ik geef mijn auto af aan de valet parking. Dat kost $5 en is het me waard. Rick draagt heel stoer de fiets op zijn schouders en ik de rest. Ik zie de ogen van de Salvation Army vrijwilligster groot worden, als ze ons ziet. "Is dat allemaal voor een kind?", vraagt ze. Op ons beamende antwoord krijgen we een grote glimlach en een heel hartelijk "fantastic!". Daarom "nemen" wij altijd maar een engeltje, zodat die echt een super Kerst kan hebben.

Rick en ik gaan, nu we hier toch zijn, nog wat kleinigheden kopen. De snoepwinkel in de mall heeft allerlei Europese chocolade. Rick vindt er zelfs een echte Mars reep. We zoeken lekkere dingen uit voor in de stockings van de kinderen.

Terwijl Rick nog verder winkelt, ga ik de laatste dingen van mijn lijst afwerken. Bij Big Planet Comics zoek ik leuke strips uit voor Rick, Kai en Saskia. Dat zijn altijd de perfecte "stocking stuffers".

Bij de ABC winkel zie ik, dat ze echte eggnog hebben. Daar neem ik een fles van mee naar het feestje, waar we morgenavond voor zijn uitgenodigd. Gelukkig zijn al onze sociale aangelegenheden nog geen straat verderop morgen.

Saskia's ijstaart is klaar bij Baskin Robbins en ziet er goed uit. Eindelijk komt ik, langzaam voortkruipend in het dichte verkeer, bij mijn laatste stop, Party Mania. Hier hangen de ballonnen, die ik eerder vandaag heb besteld, al klaar. Met een zucht van verlichting verlaat ik de idiote drukte en bereik net op tijd voor de ijstaart ons huis weer.

Dit jaar heeft Saskia van mij een limiet van 20 gasten gekregen voor haar feestje. Dat had nog allerlei protesten tot gevolg, maar de 25 van vorig jaar was veel te veel. Uiteindelijk komen er vijftien meisjes en drie jongens.

We bestellen pizza van Domino's (met een coupon $5,55 per pizza!) en proberen de chocolade fontein aan de praat te krijgen. Helaas heb ik gisteren te weinig chocolade gekocht, dus van een echte fontein is geen sprake. De kinderen kunnen wel lekker in de gesmolten chocolade dopen. We hebben er marshmallows, Rice Krispies treats, aardbeien en banaan voor.

De ijstaart gaat er goed in. Voor de kaarsjes moeten we de buren bellen, want die ben ik straal vergeten! Gelukkig merkt niemand op, dat ze bij Baskin Robbins een "S" in Saskia's naam zijn vergeten. Sowieso vond ik de service daar veel slechter, dan vorig jaar. De mini ijsjes hebben veel te grote bolletjes erop, waardoor er minder, dan ik heb gevraagd, zijn. Dat maakt voor de enthousiaste kinderen gelukkig niet uit. Ik neem ook een mini-ijsje en het smaakt inderdaad erg lekker.


Vanavond horen we ook de sirenes van de Vienna Fire Departments brandweerwagens. Zoals ieder jaar rijdt Santa daarop door de straten en delen de brandweermannen candy canes uit. Zo'n leuke traditie vind ik dat! En anderen ook, want een moeder, die haar dochter voor Saskia's feest komt brengen, verzucht, hoe ze nooit ergens anders, dan in Vienna zal willen wonen.


Het feest is in volle gang, het sneeuwt al en er wordt voor vannacht meer dan tien centimeter sneeuw voorspeld, dus hopelijk kunnen alle meisjes morgen weer naar huis. Sommigen wonen meer dan tien kilometer verderop en het is hier enorm heuvelachtig. Met een gewone aandrijving kom je daar met sneeuw niet op. Ik hoop van harte niet het hele weekend met andermans kinderen te komen zitten!

Edit: inmiddels is het weerbericht aangepast en wordt er tien tot twintig centimeter voorspeld vannacht. Ik heb de ouders van de kinderen, die verder weg wonen, gebeld. Een ervan wordt in ieder geval opgehaald, de andere twee kunnen, als het absoluut nodig is, tenminste naar huis lopen.

Het laatste weerbericht, als we inderdaad meer dan 16 inches krijgen zal het de grootste december sneeuwstorm ooit hier zijn:
Overnight
Snow. Snow may be heavy at times. Snow accumulation of 4 to 8 inches. Lows in the mid 20s. Northeast winds 10 to 15 mph. Chance of snow near 100 percent.
Saturday
Snow. Snow may be heavy at times. Additional snow accumulation of 8 to 12 inches. Highs around 30. North winds 15 to 20 mph. Chance of snow near 100 percent.
Saturday Night
Snow...mainly in the evening. Additional snow accumulation of 2 to 4 inches. Total snow accumulation 21 to 22 inches. Lows in the upper 20s. Northwest winds around 15 mph with gusts up to 25 mph. Chance of snow near 100 percent.

19 reacties:

Cisca zei

Ik ben benieuwd hoeveel er gaat vallen, we zullen zien!

Je maakt me zo jaloers met de Peapod. Wij hebben hier dus echt nog niet zoiets. En ik zou er zo blij van worden... Hopelijk snel!

Kristel Holsbeek zei

Nu maak je ons heel nieuwsgierig hoeveel er uiteindelijk gevallen zal zijn.
Hopelijk valt alles goed mee met zoveel kids in huis;-)

Petr@ zei

Nou, het ziet er mooi wit uit bij jullie. Net als hier trouwens. Vanmiddag gaan we lekker sleetje rijden en schaatsen.

De taart van Saskia zag er inderdaad anders uit als andere jaren, maar zal er niet minder om gesmaakt hebben.

Heerlijk dat Rick zo lang vrij heeft.

HennyB. zei

Geniet maar heerlijk van de komende Kerstvakantie met het hele gezin. Ik wens jullie een geweldige Kerst en een te gek 2010.
Best wel grappig dat er een s te weinig op de taart stond, verder was het een mooie taart om te zien met al die kleurtjes.

Marjon zei

Wat ziet het er mooi wit uit bij jullie!
Heerlijk zo'n bezorgservice als het overal zo druk is.
Ik moet helaas alle kertscadeautjes nog kopen omdat ik er van de week een paar dagen tussenuit was door een kleine operatie. Ik hoop dat ik alles nog op tijd in huis krijg.

Anoniem zei

Het ziet er heftig uit op de webcam.
Hoop dat het allemaal gelukt is met de visite maar dat het vooral gezellig was.
Groet, Bea

Naomi Overdam zei

Hallo
Zo te zien is er weer genoeg gevallen. Super mooi wit. Hoop dat het een gelaagd feestje is geworden. Een fijn weekend met de hele familie. En succes met alle voorbereidingen voor de kerst.

Groetjes.

Annemiek zei

Er ligt al flink wat sneeuw bij jullie! Die storm heeft voor een verandering in onze plannen gezorgd. Ik dacht eindelijk eens New York in kerstsfeer te zien...

Nicole zei

Wat een sneeuw bij jullie zeg! Ik keek echt met verbazing naar je webcam! Hier ligt (gelukkig) niets... Ik hoop voor je dat je niet het hele weekend zit opgescheept met extra logeetjes...

Marion2 zei

Inmiddels was zelfs hier op het nieuws dat er bij jullie zoveel sneeuw is gevallen dat de noodtoestand is afgekondigd. Ik hoop dus maar dat het niet al te erg uit de hand loopt voor jullie.

Ik heb veel respect voor je dat je altijd maar weer zoveel kinderen bij jullie thuis laat komen. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik geregeld "nee" zei tegen mijn kinderen.

Ineke zei

Zie net op je webcam dat Kai (?) sneeuw aan het ruimen is! Zo te zien ligt er een dik pak sneeuw. Bij ons schijnt het morgenochtend ook weer te gaan sneeuwen.
Brrr, een ijstaart met dat koude weer.

Martin zei

Nou, het is dus gevallen... de sneeuw! :-)

Ik volgde het gisteren op het nieuws, waar de ene na de andere snow warning in jullie gebied werd afgekondigd.

Op de foto van jullie pleintje kun je goed zien dat het echt goed gesneeuwd heeft. Succes, maar wel gezellig!

Bianca (Hollandranch) zei

Wat een sneeuw ligt er bij jullie ! Geweldig hoor (ook al is het onhandig het ziet er prachtig uit) Echt een sfeervollere kersttijd kun je je niet wensen.

Petra S. zei

Ooooh, wat een berg sneeuw! Daar is het laagje wat bij ons ligt, niets bij. De scholen zijn vast dicht morgen, geniet maar lekker van het bijelkaar zijn van jullie gezin.

Anoniem zei

Hoop dat alles goed gaat daar, de sneeuwstormen in de VS zijn headline nieuws in NL iig hebben jullie waarschijnlijk wel een witte kerst :)

Succes!

Gina

Anoniem zei

Onze vlucht zaterdag van Amsterdam via Washington naar Orlando is er in ieder geval door geannuleerd. Hopenlijk kunnen we zondag wel richting The States vertrekken.

Groetjes,
Bianca

Bibi zei

Gelukkig verliep het inkopen doen voor het grootste gedeelte voorspoedig, heerlijk dat je een Trader Joe hebt daar. Jammer van de decoratie op Saskia's taart zeg, dat is erg slordig maar gelukkig had niemand dat in de gaten. Succes met de sneeuwstorm!

Vita zei

Hier in L.A. zijn we blijkbaar tussen alle drukte heen geglipt, want zowel de mall, de Von's als de kerstevents waren niet erg druk.

Misschien dat dat vanaf morgen anders is, of misschien dat het bij de 24 graden van vandaag gewoon niet zo hard gaat met in kersthysterie te komen.

Ik vermaak me met alle sneeuwverhalen uit het oosten, maar ben stiekem blij dat ik gewoon mijn slippers aan kon vandaag :)

Anja zei

Wat een dik pak sneeuw is er bij jullie gevallen. Ik zag je foto's op faceboek, het ziet er wel heel mooi uit.