Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 02, 2009

Waar kan ik een goede lange broek vinden?

Na mijn ontbijt lijn ik Cosmo aan voor een lange, stevige, heuvel op, heuvel af wandeling. Het is wat somber weer, maar nog droog. Zodra we onze straat uitlopen, ziet hij een paar honden voorbijlopen en gaat als een gek tekeer. Ik disciplineer hem iedere keer weer, maar het heeft maar bar weinig effect.

Eerlijk gezegd baal ik ervan, dat hij nu, met drie jaar, nog steeds een gentle leader nodig heeft. Ik kan hem zonder wel in bedwang houden, maar Saskia bijvoorbeeld niet. Hij is verder een voorbeeldige hond, maar zo territoriaal! Zodra we uit onze directe buurt zijn, is het afgelopen met dat gedrag, hoeveel honden in die buurt ook tegen Cosmo blaffen.

Dit keer kies ik de buurt, waarvan ik weet, dat er een aantal huizen mooi en leuk worden versierd voor Kerst. Overdag zijn de opblaaspoppen vrijwel overal platte hoopjes, dus de versieringen, die er te zien zijn, zijn over het algemeen smaakvol. Ook het huis, dat van mij de originaliteitsprijs zou krijgen, ziet er weer super uit.


Als we langs Pats huis lopen, is zij druk bezig in de tuin. Het gaat niet voorspoedig met de verkoop. Ze hebben de prijs al drastisch moeten verlagen. Ze hebben het op het hoogtepunt van de huizenmarkt gekocht en om hen heen worden nieuwe huizen gebouwd, die flinke concurrentie zijn. Hun huis ligt heel gunstig, maar kost ook meer dan een miljoen dollar, wat in de huidige economie moeilijk verkoopt.

Lang kletsen we niet, want ik moet opschieten. Ik heb me een beetje verkeken op de lengte van mijn loopje, wat in plaats van mijn voorgenomen vier mijl vijf mijl wordt (acht kilometer). Gauw spring ik onder de douche, want ik heb om elf uur een afspraak bij de garage.

De van heeft zijn (of haar) 20.000 mijl beurt nodig. Nu blijf ik daar meestal de anderhalf uur op wachten, maar ik las op hun website, dat ze een gratis busje naar Tysons Corner hebben! Natuurlijk ga ik veel liever naar de mall, dan in die saaie wachtkamer te zitten!

Door een stille tiener word ik naar de mall gereden en bij Macy's afgezet. Ik krijg een dankbare glimlach, als ik hem zijn fooi geef. De enige woorden uit zijn mond zijn, dat de shuttles ieder uur op het halve uur komen om klanten op te halen.

Mijn doel van vandaag is tenminste een broek te kopen, want degenen, die ik heb, zien er flink afgedragen uit. Ik ben 1,75 meter en heb lange benen en het is een en al frustratie om broeken, die lang genoeg zijn te vinden. Amerikanen zijn over het algemeen kleiner van stuk. Ik begin bij Madewell, want daar ben ik vorig jaar geslaagd met een broek. Diezelfde broek blijkt echter de enige te zijn, die zij in een langere maat hebben.

Meteen zakt de moed me in de schoenen. Er zijn maar zo weinig zaken, die langere broeken verkopen en als dat dan zo is, zijn het spijkerbroeken, die ik niet nodig heb. Bovendien zijn de broeken, die wel lang genoeg zijn, zo fantasieloos! Er zijn overal "petite" en "short" maten, maar het is een ware discriminatie van lange mensen! Ik vertik het om met hoog water te gaan lopen.

Mijn maag rommelt en ik besluit eerst rustig te gaan lunchen. Er is een nieuw sushi restaurant in de mall, Wasabi. Het ligt letterlijk middenin in de mall, tussen twee roltrappen in. Het is uniek, want er loopt een lopende band door het restaurant, waarop schotels met sushi en sashimi staan in verschillend gekleurde bordjes. De kleur van het bordje bepaalt de prijs van het gerechtje.


Wasabi van de tweede verdieping

Het is nog vroeg, maar het restaurant loopt al snel vol. Ik krijg een plekje aan de "bar", er zijn ook tafels. Ik begin met een zalm en tonijn sashimi bordje, waar ook wat zeewier en geraspte worteltjes op liggen. Dit bordje is blauw, dus kost $4.

Wat me opvalt is, dat de sushi erg op de algemene smaak is ingesteld. Misschien ook logisch, anders eet men het niet. Daardoor vind ik het wel een leuk concept, maar ga ik toch liever naar een gewone sushibar, want ik heb een avontuurlijkere smaak. Toch denk ik, dat Katja en ik hier zeker een keer gaan lunchen, als zij met Kerst thuis is.

Na het eten zet ik mijn zoektocht naar een broek voort. Keer op keer loop ik onverrichterzake de winkel uit. Express, The Limited en zelfs Banana Republic (wat een belachelijke prijzen voor heel simpele kleding vragen ze daar!) hebben alleen spijkerbroeken in lange maten.

Bij Esprit probeer ik een fluwelen zwarte broek aan, die er erg leuk uitziet. Maar daarvan is de band weer zo laag, dat het onprettig zit, zucht! Wel koop ik er een mooie blauwgroene trui met wijde kol (die hier erg in zijn).

Na zo ongeveer iedere kledingwinkel in en weer uit te zijn gelopen, duik ik de Hallmark winkel in voor iets heel anders. Ze hebben hier de leukste Kerstspullen, waaronder allerlei Marjolein Bastin dingen. Heel grappig om te zien, dat deze Nederlandse kunstenares hier zo populair is. Het zijn ook echt mooie spulletjes, servies en schaaltjes e.d.


Stiekeme foto's van de versieringen en Santa



Een van onze Kersttradities voor de kinderen is een Kerstboomversiering naast hun bed op Kerstochtend. Katja krijgt al vanaf haar geboorte engeltjes als versiering, Kai Kerstmannen en Saskia sneeuwpoppen. De afgelopen paar jaar heb ik ze met hun naam en het jaar online besteld, maar zoveel keuze is daar niet in.

Dit jaar besluit ik dus Hallmark versieringen te geven. Een engel voor Katja, die een erg mooi gezichtje heeft. Kai krijgt een Santa in zijn boot en Saskia deze schattige sneeuwpopjes. Ik zie alweer uit naar de verraste gezichten op Kerstdag, want dit is een van de tradities, waar de kinderen echt naar uitzien.

Hallmark heeft zoveel leuks, ik ben zo een half uur kwijt met alleen rondkijken. Het is, zeker in de Kersttijd, gewoon een vrolijke winkel. Er is ook een Hallmark televisiekanaal, dat met Kerst allerlei "feel good" Kerstprogramma's uitzendt. Daar kijken we ook regelmatig naar.

Als ik op mijn horloge kijk, heb ik de shuttle van half twee net gemist. Dan kan ik ook net zo goed doorgaan met kijken naar kleding. Bij Ann Taylor zie ik een leuke trui in een kleur (licht turquoise), waar ik dol op ben. Ik probeer hem aan met een zwarte legging.

Dan heb ik eigenlijk een vriendin of zus of dochter nodig om de beslissing te nemen. Het meisje, dat in de paskamers werkt, is verbazingwekkend eerlijk, moet ik zeggen. De "small" past wel goed, maar de "medium" een stuk beter. Ik waag het erop. De laatste keer, dat ik leggings met een ruime trui droeg is zo'n twintig jaar geleden, maar het is weer helemaal in.

Nu heb ik nog een half uur voor de volgende Toyota shuttle komt. Die breng ik door in Macy's, voornamelijk in het schoenengedeelte. Ik wil graag een nieuw paar laarzen, liefst met een hak. Er is een ruime keuze, maar ik heb net niet genoeg tijd om iets aan te proberen. Als ik ook nog een coupon voor 25% korting aangereikt krijg, neem ik me voor straks in Fair Oaks ook naar Macy's te gaan.

Josh komt me keurig op tijd ophalen met de "courtesy shuttle". Inmiddels plenst het van de regen. Josh is veel spraakzamer, al ziet hij er net zo jong uit, als de andere jongen. Ook hij is erg blij met zijn fooi en ik vraag me dan af, of anderen die niet geven.

De van is weer helemaal klaar en ik rijd gauw naar huis. Daar wacht ik op Kai. Hem heb ik beloofd de gisteren geplande winkelsessie vandaag te gaan houden. Kai rijdt naar Fair Oaks en we parkeren dichtbij Sears, zodat we gauw naar binnen kunnen rennen.

Met dit weer zijn overdekte shopping malls toch wel erg fijn! Binnen is het behaaglijk en gezellig met alle Kerstversieringen. In deze mall zitten allerlei levensgrote pluche dieren tussen de kerstbomen en -sterren. Hierdoor is het een favoriet bij kinderen. De Santa in Tysons zat alleen, maar hier in Fair Oaks staat er een lange rij.


Fair Oaks

Kai begint bij Van's. Daar slaagt hij meteen ruim met een paar truien, een flanel shirt en een spijkerbroek. We zijn binnen tien minuten bijna klaar met zijn halfjaarlijkse winkelbeurt! Heerlijk, die jongens! Bij PacSun vindt hij het jack, dat hij zocht, en klaar is Kai.

Maar ik heb mijn 25% coupon nog in mijn zak voor een paar laarzen van Macy's. Ik sleep Kai ernaartoe en neem veel meer tijd om te beslissen welk paar laarzen, dan Kai zijn hele garderobe! Uiteindelijk ben ik heel blij met een paar Alfani laarzen met een hakje, maar niet te hoog, en leuke gespen als "decor".

Tevreden verlaten we de mall, al moet ik, tot Kai's ergernis, nog even wat Kerstoorbellen kopen bij Sears voor Saskia en mij. Die zijn zo goedkoop ($4 per paar), het moet gewoon. Kai rijdt bekwaam terug naar huis, dat ga ik volgend jaar weer missen, zo'n extra chauffeur!

Thuis zet ik de lasagne in de oven en ga eindelijk zitten! Het is zelden, dat ik, zoals vandaag, gewoon voor mezelf rondkijk. Meestal ben ik met een kind, dat nieuwe kleding wil. Als iemand hier weet, welk bedrijf (behalve Target, dat eindelijk ook "tall" sportkleding verkoopt) broeken voor langere vrouwen verkoopt, houd ik me aanbevolen!

40 reacties:

Anja zei

Ja, ik herken het helemaal. Met onze Jordy ben ik ook heel snel klaar als we gaan shoppen, met Sanne kan ik uren rondlopen.
Leuk zo' n kerstversiering voor de kinderen!

Petra S. zei

Oh jee, ik loop hopeloos achter....wat zijn de huizen in de buurt weer prachtig versierd!
Joh, kom hierheen, Lisa en ik hebben zaterdag bij de DNM spijkerbroeken gekocht met €15,- korting die allemaal verschillende lengtematen hebben.
Ik mail je vandaag nog even....

Kristel Holsbeek zei

De huizen zijn mooi versierd!!!
Wow zo groot, kan je me niet een paar cm geven???ik zou zo graag een paar groter zijn, hihi;-))
Zo snel met Kai gewinkeld, leuk!!

Monique zei

Gek he? Hier is 1.75m toch een vrij normale lengte tegenwoordig. Lijkt me erg lastig als je niks kan vinden.

Ik kan zelfs met mijn hele grote damesmaat makkelijk kleding kopen de laatste jaren.

Anoniem zei

Ik lees je blog al zeer regelmatig, maar laat eigenlijk nooit een reactie achter ... Vind het erg leuk om te lezen over jullie leven in de VS. Lange broeken zijn voor mij ook een probleem, maar ik heb nu mijn broekenhemel op aarde ontdekt: de online winkel van Esprit. Weet niet of dat ook voor de VS geldt,want als ik probeer te kijken, word ik steeds doorgelinkt naar de Nederlandse webshop. Heel veel broeken in lengtematen, die ze (bijna)niet verkopen in de winkels. Pas een broek in de winkel die wel lekker zit, maar te kort is en bestel 'm online. Happy Holidays! Cornée (Ceetje van AA-forum)

Nonaj zei

Esprit heeft ook een online shop inderdaad:

http://www.espritshop.com/

Volgens mij is dit de online shop voor de VS.

Ik heb het probleem trouwens net andersom, ik heb een heel lang bovenlijf en relatief korte benen, dus bij mij zijn shirtjes snel te kort en broeken vaak veel te lang. En ik heb het idee dat ze in Nederland mensen met korte benen discrimineren, want ik vind alleen maar te lange broeken!

Volgens mij heeft Marjolein Bastin ook in de VS gewoond (Missouri).

Anoniem zei

Hier ook zo'n tienerzoon die nooit tijd of zin heeft om te shoppen.
En je broek, die heb je dan nog niet gevonden? Voor mij is shoppen in de winter ook altijd heel frustrerend. Je ziet dan van die prachtige, heerlijk warme truien (zoals die turqoise van je), maar... ze zijn allemaal met wol in, en daar ben ik heel erg allergisch aan. Dus ik moet ofwel in de zomer een dikke katoenen trui kopen, of in de winter van die goedkope acryl prultruitjes. :-(

Tink zei

Ik weet dat landsend.com ook stores heeft en tall sizes doet.

Anja L. zei

Wij hebben op kantoor een collega die uit Chicago komt en die jongen wordt helemaal blij van kleding kopen in Nederland. Hij kan eindelijk broeken kopen die lang genoeg zijn! Hij was zo trots als een pauw op zijn nieuwe garderobe.
Succes met het vinden van de juiste broeken.
Groetjes,
Anja L.

Naomi Overdam zei

Nou ik ben ook altijd opzoek naar lengte maten maar dan alleen voor korte benen. Een spijkerbroek in lengte 30 is nog te doen maar voor gewone broeken moet er meestal een stuk af.
Maarja wat wil je met 1.60. Blijft moeilijk een goede broek en dan nog betaalbaar als tweede eis.

Ik geniet hier ook vaak van de zender hallmark hebben wij sinds kort op de digitale zender.

Groetjes Naomi

Ineke zei

Leuk, die Hallmark versieringen.

Lastig als je geen broek met de juiste lengte kunt vinden. Ik vind in Amerika die "short" maten altijd ideaal, helaas zie je die hier maar heel weinig.

Anoniem zei

Hoi Petra,

Zou het niet mogelijk zijn om de Nederlands postorderbedrijven eens te vragen of ze hun spullen opsturen naar de VS ? Denk aan de Otto, wehkamp, Bonaparte etc.

groetjes,
Gabrielle (ot-list)

Unknown zei

Corel voor je broeken...maar wat ik vreesde is waar: alleen in Nederland. Tijd voor een wintertripje? ;-)

Cisca zei

Je schreef laatst nog dat je bij de Gap was geweest met Saskia, toch? Want daar hebben ze bijna alle broeken in tall, en ze hebben best mooie broeken naast spijkerbroeken, en ook redelijk betaalbaar. Ik koop veel broeken bij de Antropologie (zou niet weten of die bij jullie in de buurt zit) en moet ze bijna altijd flink korter laten maken (ben 1.68 meter met best lange benen). Succes!

Cisca zei

Gap heeft trouwens best een mooie website, zie ik nu ik even zit te kijken.

Annemiek zei

Die sushi bordjes op de foto lijken wel LEGO stukjes :)

Eh, wat is er met je woordverificatie gebeurd?

Annemiek zei

Die sushi bordjes op de foto lijken wel LEGO stukjes :)

Anoniem zei

Lange broeken kan je vinden via Victoria Secret website en
Newport news website.

Sally zei

ja balen als je je maat steeds niet kan vinden. Had ik ook in Brazilie waar blijkbaar allen smalle petit dames wonen..
Dat Kai uberhaupt ng met z'n moeder wil gaan winkelen?? Die van mij wil echt niet met z'n moeder gezien worden. Die moet ik geld meegeven en exacte instructie (anders koopt hij 1 duur item) en gaat dan wel met z'n vrienden op pad. Gelukkig dat door de schooluniformen we weinig aan 'vrije tijd' kleding hoeven te kopen

Anoniem zei

Ik vind dat toch zo'n leuke traditie, om jaarlijks 'n kerstversiering voor je kinderen kopen! Ik had het zelf wel bedacht willen hebben voor mijn dochters....

Lian

Anoniem zei

ik heb eigenlijk nooit problemen,maar dan koop ik ook eigenlijk alleen maar jeans.ik ben 1.78 meter en slaag altijd goed bij de tall sectie van walmart,die jeans van het merk lei,die zitten me als gegoten.mijn zusje heeft ook vaak moeite om een normale leuke broek te vinden,maar zij is 1.83 meter.

gezellig al die versierde huizen,wij gaan morgen weer even voor een weekje naar Florida,familie bezoeken,ben benieuwd of we daar ook veel versierde huizen zien.

groetjes uit Bonaire
Karin

Rita Meyer zei

Vergeet niet dat je als "tourist" met je paspoort bij Macy's extra korting kunt krijgen! Even bij de inpakafdeling een kortingskaart halen die twee dagen geldig is. Ik geloof dat je 11% krijgt!

bamboo gazebo zei

wow,panda,cute
I like them veru much

Anoniem zei

Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger, and I was wanting
to know your situation; many of us have developed some nice procedures and we are looking to trade methods with other folks,
be sure to shoot me an email if interested.
Also visit my blog - buy cigarettes online

Anoniem zei

Pretty portion of content. I simply stumbled upon your blog and in accession
capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts.
Anyway I will be subscribing for your augment and even I achievement you access persistently fast.
Look into my web-site ; Work from home

Anoniem zei

Thanks for finally writing about > "Waar kan ik een goede lange broek vinden?" < Liked it!
Also visit my web-site :: free iphone 5

Anoniem zei

Hi, I wish for to subscribe for this weblog to obtain most recent
updates, therefore where can i do it please help out.
Review my site nfl games online

Anoniem zei

Hi, I log on to your blogs like every week. Your story-telling style
is awesome, keep it up!
Also visit my blog how to get rid of acne

Anoniem zei

Keep on working, great job!
Also visit my site - making money on the internet

Anoniem zei

Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and
I was wondering your situation; we have developed some nice procedures and we are looking
to trade techniques with others, please shoot me an email if interested.
Also visit my web page - http://ilearncommunity.com/home/blog/view/44283/hobbies-that-make-money

Anoniem zei

Thanks for your personal marvelous posting! I
seriously enjoyed reading it, you can be a great author.
I will make certain to bookmark your blog and definitely will come back in the future.
I want to encourage that you continue your great job, have a nice
holiday weekend!
Check out my site ... best acne cure

Anoniem zei

Everything posted was actually very reasonable.
However, think on this, what if you wrote a catchier title?

I am not saying your information isn't good, however suppose you added something that grabbed a person's attention?

I mean "Waar kan ik een goede lange broek vinden?" is a little plain.

You ought to peek at Yahoo's front page and watch how they write post headlines to get viewers to open the links. You might try adding a video or a related picture or two to grab people interested about everything've written.
Just my opinion, it would make your posts a little
bit more interesting.
Here is my web page - whitening products

Anoniem zei

Thanks designed for sharing such a nice thought, paragraph is good, thats why i have read it completely
My web site häuser Antalya

Anoniem zei

I just like the valuable info you provide on your articles.
I'll bookmark your weblog and check again here regularly. I am fairly sure I'll be told lots
of new stuff right right here! Best of luck for the next!
Also visit my web page ; Properties for sale in Bodrum

Anoniem zei

wonderful issues altogether, you just received a logo
new reader. What may you recommend about your publish
that you made a few days in the past? Any certain?
My web site - Mahmutlar Alanya

Anoniem zei

Greetings! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new project in a
community in the same niche. Your blog provided us valuable information to
work on. You have done a wonderful job!
Here is my weblog - immobilienalanya.net

Anoniem zei

Highly energetic post, I enjoyed that bit. Will there be a part 2?
Look into my homepage : propertyinturkeyforsale.net

Anoniem zei

This is a topic that is close to my heart.

.. Take care! Where are your contact details though?
My blog ; Antalya leiligheter til salgs

Anoniem zei

This site really has all of the information I needed about this subject and didn't know who to ask.
My web page > bostaditurkiet.net

Anoniem zei

Good day! I could have sworn I've been to this website before but after browsing through some of the post I realized it's new
to me. Nonetheless, I'm definitely happy I found it and I'll be bookmarking
and checking back often!
My web page How to get rid of man boobs