Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 11, 2009

Wauw, onze jongste is veertien!



Om vijf over zes staat Saskia naast mijn bed. Wanneer we de cadeautjes gaan openen? Ze is dit jaar wel heel opgewonden over haar verjaardag! Kai staat onder de douche, dus ze zal op hem moeten wachten. Dan komt ze even ouderwets tussen ons in liggen, dat is al lang niet meer gebeurd!

Eindelijk (in Saskia's belevenis) is Kai ook van de partij en komen de cadeautjes tevoorschijn. Van Kai krijgt ze een grappige kaart en het Wii Monopoly spel.

Saskia's grote wens waren zandkleur Ugg laarzen. Die wilde ze vorig jaar al, maar die kleur was nergens te vinden, dus heeft ze bruine. Maar die zandkleur is het voor haar helemaal, het hele jaar heeft ze het erover gehad!

Ze is dus voorzichtig blij als Rick een groot cadeau, dat wel erg de vorm van een laarzendoos heeft, tevoorschijn haalt. Ik plaag haar nog door te zeggen, dat het de kastanjekleur moest worden, omdat ik nog steeds geen zandkleur kon vinden.

Dat laatste is niet helemaal gelogen, want ik heb iedere zaak in deze omgeving, die Ugg produkten verkoopt, gebeld en geen van allen had zandkleur. Ik heb ze dus noodgedwongen van de Ugg website besteld. Ik moet zeggen, ze kwamen prachtig ingepakt!

Saskia wil ze eigenlijk meteen aan naar school, maar het is zo'n lichte kleur, dat ik ze eerst in wil spuiten met een waterafstotende spray. Het is op het moment zo'n vieze modderboel overal, ze zouden in een keer bruin zijn zonder!

Mary Kate komt een blij jarig meisje ophalen, haar moeder rijdt de meiden naar school vandaag. Verjaardagen op middle school zijn altijd erg leuk. Vrienden en vriendinnen versieren het kluisje van de jarige en bakken allerlei lekkers. Saskia krijgt brownies, chocolate chip cookies en cupcakes (die later vanavond in Cosmo's buik zullen verdwijnen, zucht!).

Mijn knieen voelen weer helemaal normaal, dankzij de massage, dus ik ga naar Sharons core training. Ik vertel haar het knieenverhaal en ze is verbaasd, want zij loopt ook regelmatig zijdelings op de stairmaster zonder problemen. Tja, ze is ook een goede vijf jaar jonger, dan ik. De ouderdom komt met gebreken!

De hele week is het er niet van gekomen om ergens "interessants" te gaan wandelen met Cosmo. Het is berekoud, maar net boven het vriespunt met een harde snijdende wind, maar de lucht is ook strakblauw. Ik kies Great Falls, eens kijken of de sneeuw en vele regen van de afgelopen week daar iets heeft gedaan.

Na mijn America the Beautiful pas aan de rancher te hebben laten zien (de tweede keer, dat ik hem gebruik, nog veertien keer en ik heb de kosten eruit), pak ik me dik in en ga op pad. Cosmo heeft meteen zijn neus aan de grond, die ruikt duidelijk overal wild. Soms wordt hij helemaal opgewonden en tuurt het bos in, maar we zien geen herten dit keer.

Bij het tweede uitzichtspunt is een prachtige regenboog in het wilde water te zien. Daar moet ik natuurlijk de nodige foto's van maken. Van watervallen is niet veel meer te zien, de rivier is een kolkende massa. Het geraas is van verre te horen, wat een kracht! Ik krijg nooit genoeg van dit park, het is altijd weer zo anders.


Het temperament van de natuur



Nu de bladeren van de bomen zijn, zijn de mooie vogels ook weer beter zichtbaar. Een paar blue jays vliegen van tak op tak en eentje blijft mooi zitten voor een foto. Bij een groepje felgekleurde bluebirds ben ik niet zo gelukkig. Die fladderen teveel. Een klein ijverig spechtje, jong, want er zit nog maar weinig rood op het kopje, klopt op een takje. Ik geniet.


Blue jay vrouwtje



Spechtje

Na een uurtje begint de kou toch door mijn lagen kleding te sijpelen, dus ik ga met tegenzin terug naar de van, waar de verwarming keihard aangaat. Thuis warmen een kop soep en een warme douche me nog wat verder op, want wat is het koud!

De sneeuw heeft echt de winter doen beginnen. Helaas protesteren mijn spieren er hard tegen. Ik ben mijn schoonzus dankbaar voor een warme doek, die ze me voor mijn verjaardag gaf. Daarmee blijven in ieder geval mijn nek en schouders extra warm.

Helaas moet ik er toch nog een paar keer op uit. Saskia en Laura komen thuis uit school en ik heb haar beloofd hen naar Chipotle te brengen. Saskia heeft er expres haar lunch voor overgeslagen. Ze is dol op hun kipburrito's en deelt er een met Laura.

Kai moet na school blijven, want we kregen gisteren bericht, dat hij een F heeft voor wiskunde op het moment. Niet goed, als je je aan het aanmelden bent bij colleges! Een van de redenen is, dat hij zijn huiswerk niet maakt. Hier telt huiswerk mee voor het cijfer. Nu heeft hij vanmiddag een proefwerk gemaakt en dat goed gedaan, dus volgens hem is het nu geen F meer.

Toch gaat hij weer bijles krijgen van Claudia en hebben we afgesproken, dat hij zijn huiswerk maakt, voor hij gitaar gaat spelen. Hij zal het verder zelf moeten doen, want volgend jaar zijn wij er niet om zijn hand vast te houden.

Voor haar verjaarsmaaltijd vanavond heeft Saskia, zoals ieder jaar, P.F. Changs. Laura gaat ook mee, al kan ze tot Saskia's teleurstelling niet blijven logeren. Het wordt een gezellige maaltijd.

Voor we gingen zitten, vertelde ik aan de hostess, dat Saskia jarig is en koos een (gratis) mini dessert voor haar uit. Het wordt de red velvet cake en die komt de serveerder brengen met een kaarsje erop, erg leuk. Die mini desserts zijn perfect, vooral voor mij, die een paar hapjes zoetigheid lekker vindt, maar meer niet. Saskia en Laura delen de erg lekker uitziende banaan"loempia's".

15 reacties:

Annemiek zei

Happy birthday Saskia!

Kristel Holsbeek zei

Happy Birthday Saskia!!! En geniet maar van PF Changs;-)))

Bianca (Hollandranch) zei

Gefeliciteerd !!! 14 jaar tjonge wat is dat lang geleden al ha ha

super dat je de juiste kleur Uggs heeft gevonden ! foto met Uggs ? ;-)

Prachtig die wilde natuur, blijft fascinerend het woeste ervan.

Anja zei

No maar een keer....Happy Birthday voor Saskia. Fijn dat ze nu de zo gewilde zanndkleurige Uggs heeft. Mooie foto's heb je weer gemaakt, grappig want ik fotografeerde ook een vogeltje in de boom vandaag.

Ineke zei

Gefeliciteerd met je grote dochtter, Petra.
Wat leuk dat ze (nog) vroeg bij jullie bed stond voor haar kadootjes.

Brin zei

Ha ha, ik herken veel van die typische (puber)gedragingen bij Saskia! Het ene moment willen ze groot én volwassen én onafhankelijk zijn, het volgende moment zijn ze weer kind en willen ze dicht bij mama en papa zijn !

Een dikke proficiat met je veertiende verjaardag Saskia !!! En leuke cadeautjes heb je gekregen !

Marjon zei

Van Harte gefeliciteerd met je 14e verjaardag Saskia!!

Petra S. zei

Saskia heeft een gezellige verjaardag gehad. Leuke cadeautjes en lekker gegeten. 14 jaar alweer.
Fijn weekend.

Sally zei

Gefeliciteerd Saskia!.

Jasmino zei

Gefeliciteerd allemaal, met jullie 14-jarige. De jongste wordt al groot!

Anoniem zei

Geef leeftijd niet de schuld van lichamelijke problemen, want dan ga je het misschien zelf nog geloven. Ik ben 65 en voel me beter dan ooit, zonder pijn en zonder klachten, en als ik iets heb zeg ik nooi dat het komt omdat niet meer zo jong ben.

HennyB. zei

Alsnog van Harte Gefeliciteerd voor Saskia en jullie. 14 alweer, waar blijft de tijd, haha!
Leuk de foto's en filmpjes van Great Falls.

Martin zei

Quote: "die later vanavond in Cosmo's buik zullen verdwijnen, zucht!"

HAHAHAHA!!!

Wat Cosmo ook doet, je kunt gewoon niet boos zijn op hem! Echt een hond met stijl! :-)

Petr@ zei

Saskia heeft weer een leuke verjaardag gehad, lees ik zo. Wat zal ze blij zijn met haar Uggs.

Nicole zei

Alsnog proficiat met je verjaardag Saskia! Lekker toch hoe grote meisjes soms nog zo lekker klein kunnen zijn. Ik hoop dat die van mij dat ook nog lang blijft doen.
En mooi cadeau heeft ze van jullie gekregen. Ik ben ook wel voor een foto van Saskia met haar Uggs te porren ;-)