Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 11, 2010

Ietsje warmer

Een positief aspect van deze koude (behalve, dat hopelijk veel muggenlarven doodvriezen) is, dat vrijwel iedere ochtend het zonnetje vrolijk schijnt. De sneeuw maakt het geheel nog wat lichter. Het maakt voor mij het opstaan een stuk makkelijker.

Vanochtend is geen uitzondering, ijskoud (-12) en zonnig. Rick en ik eten samen ontbijt en dan gaat hij inpakken voor zijn reis naar Denver. Ik ga gauw naar de core training, hopend op tijd terug te zijn voor Rick naar het vliegveld moet. Zijn vlucht zal om half een vertrekken en hij wil uiterlijk om tien uur weg, vanwege eventuele zwaardere veiligheidsmaatregelen.

Het duurt even, voor ik het warm krijg door de training! Dat terwijl er echt iets mis is met de thermostaat in die gymzaal, de verwarming staat er constant aan! Grappig genoeg hebben we het heel vaak over eten. Kennelijk maakt dat gewichten heffen hongerig.

Zonder na te kletsen haast ik me naar huis. Vroeger, toen de kinderen klein waren, vond ik het vooral in de winter heel zwaar, als Rick reisde. Nu vind ik het natuurlijk nog steeds niet gezellig, maar de kinderen zijn inmiddels meer compagnons, dan "werk" geworden. Ook reist Rick nu veel minder, vroeger was hij minstens drie dagen van iedere week op weg, soms meer.

Natuurlijk haalt mijn chaotische man de tien uur niet, maar een kwartiertje later nemen we dan toch afscheid. Het is leuk voor Rick om naar Denver te gaan, want hij kan vanavond en morgenavond zijn zus daar bezoeken.

Ondanks, dat het nog flink vriest, moet ik gewoon naar buiten in deze zonneschijn. Ik lijn Cosmo aan en we rijden naar het W&OD pad. Daar is het uitgestorven, we zijn alleen met vele vogeltjes, eekhoorns en ander ritselend spul, dat Cosmo telkens doet denken, dat hij erachteraan kan.

Het pad is tot mijn verbazing nog flink besneeuwd. Alleen op de zonnige plekken is het schoon. Het is dus even uitkijken, want veel van de sneeuw is helemaal ijs geworden. Cosmo lijkt overal herten te ruiken en staart telkens het bos in. We zien echter alleen een prachtige havik vlakbij, maar geen herten dit keer.


Na een uur zijn we terug bij de van. Thuis zie ik Katja's kevertje alweer staan. Zij had een oogartsafspraak vanochtend. Tijdens deze laatste week voor ze terug naar school gaat, gaat ze nog wat doktoren af.

Het is heel gezellig Katja deze week nog thuis te hebben. We nemen het ervan en gaan lunchen bij Pho Thang Long. Niets lekkerder, dan warme, pittige soep en jasmijnthee op zo'n koude dag.

Katja draagt mijn zonnebril, want haar pupillen zijn nog vergroot door het onderzoek bij de oogarts. Ik moet het wel horen, want ze vindt het een allerminst flatteuze bril. Tja, ik heb inderdaad gewoon de $15 zonnebrillen van de drugstores, want ik verlies ze veel te vaak.

Bij Michaels koopt Katja een fotolijstje om te versieren en een foto uit Egypte in te doen. Dit zal haar bedankje voor haar grandpa worden. Een leuk idee, vind ik. Zelf koop ik een paar Valentijns versieringen voor op de voordeuren.

Dan is het tijd voor CVS en daarna Safeway. Katja vroeg, of we konden gaan "inslaan" voor school en dat bedoelde ze letterlijk! Ze hoeft nu zeker een paar weken geen boodschappen te doen. Hoe het straks weer allemaal in dat kleine kevertje gaat passen zal me benieuwen!

Thuis gaat de open haard aan en Saskia en haar vriendinnen komen verkleumd binnen van de trampoline. Saskia verklaart, dat ze klaar is met kou en sneeuw, want zo kan ze niet echt van haar Kerstcadeau genieten.

Na het eten kijken we naar een dramatische aflevering van "The Bachelor". De meisjes kijken graag naar dit programma en ik vermaak me met alle drama. ABC maakt een heel punt van een zogenaamde affaire tussen een van de deelneemsters en een medewerker van de show. Hier is te lezen, dat dat met een korrel zout kan worden genomen. De hele show wordt steeds onaannemelijker op die manier. Maar goed, het maakt voor goede tv.

8 reacties:

Petr@ zei

Leuk voor Rick dat hij zijn zakenreis kan combineren met een bezoek aan zijn zus.

Wat lekker voor Katja dat ze zo lang kerstvakantie heeft, en voor jou natuurlijk ook. Ik kan me voorstellen dat ze er even gebruik van maakt, als jullie samen boodschappen gaan doen, ha ha!

Marjon zei

Slim hoor van katja, zo hoeft ze zelf voorlopig geen boodschappen te doen.

Ik krijg ook altijd honger van fitness training en Joyce gaat er enorm van gapen.

Nog even een reactie op je vorige bericht over zondagen. Ik vond het vroeger juist altijd gezellig op zondag thuis (maar wij gingen ook niet naar de kerk) Daarna ging ik jaren mee met Ger als hij moest voetballen, dat was ook heel gezellig met alle vrouwen van de spelers.
En nu vind ik het heerlijk om lekker met het Ger wat te luieren en boeken te lezen, of zomers een stukje te wandelen of te fietsen.

De meeste supermarkten zijn hier trouwens op zondagmiddag gewoon open.

Bibi zei

Handig toch die goedkope zonnebrillen, al koop ik ze hier voor maar $5

Miranda zei

Je bent duidelijk niet de enige. Ook ik verlies die zonnebrillen zo makkelijk, al is de laatste al een dik jaar oud! Groetjes

Anja zei

Marcel verliest ook al zijn zonnebrillen, ik heb er een op sterkte en ben er dus heel zuinig op.

Slim van Katja om samen boodschappen te doen ;-))
Sterkte zo zonder Rick!

Ineke zei

Waarom ga je niet even lekker een weekje naar Florida, Petra?
(nou ja, wanneer het daar weer warm is natuurlijk). Zou dat niet goed zijn voor je gezondheid?

Derk, AA-forum zei

Petra, ik heb alle Egypte-foto's bekeken. Dat moet een fantastische ervaring voor je dochter en schoonvader zijn geweest!

Kristel Holsbeek zei

hihi die Katja wel heel slim gedacht natuurlijk. Je zal wel zien dat alles mooi weer in het kevertje past;-)
Dat is wel heel leuk voor Rick om zo zijn zus te zien.