Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 12, 2010

Moeder-dochter middag

Als Rick weg is, zet ik nooit een wekker, want ik word altijd voor de kinderen op moeten wakker. Kai hoef ik nooit aan te sporen, die staat altijd keurig op tijd op en vertrekt ruim op tijd. Saskia laat het echter altijd op het laatste moment aankomen.

Nu rijdt ze tegenwoordig met een buurmeisje mee, dus hoeft ze niet zo vroeg op. Dat maakt het aanmerkelijk minder gestress! Ik kijk nu al tegen volgend jaar op, als Saskia al om kwart voor zeven bij de bushalte zal moeten zijn!

Na mijn ontbijt maak ik me klaar voor een ontmoeting met de stairmaster. Iemand suggereerde een tijdschrift te lezen tijdens het lopen. Dat ik daar zelf niet eerder op ben gekomen! De tijd gaat lekker snel en ik wil het tijdschrift uitlezen, dus klok zowaar een heel uur op de traploopmachine!

Net voor de schoonmaaksters mijn badkamer overnemen spring ik onder de douche. Katja is inmiddels ook klaar en we gaan er samen een gezellig middag van maken. Om te beginnen gaan we naar Katja's geliefde sushi restaurant, Sakana, voor de lunch. Daar worden we, zoals gewoonlijk, heel hartelijk ontvangen.

Het is weer het seizoen voor de "zoete garnalen", die met een gefrituurd kopje worden geserveerd. Die bestel ik en, na wat griezelen, probeert Katja ook een garnalenkopje. Zoals iedereen, die zich over het idee kan heenzetten, vindt ook zij het lekker.

Na een gezellige lunch rijd ik even langs Whole Foods. We hebben ons maandelijkse Nederlandse avondje en ik ben aan de beurt voor een voorafje. Ik heb besloten de olijfbar "aan te vallen" en kies gemarineerde champignons, verse mozzarella en drie verschillende soorten olijf. Daarbij snijd ik een stuk oude Goudse op en voila.

Katja en ik willen graag de film "Leap Year" zien en Rick heeft al te kennen gegeven daar niet in geinteresseerd te zijn. We besluiten hem dus vanmiddag met zijn tweeen te gaan kijken.

We zijn vroeg bij de mall en Katja zou Katja niet zijn, als ze niet "even" bij de sale van American Eagle wilde kijken. Ze past van alles aan, terwijl ik me erger aan de idioot harde muziek in de winkel. Ik snap best, dat deze winkel voor tieners en twens is en muziek hoort daarbij, maar zo hard, dat je eroverheen moet schreeuwen om je verstaanbaar te maken, blijf ik idioot vinden. In ieder geval slaagt Katja met twee truitjes, een hesje en een paar wanten, die allemaal inderdaad enorm afgeprijsd zijn.

Katja vraagt me, wat er mis is. Ik loop inderdaad vandaag met mijn ziel onder mijn arm, al probeer ik dat erg te verbergen. Ik kan het negatieve gevoel maar niet kwijtraken, hoezeer ik het samenzijn met mijn oudste ook fijn vind. We gaan naar Barnes and Noble en daar vindt Katja een paar boeken naar haar gading. Duidelijk is ze mijn mineurstemming niet gewend (wat me eigenlijk goed doet, dat betekent, dat ik eerdere stemmingen goed verborgen heb kunnen houden).

Katja stelt zelfs voor haar te knuffelen, precies daar bij de kassa. Dat brengt dan weer tranen in mijn ogen, want Katja is gewoonlijk niet bepaald knuffelig. Dat doe ik haar dus niet aan, maar ik vind het wel heel lief, dat ze het aanbiedt. Een film om mijn gedachten af te leiden is precies, wat ik nodig heb!

Omdat het midden op de middag is, hebben we vrijwel het hele theater voor onszelf. Na ieder een teil met Diet Coke te hebben gekocht (ik moet toch eens leren, dat ik geen "medium" nodig heb, ik krijg het nooit op!), kiezen we onze favoriete plek met een railing, zodat we onze voeten daarop kwijt kunnen.

De film is precies, wat we ervan verwachtten. Inderdaad wel een "chick flick", maar niet overdreven zoet, met veel humor en er is "chemistry" tussen de hoofdrolspelers. We denken erover deze zomer met onze Ierse vrienden mee naar Ierland te gaan en daar hebben Katja en ik na het zien van deze film helemaal zin in.

Thuis maak ik me gauw klaar en Katja brengt me naar Karin. Ik ben benieuwd, wat voor lekkers we vanavond weer voorgeschoteld zullen krijgen!

20 reacties:

naomi overdam zei

Oh wat heerlijk een dagje met moeder en dochter. Kan ik ook zo van genieten samen met moeders op pad. Hoop dat je een leuke avond hebt gehad.

Anoniem zei

heerlijk zo'n dochter-middag. Je krijgt dan inderdaad de kans om eens een chick flick te kijken. Ik zal gewoon wachten op de DVD, want ik ga niet alleen naar de bioscoop.

Bianca (Hollandranch) zei

Dat is fijn dat het wat warmer wordt, hier vanmiddag een stuk warmer dan het in tijden geweest is, heerlijk !

Hier is zondag echt kerkdag voor de meeste mensen maar het is hier ook vooral wel een sociaal gebeuren, waar de laatste nieuwtjes (of roddels ;-) gewisseld worden.

Sally zei

lekker zo'n middagje samen.

Kristel Holsbeek zei

wat is een 'hesje'?
wel heel leuk zo een moeder-dochter namiddag. En dan zo lekker samen gaan eten;-).

Petra zei

Eigenlijk had ik het een hemdje moeten noemen, want het gaat onder de truitjes. Een hesje gaat over een truitje.

Petra zei

@Inge -- jammer, dat we niet dichter bij elkaar wonen, ik zou zo met je naar de bioscoop gaan. Ik denk altijd, dat ik wel alleen zou gaan, maar doe het in de praktijk ook niet.

jeanine Guidry zei

Leuk, zo'n middag met Katja! Hey, ik ben trouwens de eerste week van februari (2-5 feb) in DC, zullen we dan eindelijk iets afspreken?

Anoniem zei

Ik laat bijna nooit een reactie achter, maar ik volg je blog trouw. Het eerste wat ik doe 's ochtends op mijn werk is jouw blog lezen! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Probeer zoals je zelf hebt beloofd elke dag iets leuks te doen en daar energie uit te halen en van te genieten.
Groet, lauren

P.s. Tijl = teil

Petr@ zei

Heerlijk zo'n moeder-dochter middag. Lekker van genieten, want ze is zo weer terug naar college.
En dan 's avonds samen zijn met vriendinnen, maakt deze dag toch weer één met een gouden randje.
Hopelijk zit je morgen (of eigenlijk vandaag) weer beter in je vel.

Anja zei

Wat heerlijk dat Katja deze week nog thuis is en dat jullie samen gezellige dingen kunnen ondernemen!

Leuke middag hebben jullie ervan gemaakt! Hopelijk had je ook een leuke avond.

Petra zei

@Lauren - bedankt, ik heb het verbeterd

@Jeanine - Ja! Dat lijkt me heel leuk!

Ineke zei

Oh, daar kan ik me ook zo aan ergeren, die soms vreselijk harde muziek in winkels. Meestal maak ik dan meteen rechtsomkeert

Marjon zei

Gezellig zo'n moeder dochter middagje. En dan nog samen naar de film lijkt me heel gezellig. Die knuffel zou ik wel aangenomen hebben hoor, zeker als ze dat normaal niet zo snel doet :)

Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt, het lijkt me ook best moeilijk om altijd maar vrolijk te blijven als je zo'n pijn hebt.

Anja zei

Gezellig zo'n moeder-dochter dagje.
Ik hoop dat je snel weer wat beter in je vel zit.

Petra S. zei

Super gezellig, een middag met elkaar. Ik zat vanmiddag ook aan de olijven, een tapenade van olijven, kappertjes, zongedroogde tomaten in olie, ansjovis uit blik, alles in de staafmixer en dan heerlijk op brood. Jammie.
Was je Hollandse avond leuk?

Bibi zei

Voor minder blije gevoelens mag soms ook best ruimte zijn maar ja je hebt ze natuurlijk liever niet. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Mirjam zei

Hoi! Ik lees je al een tijdje. Maar je schrijft zóveel, soms ben je niet bij te houden :).
Sterkte met die vervelende gevoelens. Wat lief van je dochter dat ze je zomaar een knuffel wilde geven :)

Nicole zei

Wel lekker dat Katja nog even thuis is zodat jullie zo'n leuke moeder-dochter middag konden hebben. Wel jammer dat je je niet zo goed voelde. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Probeer je vooral aan je goede voornemen te houden! Want dat zal je waarschijnlijk echt wel helpen.

Nina zei

Hoop dat de Hollandse dames (en Katja!) je een beetje uit je mineurstemming hebben kunnen halen. Knap dat je er weinig van laat merken, realiseer je wel dat er altijd mensen om je heen zijn die je willen (maar niet altijd kunnen...) opbeuren!

6:45 voor de schoolbus volgend jaar...arme Saskia...dat is echt vreselijk als puber! (sprak zij die elke ochtend bij dagdienst om 5:30 naast haar bed staat, maar ik had daar een paar jaar geleden niet aan moeten denken) Hoe laat begint de school dan!! Gelukkig heeft Kai er geen (? of minder?) moeite mee!