Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 25, 2010

Grote verrassing!

Zoals altijd helpt de mineral ice goed en ik heb lekker geslapen. De weergoden zijn ons dit keer gunstig gezind, er is geen sneeuwvlokje gevallen. In plaats daarvan schijnt de zon uitbundig in een stralend blauwe lucht.

Sharons interval training sla ik vanochtend wel over, die is me net iets te intensief op het moment. In plaats daarvan ga ik mijn eigen intervals doen, drie minuten hardlopen, twee minuten gewoon lopen. Net voor ik op pad ga, lees ik in dit artikel, dat uit onderzoek blijkt, dat intervaltraining inderdaad efficienter is, dan op een constant tempo sporten.

Cosmo gaat met plezier mee. Ik voel me wat schuldig jegens hem, want ik heb de afgelopen dagen de tijd niet genomen om een flinke wandeling met hem te maken. Dat gaan we nu dus inhalen. Er staat een keiharde wind, die door merg en been gaat, maar het hardlopen houdt me warm.

Onderweg zien we allerlei werk in uitvoering. Het opruimen na de sneeuwstormen is nog steeds in volle gang en er worden bergen sneeuw in vrachtwagens geschept, zodat de stoepen weer vrijkomen. Verderop wordt met een enorme takel een boom neergehaald. De bomen zijn hier heel hoog en zoiets kost al gauw een paar duizend dollar!


De boom zonder takken wordt omgezaagd

Dominion Power is bezig met de lijnen achter ons huis. Hopelijk maken ze ze windbestendig, want morgen schijnt het net zo hard als tijdens de tropische storm Isabel in 2003 te gaan waaien! Die veroorzaakte allerlei schade aan bomen en wij hadden twee dagen geen stroom. Hopelijk gaat dat zich niet herhalen!


Drie roodstaarthaviken vinden de wind juist prachtig. Luid krijsend laten ze zich door de wind meeslepen, hoger en hoger zwevend. In de zon zijn hun rode staarten goed te zien. Machtige dieren vind ik het!

Cosmo heeft bijna geen eten meer en ik heb nog andere dingen voor hem nodig, dus we gaan op weg naar Petsmart. Onderweg stop ik bij Wegmans om wijn te halen voor vanavond. Het Nederlandse vriendinnengroepje komt dit keer bij ons.

Wegmans heeft een heel goede wijnafdeling met bijzonder gunstige prijzen. Als ik er nu toch ben, kan ik het niet laten hier ook te lunchen. Hun volkoren stokbroodje met tonijnsalade is heerlijk! Ik neem de combo halve sandwich en een kop rode linzenchili. Sinds kort staan overal de calorieen ook bij vermeld, erg handig! In een van de makkelijke stoelen peuzel ik de lekkernijen op.

Cosmo heeft geduldig in de auto gewacht, slapend op de achterbank. Soms denk ik terug aan onze vorige hond, die zo zenuwachtig was in de auto, dat ik haar alleen in uiterste noodgevallen meenam. Ik ben blij, dat Cosmo de auto zo leuk vindt, want ik vind het wel gezellig hem mee te nemen.

Bij Petsmart mag Cosmo er ook uit. Dit is de winkel, waar hij zijn puppy training heeft gehad en hij gaat altijd eerst in de richting van die zaal, grappig! Verder is deze winkel natuurlijk een mecca voor hem. Al die luchtjes, andere honden, lekkernijen, zo heerlijk, zijn hele lichaamstaal spreekt boekdelen.

Al een tijdje vind ik het vervelend, dat ik nog steeds de gentle leader moet gebruiken tijdens wandelingen. Als Cosmo een andere hond ziet, trekt hij anders nog veel te hard. Ik vind alleen dat ding over zijn neus niet mooi, vooral niet, als ik hem wil fotograferen.

Laatst had een bloglezeres een goede suggestie: een harnas tegen trekken. Deze probeer ik in de winkel even uit, want hij kost toch $25. Hij werkt perfect! Bedankt, Veronique!

Met de zak Eukanuba van veertig pond (waarvoor ik het aanbod om hem voor mij naar de auto te dragen beleefd afsla, ik hef niet voor niets gewichten, tenslotte!) en het harnas en natuurlijk wat lekkernijen voor ons hondenkind, lopen we terug naar de van. Daar begint Cosmo meteen aan zijn bully stick. Die koop ik niet vaak, want ze zijn belachelijk duur, dus het is een grote traktatie voor hem.

Nu heb ik nog een cadeautje voor een vriendin nodig. Daarvoor ga ik eens kijken bij de snuisterijenwinkeltjes aan de gezellige Church Street in Vienna. Bij de Artful Giftshop verkopen ze allerlei hebbedingetjes door lokale artiesten gemaakt. Alleen is het allemaal wel erg duur, $45 zie ik niet van een klein pennetje af, bijvoorbeeld.

Aan de overkant bij Terra Christa (te zweverig, hoewel ik hun feetjes wel lief vind) en Black Eyed Susan (te tuinerig) vind ik het ook niet.

Als laatste loop ik de Dandelion Patch in en weet meteen, dat ik hier ga slagen. Ze hebben allerlei vrolijke spulletjes, waaronder heel veel van Vera Bradley. Die is hier heel populair en ik wil er graag een tasje van. Ze is echter ook flink aan de prijs, dus dat blijft nog even op mijn verlanglijstje staan.

Het is altijd moeilijk iets voor iemand anders uit te zoeken, vind ik. Ik ga maar uit van mijn eigen smaak, in de hoop, dat die ietwat overeenkomt. Wat ik uiteindelijk uitzoek, schrijf ik hier niet, want de ontvangster leest soms mee.

Thuis dwing ik mezelf een paar uur rustig te gaan lezen, zodat ik energie heb voor vanavond. Kai en Saskia komen thuis en dan hoor ik het belletje, dat er iemand de oprit oprijdt weer afgaan (Rick heeft overal belletjes voor, ook voor de brievenbus). Ik denk, dat het wel een vriend voor Kai of vriendin voor Saskia zal zijn.

Dan vliegt de deur van de garage open. Ik zie in een flits een poes langsrennen, die verdacht veel op Sushi lijkt. Vlak daarachter volgt Katja's lachende gezicht. "Boe!", roept ze, "Surprise!" Nou, zeker surprise!!!

Katja had vaag gezegd misschien dit weekend thuis te komen om naar een verplegingslezing in Baltimore te gaan, maar ik had haar dan pas morgenmiddag verwacht. Ze moet hier echter nog naar de bank en andere dingen doen, die op zaterdag niet kunnen, dus besloot ze morgen niet naar school te gaan en nu al thuis te komen. Hartstikke leuk!

Ook Kai en Saskia zijn blij verrast. Het is meteen dolgezellig. Heerlijk, een paar dagen het gezin weer bij elkaar. Ik zie uit naar een dagje samen met Katja morgen! Rick en de meisjes gaan naar Gordon Biersch en Kai naar zijn laatste repetitie voor Kiss.


Je zou toch niet zeggen, dat deze bloemen twaalf dagen oud zijn?



Met het vriendinnenclubje wordt het weer heel gezellig. Martine heeft een lekker voorafje van geitenkaaskoekjes met champignons mee, heel apart. Als hoofdgerecht heb ik Thaise "pindakip" gemaakt met daarbij Thaise sate saus van Thai Kitchen, die heel erg op de Indonesische lijkt, bruine rijst en een komkommersalade. Karin neemt sugar snap peas (hoe heten die in het Nederlands?) en peultjes mee en Lia ook een komkommersalade. Marie Jose heeft het dessert mee, zelfgemaakte tompoezen, super lekker!

Als iedereen weer vertrokken is, blijven Katja en ik laat op om het kunstschaatsen van de dames te zien. Echt fantastisch, hoe Joannie Rochette schaatste, zo kort na de dood van haar moeder. Een heel verdiende bronzen medaille voor haar, wat een doorzettingsvermogen laat dat zien!

Zo af en toe kijk ik bij mijn statistieken, waar mijn lezers zoals vandaan komen. Daarbij vermaak ik me (en verbaas ik me) om sommige zoektermen in Google en Bing, die mensen hier doen belanden. Hier een greep uit die van vandaag:
esmee is de allerleukste van de hele wereld

Dat zal heus, maar bij mijn weten heb ik nooit over een Esmee geblogd

een leprechaun kostuum maken

Deze is grappig, omdat ik nog net een knoop aan kan naaien, verder gaat het niet

termietenhuis

Ik mag hopen van niet!

pick-up truck liefhebster gezocht

Dan moet je bij de buren zijn, hier geen pick-up truck en al helemaal geen liefhebster!

blote meisjes

Waar?

17 reacties:

Anoniem zei

Wat een leuke verrassing van Katja.
De sugar snaps heten hier ook sugar snaps, ik verbouw ze in mijn groentetuin.
Ze zijn zoeter dan de gewone peul.
Lekker om te roerbakken.
Groet, Bea

Anoniem zei

QVC verkoopt Vera Bradley tassen en een hoop van die tassen zijn nu afgeprijst.

Lisa.

Petra zei

Van intervaltrainingen wordt je sneller, maar dan moet je het wel regelmatig doen. Afgewisseld met duursport bouw je niet alleen conditie op, maar ook duurvermogen. Langzame duursport is goed voor je spieren, banden, gewrichten, ze worden er steviger van.
Leuke verrassing van Katja dat ze zomaar binnen kwam!
Ik ben blij dat je je weer beter voelt. Zo an je vanavond lekker genieten met de Nederlandse dames. Veel plezier.

Anja zei

Wat fijn dat je je weer een stuk beter voelt dan gisteren.

Het eten klinkt erg lekker!!

Zeker een leuke verrassing dat Katja ineens thuis was. Geniet van deze paar dagen dat je gezin weer compleet is!!!

Veronique zei

Blij je te helpen met dat harnas! En Cosmo zal ook content zijn van dat ding af zijn neus te hebben. ;-)

Groetjes,
Veronique

Manon zei

Wat leuk dat Katja ineens voor je neus stond!
Leuk die avonden met de Nederlandse meiden toch!
Groetjes, Manon

Annemiek zei

Dat was een leuke verrassing.
Die harnassen heb ik ook voor de honden, anders zou ik echt niet met hun tweeen kunnen lopen, vooral niet als ze iets ruiken waar ze acheraan willen. Ze werken echt goed.

Nicole zei

Wat een leuke verrassing van Katja!! Die weet wel waar ze haar meoder (en de rest van de familie) blij mee kan maken. Geniet lekker van dat extra dagje met je oudste!

Mooie bloemen nog zeg! Je zou idd niet zeggen dat die al 12 dagen staan.

Kristel Holsbeek zei

wat leuk dat Katja ineens voor je stond, das dubbel genieten.
Klinkt allemaal heel lekker hoor...
Die bloemen zou je idd geen 12 dagen geven. Wel superleuk dat ze zo lang en zo mooi houden...

Bianca zei

Wat zijn die bloemen nog mooi ! ik heb ze niet eerder in die kleuren gezien trouwens. Ik heb laatst een doos kluiven via internet besteld want inderdaad die bully sticks zijn idioot duur.
Wat een leuke verrassing dat Katja zo ineens er is ,veel plezier morgen !
Ik ben dol op pickuptrucks, Dodge is mijn favoriet en anders een ouder model El Camino, geweldig !

Petra zei

@Bea - grappig, dat het hetzelfde heet, de meeste Nederlandse dames kenden het niet gisteravond.

@Lisa - Bedankt voor de tip!

@Petra - Ik weet het, vond het alleen wel grappig, dat onderzoek nu ook echt uitwijst, dat intervals ook goed zijn voor de "gewone" sporter (voorheen was daar hier althans wat huiver over).

@Bianca - Ik zal Google voortaan naar jouw blog doorsturen, LOL!

Anja zei

Wat een verrassing dat Katja ineens voor je neus stond. Je bloemen zijn inderdaad nog erg mooi!
Fijn weekend!!

Petr@ zei

Je bloemen staan echt nog heel mooi. En dat na al die dagen.

Wat een heerlijke verrassing dat Katja ineens voor je neus stond! Geniet ervan.

HennyB. zei

Ik wens je een heel goed weekend met het volledige gezin en ik duim voor je dat je geen pijn gaat krijgen!
Goede kwaliteit van bloemen zeg, leuk dat je er zo lang van kunt genieten....

Jeanny zei

Kei-leuk, de zoektermen, zodat ze toch op je blog komen. HaHa. Hoe is het mogelijk? Zo zie je maar, hoe Google en Bing werken.
Groetjes uit Brabant. Jeanny

Ineke zei

Wat een aangename verrassing dat Katja zo vroeg naar huis kwam. Leuk die Vera Bradley spulletjes, zo lekker fleurig, van zoiets word je toch helemaal vrolijk?

Anoniem zei

Wat een fijne verrassing dat Katje zomaar binnen is gestapt. Dat is pas echt leuk!

Esmee is het allerleukste meisje van de hele wereld?

Ha, da's natuurlijk mijn dochter! En ik ben ook dol op grote pickup trucks.