Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 24, 2010

Moe

Waarschijnlijk wordt dit een van mijn kortste blogs ooit en slaken de lezers en lezeressen een zucht van verlichting, vanwege de extra tijd in hun dag!

Het wordt een fibromyalgie pijndag, voel ik al meteen, dus ik kom maar langzaam op gang. Na een ontbijt van in de magnetron gepocheerde eieren met geraspte cheddar en Tabasco, rijd ik naar de fitness.

Daar zijn ook een paar buurvrouwen aanwezig met wie ik even klets. Dat vind ik zo leuk aan Anytime, er is altijd wel iemand, die ik ken. Vandaag doe ik een half uur interval op de elliptische machine en twintig minuten interval op de fiets. Voor de stairmaster heb ik geen energie en het is ook goed om niet telkens hetzelfde te doen.

Na Cosmo's wandeling is het tijd voor mijn jaarlijkse bezoek aan de endocrinoloog. Ieder jaar maak ik me weer druk om dit bezoek, al vind ik Dr. Ross aardig en luistert hij duidelijk wel naar mij. Ik wil gewoon geen verandering in mijn dosis schildklierhormonen en hij is de enige, die daar macht over heeft.

Zoals altijd vraag ik me na afloop af, waarom ik me toch zo druk maak? Het is tenslotte enkel een gesprek, waarna bloed wordt afgenomen. Nu is het afwachten, of hij op zal bellen om de dosis te veranderen. Als ik na een week niets heb gehoord, kan ik het recept naar de verzekering sturen om gevuld te worden. Ik hoop niets te horen, want deze dosis lijkt goed te werken.

Bij Whole Foods trakteer ik mezelf op hun multi grain sushi voor de lunch. Ook zijn onze Virginia pinda's op, dus ik neem dit keer een doosje met wasabi smaak mee.

De >Virginia pinda's zijn een soort, die voornamelijk hier in Virginia en noordoost North Carolina worden verbouwd (in mindere mate in een aantal andere staten). Ze zijn veel groter, dan "gewone" pinda's en hebben veel smaak. Het zijn eigenlijk de enige pinda's, die ik echt lekker vind.

De pinda's zijn een van de produkten, waar deze staat bekend om staat. De Virginia ham en de Norton druif, die oorspronkelijk hier uit Richmond komt, maar nu in veel wijnen wordt gebruikt, zijn er nog een paar. Vroeger was het ook tabak, maar dat is tegenwoordig een stuk minder. Het verbod, dat per 1 januari inging, op roken in bars, waar ook gegeten kan worden, was een grote stap voor deze staat!

De rest van de middag doe ik helemaal niets! Ik computer wat, lees wat, klets met Saskia en Laura, maar probeer het vooral rustig aan te doen. De naderende storm zal gelukkig niet veel sneeuw brengen, maar wel heel harde wind en die lage luchtdruk voel ik nu al.

Rick brengt lekkere zalmkabobs mee van Friends voor het avondeten. Straks zal Rick Mineral Ice op mijn nek en schouders smeren en dan hoop ik, dat het morgen een mindere pijndag zal zijn.

Een kleurig aspect in al deze grijsheid is het boeket bloemen (alstroemeria, en ja, Karin, dat zijn ze echt wel), dat Rick mij voor Valentijnsdag gaf. Die zien eruit, alsof ze net geplukt zijn! Werkelijk prachtig, terwijl ze al meer dan tien dagen staan! Hoe mooi rozen ook zijn, geef mij maar zulke bloemen, die niet na een paar dagen verlept zijn.

22 reacties:

Cisca zei

He wat vervelend zeg, ik hoop dat je je morgen beter voelt. En nu ga ik snel iets anders doen. Met mijn extra tijd die heb bespaard omdat je log zo kort was... ;-)

Cisca zei

Met mijn extra tijd die IK heb bespaard...
(Die ben ik nu weer kwijt omdat ik mijn typefout moet verbeteren...)

Bente zei

Ha, maar je je hebt jezelf nog veel meer tijd bespaard door niet zo veel te schrijven. :-) Ik lees snel dus mijn tijdsbesparing viel wel mee.

Hoop dat morgen een betere dag voor je is.

Anoniem zei

Ik hoop dat het vandaag beter gaat.
En de tijd die je blog kost, het is mijn vaste ritueel, dus ja, wat moet ik nu doen?
Sterkte, Bea

Ineke zei

Hopelijk vandaag een betere dag, Petra. Sterkte

Jasmino zei

Goh, ik krijg zo maar een paar extra minuten om onder de douche te staan.... Ha ha ha.....

Maar ik schrijf niet zo vaak een reactie, dus die gewonnen tijd ben ik nu wel weer kwijt ;-)

Hopelijk voel je je morgen beter!

Ik ben trouwens ook dol op gepocheerde eieren, maar het is me nog nooit gelukt om ze te maken. Als we in Amerika zijn bestel ik ze regelmatig voor ontbijt, hier in NL krijg je ze bijna nergens. Maar zelf maken is dus nooit gelukt, zelfs niet met hulpmiddelen die we daarvoor ooit in Amerika hebben gekocht. En jij maakt ze dus in de magnetron? Fascinerend. Ik ben erg benieuwd hoe je dat doet? Make my day!

Groetjes
Jacqueline

Petr@ zei

Je hebt nog een aardig stukje volgeschreven, hoor!

Je hebt gelijk dat rozen veel korter staan dan andere boeketten. Ook mijn Valentijnsboeket heeft ruim een week gestaan. Gisteren kon het echt niet meer, dus nu staan er tulpen. Met dit sombere weer kan ik echt blij worden van een kleurige bos bloemen.

Hopelijk helpt de mineral ice en de rust die je hebt genomen.

Nel zei

Vervelend dat je weer zoveel pijn hebt. Ik hoop dat de rust en de mineral ice geholpen hebben en je je weer beter voelt.

(De extra tijd heb ik besteeds met lezen van de stukken over de dood van de trainster in Sea World, Orlando wat ik op j FB zag staan....)
Ik moet toch wat te lezen hebben tijdens mijn ontbijt ;-)

Karin (dh) zei

Als je dit leest heb je weer een nieuwe dag, hopelijk is je pijn in woensdag achtergebleven.
Veel sterkte Petra, 24/7 pijn is rampzalig, hou je taai en zorg goed voor jezelf!

Tink zei

Petra, wat naar dat je telkens zo drukt maakt om je thyroid test bij de dr. Heb jijzelf daar helemaal geen inspraak in? Mijn dr. zou er niet over piekeren om me iets voor te schrijven of te veranderen zonder dat met me door te spreken en als ik vind dat het zo goed gaat dan is dat ook okay met hem en zal hij geen poging doen me van gedachten te doen veranderen. Maar ik weet dat er ook dr. zijn die willen dat jij precies doet wat zij zeggen. Die liggen er gauw uit bij mij hoor! Een heleboel drs vergeten nogal eens dat ik degene ben die ze betaal en net zo makkelijk verander. Mijn drs moeten een team zijn en samenwerken zodat ik geen 4 of. 5 verschillende dr moet zien zoals zo veel FMS vriendinnen! Ik hoop dat het de uitslag is waarop je hoopt! Het is altijd vervelend een gevecht te moeten leveren met je dr.

Petra zei

@Jacqueline -- ik heb speciale plastic pocheerbakjes voor in de magnetron. Met 2,5 minuten op halve kracht krijg ik een heerlijk eitje met bijna harde dooier, minder lang is het natuurlijk zachter.

Anja L. zei

Bah, wat een pech dat je zo'n rotdag had. Ik hoop data de mineral ice geholpen heeft en dat je vandaag een betere dag hebt.
Met de extra tijd die je me hebt bespaard ga ik de vogeltjes buiten maar eens extra verwennen!
Groetjes,
Anja L.

Anoniem zei

M'n beste vriendin heeft deze week ook de diagnose 'fybromyalgie' gekregen. Na jaren sukkelen, oa met haar schildklier. Aanvankelijk dacht men aan de ziekte van Graves, maar dat bleek het niet te zijn. Probleem is dat zij al helemaal niet meer kan bewegen. Een wandeling is haar vaak al teveel, met veel pijn tot gevolg. En ze heet ontzettende rugpijn. Heeft al een rugoperatie gehad, maar dat gaf niet veel verbetering...
Petra, hopelijk heb je morgen weer bakken energie om een lang blog te schrijven! ;-)

Margreet zei

Nou, kort logje hoor, haha, wat nu te doen?
Maar vervelend dat je zoveel pijn hebt, hoop dat je morgen een betere dag hebt en niet te veel sneeuw.
Groetjes,

Natasja Valentijn zei

En dit noem jij een kort stukje...;-) oke, korter als anders, maar nog altijd genoeg om het tijdens mijn bakje koffie te lezen. Rot voor je dat je weer een mindere dag hebt. Wat je schildklier betreft...ik weet er alles van. Ik slik er ook dagelijks een medicijn voor. Ik had genoeg meegenomen, maar mijn voorraad raakt op, dus ik zal hier naar een arts moeten gaan. Ik hoop dat je morgen weer een stuk beter voelt!

Bibi zei

Vervelend dat je je zo rot voelde gister, ik hoop dat het vandaag beter gaat en ook dat je dosis niet veranderd word.

HennyB. zei

Wat vervelend dat je zo'n nare dag hebt gehad, hopelijk is het inmiddels wat beter na de mineral-ice 'behandeling', sterkte hoor!
PS: ik vond het toch wel een beetje lang blog hoor.....

Manon zei

Vervelend dat je een pijn dag had :-(
Hopelijk is de pijn vandaag weer grotendeels weg en heb je weer wat meer energie!

Liefs, Manon

Bianca zei

het wordt hoog tijd dat het warmer weer wordt als ik nog steeds die sneeuw bij jullie zie liggen.
Dat zal zeker al een heel stuk beter zijn voor je lichaam, sterkte met de pijn(en) !

Anja zei

Wat naar dat je zo moe bent en zoveel pijn hebt. Sterkte, ik hoop dat het snel beter met je zal gaan!!

Anoniem zei

Hoi Petra, Je schreef: "Waarschijnlijk wordt dit een van mijn kortste blogs ooit en slaken de lezers en lezeressen een zucht van verlichting, vanwege de extra tijd in hun dag!" Nou ik kan je vertellen dat dat helemaal niet waar is hoor van die zucht van verlichting. Uiteraard begrijpelijk dat je op zo'n dag minder schrijft, maar ik lees altijd met plezier je verhalen en geniet van de foto's die je neemt op de wandelingen met Cosmo. Hopelijk voel je je snel beter!! Groetjes, Floor

Anoniem zei

ja ik heb niet vaak gelijk,maar met bloemen heb ik eigenlijk altijd gelijk,na 12 jaar in de bloemen gewerkt te hebben,weet ik bijna lle namen,en ook latijnse namen van ze.daarom keek ik zo raar toen jij schreef dat het peruaanse ......nog iets waren.ik wist wel degelijk dat het alstroemeria's waren,daarom verbeterde ik je,en schreef dat het alstroemeria's waren.
veel sterkte met je pijnen,zal ik je een beetje zon en warmte sturen vanuit Bonaire?het is op het moment erg warm hier,zonder wind,iedereen loopt te puffen,en te zweten.fijn wekend!!!
Karin uit Bonaire