Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, februari 26, 2010

Shoppen, natuurlijk!

Katja en ik zijn gisteren heel laat opgebleven om het dameskunstschaatsen te kijken. Het lukt me daardoor niet me voor Sharons klas uit bed te slepen. In plaats daarvan slaap ik heel decadent op een vrijdagochtend lekker uit.

Althans, het is meer "doezel uit", want buiten huilt de wind om het huis! Zo hard, dat het huis soms lijkt te schudden. We hebben een "high wind warning" met windstoten van meer dan negentig km/u. Gelukkig flikkerde de stroom enkel een paar keer vannacht, maar bleef hij wel aan.

Lang niet iedereen is zo gelukkig. Een paar high schools zijn gesloten, omdat ze zonder stroom zitten. De kinderen, die in trailers les krijgen, moeten vandaag naar binnen. Een paar straten verderop is een flinke boom bovenop een huis gevallen. Ik heb het ook in jaren niet zo hard zien waaien!

Hierdoor vind ik het eng om er met Cosmo op uit te gaan en doe mijn standaardoefeningen binnen. Dat moet voor vandaag maar genoeg zijn. Ik weet, dat een rustdag goed is voor spieren, maar ik vind het altijd weer moeilijk om mezelf een dag "vrij" te geven van sporten.

Als Katja eenmaal op is, gaan we naar Tysons Corner. Katja zou Katja niet zijn, als ze me niet over zou halen te gaan winkelen. Ze heeft demonstratief twee verschillende sokken aangedaan. De eerste stop is dus Journey's voor nieuwe sokken.

Daarna ziet Katja een bordje, dat alle rokken en jurken bij American Eagle onder de $30 kosten. Dat is natuurlijk geen geld. Ze vindt een heel leuk zonnejurkje voor in Mexico en een afgeprijsd topje.

Voor de lunch gaan we naar California Pizza Kitchen. Daar delen we een pizza met verschillende soorten paddestoelen. Al hebben we bijna dagelijks contact, als Katja naar school is, er is toch nog van alles te vertellen. Ik geniet enorm van deze extra tijd met mijn oudste!

Voor we naar huis gaan, duiken we nog even Barnes and Noble in. Ik wil graag een paar boeken over Puerto Vallarta kopen. Er is natuurlijk wel van alles online te vinden, maar ik vind het toch altijd prettig een goede gids te hebben. Katja koopt alvast een paar tijdschriften om onderweg te lezen.

Rick komt vroeg thuis om ook zoveel mogelijk van zijn dochters aanwezigheid te genieten. Kai heeft vanavond zijn tweede Kiss concert en Saskia gaat bij een vriendin logeren. We zijn dus met zijn drieen voor het avondeten.

Als Katja thuiskomt, heeft ze altijd enorme zin in sushi en kabobs, dingen, die ze in Blacksburg niet krijgt. Haar favoriete Japanse restaurant is Sakana, waar ze altijd een Red Carpet (met zalm en avocado) en een Monkey roll (met banaan, die ik niet lekker vind) bestelt. Tot mijn genoegen hebben ze ook de garnalen met gefrituurde kopjes! Aan de sushi bar smullen we van al het lekkers.

Natuurlijk gaan de Olympische Spelen weer aan vanavond. Katja vindt dat ook leuk, want ze heeft er op school niet naar gekeken, omdat ze slechte tv ontvangst hebben. Helaas krijgen we noch de schaatsachtervolging, noch de gouden run van Nicolien te zien. Ik heb nog nooit zo'n schaatsachtervolgingwedstrijd gezien, maar beide Amerikaanse teams zijn door, dus wie weet krijgen we er morgen eindelijk wat van te zien. Nog maar twee dagen Olympische Spelen, wat zijn die twee weken weer omgevlogen!

8 reacties:

Natasja Valentijn zei

Gisteravond laat (volgens mij was het al na twaalven) werd er een herhaling uitgezonden van het snowboarden. We wisten natuurlijk al dat ze goud had gewonnen, maar het was toch leuk om de beelden te zien.

Pascale zei

Ik ben ook tot na middernacht opgebleven om Nicolien te zien. Gelukkig kon ik vanochtend lekker uitslapen.

Heerlijk om zo te kunnen shoppen met je dochter! En jullie hebben ook zo'n leuke reis in het vooruitzicht!

Ymkje zei

Gezellig zo met je oudste leuke dingen doen en bijkletsen.

Anja zei

Gezellig om er samen met Katja op uit te gaan!!

Ineke zei

Leuk zo'n dag met je dochter. Jullie vakantie begint al lekker op te schieten!

Marjon zei

Hehe, ik ben eindelijk weer helemaal bijgelezen. Het lukt me gewoon niet de laatste tijd om elke dag de blogs te lezen.

Leuk dat katja eerder thuis kwam, toch altijd heel gezellig om met je grote dochter op stap te gaan.

Anoniem zei

Heerlijk om zo wat tijd met Katja door te brengen. Gezellig hoor, samen in Tysons Corner shoppen! En als er iemand zich niet schuldig hoeft te voelen als je een dagje niet sport, dan ben jij het wel! Gun jezelf dat!

groet,
Ingrid
CadIJ

Henny Breedijk zei

Dat was weer een gezelige moeder-dochterdag, gezellig toch. Heerlijk hoor, het vooruitzicht om naar Mexico te gaan, dat wordt genieten....