Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 07, 2010

Super Bowl Party

Zondag

Na lekker uitgeslapen te hebben, open ik de lamellen en geniet even van ons uitzicht. De sneeuw glinstert in de zon en de lucht is staalblauw. Dat is altijd wel mooi, dat het na zo'n storm ook meteen weer prachtig weer wordt.

Rick maakt een van mijn favoriete ontbijten, die ik al een tijdje niet heb gegeten: toast met roerei en mayonnaise. Ook Kai blijkt dit lekker te vinden. Saskia logeert bij Maddie met een groepje andere meisjes. Wel fijn voor onze sociale vlinder, dat er met deze sneeuw genoeg vriendinnen binnen loopafstand wonen.


Na het ontbijt doe ik mijn sneeuwschoenen aan en loop met Cosmo naar het park. Onderweg is vrijwel iedereen buiten aan het sneeuw ruimen. Mijn sneeuwschoenen zijn altijd aanleiding voor allerlei gezellige praatjes, dus het duurt even voor we bij de ingang van het park zijn.


De straten zijn trouwens een stuk beter schoongeveegd, dan met de grote storm in december! Misschien hebben mensen toen geklaagd, want het is een enorm verschil. Ik vind het zelfs een beetje jammer, want op sommige plekken is het asfalt al te zien en dat "sneeuwschoent" niet lekker. De sneeuw op de stoepen is te diep om in te lopen.

In het park probeer ik de diepe sneeuw wel even, maar Cosmo zakt daar zo diep in weg, dat hij het niet leuk vindt. Verder vindt hij de sneeuw wel heerlijk, zowel letterlijk, als figuurlijk. Het is een lekker ijsje voor hem, waarvoor hij niet eens hoeft te bukken, want de sneeuw komt tot zijn kin!


Lekker, die sneeuw!

De sneeuw is zo zwaar, dat ik herhaalde malen een sneeuwschoen verlies. Een keer moet ik even zoeken, voor ik hem terugvind, want hij is in de diepe sneeuw verdwenen. Zonder sneeuwschoen zak ik tot ver boven de knie in de sneeuw!

Op de terugweg vallen me alweer de enorme, mensenhoge bergen sneeuw, die de stoepen, waar gewoonlijk de kinderen op naar school lopen, versperren, op. Hoe gaat men het binnen afzienbare tijd veilig maken? Ik heb er een hard hoofd in!


Hier zullen voorlopig geen schoolkinderen oversteken, zo te zien

Terug in de cul de sac staat een groepje buren te kletsen. Iedereen heeft, behalve de oprit en de stoep, ook nog een flink deck schoon te maken. Als ik aankondig, daaraan te gaan beginnen, merkt buurvrouw Wendy op, dat de trampoline meer urgent is. Die zware sneeuw en ijslaag erop is slecht voor de vering. Daar had ik niet bij stilgestaan.

Rick begint aan het koken van de chili voor vanavond en vraagt Kai het deck schoon te maken. Ik begin aan de trampoline en dat blijkt een hels karwei! Degene, die heeft besloten, dat het net niet verwijderbaar is, woonde niet in een sneeuwerig klimaat! Nu moet ik alle sneeuw over het net eruit gooien en dat is zwaar!

Het is wel nodig, want er ligt, denk ik, een paar honderd pond sneeuw op, maar daaronder ook nog een zware ijslaag. Na meer dan een uur ben ik klaar en opgelucht te zien, dat de trampoline niet beschadigd is erdoor.

Rick heeft gisteren de hot tub klaar gemaakt voor gebruik. Na de lunch ga ik daarin liggen. Ik hoop met de stralen water wat van de knopen uit mijn spieren te krijgen. Het vriest nog flink en Rick moest een pad scheppen van de basementdeur naar het bubbelbad. Bibberend loop ik dat kleine stukje, maar glijd dan in het behaaglijk warme water.

Mijn achterstallige tijdschriften heb ik mee naar beneden genomen. Eigenlijk wil ik mijn boek, Nefertiti, verder lezen, maar dat wordt geheid nat. Het heeft echt iets om daar in het stomende water te liggen, met de sneeuw, die bijna tot de rand van het bad komt!


Heel lang houd ik het helaas niet uit. Er staat een ijzige wind, die door mijn natte haar waait, en het water koelt al snel zo af, dat ik me genoodzaakt zie naar binnen te gaan. Brrrr, dat kleine stukje van het bad naar binnen en ik heb het weer koud!!! Gelukkig is de douche behaaglijk warm.

Terwijl Rick zijn speciale recept chili maakt, dek ik de tafels en zet de zoutjes en snacks voor vanavond klaar. Vrijwel al onze gasten wonen op zijn hoogst een straat verderop, dus kunnen komen lopen. Alleen Karin lukt het helaas niet om haar buurt uit te komen.

Net na vijven arriveren buren Don en Wendy als eersten. Wendy heeft een heerlijke Mexicaanse dip meegenomen, die ook nog eens bijna vetvrij is. Dat zou je niet zeggen! Vanavond is het een beetje een "pot luck", iedereen neemt een favoriet Super Bowl gerecht mee.

Zo hebben we, behalve Ricks chili, die hij met en zonder bonen heeft gemaakt, ook vegetarische chili van Lorraine. Jan neemt ratatouille en rijst mee. Jeanne zorgt voor rauwkost met kaas en Delia brengt een enorme schaal met fruit. De rest van de gasten neemt wijn of bier mee. Verhongeren doen we in ieder geval niet!

Nog voor de wedstrijd begint, komt de mededeling, dat de Federale regering morgen gesloten zal zijn. Dit komt vrijwel nooit voor en verhoogt de feeststemming bij een aantal van onze buren, die voor de regering werken. Rick zal morgen ook thuisblijven, al zal hij wel wat werk verrichten, de voordelen van het internet.

Vrijwel iedereen vanavond, behalve de zevenjarige zoon van onze overburen, die sport heel serieus neemt en een Peyton Manning (Indianapolis Colts) fan is, wil, dat de New Orleans Saints winnen. Eigenlijk kan het mij gewoonlijk niet veel schelen, tenzij "onze" Washington Redskins meespelen, maar ik gun het New Orleans ook zo verschrikkelijk erg!

Jeanne heeft een zak met Mardi Gras kettingen meegenomen en iedereen (behalve kleine Martin) doet er een om. Het wordt een spannende wedstrijd, die verdiend wordt gewonnen door de Saints. Ik geniet ook van het samenzijn met onze buren.

Eigenlijk vind ik zulke kleinere feestjes veel gezelliger, dan zo'n grote bijeenkomst. Het lukt nu om met iedereen te kletsen. We hebben het ook wel echt getroffen met onze buren. Het is niet alleen om dit huis en de ligging, dat ik het hier zo fijn wonen vind. De mensen spelen daar ook een grote rol in. Andere buurten, waar we gewoond hebben, waren een stuk minder sociaal.

Maandag

Sneeuwdag nummer drie en er zullen er nog veel volgen, vrees ik. Rick heeft er geen moeite mee op besneeuwde en gladde wegen te rijden, terwijl ik er als de dood voor ben. Ik besluit dus vandaag volop van zijn chauffeerkunsten gebruik te maken.

Na het ontbijt brengt Rick me naar de fitness. Onderweg zien we de politie en brandweer bij het postkantoor. Op het nieuws zagen we al, dat het dak daar op instorten staat. Sharon is ook bij Anytime, die woont er volgens mij ongeveer, want ze vertelt vaak, dat ze 's avonds ook nog gaat! Ik doe een half uur op de stairmaster en daarna een zware fietsroutine.

Nadat hij een aantal boodschappen, waaronder een nieuwe sneeuwschop, als vervanging voor degene, die Kai in december op Pats ijs heeft verbogen, heeft gedaan, haalt Rick me weer op. Duidelijk is iedereen er vandaag op uit, want het is druk! Alleen rijden veel mensen veel te hard, wat te zien is aan de vele schuivers, die worden gemaakt. De verslaggever, die verkeersinformatie brengt, herhaalt iedere acht minuten, dat dat gevaarlijk is, maar veel succes heeft hij zo te zien niet.

Mijn haar heeft heel hard attentie nodig en met het komende Valentijnsweekend wil ik er graag goed uitzien. Gelukkig is Mona in haar salon en mag ik langskomen. Rick speelt weer geduldig chauffeur.

Onderweg bel ik Pat, want Kai moet haar huis uitgraven, maar $35 voor zoveel sneeuwruimen is wat magertjes. Pat is het daar meteen mee eens en we komen overeen, dat Kai vanmiddag vooral een pad zal banen van de straat naar hun voordeur.

Rick heeft vanmiddag als doel om de stoepen achter ons huis schoon te maken. Daarvoor gaat hij de ijsberg op de hoek te lijf met een bijl! Die berg is zo hoog, als hijzelf! Tegen de tijd, dat ik hem opbel, dat ik klaar ben, is de klus geklaard en staat Rick op het voetstuk bij de buurt.

Helaas zal het van korte duur zijn, vrees ik. Werd er gisteren nog 8 tot 15 cm sneeuw voorspeld voor morgen en woensdag, vanochtend was dat al 15 tot 25 cm en nu horen we, dat het weleens 30 cm of meer kan worden! Dat betekent bijna een meter sneeuw bij elkaar! Bovendien komt het weer met veel wind gepaard. Ik ben bang, dat dit keer de electriciteit weleens uit zou kunnen vallen. In ieder geval worden alle sneeuwvalrecords verbroken, deze winter.

Bij Whole Foods halen we even wat extra benodigdheden. Het is er een drukte van jewelste. Wij hebben een bestelling staan bij Peapod, die vanavond gebracht zou moeten worden, daardoor neem ik niet zoveel mee.

Helaas staat er bij thuiskomst een boodschap op het antwoordapparaat van Peapod, dat ze vandaag niet bezorgen. Nu zal ik morgen toch op de een of andere manier naar Safeway moeten. Eens kijken of ik mijn overdreven (ik weet het!) paniek voor gladde oppervlakken kan overwinnen om die paar kilometer te rijden.

Kai heeft inmiddels met Pat gesproken, na haar voordeur uitgegraven te hebben. Voor dat, haar oprit, deck en zwembad zal hij $75 krijgen. Dat is voor Kai natuurlijk heel wat, maar ik weet zeker, dat ze veel en veel meer kwijt zouden zijn aan een professioneel bedrijf!

We willen niet, dat Kai in dit weer rijdt, dus Rick brengt hem naar zijn gitaarles. Op de terugweg haalt hij een paar pizza's bij Domino's, aangezien Peapod de maaltijd, die we vanavond voor ogen hadden, niet bracht.

Niemand hier zit op meer sneeuw te wachten, maar het ziet ernaar uit, dat we niets in te brengen hebben tegen Moeder Natuur dit seizoen!

Alle foto's van eergisteravond en gisteren staan hier.

PS: De federale regering is weer gesloten morgen. De metro is nog steeds dicht, alleen ondergronds rijden de treinen. Wij kunnen wel gaan, want onze lijn is open. Ik zou best willen gaan fotograferen in de stad, maar ik denk, dat ik de hele ochtend in de supermarkt zal doorbrengen. Zucht!

14 reacties:

Bianca zei

Dapper om dat stuk te lopen naar de tub en dan erweer uit, brrr ik moet er niet aan denken door die sneeuw en kou ha ha
Ze zien er wel wat merkwaardig uit die schoenen ;-) maar ze zijn zeker erg handig met zoveel sneeuw.
Het gaat hier weer vriezen vannacht, wind chills tot -9 celsius ongeveer... en jullie nog meer sneeuw. Ik duim voor jullie dat je electr. blijft houden !

Martin zei

Ah, dat is zielig!!! Cosmo met zijn snuit in de sneeuw, omdat hij met zijn pootjes wegzakt. :-(

Wel schitterende foto's weer!!! Geweldig!

Nel zei

Mijn hond kan ook maar niet genoeg krijgen van de sneeuw. Ze eet ook continue sneeuw en ijsbrokken.
Ik duim voor jullie dat de hoeveelheid van vandaag mee zal vallen. Ook hier in Zweden houden ze voor morgen en overmorgen weer sneeuw. Ik hoef me in elk geval niet zenuwachtig te maken over auto rijden, met mijn auto is het nog steeds niet te doen om de oprit af te komen.
Rij voorzichtig, je hebt gelukkig een grote veilige auto.

Leuk, dat sneeuwschoenen.

Marjon zei

Heerlijk als je in zo'n gezellioge sociale buurt woont. Zeker op dit soort dagen.

Wel jammer dat je, juist nu het zo mooi buiten is, er nioet op uit kan om foto's te maken.

Ik zal ook voor jullie duimen dat de stroom niet uitvalt, lijkt me heel vervelend.

HennyB. zei

Handig die sneeuwschoenen, daar kun je wat mee in deze weersomstandigheden. Ik zal ook duimen dat de stroom niet uitvalt want daar moet je nu echt niet aan denken! Leuke foto van Cosmo...

Anja zei

Jeetje, nog meer sneeuw....hopelijk valt het mee.
Ik zal duimen dat de stroom niet uitvalt.

Tink zei

Tjee dat ziet er goed uit Petra, jij in dat bad! Ik heb er ook een en vroeg me af of jij geen last hebt met je fibro van de bromide in het water? Of gebruiken jullie andere chemicalien? Ik weet van mezelf en andere FM vriendinnen dat hun symptomen erger worden door de absorbtie van de bromide door de huid. Ik heb een parr uur later altijd heftige gewrichts pijnen en barstende hoodfpijnen. Volgens mijn dokter was de bromide schadeliijk en nu ben ik op zoek naar natuurlijke spa/hot tub middelen. Ben dus benieuwd wat jullie gebruiken.

Sally zei

leuke foto's zeg.
Lekker zo'n hottub maar inderdaad koud om er weer uit te komen.
En fijn een gezellige buurt. Absoluut eblangrijk vor je woongenot, fijne buren

Becs zei

jeetje zeg, al die sneeuw!! Niet te geloven. Ik vind sneeuw erg mooi en leuk, maar ik denk dat ik het inmiddels al goed beu zou zijn!

Petra S. zei

Zo mooi, die volle sneeuw.....maar wat een enorme berg is het toch. Je sneeuwschoenen komen heel goed van pas nu.

Cisca zei

Wat een sneeuw! Het klinkt wel alsof het bij jullie minder goed is schoongemaakt dan hier. En dat zou natuurlijk ook prima kunnen, want hier sneeuwt het iets vaker en zijn ze misschien iets beter voorbereid.
Hier is alles gewoon open, dus ik zit gewoon vandaag, net als gister, gezellig op het werk. Ik hoop wel dat we zo iets eerder naar huis mogen, want inderdaad rijden met slecht weer is toch niet fijn. En ik wil graag Kobus wat eerder ophalen bij de opvang.
Nu maar hopen dat donderdag veel wordt schoongemaakt, want wij vliegen vrijdagochtend vroeg naar Aruba, en ik hoop heel erg dat dat door kan gaan.
Succes met de tweede lading! Hier voorspellen nog eens 24 inch...

Manon zei

Wow zeg zoveel sneeuw! Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat we nu niet meer in NJ zitten, maar aan de nadere kant geeft het ook wel veel rompslomp. Kreeg een mail van de kinderarts in NJ (ja moet dat eens afmelden) dat ze morgen ook gesloten zullen zijn voor de well-visits.

Ben trouwens nog lange na niet bijgelezen, maar heb besloten nu gewoon eens bij te blijven ;)

Groetjes, Manon

Anoniem zei

Hier in the Soiuthiern Tier is nog geen vlok gevallen, okay, niet meer dan 5 cm. Wat een verschil he?

Kristel Holsbeek zei

Wow mooie fotos...
wel grappig dat DC helemaal plat ligt...