Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, februari 19, 2010

Weer een (winter)week voorbij!

De Olympische Spelen zijn niet goed voor mij, want ik word erdoor meegesleept en blijf veel te laat op! Zo ook gisteravond, want ik moest en zou zien, die van de mannen het kunstschaatsen zou winnen. In mijn ogen won Evan Lysacek terecht. Ja, Plushenko sprong ver, maar dat is niet het hele programma. Jammer, dat er vandaag zoveel onsportieve opmerkingen uit het Russische kamp komen, maar de teleurstelling daar is natuurlijk ook groot. De reactie van Lysacek daarop is heel netjes en begrijpend, wat hem siert.

Door die competitie ging ik na middernacht pas naar bed, wetend, dat ik vanochtend niet vroeg op zou hoeven. Rick beloofde de kinderen naar school te helpen en ik sla deze week Sharons klassen maar helemaal over.

Dan moet ik alleen wel een andere manier van mijn dagelijkse beweging bedenken. Even overweeg ik Wii Sports Active, maar het is schitterend zonnig weer, al waait het erg hard. Met het doktersadvies om minstens een half uur per dag buiten te zijn in gedachten, doe ik mijn 20 pond vest aan en ga met Cosmo op stap.

Omdat zoveel stoepen nog met sneeuw bedekt zijn en ik het eng vind om op een drukke weg op straat te lopen, neem ik zoveel mogelijk zijstraatjes. Zo zie ik ook weer eens andere straten, dan mijn geijkte routes. Langs een straat staan allemaal nieuwe huizen met een leuke architectuur, terwijl in een andere straat alle huizen nog de originele jaren 50 bouw hebben.


Na zo'n vijf kilometer begin ik mijn hielen te voelen. Ik heb sneeuwlaarzen aan met kniekousen erin en dat is kennelijk geen goede lange wandeling combinatie. We zijn nog iets meer dan kilometer van huis verwijderd en ik constateer thuis, dat ik inderdaad een paar flinke blaren op mijn hielen heb gekweekt. Au!

Na deze letterlijke frisse neus heb ik enorme zin in Vietnamese soep. Bij Pho Thang Long kennen ze me inmiddels. Hun vissoep is zo ontzettend lekker en niet veel duurder, dan een blik soep in de supermarkt!

Als Saskia thuiskomt, gaan we samen onze nagels laten doen. Laatst merkte Saskia op, dat ik "nooit" iets echt meisjesachtigs met haar doe, zoals shoppen of onze nagels, maar wel "altijd" met Katja. Ze geniet dan ook echt van ons uurtje bij de nagelsalon en kletst honderduit. Misschien moet ik inderdaad meer moeder-dochter dingen met haar doen, maar, zoals ik haar ook heb uitgelegd, zij heeft vrijwel altijd een vriendinnetje mee.

Groot nieuws vandaag (belachelijk, alsof er niets belangrijkers gaande is in de wereld) is Tiger Woods, die een persconferentie gaf om zijn verontschuldigingen aan te bieden voor de affaires, die hij had. Het is werkelijk het hoofdnieuws, dus de media doen het voorkomen, alsof het prive leven van de golfkampioen iedereen hier enorm veel kan schelen. Als ik de verschillende Facebook statussen moet geloven, is eerder het tegendeel het geval.

Vanavond gaan we Kai's college nieuws met Rick vieren. Helaas voelt Saskia zich niet zo lekker, dus zij blijft thuis. Kai's keuze valt dit keer op Bertucci's, waar we al lange tijd niet hebben gegeten. Het is een gezellige, gunstig geprijsde keten, waar je pizza's uit de houtoven kunt bestellen. Voor mij is het de meest authentieke landelijke "Italiaanse" keten, want ik herinner me sommige van hun pizza's (zoals quattro stagioni) nog uit Italie.

Mijn Napolitaanse pizza is belegd met verse mozzarella, zongedroogde tomaten, olijven en verse knoflook. Ik vraag er ansjovis extra bij, heerlijk! De bediening is heel goed en de manager komt een paar keer vragen, of alles naar wens is. Eigenlijk vergeten we dit restaurant iedere keer een beetje, terwijl we er altijd lekker eten en er een gezellige sfeer hangts.

Op de terugweg hebben we nog een schrikmoment, want Rick rijdt bijna een jogger aan, die midden op de donkere straat loopt. Ze heeft helemaal zwarte kleding aan en niets reflecterends. Door de sneeuw is ze genoodzaakt op de weg te lopen, dat snap ik, maar dan zorg je toch, dat je je op zijn minst in het wit of lichte kleuren kleedt? En waarom een van de drukste wegen uitkiezen, terwijl er allerlei rustige zijstraten zijn. Gelukkig ziet Rick haar net op tijd, maar ik hoop, dat ze het er verder heelhuids af heeft gebracht. Niet iedere automobilist is 's avonds zo oplettend!

8 reacties:

Ineke zei

Oei, dat was zeker even schrikken als je ineens zo'n jogger tegenkomt. Mooie huizen!

Anja zei

Gevaarlijk die joggers zonder reflecterende kleding in een donkere straat. Hier zie je dat ook regelmatig.

marijke zei

Ik stond bij het kunstschaatsen toch aan de kant van de Rus: Ik vind het technische aspect (de sprongen,...) veel belangrijker, moeilijker en knapper dan het "ballet"-stuk (waar de Amerikaan duidelijk beter in was). Maar nog beter was de 1500 meter natuurlijk... ;-)

naomi overdam zei

Wat een prachtige huizen en zeker ook degene die te koop is. Is echt een droom zo'n huis.

De olympische spelen zijn echt slecht voor je nachtrust. Ik ga hier ook vaak te laat naar bed door het schaatsen dat ik wil zien. En vannacht mijn wekker gezet om de 1500m te kijken en niet zonder succes.

Kunstschaatsen was erg mooi. Ben al jaren fan van pluchenko 9rus), maar moet zeggen dat de amerikaan ook goed was. Maar geniet altijd erg van de sprongen van de rus. Ach ja dat is het moeilijke met jury sporten wat weegt zwaarder sprongen of de verbindeningen (ballet).

Groetjes Naomi

Petr@ zei

Prachtige huizen bij jullie in de buurt!

Belachelijk toch altijd, die aandacht van de pers als een bekend persoon een misstap maakt in zijn leven. Dat gebeurt hier in NL net zo goed, maar kan mij ook gestolen worden.

Lekker, een pizza uit de houtoven. Die zijn toch het lekkerst.

Gelukkig ging het goed met die jogger. Maar inderdaad levensgevaarlijk om in het donker op straat te joggen zonder reflecterende kleding.

HennyB. zei

Al het nieuws over het privéleven van bekende mensen kan mij gestolen worden, onbegrijpelijk dat het hot-news is. Maar ja daar zal wel nooit verandering in komen!
Dat is zeker schrikken van zo'n jogger in het zwart gekleed, onbegrijpelijk hoor....
De OS zijn voor mij ook niet goed, op de dag krijg ik zin om een klein tukje te doen, haha!

Anoniem zei

Inderdaad prachtige huizen. Ik dacht, laat ik eens zoeken en ik heb de twee leukste gevonden.

hier staat het huisje met de leuke veranda:
http://www.realtor.com/realestateandhomes-detail/502-Spring-St-Se_Vienna_VA_22180_1114129906

het roode huisje staat twee huizen verderop. staat alleen (nog) niet op realtor

ben bang dat deze prijs boven het budget van de meeste mensen gaat:( maar het is inderdaad een geweldig mooi huisje.

Sally zei

Hier krijg ik weinig mee van de OS.
Ik volg dus maar steeds via internet wat er gebeurd is.
Die idiote joggers (of wielrenners)heb je hier ook. Zonder opvallende kleding op de weg hardlopen, echt gestoord.
Nog gefeliciteerd met Kai en de toelatingen.