Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 23, 2010

Brief aan Continental

"Mammie, ik voel (me) toch niet lekker", is het eerste, wat ik vanochtend hoor (dat "me" valt altijd weg bij Rick en de kinderen, directe vertaling uit het Engels "I don't feel well"). Arme Saskia zit ook echt erg vol. Nu hoor ik, dat Laura hetzelfde heeft, dus is het waarschijnlijk toch een virusje. Ik bel de school dus maar weer, dat Saskia thuisblijft.

Het weer is wat sombertjes en een stuk koeler, dan de afgelopen dagen. Ik ga naar de sportschool en doe een uur op de elliptische machine. Ik neem de nieuwste, die ik ook in het Nederlands kan instellen (doe ik niet dit keer). Ik stel hem in voor een uur en zie, dat ik tussendoor mijn programma kan veranderen zonder de tijd terug te zetten. Heel handig! Zo doe ik twintig minuten interval, twintig minuten heuvel en twintig minuten "aerobic". Intussen kijk ik naar HGTV en de tijd gaat snel.

Op mijn weg naar buiten zie ik Bets en Sabayna zitten. Zij hebben beiden zonen, die een jaar jonger zijn, dan Kai. Met allebei hebben ze ook grote problemen. De jongens respecteren hun ouders absoluut niet. Als ik die verhalen hoor zijn ze zo anders, dan Kai.

Aan de ene kant ben ik daar blij mee, aan de andere kant krijg ik het gevoel, dat tienerjongens gewoon moeilijk moeten zijn en wellicht verbergt Kai al die rebellie? Het helpt niet, dat ik net over een jongen van Kai's leeftijd heb gelezen, die altijd rustig en redelijk meegaand was, en zelfmoord heeft gepleegd. Het zou mij nu erg helpen, als anderen mij vertelden, dat hun zonen ook vrij rustig en evenwichtig waren tijdens hun tienerjaren. Want iedereen om mij heen lijkt rebellerende zonen te hebben.

Rick heeft, voor hij wegging, een coupon uitgeprint voor een gratis zoetigheid van Starbucks vandaag. Nu eet ik meestal alleen hun hartige sandwiches, maar ja, iets gratis kan ik niet voorbij laten gaan. De Starbucks ligt vrijwel naast Anytime Fitness. Ik kies een stuk "reduced fat" bananenbrood met chocolade chips, lekker voor het ontbijt morgen.

Het is weer dinsdag en Kai en Saskia zijn dol op de Whole Foods pizza's, die vandaag twee halen een betalen zijn. Ik neem een groente (voor mezelf) en een Hawaiiaanse pizza mee.

Omdat Saskia weer ziekig is, koop ik weer eens Good Belly. Dan zie ik mijn buurvrouw Jeanne en wij kletsen even. Gisteren heb ik haar een heel leuke foto van Saskia en Parker gestuurd. Het is zo leuk, hoe haar jongens met Saskia en haar vriendinnen omgaan.


Bij de sushi zie ik Bets ook weer! En dan Annamarie, die ik al een hele tijd niet heb gezien, want ze is naar een andere buurt verhuisd. De andere drie kennen elkaar ook goed en opeens zitten we gezellig bij Whole Foods te lunchen. Een deel van de winkel is een cafe, waar je je gekochte salade (die Jeanne en Annamarie eten) of sushi (Bets en ik) kunt opeten. Het wordt heel onverwachts een gezellig uurtje.

Saskia, die natuurlijk alleen thuis is, maakt, dat ik ervandoor moet. Bets' zoon Ryan, die dezelfde leeftijd heeft, als Saskia, heeft haar ook van school gebeld, dat hij zich niet lekker voelt. Misschien gaat er toch inderdaad wat rond daar.

Na Saskia van lunch voorzien te hebben, rijd ik naar Virginia Pediatrics. Kai's medische formulier voor VCU is nu al klaar, niets vijf tot zeven dagen! Alleen moet ik er toch $10 voor betalen. Ik vind dat nog steeds idioot voor iets wat op zijn hoogst vijf minuten in beslag nam, maar goed.

De rest van de middag besteed ik aan het schrijven van een klaagbrief aan Continental Airlines. Iedereen, aan wie ik ons verhaal van de terugreis vanuit Mexico vertel, vindt, dat ik het er niet bij kan laten. Ik bel Jordan voor een afdruk van de rekening voor de huurauto en dan ben ik helemaal overtuigd! Die kostte bijna $600, tel daar het hotel in Tuscaloosa van $100 en de benodigdheden van Walmart bij op en dan heb je toch een flinke rekening, die we anders niet gehad hadden.

Tot mijn verrassing heeft Microsoft Word al een voorgeschreven brief voor precies ons probleem. Ik neem de brief, geschreven door iemand, die onvrijwillig van een vlucht werd gehaald, als voorbeeld en dat helpt erg.

In de brief vertel ik zo kort mogelijk onze ongemakken en stuur de bonnen voor het hotel en huurauto mee. Daarvoor wil ik terugbetaald worden, plus $300 voor extra kosten aan maaltijden en Walmart. Daarbij vraag ik om een paar gratis tickets binnen Amerika naar een door ons te kiezen bestemming. Ik verwacht, dat we op zijn hoogst het minimum terug zullen krijgen, maar niet geschoten is altijd mis.

Als ik niet de gewenste reactie zal krijgen, ga ik bij het Department of Transportation klagen en overweeg ik serieus naar small claims court te gaan. Dat is een rechtbank, waar je als klant tegen grote(re) bedrijven je recht kunt halen. Dat laatste zou wel een avontuur zijn, maar bijna $1000 is ook niet mis om "even" extra te moeten betalen, omdat een maatschappij je het onmogelijk maakt op tijd naar huis te reizen.

Terwijl ik de pizza's in de oven doe, bedenk ik me, dat twee deuren verderop Jeanne hetzelfde doet en in de straat achter ons Bets ook. Zij kochten de pizza's op mijn aanraden (wie probeert twee enorme pizza's voor $11 niet?). Hopelijk vonden hun kinderen ze net zo lekker, als onze kinderen. Vooral Kai vindt ze hier heerlijk, Saskia vindt de kaas vanavond opeens bitter. Zucht!

Vanavond weer American Idol. Ik blijf het een leuke show vinden. Er zit heel wat talent dit keer. Volgend seizoen zal ik Simon Cowell wel missen, hij en Randy geven toch altijd de meest eerlijke kritieken.

20 reacties:

Annemiek zei

Deze week vertelde een vrouw me dat ze pas 5 dagen later naar Florida konden vliegen, en ze hun hele vakantie maar afgezegd hebben.

Nou, bij hebben hele rustige tieners hoor die ook goed stabiel zijn. Ik heb genoeg jonge drugsgebruikers en problemen met alcohol gezien dat ik blij ben dat ze die dingen niet doen, en niet erg rebels zijn. De ergste dingen waar ik over klaag zijn de formulieren die niet op tijd de deur uitgaan voor hun college, of dat ze nog steeds thuis hun boodschappen doen.

Martin zei

Ik denk dat je die zaak wel gaat winnen hoor. Zelf heb ik zoiets ook een keer meegemaakt, maar dat was toen ik in California zat en de ochtend dat ik terug naar huis moest vliegen kreeg ik een belletje van United Airline dat mijn vlucht gecancelled was. Pas 5 dagen later zou mijn vlucht naar huis (Denver, CO) zijn!!!!!!

Ik heb ook een auto gehuurd (plus een hotel overnachting) om van Los Angeles naar Denver te rijden, alleen ik heb geen claim ingedient, want het was wegens een snow storm in Denver. Alles lag plat en daar kan United Airlines ook niets aan doen.

Maar we waren een keer de koffers kwijt in Vancouver, CAN... Gewoon, kan gebeuren... een dagje maar en kregen toch van de luchtvaart maatschappij $250 dollar per persoon!!! Dat was gratis shoppen in Canada natuurlijk, hahaha...

Succes, ik ben benieuwd!

Corry zei

Hier was mijn twintiger(nu 22) ook een rustige tiener. Hij was erg netjes op zijn kamer en deed eigenlijk nooit hele gekke dingen. Pas later (rond de 19) begon hij wat te puberen. Meer naar ons toe dan dat hij gekke dingen ging doen. Dat is tot op heden nog nooit gebeurd.
Ben benieuwd wat je hoort van de luchtvaartmaatschappij. Ik ben er nooit echt veel wijzer van geworden behalve dat ik een coupon kreeg die ik in kon wisselen op een (veel duurdere) vlucht dus die heb ik nooit gebruikt.

Monique zei

Petra, Peet is nu bijna 20 en ik kan niet zeggen dat ik in zijn tienerjaren iets van dat rebelse heb meegemaakt hoor.

Hij heeft moeite zich tot studeren te zetten, ondanks dat hij erg intelligent is, maar daarentegen werkt hij zich drie slagen in de rondte vaak. Zijn Australiƫtrip heeft trouwens dat studeren niet echt verbeterd, het ligt hem gewoon niet.

Maar verder is het gewoon een super gezellige knul, die thuis veel meehelpt en Alberts klusmaatje is. Drank op een feestje, maar nooit dronken thuis gekregen. Drugs of politie aan de deur? Gelukkig nog nooit meegemaakt.

Ik zou met niet teveel zorgen maken om Kai, maar gewoon blij met hem zijn!

Naomi Overdam zei

Hallo

Ik denk dat je je niet te veel zorgeb om Kai hoeft te maken. Ieder kind is anders en iedereen maakt anders de puberteit mee. Ik denk ook dat dat komt doordat jullie hem vrij laten en hij jullie kan vertrouwen. Heb altijd het idee dat kinderen meer gaan rebeleren als de teugels strak worden gehouden thuis en ze niets mogen.

Ik denk dat je zeker een kans maakt tegenover Continental. En wat je zegt je kan beter hoog in zetten en wie weet valt het dan wel mee.

Groetjes naomi

Anoniem zei

Hier nog een moeder met een rustige zoon van bijna 19. Hij gaat weinig uit en als dat gebeurt dan zal hij niet veel drinken aangezien hij serieus met z'n sport bezig is en het zich niet kan veroorloven als een dweil op het veld te staan. Hij studeert inmiddels en woont nog thuis. Ik zou soms wel willen dat hij meer uitgaat en "sociale dingen" doet, maar hij zegt dat hij daar geen behoefte aan heeft en zo erg gelukkig is. Het is een fijne knul en vooral voor mij heel lief.

groet, Lauren

Petr@ zei

Net als de rest zou ik me niet zo druk maken om Kai. Zo te lezen is het een gewone, wat stille jongen die erg geniet van de dingen die hij doet (skateboarden, gitaarspelen).
Rebellerend gedrag heeft misschien ook wel iets te maken met de vrienden die je hebt. Als zij zo zijn of ze mogen bijvoorbeeld meer dan jij, dan gaan ze zich meer verzetten, denk ik.
Ik zou zeggen: geniet van je leuke zoon en hopen dat zijn pubertijd niet wat verlaat is.

Ik ben erg benieuwd naar de reacite van Continental. Mijn ervaring is dat de klant tegenwoordig maar wat wordt afgescheept met een kleine vergoeding. Maar je weet maar nooit.

Nicole zei

Groot gelijk dat je een claim indient bij Continental. Het is gewoon absurd dat jullie zo'n terugreis moesten maken. Ik hoop dat je wint!

Qua tieners heb ik geen tips. Die van mij zijn druk aan 't (pre)puberen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat Yoran niet zo'n rustige tiener zal worden :-S

Jolanda zei

Ook hier geen opstandige pubers.
Ze zijn nu 24 en 21 en hebben de pubertijd gewoon doorlopen. We hadden zelfs zoveel vertrouwen in hun dat we zelf 2 jaar in Amerika gewoond hebben terwijl ze (21 en 18) thuis in Nederland in ons huis woonden en gewoon hun HBO opleiding doorliepen zonder te blijven zitten.
Dus het zegt niets hoor dat Kai rustig is, het maakt de pubertijd periode alleen maar leuker en gezelliger.
Ik heb ook andere berichten om me heen, en vooral in de familie meegemaakt. Daar waren mijn neven opgevoed met alles mag en vooral niet straffen en geen grenzen aan geven. De ouders zijn een vreselijk pubertijd in gegaan, kompleet met politie aan de deur. Totaal geen respect voor hun ouders of gezag.
Dus geniet van je rustige zoon met zijn hobbies.

Marion zei

Goed, ik ga iets doen waar ik normaal een vreselijke hekel heb maar ik lees nu al zo vaak iets over Saskia die zich niet goed voelt dat ik het toch ga doen. Zeker ook omdat je toevallig ook schrijft over fat-reduced eten enzo.

Je schrijft regelmatig dat Saskia ziek is en dat de oorzaak niet gevonden wordt. Heb je al eens gedacht aan aspartaam? Het is een product wat tegenwoordig in heel erg veel light-producten voorkomt. Maar eigenlijk is het een enorm giftige grondstof/zoetstof, net als de smaakversterker E621.

Het zou eigenlijk gewoon verboden moeten worden maar door commerciele lobbies van grote bedrijven is het een middel dat is toegestaan. Je kunt eens kijken op www.aspartaam.nl . Ik heb met mijn dochter heel wat meegemaakt en afgedokterd voor de diagnose gesteld werd in het ziekenhuis door een een arts die tevens afgestudeerd was op het effect van voedingsmiddelen op het lichaam.

Ze heeft een speciale detox-periode van 60 dagen gehad en al na een week zagen we de klachten heel snel terugnemen. Na een paar weken waren alle problemen weg.

Ze drinkt nooit meer lightfrisdranken, geen kauwgum meer en nog veel meer kant en klaar spul zoals sausjes of kruidenzakjes laat ze weg uit haar voeding en ze heeft nooit meer last van migraine, acne, duizeligheid enz.

Goed, ik vind het vreselijk als mensen meteen met "oh-dat had ik ook en wat mij toen hielp-" reactie komen. Maar ik was het al vaker van plan dus voor deze ene keer doe ik het toch. Wie weet heeft Saskia er iets aan.

Trouwens, je vertelt wel eens over artsenbezoek van Saskia wegens gewicht: is gebleken dat aspartaam in lightproducten uiteindelijk juist zorgt voor een groter honger gevoel.

Over Kai hoef je je volgens mij echt helemaal geen zorgen te maken. Er zijn genoeg tienerjongens die gewoon heel makkelijk en relaxed de periode doorkomen (hier thuis ook 2 meegaande pubers)en ik lees al jaren je blog en Kai komt al die jaren over als een relaxte, rustige, stabiele en leuke jongen die misschien wat introverter is dan de meisjes maar die hechter en opener is met zijn ouders en zusjes dan de meeste andere jongens!

Bibi zei

Je hebt groot gelijk dat je werk maakt van het reisgebeuren.
Net als iedereen denk ik dat het met Kai wel goed zit. Hij heeft een leuke uitlaatklep door in een band te spelen en een stabiele thuisbasis. Dat scheelt al een hoop.

Natasja Valentijn zei

Heel goed dat je je recht gaat halen bij de luchtvaartmaatschappij. De kosten die jullie hebben moeten maken was ook niet niks. Het zou zeer onterecht zijn als ze hier niets mee gaan doen.

PS: Leuk dat jullie komen op de QBP op 1 mei! Gezellig! Ik wist niet of je dat emailadres via je blog veel gebruikt, maar ik dacht ik probeer het gewoon en ik zie wel.

Margreet zei

Steven is ook 17. Een open, gezellige jongen. Zijn kamer is een zooi, ik vind dat ie best wat harder kan werken op school en hij is erg sociaal. Heel af en toe is er een party en blijft hij slapen. Tja, dan weet je het wel. Hij is beleefd, opgewekt en helpt mee in huis (als ik het vraag dan he). Oh, en ik vind dat ie te veel films kijkt. Maar verder, nee, geen problemen.
De tweede (nu 13) is wat explosiever...
Succes met je claims!

Cisca zei

Ik moet stiekem wel een beetje lachen om al de geruststellende reacties van andere pubersmoeders. Ik heb wel geen puber thuis, maar ben vier jaar leraar op een high school geweest, en weet dat elk kind en elke puber anders is. En niet elke tienerjongen hoeft moeilijk te zijn.
Geniet er maar lekker van, dat je een fijne relatie met Kai hebt.

En, ik ben echt heel benieuwd wat je gaat horen van Continental...

Ineke zei

En ik ben ook heel benieuwd naar de reactie van Continental! Ik zag net met verbazing naar je webcam te kijken, wat een verschil met een paar weken geleden, toen zo'n dik pak sneeuw en nu (bijna?) bloeiende bomen!

Petra zei

Allemaal bedankt voor de verhalen over rustige, niet rebellerende tienerjongens :).

@Marion - bedankt voor je verhaal. Wij hebben geen produkten met aspartaam in huis, maar ik zal Saskia erop attent maken die bij anderen of op school ook niet te eten of drinken. Ik denk niet, dat zij er genoeg van binnen zou krijgen, maar je weet nooit.

Anja zei

Wat een gezellige dag weer. Ik heb net je blog van gisteren gelezen, over Kay hoef je geen zorgen te hebben denk ik. Het is gewoon een rustige, gezellige puber. Onze Jordy heeft ook weinig last van de pubertijd gehad, Sanne was in die tijd wat moeilijker.

Ik ben erg benieuwd naar de reactie van Continental.

Elke zei

Zal ik je geruststellen, onze 5de jaars puber is ook een schatje. ;-)
Wat niet wil zeggen dat hij soms ook wel eens kuren heeft, en zich niet zomaar laat doen en dus graag in discussie gaat over de (on)zin van bepaalde afspraken binnen he gezin. Maar hij blijft beleeft, met respect voor zijn ouders, en zal zich uiteindelijk altijd neer leggen bij onze beslissing. Zo totaal anders dan wat je soms van andere klas- of leeftijdsgenoten hoort.

Ben benieuwd of jij iets van Continental hoort! Erwin zijn klacht van afgelopen zomer is nog steeds niet afgehandeld. Een week of 2 geleden stuurde hij een reminder met de vraag of men het onderzoek al afgerond heeft, maar zelfs daar kwam geen reactie op! Zo heel erg anders dan enkele jaren geleden, toen zo'n dingen heel snel en doeltreffend afgehandeld werden...

Bianca zei

Groot gelijk dat je een brief hebt geschreven naar Continental, ze zouden er wel heel gemakkelijk vanaf komen anders en wellicht als voldoende mensen geld eisen als tegemoetkoming gaan ze wat aan het beleid veranderen.

Sally zei

sorry ik liep wat achter met lezen.
Ook hier van deze klant vd plas een positief mailtje over puberteit. Mijn kids ( bijna 14& 17) puberen nagenoeg niet en behalve wat grote monden of chagerijnige buien - en vooral 'lui gedrag'- mag ik absoluut nog niet klagen. Ook heel anders dan de kids van mijn vriendin. Of het nog gaat komen weet ik niet maar ik denk dat het allemaal wel losloopt. Wel denk ik dat vrienden (peer-pressure) een grote rol speelt. Hier komt iedereen over de vloer en de meeste ouders van hun vrienden ken ik ook. Vrijwel allemaal denken we hetzelfde over bepaalde zaken dus het is niet zo dat een kind buiten de groep valt omdat hij/zij bijv. niet laat in de mall mag blijven.

WBt brief aan Continenteal. Groot gelijk dat je het er niet bij laat zitten!!!Ik ben benieuwd naar hun reactie.