Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 01, 2010

Cosmo op de Mall

Hoera, het is maart! De koude, sneeuwerigste ooit, februarimaand is voorbij en vandaag begint de meteorologische lente. Het lijkt waarempel wel, of iedereen er automatisch vrolijk van wordt. Te beginnen met de vogels, die ons weer met een vrolijk concert wakker maken. De bomen staan vrij ver van ons huis, dus ik vraag me af, waar ze zitten, dat ze zo luid zijn!

Zelfs Saskia staat zonder morren nog voor haar wekker afgaat op. Kai is, zoals altijd, keurig op tijd klaar. Nu de sneeuw wat weggesmolten is, mogen ze weer naar school rijden, tot Kai's grote vreugde. Rick en ik vertrekken tegelijkertijd. Ondanks het innerlijke lentegevoel en de zonneschijn is het nog flink koud buiten met een straffe wind.

Vorige week maandag was er niemand in Sharons klas, dus ik dacht vandaag niet zo vroeg te hoeven zijn. Natuurlijk staat het lokaal nu vol, maar ik kan nog een plekje bemachtigen. Het uur met gewichten gaat lekker snel en na afloop doe ik een half uur op de stairmaster. Een buurvrouw loopt langs en vraagt grappend, welke berg ik aan het beklimmen ben. Het is afzien, maar met boek is het te doen.

Cosmo trekt nog steeds met zijn linkerachterpoot, maar als hij een andere hond voorbij ziet lopen, rent hij als een hinde de tuin in. Ik heb zo'n genoeg van tussen de vieze sneeuwbergen in de buurt wandelen, dat ik besluit het erop te wagen en Cosmo in Washington uit te gaan laten. Gisteren heb ik gezien, dat, op een paar bergen na, de meeste sneeuw daar is weggesmolten.

Na het spitsuur ben ik gewoonlijk binnen de twintig minuten in de stad, zo ook vandaag. Alleen rijd ik verkeerd en mijn gewoonlijke parkeerplaats bij het Jefferson Memorial voorbij. Niet getreurd, ik parkeer dan maar op de nogal verborgen (gratis) parkeerplaats aan de rivier. Het is ietsje verder lopen, maar daarvoor zijn we hier tenslotte.

Langs het Jefferson Memorial en Tidal Basin loop ik richting het Washington Monument. Links en rechts lopen de joggers langs. Een heel aantal lopen in t-shirt en korte broek, ik ril al bij het aanzicht! Ik wacht nog steeds op die beloofde "warmte" van vandaag.

De weerman op de radio jubelde over de temperatuur van 50 graden (10 graden C), die deze maartmaand zou moeten inluiden. In geen weken is het zo "warm" geweest. Gelukkig heb ik de lentekleren nog niet aangetrokken, want in mijn skijack loop ik rillend langs het water. De wind gaat door merg en been.

De kade voor het Jefferson Memorial wordt gerenoveerd en er staan grote kranen voor het monument. Hopelijk zijn die over een maand of zo, als de kersenbloesems bloeien, verdwenen. Intussen valt me heel wat schade aan de kersenboompjes op. De zware sneeuw moet die aangericht hebben. Ook de dennenbomen dichterbij het Washington Monument zijn er erg aan toe. Zo zonde!


Onze tax dollars aan het werk

Langs het Bureau of Engraving and Printing en het Holocaust Museum lopen we naar de Mall. Cosmo mag de monumenten natuurlijk niet in, maar ertussenin mogen we wel lopen. Het is rustig hier, alleen joggers en mensen (mannen en vrouwen in pak), die tijdens hun lunchpauze met gymschoenen een wandeling maken, komen voorbij. Ik zie geen enkele andere hond en Cosmo heeft veel bekijks.


Holocaust Museum

Cosmo voelt zich duidelijk onwennig tussen het drukke verkeer. Hij kijkt regelmatig naar mij om, alsof hij mijn geruststelling nodig heeft. Toch vindt hij alle luchtjes ook duidelijk lekker en hij loopt, na even gehinkt te hebben, zonder problemen op alle vier zijn poten.

Voor het Natural History Museum poseer ik Cosmo, die schattig blijft zitten. Ook met het Capitool als achtergrond doet hij zijn best, al zijn er andere dingen, die zijn aandacht opeisen. Dat hij echt een gehoorzame schat is, blijkt, als ik hem ook voor het Washington Monument op de foto wil. Hij blijft keurig zitten, maar zijn lichaamstaal spreekt boekdelen.


Natural History Museum en Cosmo



Met het Capitool



En het Washington Monument

Mijn oorspronkelijke plan was ook langs het Witte Huis te gaan, maar dat laat ik maar voor een volgende keer. Jammer, dat Cosmo niet zo makkelijk mee op reis te nemen is. Anders zou ik hem als mascotte gebruiken, zoals andere mensen een badeend of teddy beer meenemen en op iedere reisfoto zetten. Hij is in ieder geval hier in Washington een prima model.


Vlaggen van het Washington Monument met Rosslyn op de achtergrond

Na zo'n drie kwartier zijn we terug bij de van. Cosmo valt meteen in slaap en ik rijd naar de Whole Foods in Vienna. Daar haal ik avondeten en eet lunch van hun hapjes. Ze hebben Iers sodabrood met maple boter, lekkerder wordt het niet!

Tot mijn vreugde heeft Saskia vorige week opeens interesse getoond om te gaan hockeyen. Iedere maandag, vanaf vandaag, zijn er op haar school "hockey klinieken", waar ze aan deel gaat nemen. Haar vriendinnen Mary Kate (wiens zus Laura ook hockeyde) en Madison hebben haar overgehaald.

Het is mij, fervent hockeyster, eerst voor hockeyclub Leusden en daarna voor Kampong, niet gelukt Katja er warm voor te maken. Het zou heel leuk zijn (vind ik), als Saskia wel ging spelen.

Dat hangt nog van veel dingen af, behalve deze "klinieken". In de zomer zijn er dan nog hockeykampen en "try outs" voor het high school team in augustus. Probleem is wel, dat die try outs precies zijn, als wij naar Aruba willen. Met de collegedata hebben we geen speling, dus we moeten nog even zien, hoe dat zich gaat uitspelen. Ik ben al blij, dat Saskia interesse voor "mijn" sport toont (en probeer dat niet teveel te tonen, het moet haar ding zijn, tenslotte).

De spinazie en artisjok ravioli (voor Rick en mij) en de driekleuren kaastortellini gaan er goed in vanavond. Ik vind eens per week een pasta maaltijd prima, maar dan moet het ook een beetje interessant zijn. Gelukkig heeft Whole Foods heerlijke verse pasta in verschillende smaken.

Nu de Olympische Spelen voorbij zijn, zijn de nieuwe CBS sitcoms ook terug. Ik geniet van "How I met your Mother", " Terms of Engagement", "Two and a half Men" en mijn favoriet "Big Bang Theory".

Gisteravond was het hier volle maan en iemand nam deze foto, zo mooi! Mijn droom dat ooit te doen.

14 reacties:

Martin zei

Ik blijf het zeggen: COSMO is een super gave hond!!! Als ik ooit in de buurt ben, wil ik hem een keer bezoeken, hihi...

Petra, heb je die foto van het Holocaust Museum zelf gemaakt? Ik vind die foto geweldig!!! Wat een strakke uitstraling heeft die foto en dan met die wolken er boven. Je zou bijna denken dat het om een echte Carel Willink gaat.

:-)

Petra zei

Hoi Martin,

Als jij hier ooit in de buurt bent, hopen wij jou zeker te ontvangen! Ja, ik heb die Holocaust Museum foto vandaag genomen, bedankt voor het compliment :).

Anja zei

Wat een gezellig familie-weekend heb je achter de rug. Fijn dat Kay zo'n leuke hobby heeft!!

De Holocaust Museum foto is inderdaad prachtig. Ik geniet altijd van je foto's.

Kristel Holsbeek zei

Fijne wandeling en Cosmo poseert mooi;-).
Dus we mogen binnenkort ook zo een mooie foto van de volle maan van jou verwachten ;-)

Marie zei

Cosmo is een beauty! En wat handig zeg, dat je zo gemakkelijk kunt parkeren in Washington, dat had ik nou nooit gedacht! Een leuk uitje in elk geval!

Petr@ zei

Leuke foto's van Cosmo met Washington's bezienswaardigheden.

Het zou erg leuk zijn als Saskia hockey gaat spelen.

Anoniem zei

Wat een schitterende en lieve hond is Cosmo toch (en ik kan het weten, want heb behalve Petra ook Cosmo mogen ontmoeten). Prachtige vacht, hij doet het goed bij de monumenten. Grappig, ik moest terwijl ik naar Cosmo's foto's keek ook aan die foto's met badeendje denken!

groet,
Ingrid
CadIJ

Nel zei

Wat een prachtige foto's, vooral die met Cosmo. Op de tweede kijk hij echt alsof hij de president himself is. Wat zijn honden toch geweldige dieren om te fotograferen.

HennyB. zei

Gweldige foto's van een geweldige hond, zeker die foto bij het Natural History Museum waarop goed te zien dat er een flink windje staat. De foto van Washington bij volle maan, daar wordt een mens helemaal stil van, zo mooooi....

Anoniem zei

Wat grappig, niet alleen komen we uit dezelfde buurt in NL, ook hebben we op dezelfde hockey club gezeten ;-)

Groetjes vanuit een zonnig Amersfoort,

Evelyn

Petra zei

Jullie hebben er een gezellig weekend van gemaakt! Leuk dat Kai zo succesvol is met zijn muziek. Gaaf shirt zeg.
Ik zie de sneeuw slinken, heerlijk voor je! Kun je weer 'normaal' op pad. Hier schijnt vanmiddag het zonnetje, ook al is het nog fris, maar het voelt zo lekker (achter glas)
Grappig dat Cosmo zo braaf gaat zitten voor de foto.
Wij eten bijna elke dag pasta, wel de volkoren variant. Heerlijk met verschillende groenten en dan roerbakken met vlees of vis. Vanavond toevallig niet, dan hebben we rösti.

Natasja Valentijn zei

Haha, die Cosmo...een echt model hoor! Zo mooi poserend voor je camera! Geweldig!

Derk zei

Mooie foto's van Cosmo in DC Petra!

Ineke zei

Mooie Cosmo foto's weer!
Gelukkig is de sneeuw bij jullie nu ook bijna verdwenen, zijn alle trottoirs inmiddels weer beloopbaar?