Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 03, 2010

Een grijze, natte woensdag

Gisteravond werd er nog wat sneeuw voorspeld vannacht, maar gelukkig is daar niets van gekomen. Het is wel vreselijk grijs en somber en koud weer. Dat betekent een mindere dag voor mij, dus ik neem alle tijd met opstaan en ontbijten. Het is toch een ongewone dag, waar ik helemaal niets op de agenda heb staan.

Christine belt, want ik heb haar op de hoogte gesteld van onze plannen om met de spring break van Kai en Saskia hun kant op te komen. Nu willen we via Huntsville naar New Orleans rijden. Dat stuk hebben we nog nooit gereden en we hopen onderweg ook wat interessante dingen te zien. Ik vind het ook heel leuk, dat we dan door Mississippi komen, een van de staten, waar ik nog nooit ben geweest. Daarna "hoef" ik nog maar vier staten om alle vijftig bezocht te hebben!

Rick heeft vanochtend Saskia's principal ge-emaild, want we vinden een zak hondenpoep in haar kluis wel de aandacht van de school waard. De principal emailt meteen terug en later ook de vice-principal nog, dat ze met Saskia hebben gesproken om zeker te zijn, dat Saskia niet gepest wordt. Nu zouden wij dat wel van Saskia hebben gehoord, maar ik vind het toch erg goed, dat er meteen achteraan wordt gegaan. Ook wordt het slot van haar kluis gemaakt, zodat niemand, behalve zij, er meer in kan.

Het is een snelle en goede reactie van de school, waar Rick en ik blij mee zijn. Als kind ben ik genadeloos gepest en wat zou het fijn zijn geweest, als het hoofd en leerkrachten van die school dat serieus hadden genomen! Het is me al vaker opgevallen, dat dit schooldistrict pesten absoluut niet tolereert.

Na dit alles ga ik voor de derde keer deze week naar de fitness. Ik besluit vandaag de stairmaster eens te laten voor wat het is. In plaats daarvan doe ik een intensief uur op de elliptische machine. Ik ben laat, het is bij elven, en er zijn enkel een paar mannen bezig bij de gewichten. Vreemd, om zo alleen op de machine te staan, gelukkig heb ik mijn boek als compagnon.

Het miezert, als ik terug naar huis rijd, en daardoor laat ik mijn plan om Cosmo de natuur in te nemen, varen. In plaats daarvan lopen we in de buurt en Cosmo blijkt er sowieso niet veel zin in te hebben. Hij blijft maar stoppen om terug te gaan, maar ik wil hem de nodige beweging geven, dus trek hem mee. Hij heeft echter duidelijk zo'n hekel aan regen, dat ik het na twintig minuten opgeef.

Inmiddels ben ik ook helemaal verkleumd en nat. Bah, wanneer wordt het eens warmer! Het regent hier dan wel, maar even verderop sneeuwt het, we zitten precies op het koude randje. Om op te warmen haal ik de lekkere Vietnamese pho. Er is echt een reden, waarom dit restaurant altijd druk is. Hun soep is verrukkelijk!

Op de terugweg naar huis hoor ik op de radio, dat heel veel homostellen vandaag in ondertrouw gaan in Washington. Gisteren weigerde het Supreme Court de wet van de stad, die homohuwelijken legaal maakt, te veranderen. Niet alleen de homostellen zijn daar heel blij mee, maar veel lokale bedrijven, waaronder bloemisten, bakkerijen en hotels, ook. Het is een hele stap om homohuwelijken in de hoofdstad toe te laten. Ik vraag me af, hoe lang het zal duren, voor het een federale wet wordt. Ik vrees nog lang, met de conservatieve staten in het zuiden.

Misschien is het tegenwoordig wel de woensdagen, maar ik voel me gewoon niet lekker en geef daar maar aan toe. Ik heb zin om creatief bezig te zijn, dus speel met mijn foto's en Paint Shop Pro's filters. Mijn doel is iets te creeren, waar ik een kaart van zou kunnen afdrukken. Hieronder een paar van de resultaten:


Van een foto met een gele vlinder



Nog een vlinderfoto met o.a. een mozaiek en kaleidoscoop filter



Verffilter gebruikt



Een blauw met bruine vlinderfoto, oorspronkelijk



Rick neemt, op zijn verzoek, Chicken Out mee. Hun kip is altijd perfect bereid en hun bijgerechten lekker gezond. Ik heb zoete aardappelpuree en gestoomde groentes, erg lekker. Het beste is natuurlijk, dat dit een goedkope gezonde maaltijd is, die ik niet hoefde te maken.

Vanavond zijn de dames aan de beurt bij American Idol. En ik ben er zo langzamerhand van overtuigd, dat er iets gaande is tussen Kara en Simon. Ze zitten zo lekker dicht tegen elkaar aan! Gisteren merkte ik dat al op en vandaag maakte Ryan er ook een opmerking over. Hebben anderen, die die show kijken dat ook opgemerkt?

12 reacties:

Jeanine zei

Kara is vorige zomer getrouwd en Simon heeft zich net verloofd met de make-up artist voor Idol... ik denk dat het vooral show tussen Kara en Simon is!

Petra zei

Ach, je weet maar nooit in showbiz, toch? ;)

Natasja Valentijn zei

Het is al weer een tijdje geleden, maar ik vond New Orleans heel erg leuk. Het was toen zomer en overal hoorden we muziek. Straatmuziekanten, in de bars... Zo levendig. Wij hebben er ook heerlijk gegeten. Op een typisch balkonnetje, die je in New Orleans overal ziet. Echt een aanrader. Ik ben de naam vergeten; ik zal nog eens kijken of we het terug kunnen vinden. Een muzikale staat, Memphis, New Orleans, Nashville... muziek was toen de rode draad in onze vakantie. Ben benieuwd wat jij ervan vind?

Anja zei

New Orleans wil ik ook graag eens bezoeken, het staat op ons lijstje voor dit jaar!
Fijn dat de school het kluisjes incident meteen goed aanpakt.
Hier was het vandaag ook een saaie grijze dag, dat viel tegen na enkele mooie dagen.

Karin (dh) zei

Fijn dat het 'poepincident'zo serieus wordt genomen door de school. Wat doen sommige kinderen toch rare dingen he? Wat heb je leuke creaties gemaakt, die zwarte met die fragiele vlinder vind ik erg mooi! Ga nou niet met het Pavlov effect aan de gang op de woensdagen...voor je het weet zit je eraan vast dat woensdag een mindere dag is ;-). Volgende week plan je gewoon iets op woensdag waavan je je altijd goed gaat voelen...poef....weg met die Pavlov.

Bibi zei

Leuke psychedelische plaatjes heb je gemaakt. Erg goed dat de school gelijk werk heeft gemaakt van dat incident, wie doet nou zoiets?

Bente zei

He, komen jullie weer "mijn" kant op?
Leuk!
Top dat de school het zo goed oppakt. En gelukkig wordt Saskia verder niet echt gepest.

Ik voind je laatste bewerking de mooiste.

Margreet zei

Aparte foto's zo, ik vind vooral de laatste erg leuk.
Fijn, dat het hondepoepgedoe goed aangepakt werd op school.
En vandaag is het alweer donderdag!
Groetjes,

HennyB. zei

De eerste en de laatste foto zijn erg mooi, vond ik.
Wat een verhaal zeg met de hondenpoep, goed van de school hoe ze het aanpakken....

Martin zei

Ik had (en heb) zelf meer het idee dat Kara iets heeft met een van de mannelijke zangers. Haar kniftige reaktie naar hem (ik weet de naam niet, maar het is die jongen met dat lange blonde haar) deed mij overkomen dat ze jaloers was of iets van dien aart.

Ik heb geen idee of ik Kara eigenlijk wel mag. Ellen is werkelijk de beste jury lid die Idols ooit gehad heeft. Ze doet het fatastisch, veel beter dan die nagemaakte Paula Abdul.

Maar inderdaad heb ik ook gemerkt dat Simon veel slikt van Kara, ook al komt ze steeds heel dicht tegen hem aan leunen en dit is niets voor Simon. Paula had allang de wind van voren gekregen van hem, haha...

Petra zei

@Natasja -- New Orleans is een van onze favoriete steden. Ik ben er vorig jaar met Katja ook een paar dagen geweest. Het verveelt nooit.

Petr@ zei

Fijn dat de school gelijk actie onderneemt, na het kluisjes incident van Saskia.

Heerlijk vooruitzicht om Christine binnenkort weer te zien.

Je bent erg creatief bezig geweest met je foto's. Er zaten een paar erg leuke tussen.