Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 16, 2010

Lente! Kleur!

Zoals ik al vreesde neemt het even tijd voor mijn lichaam om over de uren op het vliegveld, slechte nachten en twee dagen in de auto heen te komen. Gelukkig beginnen de pijnen al wat minder te worden, maar ik ben nog enorm moe.

Iedereen is al weg naar school en werk, als ik opsta. Tot mijn schrik zie ik op mijn kalender, dat ik straal vergeten ben gisteravond avondeten naar Bets en haar gezin te brengen. Bets heeft borstkanker en werd bestraald. Zoals gewoonlijk tekenden buren om het gezin avondeten te brengen. Door al het gedoe dit weekend en mijn vermoeidheid gisteren is dat helemaal door mijn hoofd geschoten!

Zeer beschaamd bel ik Bets op om me te verontschuldigen. Gelukkig vertelt zij, dat ze zich alweer een stuk beter voelt en de diners dus niet meer nodig heeft. Toch vind ik het erg vervelend, dat ik mijn afspraak niet ben nagekomen. Ze drukt me op het hart me er niet druk om te maken en slaat mijn aanbod om deze week iets langs te brengen af. Ik zit nu te denken om een lekkere doos chocola of zo voor haar te kopen, of zou dat raar zijn?

Het duurt even voor ik zelfs de energie vind om naar Anytime Fitness te rijden. Toch moet ik van mezelf een half uur op de stairmaster doen. Ik heb alweer meer dan een week niet aan sporten gedaan en dat merk ik zowel fysiek, als mentaal. Na het halve uur voel ik me inderdaad een stuk beter. Het is zo makkelijk om mezelf uit het ritme van dagelijks sporten te praten, maar het blijkt wel weer, hoe belangrijk het is.

Inmiddels is het schitterend weer geworden. Tijdens mijn wandeling met Cosmo geniet ik van de rode maple "bloesems", die tegen de felblauwe lucht afsteken. Alle sneeuw is verdwenen, heerlijk!

Bij Whole Foods zie ik een paar bekenden, die vragen over Katja's en mijn reis. Op Facebook hebben ze een paar van mijn kreten dit weekend gelezen, dus ze willen nu het hele verhaal wel horen.

Voor ik de indruk wek, dat die hele terugreis alle plezier van Puerto Vallarta heeft uitgewist, dat is bepaald niet zo. Om te zeggen, dat het onze vakantie verlengde gaat wat te ver, maar het was wel net zo'n avontuur, als de walvissen en de zipline tour! De video van de ziplines hebben we gisteravond met zijn allen gekeken.

Op de radio terug naar huis hoor ik, dat een leraar, die de onvoldoende cijfers van zijn leerlingen op zijn deur hing, waarschijnlijk vervolgd gaat worden. Volgens de Family Educational Rights and Privacy Act is het namelijk illegaal om de scores van studenten publiek te maken. Ik denk terug aan mijn schooltijd en de lijsten met cijfers, die overal open en bloot hingen.

Inderdaad heb ik dat hier nog nooit gezien. Katja moet ons zelfs toestemming geven om haar cijfers te kunnen zien. Is dat inmiddels in Nederland ook veranderd, of kunnen cijferlijsten nog steeds opgehangen worden, zodat iedere voorbijganger ze kan zien? Onze kinderen hebben inderdaad geen idee, hoe hun klasgenoten het doen op school en dat voorkomt (denk ik, want daarvan was nogal wat op mijn school) rivaliteit.

Inmiddels is de temperatuur buiten opgelopen tot achttien graden. Dan kan ik niet binnen blijven zitten! Voor op de stoep installeer ik me met mijn in Mexico gekochte boek en een diet Mountain Dew.

"The Host" is een nieuw boek van Stephenie Meyer, die ook de Twilight serie schreef. Het duurde even voor ik erin kwam, maar nu ben ik er helemaal in. Dat, terwijl ik helemaal geen science fiction fan ben.

Intussen spelen Saskia en Kai samen frisbee. Het schiet door mijn hoofd, dat Saskia Kai waarschijnlijk meer gaat missen, dan ze Katja mist. Sinds Katja naar college is doen onze twee jongsten veel meer samen. Het zal volgend schooljaar weer heel anders zijn hier thuis, bedenk ik me, toch wel met wat melancholie (die ik snel onderdruk).

Na een heerlijke middag buiten, ik ben zelfs een beetje verbrand, grilt Rick voor de eerste keer dit jaar lekkere teriyaki kipspiesjes. Daarbij eten we Thaise sate saus van A Taste of Thai (deze vind ik minder "Indonesisch", dan Thai Kitchen, voor de mensen in Amerika, die meelezen), brood en witte asperges (uit een potje weliswaar, maar die zijn hier sowieso zeldzaam).

Het lentegevoel is er helemaal. De komende dagen wordt het zelfs nog warmer. Het zal nog niet blijven, maar het is duidelijk, dat de winter weg is (ik las, dat het in Nederland ook eindelijk lekker weer is). Hoera!!!


Magnoliaknoppen in de voortuin


16 reacties:

saskia zei

Lijkt mij raar om als enig kind nog thuis te blijven als de anderen al weg zijn en langzaam hun eigen leven starten. Gelukkig heeft Saskia massa vrienden, maar het zal de leegte nooit helemaal opvullen.

Petra zei

Ja, ik denk, dat het ook moeilijker voor Saskia zal zijn, dan ze denkt. Maar zoals je schrijft, ze heeft veel vriendinnen. Aan de andere kant heeft ze ons straks ook helemaal voor zichzelf. De andere twee zouden dat graag hebben. We zullen zien.

Anja zei

Fijn dat je pijnen al wat minder worden!
Ik kan heel goed begrijpen dat je het avondeten voor het gezin van Bets vergeten bent. Leuk idee om een doos chocola te geven!

Anja zei

Vergaat ik te schrijven dat je werkelijk prachtige foto's hebt gemaakt!!

Kristel Holsbeek zei

Goh dat is heel begrijpelijk dat je het eten vergeten bent van Bets maar ik zou me ook zo voelen en een doos chocolade is nooit mis;-).
Mooie foto;-)

Pascale zei

Schitterend, die foto's vandaag!

Natasja Valentijn zei

Gelukkig gaat het weer wat beter met je. Die reis van 52 uur hakt er natuurlijk behoorlijk in en je lichaam heeft de tijd nodig om bij te komen. Gelukkig kon je dat ook buiten doen. Wat een heerlijke dag he! De foto's zijn top!

Petr@ zei

Wat vervelend om je afspraak voor avondeten te vergeten. Wel begrijpelijk maar ik kan me voorstellen dat je je er rot onder voelt. Chocolade is altijd een prima goedmaker, toch? Eventueel doe je er wat fruit bij in een leuk mandje, voor de vitamine.

Ik weet niet hoe het nu gaat met cijferlijsten op school. Bij ons werd het niet opgehangen dat iedereen het kon zijn, maar cijfers voor proefwerken werden wel hardop gezegd in de klas.

18 graden: heerlijk! Dat duurt hier nog wel even ben ik bang voor. De winterjas moet nog gewoon aan.

Anoniem zei

Fijn dat je weer wat aan het bijkomen bent.
En het weer ziet er inderdaad geweldig uit voor jullie, geniet er maar lekker van na de lange winter. Gaan wij hier ook doen, al is het dan maar 2 dagen.
Groet, Bea

Margreet zei

Hier ook heerlijk weer. Lekker buiten gezeten gisteren!
Ook hier zijn de cijfers prive. Wel zijn de honor rolls openbaar. Je kunt dus altijd even kijken wie er op staat. Mij zegt het op zich weinig, want de niveau's zijn wel verschillend (AP, Honor, or not)en dat staat er dan weer niet bij.
Ik vind het ook moeilijk dat Steven in augustus "weg" gaat. Zelf heeft ie er erg veel zin in. Maar het gezin zal anders worden.
Het is onze eerste, dus wel anders dan bij jullie...
Groetjes

Ineke zei

Fijn, dat je je weer wat beter voelde na het sporten. Knap dat je ondanks je vermoeidheid tóch gegaan bent.

Mooi weer bij jullie, geniet er lekkr van.

Brin zei

Wat een helblauwe lucht op de achtergrond van je foto's ! Prachtig !!!

HennyB. zei

Op de foto's is het heerlijke weer goed te zien, lekker hoor, geniet er maar van. Het kan nu alleen maar warmer en zonniger worden, toch???

Larissa zei

Wat een mooie foto's! Heerlijk heh, al die kleur weer!

Op mijn middelbare school lazen de leraren de de cijfers van de proefwerken meestal hardop voor. Iedereen kon het dus horen als je een vette onvoldoende had gehaald. Je wist altijd precies welke medeleerlingen goede cijfers haalden en welke leerlingen slechter cijfers haalden. Sterker nog, je wist zelfs wat de beste en slechtste vakken van al je medeleerlingen waren.

Bianca zei

Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen als iemand je op het hart drukt niets langs te brengen deze week, volgende week dan maar ? een doos chocolade of misschien iets leuks bloeiends voor in de tuin ? moeilijk altijd zoiets wel.

De magnolia hier is bijna uitgebloeid, hopelijk wil het struikje dit jaar toch wel een beetje gaan groeien, 3 jaar oud en nog steeds kniehoog pfff ;-)

Petra zei

@Bianca - onze magnolia groeit als onkruid! Rick heeft hem al een aantal keren geknipt. Hij staat ook wel helemaal in de zon.