Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 20, 2010

Boem, au!

Alweer daagt een schitterende lentedag en ik besluit een stuk met Cosmo door de buurt te gaan joggen. Het is nog koel, maar warm genoeg voor korte mouwen. Ik zie ernaar uit de mooie azaleas in de tuinen te bewonderen.

Helaas betekent mooi weer ook, dat heel veel honden buiten in hun tuin zijn. Ik zou zo langzamerhand beter moeten weten, dan met Cosmo in de buurt te gaan hardlopen! Al meteen in de straat achter ons is het raak. Gewoonlijk vermijd ik huizen, waarvan ik weet, dat er honden zijn, maar kennelijk hebben deze mensen nieuwe honden of er een paar op bezoek.

Meestal lukt het me, door Cosmo kort te houden, om hem goed in bedwang te houden. Dit keer wordt hij echter wilder, dan ik gewend ben, en ik trek hem al blaffend en op zijn achterpoten mee. Hij springt als een soort bok rond en dan is een hond van 25 kilo toch best zwaar, blijkt. Wat er precies gebeurt, weet ik niet, maar opeens voel ik mezelf door de lucht gaan en even later lig ik plat op het cement van de stoep!

Au! Gauw check ik mijn ledematen en er is in ieder geval niets gebroken. Ik ben op mijn linkerknie en -elleboog en handen terechtgekomen. Die eerste twee zijn flink geschaafd, maar het lijkt op het eerste gezicht verder mee te vallen. Cosmo lijkt ook geschrokken van mijn val. Laten we zeggen, dat ik niet bepaald vriendelijk tegen hem sprak (of liever gilde). Gewoonlijk probeer ik rustig commando's te zeggen, maar ik was zo kwaad op hem!

Hij loopt de rest van de wandeling gedwee mee, zelfs als we langs blaffende honden lopen. Ik zal maar niet hopen, dat hij zijn territoriale gedrag hiermee heeft afgeleerd, maar dat ik er nog harder aan moet werken moge duidelijk zijn. Hardlopen doe ik maar even niet, dus ik loop op mijn gemak zo'n drie kilometer.

De azaleas zijn werkelijk op hun hoogtepunt en ik had eigenlijk het National Arboretum op mijn programma staan vanmiddag. Mijn knie doet echter een beetje pijn, dus ik twijfel, maar na mijn douche besluit ik toch te gaan. Zoveel lopen is het ook weer niet. Cosmo gaat ook mee.

Onderweg haal ik een iced tea en mozzarella en tomaat sandwich bij Starbucks om als picknick te eten in het arboretum. Het arboretum ligt aan de noordoostkant van Washington. Ik rij dus langs de monumenten en musea en het Capitool en zie, dat het een drukte van jewelste is in de stad! Heel veel toeristen, maar ook schoolreisjes, vooral bij de musea staan hele menigtes.

Na het Capitool ben ik uit het toeristische gedeelte en wordt het een stuk rustiger. Het noordoostelijke gedeelte van de stad is niet het mooiste en in bepaalde gedeeltes wil je je na zonsondergang liever niet bevinden. Het arboretum ligt echter in een net buurtje. Heel bijzonder vind ik het altijd, zo'n enorm park in het midden van de stad en het is niet eens het enige hier in DC.

Er is van alles te zien bij het arboretum, maar de azalea verzameling vind ik het allermooist. Daarin ben ik niet alleen, want de hoofdparkeerplaats staat vol. Dichterbij de azaleas is een minder bekende parkeerplaats en daar is nog zat plek. Ik eet mijn picknick en loop dan de azaleaheuvel op. Zoals altijd heeft Cosmo allerlei fans, hij wordt door kinderen en volwassenen met liefde geaaid en vindt dat prima.


Het is werkelijk prachtig en de grootsheid van al die bloeiende struiken op de heuvel is moeilijk te fotograferen. Ik doe natuurlijk wel mijn best, maar geniet ook gewoon van alle kleur. De kersenbloesems zijn prachtig, maar al deze enorme bloeiende struiken vol kleine roze, paarse, witte en oranje bloempjes zijn net zo bijzonder. Vroeger in Nederland hadden we een klein struikje als kamerplant, herinner ik me.




Na anderhalf uur doet mijn knie toch wel erge pijn en ik zie tot mijn schrik, dat hij aardig opgezwollen is. Dat kan ik niet hebben! Hoe kan ik mijn dagelijkse beweging krijgen, als mijn knie stuk is? Ik besluit op de terugweg langs Safeway te gaan en koop daar een knieband en ijspak.

Thuis neem ik ibuprofen. Ik doe mijn been omhoog en een ijspak erop in de hoop, dat die zwelling vermindert. Ik baal enorm, want ik heb die knie nodig. Hopelijk helpt dit alles.

Saskia komt vertellen, dat er een vleermuis in de tuin van de buren zit. Het ziet ernaar uit, dat het diertje gewond is, want hij probeert te vliegen, maar dat lijkt niet te lukken. Alle kinderen en een paar buren zijn er en Ray van twee deuren verderop doet het diertje in een schoenendoos. Hopelijk kan hij vanavond wegvliegen, zo zielig!


Al kijkend naar American Idol en Glee voel ik me wel een beetje als die vleermuis. Ik wil graag "vliegen" morgen, d.w.z. de stairmaster of crosstrainer doen, maar dan moet die knie er beter uitzien en voelen. Duim, duim, duim en nog eens duim!

De rest van de foto's van vandaag staan hier.

21 reacties:

saskia zei

Waarschijnlijk valt je knie wel mee. Ik ben zo 2 jaar geleden op een wandeling onderuit gegaan. Gelukkig zeer zachte bosgrond, maar toch mijn knie geschaafd. We hadden nog een heel stuk te wandelen met een stevige afdaling. Mijn knie was op het einde ook gezwollen. Koud water van een riviertje heeft toen de zwelling weg gedaan, maar hij is nog een paar dagen stijf geweest. Maar ik kon toch gewoon wandelen de volgende dagen.

Petra zei

Dank je, Saskia, dat geeft me hoop. Ik kon er vanmiddag best op lopen, maar nu voelt het heel stijf en vol met vocht. Zolang het maar geen weken gaat duren.

Ineke zei

Vervelend, Petra, hopelijk is je knie vandaag wat geslonken. Beterschap!

Sally zei

mooie foto's die bloemenpracht. Naar van je knie, hopelijk valt het mee. 'Beterschap'

Petr@ zei

Wat akelig om zo te vallen. Hopelijk heeft het ijspak zijn werk gedaan en is vandaag je knie een stuk beter.

Wat een mooi gezicht, Cosmo voor die kleurenpracht.

naomi zei

Hallo Petra

Ik snap hoe je je voelt. Vorig jaar was ik naar Las Vegas voor 1 week en op de eerste dag( na de vliegdag) begon plots mijn knie pijn te doen en op te zwellen. Helemaal niet gevallen maar een soort ontstekings reactie. Kwam ws door het lange zitten en dan veel bewegen. Ik heb toen bij Wallgreens ook een kniesteun band gekocht en hem behandeld met ice en hot cream.

En als je daar bent pak je je rust niet want je wilt de stad en alles zien. Dus toch gewoon lopen iets meer met de bus gedaan en af en toe uurtje rusten en been hoog. Maar voor de ontsteking echt weg was duurde best wel even. Heb toen zelf fysio gehad.

Dus veel sterkte en hoop dat je de goede balans tussen bewegen en rust kan vinden.

Groetjes Naomi

Vita zei

Dat zijn altijd van die 'stomme' ongelukken hè, waarbij je iedereen en alles en vervolgens jezelf de schuld geeft en dan voel je je mog rot. Ik vermoed dat je er goed aan hebt gedaan in beweging te blijven, zodat het vocht geen kans krijgt zich op te hopen. Juist wel naar de sportschool vandaag dus - wie weet wat voor tips/oefeningen ze voor je hebben waar je nog niet aan had gedacht?

Anoniem zei

Jeetje, die Cosmo.
Ik hoop dat het vandaag goed gaat met je knie.
Mooie foto's van de azalea's.
Groet, Bea

HennyB. zei

Wat een kleurrijke foto's en de foto's waarop Cosmo poseert, daar ziet hij er zo lief uit, je kunt je amper voorstellen dat hij zo'n bokkige wildebras kan worden.
Vervelend dat je knie gezwollen is, ik duim voor de knie!

Annemiek zei

Hopelijk voelt de knie zich vandaag beter aan!

Ik moet je even laten schrikken hoor; kom nooit aan een vleermuis, ze kunnen hondsdolheid hebben! Iedereen die met die vleermuis in aanraking is geweest moet contact opnemen met hun dokter en die vleermuis kun je laten testen voor hondsdolheid.
(nadat we pas geleden een inservice gehad hebben over het hondsdolheidprotocol kwam ik er ook pas achter hoeveel preventieve spuiten voor hondsdoldheid we geven voor contacten met vleermuizen, we hebben ze hier ook wel eens in huis gehad).

Annemiek zei

Hier is een link; http://www.cdc.gov/rabies/bats/education/index.html

Anoniem zei

Wat lastig je knie bezeren. De remedie is waarschijnlijk blijven bewegen maar op een wat lager niveau.
Om je in de tussentijd te laten lachen een filmpje van een dansende hond in Britisch Got Talent. Toen ik het zag moest ik aan je denken. http://www.youtube.com/watch?v=SGq1641reC8&feature=player_embedded
Groetjes Jolanda

Natasja Valentijn zei

Ik hoop dat je niet te veel last gaat krijgen van je knie en dat je gewoon je dagelijkse portie beweging kunt voortzetten! Beterschap, hoor!

Bibi zei

Wat vervelend dat je nu geblesseerd bent, hopelijk gaat het snel beter met je knie en kun je weer sporten.
Wat een schitterende foto's weer:-)

Anoniem zei

Gelukkig dat het nog geen rottweiler was zoals bij mij - of over een paar jaar de deense dog ;-)

Margreet zei

Ik hoop dat het meevalt met de knie. Prachtige kleuren, die bloemen!

Bianca zei

Prachtig die bloemen allemaal !

Wij hebben hier (ook) zo'n hond die het best langduriger gehoorzaam is als ik af en toe erg BOOS wordt op hem, en soms krijgt hij een fikse tik dan al ben ik er geen voorstander van maar het werkt wel ;-)
Dan loopt hij ook heel gedwee mee en is hartstikke lief, maar vervelend is het wel.
Sterkte met je knie !

Nicole zei

Au, wat balen dat je door Cosmo gevallen bent. Wat is het toch een eigewijze doerak. Zijn er geen vervolgcursussen waar je leert hoe met dit soort gedrag om te gaan?

Ik hoop dat je niet al te lang last houdt van je knie. En idd morgen gewoon naar de sportschool gaan. Misschien hebben ze daar wel do's en don'ts voor je. Heel veel beterschap iig.

Marjon zei

Ach arme Petra wat rot voor je.
Ik hoop dat het meevalt met je knie want ik weet hoe belangrijk bewegen voor jou is.
sterkte met de pijn.

Petra zei

Dank allemaal voor de lieve reacties! Dit is inderdaad zo'n stom ongeluk, waar ik gewoon van baal, maar het is niet anders.

hook zei

like a mouse
what is that