Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 27, 2010

Dermatoloog

Als Rick van huis is, kruipt Saskia vaak 's nachts naast mij. Het is zo gezellig wakker worden naast haar en haar kikker. Ik hoop, dat ze dat nog lang blijft doen.

Helemaal blij zie ik zonnestralen door de lamellen komen. Dat is nog eens een bonus, want er werd voor vanochtend nota bene motregen voorspeld! Ik besluit eens te proberen, of Cosmo en ik al een lange wandeling aankunnen. Zijn poot lijkt redelijk genezen en mijn knie ook.

Rick belt vanuit New York en vertelt, dat hij gisteren bij Planet Hollywood de actrice van iCarly heeft gezien. Saskia kijkt die show, dus zij zal daar wel in geinteresseerd zijn.

Rick is bezorgd, dat ik Cosmo in de buurt ga uitlaten, maar ik beloof hem een zoveel mogelijk "hondvrije" route te nemen. Dat lukt redelijk. Zo langzamerhand ken ik alle hondentuinen in de buurt. Alleen kan ik natuurlijk de andere hondenwandelaars niet voorzien en daar gaat Cosmo toch weer tegen tekeer. Ik ben nog strenger tegen hem, dan ik al was, want dit moet afgelopen zijn!

Onderweg neem ik een paar foto's. Aan het begin van iedere ingang van Vienna staat een houten constructies met een klein dakje erboven en daaraan hangen allerlei bordjes, waaronder die van bekende verenigingen. Zo weet je, dat er hier in Vienna een Rotary Club, Moose Lodge, Masonic (Vrije Metselaars) Lodge, Lions Club en meer zijn. Bij al die clubs (ik zal het wel verkeerd hebben) stel ik mij vooral oudere mannen voor. Het nut van deze stellage heb ik me altijd afgevraagd, want hij staat ver aan de kant van de weg.


Enfin, zo loop ik daar nutteloze gedachten te hebben en te genieten van de nog bloeiende azalea's. Dinsdag is brandweerwagenwasdag, dus de trots van Vienna staat glimmend te drogen voor het station.




Wat moet dat hijgende beest?

Daartegenover staat Pats huis nog steeds te koop. Heel frustrerend voor hen, want andere huizen in dezelfde prijsklasse verkopen wel. Waarschijnlijk vanwege het zwembad, daar heb je bepaalde kopers voor nodig, want het vergt onderhoud en kost extra.


Pats huis



Een hele tuin voor azalea's

Na vier mijl en een uur lopen ben ik weer thuis. De knie werkte helemaal mee, hoera! Ook Cosmo liep enthousiast mee zonder pootproblemen. Gauw maak ik me klaar en rijd naar Kai's school om hem op te halen.

Om half twee heeft Kai een afspraak met de dermatologe en reageerde, toen ik gisteren voorstelde daarvoor samen te gaan lunchen, heel enthousiast voor zijn doen. Zijn keuze valt op Chili's, wat ik prima vind, want hun "guiltless grill" menu is lekker. Ik bestel de Aziatische kipsalade en Kai de sliders (mini hamburgers).

Tijdens het eten kletsen we vooral over de verschillende bands, waar Kai nu deel van maakt. Dat zijn er maar liefst drie. Eentje bestaat uit een groepje jongens, waarmee hij vorig weekend hun eerste lied heeft geschreven. Dat valt hier te beluisteren, niet slecht voor een eerste poging, toch?

Bij de dermatologe moeten we eerst veertig minuten wachten, terwijl het helemaal niet druk lijkt. Ik ben niet dol op deze praktijk of de dokter, die beiden erg ouderwets aandoen. Alles is nog papier, niets in de computer, waardoor de dokter wel ziet, dat Kai al eerder is geweest, maar niet weet, wat ze destijds voorschreef. Kai en ik herinneren ons dat ook niet.

Arme Kai heeft de afgelopen paar maanden opeens enorme last van acne. Wat hij ook probeerde, niets hielp, dus ik kreeg hem eindelijk zover naar de dokter te gaan. Zij schrijft doxicycline en twee zalfjes voor, verder moet Kai zijn gezicht met een medische zeep wassen.

Hopelijk gaat dit alles helpen, want Kai voelt zich er wel onzeker door en durft geen meisjes uit te vragen. Ik heb enorm met hem te doen, maar voorheen wilde hij niets van de dermatoloog weten. Het zal nog een aantal weken duren, voor er verbetering te zien zal zijn, waarschuwt de dokter. In ieder geval is Kai nu oud genoeg om zo'n routine vol te houden.

Rick komt ook weer thuis van zijn bliksembezoekje aan New York. Vanavond kijken we naar American Idol, waar nog maar zes mensen over zijn en alle zes zingen ze even goed vanavond. Dat wordt spannend, wie er morgen naar huis gaat. Mijn favoriet om te winnen is Crystal Bowersox. Zijn er nog andere Idols fan hier? Wie is jullie favoriet? Ook Glee is vanavond weer erg goed.

16 reacties:

Margaret zei

Crystal is ook bij mij favoriet, en Lee DeWyze vind ik ook erg goed!

DixieChick zei

Crystal is hier ook verruit favoriet. Vorige week hadden we allebei tranen in onze ogen met haar uitvoering. Deze week vond ik wat minder, want ik ben niet zo van de country.

En Glee is ook geweldig! (ik heb het aanstaan terwijl ik nakijk - heerlijk)

Jacqueline zei

Hoera voor internet, ook hier een Glee fan uit Nederland.

Weet niet of ze in de VS ook slakkenslijmcreme (klinkt vies ik weet het) verkopen maar dat helpt bij onze dochter erg goed.

Nel zei

Ik hoop zo dat de medicijnen voor Kai helpen. Zo sneu dat hij door die acne zijn zelfvertrouwen met meisjes verliest. Hij zal toch binnenkort ook wel prom hebben en daar misschien ook wel een date voor willen vragen?

Leuk hoor dat hij zo fanatiek is met zijn bandjes. Hopelijk kan hij dat op college ook blijven volhouden. Rick, mijn middelste zoon is naast saxofoon, acoustische gitaar gaan spelen en heeft op college zelfs getwijfeld over een muziek minor. Hij heeft altijd met veel plezier in alle mogelijke bands gespeeld en zelfs nu hij werkt gaat hij nog regelamtig meespelen met de bands van zijn college.

Annemiek zei

Die Crystal is ook al lang mijn favoriet.
Glee heb ik vorige week voor het eerst gezien en ik was blij verrast met het onderliggende bericht dat het aan tieners geeft.

Bibi zei

Wat een leuke foto van die eekhoorn, echt een actie foto haha. Voor een eerste nummer van Kai's band is dat best goed, ik vind het ook geweldig welke bands er bij influences staan, dat gaat helemaal goed komen:-)
Ik heb zelf nooit heel veel problemen gehad met acne maar ik kan me wel goed voorstellen hoe rot het moet zijn als je het heel erg hebt.
Het eerste wat mij te binnen schiet is thee van burdock wortel. Hebben ze bij Wholefoods misschien een goede kruidenthee voor acne? Ik ben nog nooit naar een Wholefood store geweest maar het klinkt altijd geweldig en ook als een winkel waar ze zoiets zouden kunnen hebben.

Cisca zei

Ik ben geen Idols fan, maar Glee vind ik echt helemaal geweldig.

Vanochtend hoorde ik trouwens in de auto op de radio dat Southwest een boete van 200,000 dollar heeft gekregen omdat ze zoveel passagiers overboeken en hen dan niet op hun rechten wijzen. Die rechten zijn namelijk nationaal bepaald. Ik hoorde verder geen details, maar misschien is dit nog de moeite waard om even verder naar te kijken?

Marjon zei

Wat rot voor Kai dat hij zo'n last van acne heeft. Ik kan me voorstellen dat hem dat erg onzeker maakt zeker op de leeftijd dat je graag met meisjes uitgaat en je uiterlijk toch wel belangrijk is.

Petra zei

@Jacqueline - ik heb vandaag eens gekeken bij de supermarkten, maar geen "snail slime cream" gezien. Misschien heet het wel heel anders, dat kan.

@Nel - Ja, de prom komt eraan, maar daar durft hij dus geen meisje voor te vragen nu :(. Hij wil nu ook een muziek minor gaan doen, we zullen zien.

@Bibi - Ik heb gevraagd bij WF, maar dat kenden ze niet. Ik heb nu wel een homeopathisch middel besteld, baat het niet...

@Cisca - Bedankt, daar ga ik eens naar zoeken.

Natasja Valentijn zei

Ook wij volgen American Idol. Mijn favoriet is Lee DeWyze. Ben benieuwd wie er uiteindelijk gaat winnen.

Anoniem zei

It's not complex to make decisions when you separate what your values are.

Anoniem zei

But now I have rush at to put faith that the all in all excellent is an riddle, a innocuous enigma that is made rueful aside our own mad as a march hare assault to explicate it as allowing it had an underlying truth.

Anoniem zei

A man begins cutting his wisdom teeth the earliest without surcease he bites on holiday more than he can chew.

Anoniem zei

To be a adroit lenient being is to have a make of openness to the far-out, an skill to group uncertain things beyond your own restrain, that can front you to be shattered in hugely outermost circumstances for which you were not to blame. That says something very weighty with the prerequisite of the principled compulsion: that it is based on a corporation in the fitful and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a spy than like a prize, something kind of fragile, but whose mere precise handsomeness is inseparable from that fragility.

Anoniem zei

To be a adroit human being is to be enduring a kind of openness to the world, an cleverness to group uncertain things beyond your own manage, that can govern you to be shattered in unequivocally outermost circumstances on which you were not to blame. That says something remarkably important about the prerequisite of the principled autobiography: that it is based on a corporation in the uncertain and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a weed than like a sparkler, something fairly dainty, but whose mere special attraction is inseparable from that fragility.

Anoniem zei

To be a upright benign being is to from a amiable of openness to the far-out, an skill to trust aleatory things beyond your own pilot, that can front you to be shattered in very outermost circumstances pro which you were not to blame. That says something remarkably important relating to the get of the honest passion: that it is based on a trustworthiness in the unpredictable and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a plant than like a sparkler, something kind of dainty, but whose acutely precise attractiveness is inseparable from that fragility.