Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 30, 2010

Koninginnedag

Deze Koninginnedag belooft een schitterende zomerse dag te worden. Behalve, dat ik mijn officiele oranje voetbalshirt aantrek naar de sportschool en de Nederlandse vlag van het deck hang, doe ik niets aan deze Nederlandse feestdag. Wel zijn we morgen uitgenodigd bij een QBP (Queen's Birthday Party) feest. Hartstikke leuk, want dat is voor het eerst in jaren, dat we Koninginnedag vieren.

Als ik Sharons klas binnenloop word ik met groot enthousiasme onthaald. Iedereen had gedacht, dat ik wel een paar weken uit de roulatie zou zijn na het zien van mijn knie vorige week. Tot mijn vreugde kan ik de meeste oefeningen doen, alleen die, waarbij ik op mijn knie of elleboog moet leunen, gaan niet. Dat had ik anderhalve week geleden ook niet gedacht.

Thuis haal ik gauw Cosmo op en rijd naar Whole Foods. Daar staat Kirsten al te wachten en we gaan het W&OD pad op. Het is al lekker warm en zonder luchtvochtigheid, dus het is genieten om buiten te zijn.

Gelukkig is het pad rustig, waardoor ik Cosmo maar een paar keer hoef te disciplineren. Ik heb besloten daar nog consequenter in te zijn, dan voorheen, want hij moet zonder gespring en geblaf langs andere honden leren lopen. Hij is zo slim, maar wat dat betreft erg hardleers.

We lopen 2,5 mijl naar het westen, dan begin ik mijn knie een beetje te voelen. Op de terugweg staat er een hert op zo'n vijf meter afstand heel rustig blaadjes te eten. Hij of zij kijkt ons een nieuwsgierig aan en zelfs Cosmo's geblaf doet hem niets. Pas als ik echt dichtbij kom om te filmen, stapt hij rustig het struikgewas in. Het blijft leuk om in zo'n natuurlijke "hertentuin" te lopen.


Het is te warm om Cosmo in de auto te laten wachten en ik heb een paar spullen nodig van Whole Foods. Kirsten biedt aan even met hem voor de winkel te wachten, terwijl ik mijn boodschappen haal. Dat is fijn, want zo hoef ik niet helemaal naar huis en dan weer terug. Cosmo krijgt zoals altijd alle aandacht van de Whole Food medewerkers en klanten.

Thuis eet ik buiten mijn lunch en zoek dan op Uitzendinggemist.nl naar iets over Koninginnedag en de koninklijke familie. De NOS heeft een leuke samenvatting gemaakt van de evenementen. Zo zit ik met dertig graden op mijn laptop naar de koninklijke familie in het regenachtige Nederland te kijken. Het blijft bijzonder, deze technologie!

Net als het programma klaar is, komen Lauren en Dan en hun schattige bijna anderhalfjarige zoontje Dane langs. Lauren heeft jarenlang op onze kinderen gepast en voelt zich nog steeds erg met hen verbonden. Saskia was een paar jaar geleden bruidsmeisje bij haar bruiloft. Zij wonen nu bij Philadelphia, maar zijn een paar dagen hier bij Laurens ouders.


De kleine Dane

Het is heel leuk weer eens bij te praten, al hebben we regelmatig contact via Facebook. Dane is helemaal idolaat van Cosmo, die, als hij zit, groter is dan Dane! Zo grappig, hoe zo'n kleintje absoluut niet bang is van zo'n enorm harig dier. Saskia en haar vriendinnen zijn dol op kleintjes en vermaken Dane met belleblaas. Met de belofte dit weekend nog eens langs te komen om ook Rick en Kai te zien, nemen ze na een uurtje weer afscheid.

Saskia heeft, zoals gewoonlijk, een paar vriendinnen te logeren en een van de ouders brengt pizza mee, omdat wij hun kind al zo vaak eten geven. Dat is nog eens aardig! De dames hebben hun avondeten, dus en Kai is bij Charlie.

Rick ziet zijn kans schoon en stelt voor samen bij Sakana te gaan eten. Ken en MJ begroeten ons, zoals altijd, als lang verloren vrienden en we nemen plaats aan de sushi bar. Ken maakt weer een paar kunstwerkjes voor ons, die ook nog eens heerlijk smaken.


Ricks sushi plankje

Als we weer terug zijn komen langzaam de mannen uit de buurt binnendruppelen. Rick heeft ze uitgenodigd voor een filmavond. Ik vind het altijd erg leuk, als hij zoiets sociaals opzet en ze hebben, aan de geluiden uit het theatertje te horen, grote lol met zijn allen.

Intussen kijk ik naar Wife Swap en vermaak me enorm. Hoe vinden ze die gezinnen en waarom lenen die mensen zich ervoor hun "vuile was" zo buiten te hangen? Ik moet er echt niet aan denken eraan mee te doen, maar het maakt voor onderhoudende tv (ok, niet hoogstaand, maar ja, soms moet tv gewoon voor de lol zijn).

4 reacties:

Vita zei

Jaaa! Wife Swap! Jammer dat de NL versie niet meer bestaat, want alhoewel die minder extreem was dan de US versie, was het grappig om de 'buren' naar binnen te kunnen kijken. Heerlijk vermaak toch?

Unknown zei

Het was vast ook een mooie dag om je tulpenrokje aan te trekken, of heb je dat niet gedaan?

De regenachtigheid in Holland viel wel mee, alleen 's ochtends was het wel vies. Er was een hoop gedoe met de treinen, ik ging van Haarlem naar Amsterdam om te feesten, maar er reden urenlang geen treinen. We hebben Amsterdam Centraal nooit bereikt, 200 m voor het station trok een dronken idioot aan de noodrem en hij ontgrendelde meteen de deuren. Allemaal gekken stapten dus uit en liepen over het spoor. Ik heb met mijn vrienden even gewacht, toen kwam er een NS-medewerker en die zei dat we eruit mochten, dus hebben we dat gedaan... Maar in het nieuws werd vrijdagavond en gisteren gedaan alsof iedereen die op het spoor liep, dat illegaal deed! Verder wel een gezellig dag/avond gehad en op de terugweg weer treingedoe... Echt Hollands, hè, dat geklaag!

Wat leuk dat Rick een filmavondje voor de 'buurmannen' organiseert!

Anja zei

Wat leuk om in een officiel oranje voetbalshirt te gaan sporten, Wij hebben niets van Koninginnedag mee gekregen dit jaar.
Leuk zo'n mannen-filmavond.

Anoniem zei

Ja door het slechte weer viel eigenlijk heel Koningendag in het water, erg jammer van al die vrijmarkten, die soms erg leuk zijn. Trouwens het weer is nog steeds niet goed. Leuk je log weer eens te lezen, vroeger ook veel gedaan en er nu weer eens opgekomen via Sally.
Mooi dat je bij jullie zomaar een hert tegen kunt komen, blijft toch uniek. Sterkte met je knie.
Groet van Margreet