Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 13, 2010

Opeens weer kil

Saskia's school begint vandaag laat. Voor we opstaan, komt ze gezellig nog even naast mij liggen kletsen. Dit zijn het soort momenten, die me bij zullen blijven. Zo ontspannend, elkaar niet aankijkend, komen de tienergedachten allemaal naar buiten en krijg ik een intieme blik in het toch wel ingewikkelde sociale leven. De auto is nog zo'n plek, waar dit fenomeen voorkomt. Het heeft vast iets te maken met geen oogcontact.

Tegen elven zet ik Saskia af bij school. Het is een kille, regenachtige dag. Het kwik komt niet eens boven de tien graden uit. Een heel verschil met de afgelopen paar dagen. April doet wat hij wil, dat is duidelijk.

Met dit weer moet ik bewegen en de wandeling met Cosmo eerder vanochtend was niet voldoende. Ik rijd dus meteen door naar de fitness. Daar doe ik een half uur op de stairmaster en dan een half uur op de fiets. Ik ben alleen in de ruimte met cardiotoestellen, wat een vreemd gevoel is.

Al ik klaar ben is het al na twaalven. Zodra ik buitenkom heb ik het weer koud. Starbucks heeft dan onbedwingbare aantrekkingskracht. Ik bestel een grande groene thee en een warm tomaten met mozzarella broodje. Het is, zoals altijd, erg gezellig in de zaak, dus ik zeig neer in een van hun zachte banken en eet voor de verandering mijn lunch ter plekke op.

Vorige week werd mij gevraagd een artikel te schrijven voor een nieuw Nederlands online tijdschrift over emigratie. Nu heb ik daar op dit blog en op het forum al het een en ander over geschreven, dus probeer daar een samenhangend iets van te maken.

Het is natuurlijk wel al 26 jaar geleden en om die eerste paar jaar hier samen te vatten valt niet mee. Er komen die eerste tijd zoveel nieuwe indrukken op je af, dat herinner ik me nog het beste. In ieder geval heb ik de eerste versie opgestuurd, aannemend, dat daar nog het een en ander aan bijgesteld zal moeten worden.

Na een aantal reacties op Kai's Craigslist advertentie van mensen, die uiteindelijk toch niet kwamen kijken, komt er eindelijk een zakenman langs ervoor. De basgitaar is vrijwel niet gebruikt, dus Kai verkoopt hem met gemak voor het dubbele, dat Guitar Center ervoor wilde geven.

Kai vertrekt meteen naar Best Buy om een nieuwe bas met vier snaren te kopen. Zijn huidige is een beginnersgitaar en hij speelt nu in drie bandjes. Dit is echt zijn passie geworden, wat fijn is, want dan heeft hij volgend jaar meteen een groep om bij te horen.


De nieuwe gitaar

Van veel mensen weet ik, dat ze gisteren en vandaag van huis uit hebben gewerkt. Washington is namelijk een soort bunker geworden door de internationale top over nucleaire veiligheid, staatshoofden van 47 landen zijn hier op bezoek.

Bijna nam de nieuwsgierigheid het over van mijn verstand, want zoiets groots gebeurt niet iedere dag. Op de radio hoorde ik echter van alle problemen, die mensen, die toch de stad in waren gegaan, ondervonden. Een fietster werd zelfs door een militair voertuig, dat de veiligheid van de diplomaten moest verzekeren, overreden.

Saskia moet om half vijf naar de tandarts. Zij gaat naar de kindertandarts, omdat zij de enige van de drie kinderen is, die problemen heeft met haar gebit. Dit keer is het gelukkig allemaal goed gesteld met haar tanden en kiezen. In tegenstelling tot mijn tandarts, heeft deze tandarts een heel summiere praktijk zonder de nieuwste van de nieuwste apparaten. Toch wordt hij telkens weer bij de beste tandartsen in dit gebied gerekend en is het er altijd druk.

Vanavond is er een nieuwe aflevering van de heel populaire serie "Glee". Het doet me allemaal aan een moderne Fame denken. Het is in ieder geval een heel onderhoudende serie, als je hem nog niet kent, zeker een aanrader!

Eindelijk heb ik de kans gezien wat foto's te nemen van Saskia's "nieuwe" kamer:






De schoolbord/magnetische muur is al helemaal volgeschreven

11 reacties:

Sally zei

De kamer van Saskia vind ik echt een room ve teenager. Al vind ik de kleur groen wel fel hoor.Hier heeft er een oranje /geel op de muur. Ook al zo heftig.

Marjon zei

Wat een leuke kamer. Dat groen vind ik erg leuk, lekker vrolijk kleurtje.
Heeft ze nu zoveel flesjes parfum staan boven haar bureau staan?

Petra zei

@Sally - ja, het is fel, maar het staat wel leuk met het zwart-wit.

@Marjon - Saskia is verslaafd aan Bath and Body Works, dat zijn allemaal body sprays van hen (ze had voor Kerst van allerlei kanten iets van $100 aan cadeaubonnen voor die winkel gekregen ;)).

Bibi zei

Wat een leuke kamer, leuk idee dat bord. Dat zou voor mij ook erg handig zijn in plaats van al die losse briefjes altijd overal.

Petr@ zei

Mooi die tulpenfoto's van gisteren!

Leuk dat Kai zo enthousiast is over gitaarspelen. Inderdaad heeft hij zo een aanknopingspunt voor een vriendenclubje op college.

Gezellig die groene slaapkamer van Saskia. En wat een goed idee, zo'n muur met schoolbordverf. Helemaal iets voor zo'n sociale meid als Saskia.


Mijn emailadres is j.bremer95@chello.nl. Als je mij je adres stuurt, dan komen de brochures je kant op!

Natasja Valentijn zei

Wat leuk dat je een artikel gaat schrijven. Dat is wel aan jou toevertrouwd! Die Internationale Top; weet jij tot wanneer deze duurt? Ik krijg deze week mijn gasten over vanuit Nederland. Ik had daar geen rekening mee gehouden.

Petra zei

@Natasja - Gisteren was de laatste dag, dus vandaag is alles weer normaal in de stad.

Ineke zei

Wat een mooie kamer van Saskia, leuk zo'n schoolbord muur.

Ik ben benieuwd naar het artikel wat je aan het schrijven bent, komt het ook online te staan?

Cisca zei

Oooo, ik wist dat Glee weer begon. En nu heb ik het dus gemist... Ik was op zolder een miljoen babykleertjes aan het uitmesten.

Anja zei

Wat een leuke tienerkamer!
Kai zijn gitaar ziet er heel gaaf uit!

Annemiek zei

Wat een leuke kamer, ik vindt die schoolbordmuur een goed idee.
Ik heb pas geleden ook iets verkocht op Craigslist. Ik kreeg een heel stel vreemde reacties, volgens mij automatische.