Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 09, 2010

Terug naar lenteweer

Het is net of het warme weer mensen ervan bewust heeft gemaakt, dat het binnenkort weer bikinitijd is, want opeens zit Sharons klas propvol! Er zijn maar liefst zes nieuwe mensen bij. Al is de zaal groter gemaakt, het is nog steeds krap met meer dan tien mensen. Toch lukt het Sharon er een intensief uur van te maken. Voor mij voelt het nog intensiever, want ik heb per ongelijk 15 en 8 pond gewichten gepakt, in plaats van de gewoonlijke 12 en 5 ponders. Er zijn te weinig dumbbells, dus ik doe het er maar mee.

Na afloop ga ik nog een half uur op de stairmaster. Die staat in de volle zon, dus het is enorm warm. Het lokaal voelt aan als een sauna. Hopelijk komt de zonwering er snel, voor het echte hete weer hier is.

Buiten voelt het lekker koel aan. Het is maar liefst 20 graden kouder, dan woensdag en er staat een stevige wind. De onweersbuien van vannacht hebben de pollen eventjes weggewassen en de lucht is weer staalblauw. Tijdens onze wandeling merk ik aan Cosmo, dat hij dit koelere weer in ieder geval zeer waardeert.

In New Orleans merkte ik, dat veel van mijn zomerkleding er wel erg afgedragen uitziet, dus ik besluit vanmiddag eens naar wat nieuws te gaan kijken. Dit keer eens niet in de mall, maar bij een paar van de losstaande ketens.

Eerst stop ik bij de enorme Whole Foods in Fairfax om lunch te eten. Ik neem een bord en vul het met de exotische salades van de twee enorme salad bars daar. Dingen als zwarte quinoa, verboden rijst, Cajun tofu e.d. hoef ik mijn gezin echt niet voor te zetten. Zelf vind ik dat allemaal juist heerlijk, dus geniet hapje voor hapje van mijn ook nog gezonde lunch.

Kohl's ligt naast deze Whole Foods en is mijn eerste stop. Hier zijn we voor de kinderen regelmatig leuk geslaagd, maar voor mezelf nog niet. Ook vandaag word ik weer teleurgesteld. Ze hebben best leuke dingen, maar juist die alleen in de grotere maten. In mijn maat vind ik alleen een bruine rok, doodsaai voor de lente. Jammer, want de prijzen zijn er wel erg leuk.

In het nabijgelegen Fairfax Corner kijk ik bij Ann Taylor Loft. Hier ben ik in het verleden leuk geslaagd, maar op het moment vind ik hun assortiment saai. Het zijn mijn kleuren niet, allemaal bruin en beige en fantasieloos.

Op de terugweg kom ik langs een grote TJ Maxx en besluit dat mijn laatste poging iets te leuks te vinden te maken. Alweer loop ik tegen het "probleem" aan, dat er weinig in mijn maat is. Bijna al het leuke is te groot.

Tot mijn vreugde slaag ik wel met een vlot spijkerrokje van Jones New York voor $25 en twee topjes van ieder $17. Weliswaar niet de grote oogst, die ik voor ogen had, want voor die prijzen word ik hebberig, maar het zijn dingen, die ik veel ga dragen.

De registratie van de van moet deze maand vernieuwd worden en daarvoor heeft hij een emissie inspectie nodig. Bij de Chevron ben ik meteen aan de beurt. Ik moet $28 betalen en krijg een certificaat mee. Alles gaat nu electronisch, dus thuis betaal ik online de registratie voor twee jaar ($1 goedkoper, dan het insturen, joepie) en klaar.

Met het zomerse weer heb ik mijn huishoudelijke taken schromelijk verwaarloosd met als gevolg, dat er een serieuze berg was ligt om gevouwen te worden. Grappig, hoe dat altijd meer werk lijkt, dan het is. Na een half uurtje ligt alles weer keurig opgevouwen in de kasten.

Saskia heeft vanmiddag Mary Kate's verjaarsfeestje aan de overkant. Daar versieren ze een taartje met marsepein. Taart versieren is een van de vaardigheden, die Mary Kate moet leren voor de Mormoonse kerk. Linda, Mary Kate's moeder, houdt een blog bij, dat ik leuk lezen vind, vooral als het over de Mormoonse levenswijze gaat. Gisteren heeft ze er ook foto's van Saskia en haar SME taartje op gezet.

Rick en ik gaan vanavond samen uit eten en willen naar een Japanner. Rick wil weleens een nieuw restaurant proberen van de vele sushi plekken in de omgeving. Na wat reviews gelezen te hebben, valt de keuze op Hama Sushi in Herndon. Daar gaan de Washington Redskins ook eten, dus dat moet goed zijn.

We vragen om aan de sushi bar te zitten, want we vinden het altijd leuk de chefs bezig te zien. Rick en ik delen een karafje met sake en we krijgen een welkomstvoorafje van oshinko moriwase (Japanse "augurken"). Daarop volgt een heerlijk bakje miso soep, wat bij de meeste Japanse restaurants bij iedere maaltijd wordt geserveerd.


Tobiko met kwarteleitjes

Rick en ik bestellen van het sushi menu, dat wel een stuk duurder is, dan de restaurants bij ons in Vienna. Ik bestel een paar vissoorten, die ik nog nooit heb geprobeerd, rockfish en schol, erg lekker. Daarbij een rol met verschillende soorten tonijn en een handrol met scallops. Het ziet er prachtig uit en smaakt allemaal vers en lekker. De Redskins hebben een goede smaak is onze conclusie!


De tonijnrol

Niall komt langs met foldertjes en boekjes over Ierland en om te praten over de hotels, waar wij eind juni zullen logeren. Rick, Katja, Saskia en ik zullen met Nial, Serena en hun kinderen naar Dublin vliegen. We logeren dan een paar dagen bij hen in het huis, dat zij hebben gehuurd en gaan daarna zelf Ierland, voornamelijk het zuiden, nog een paar dagen verkennen. Ik ben heel benieuwd, het zal voor ons de eerste keer Europa in vijf jaar zijn.

12 reacties:

Hilde zei

Ik zou er ook moeten sporten, maar kom er niet toe om gedisciplineerd te sporten. Ben deze week een aantal keer op de fiets gesprongen, maar of ik het volhou? Ik bewonder je regelmaat wat sporten betreft!

Lang geleden dat ik nog eens Sushi at! Je doet me watertanden!

Leuk vooruitzicht, een vakantie in Europa!

Groetjes,

Natasja Valentijn zei

Zo, die gerechten zien er lekker uit! Jullie hebben vast gesmuld van al dat lekkers! Leuk dat jullie naar Europa gaan. Veel plezier met de voorbereidingen!

Anja zei

Deze week ben ik ook bij de Kohls geweest maar kon er net jij niet slagen
Leuk vooruitzicht om naar Europa te gaan!!

Sally zei

inderdaad ziet die shushi er overheerlijk uit.
Leuk een vakantie inhet vooruitzicht, Ierland lijkt me een erg mooi land

Petr@ zei

Ik heb even de foto's bekeken op het blog van je buurvrouw. Wat zagen die taartjes er lekker en professioneel uit! Leuk idee voor een meidenfeestje.

Leuk dat jullie naar Ierland gaan. Dat zal jullie vast niet tegenvallen, het is een prachtig land.
Ik heb op het werk nog wat brochures liggen van Ierland. Niet de reisfolders van touroperators, maar echt informatieve. Als je die hebben wilt, laat maar weten, dan stuur ik ze naar je op.

HennyB. zei

Jammer van de 'kledingtocht', maar 1 rokje en 2 tops is een begin. Lekker vooruitzicht hoor.... Ierland, geniet maar alvast van de voorbereiding!

Margo zei

O, TJMaxx, daar wil ik ook weer eens heen en Marshalls en Macy's en DSW en Target en Woodbury Commons Outlet en Children's Place voor de kleurrijke kinderkleding. O, wat mis ik het winkelen in THE USA!!! Ik vond Kohl's eigenlijk altijd wel wat saai, qua dameskleding. Beetje alsof je door de V&D loopt, het is het nét niet.

Wat zien je sushifoto's er mooi en smakelijk uit. Leuk dagje weer gehad zo te lezen!

Sandra zei

Supermooie taart Saskia!! Lieve kleurtjes ook.

Petra, wij zitten op het moment in Orlando en hier zitten echt veel outlet shopping malls. Ik herken de namen die je in je blog noemt. Hoop dat je binnenkort slaagt voor wat leuke kleding.

Bibi zei

Heerlijk, japans eten met sake erbij. Die miso soep is ook erg goed voor de spijsvertering dus vandaar misschien dat het er vaak bij geserveerd wordt.

Ineke zei

Wat een prachtige taarten hebben die meiden gemaakt! Leuk dat jullie in juni naar Ierland gaan.

Bianca zei

Ziet er heerlijk uit met uitzondering van die kwarteleitjes dan.

Ierland ben ik nog nooit geweest maar is erg mooi voor wat ik ervan op TV gezien heb en gelezen heb.

Karin zei

Hi Petra,

Leuk dat jullie naar Ierland gaan. Als je nog wat meer info wilt of vragen dan hoor ik het wel van je. We hebben er 5.5 jaar gewoond en kennen heel wat hotels etc omdat Laurens er GM was van een hotel in Dublin voor we naar Amerika verhuisden.
In ieder geval ga je een geweldige tijd hebben. Het is een prachtig land met fantastische mensen die je overal gastvrij ontvangen.