Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 12, 2010

Tulpen bij het Netherlands Carillon

Vannacht heb ik niet zo lekker geslapen, omdat mijn nek en schouders helemaal vastzaten. De hoofdpijn, die dat veroorzaakte, kon ik niet negeren. Daardoor vind ik het heel moeilijk op te staan vanochtend. Toch sleep ik mezelf uit bed en kom net op tijd voor Sharons klas bij de gym aan.

De eerste tien minuten zijn afzien, maar dan weet ik weer, waarom het zo belangrijk is te gaan bewegen, als alles pijn doet. Ik heb lichtere gewichten, dan gewoonlijk, gekozen en langzaam voel ik mijn spieren wat los komen. Na het uur is de hoofdpijn een heel stuk beter!

Het is alweer schitterend weer en ik heb geen zin om verder binnen te sporten. Sowieso vind ik een uur voor vandaag voldoende. Ik haal Cosmo thuis op en rijd met hem naar Great Falls. Eens kijken, of we nog wat activiteit kunnen bespeuren in het adelaarsnest.

Het is rustig in het park en we lopen via het met aan weerszijden allerlei wilde bloemen, waaronder ook bluebells, bezaaide pad naar de dam. Onderweg zie ik een enorme slang zich zonnen op een boomstam in het water. De eerste Easter Tiger Swallowtail vlinders fladderen ook al rond.

Helaas is er bij het adelaarsnest niets te zien. Het lijkt me sterk, dat de babies al uitgevlogen zijn, maar zo te zien zijn de ouders niet "thuis". Ik blijf nog even wachten, want soms komen ze opeens aangevlogen, maar dat is dit keer niet het geval.

Op de terugweg ruikt Cosmo aan iets en ik hoor het bewegen. Er blijkt een enorm dikke slang in de boom te zitten, die verschrikt weg glipt. Ik ben niet bang voor slangen, maar van die onverwachte en vooral beweeglijke ontmoetingen ben ik niet zo gecharmeerd. Cosmo heeft kennelijk de smaak van het slangen vinden te pakken.


Natuurlijk kan een bezoek aan dit park niet zonder even een blik op de watervallen te slaan. Die zijn op het moment op zijn mooist, vind ik, duidelijke watervallen met redelijk veel water erin. Cosmo krijgt bij de uitkijkpunten weer alle aandacht, waar hij zo dol op is.

Na Cosmo thuis te hebben afgezet, ga ik naar Whole Foods. Vanavond komt ons Nederlandse damesclubje weer samen. Het is bij Martine dit keer, die iets Mexicaans gaat maken. Mijn bijdrage is guacamole en die van Whole Foods is heerlijk vers. Ik neem ook maar gelijk een paar bakjes van hun lekkere mango salsa mee.

Met dit warme weer explodeert de natuur gewoon. Alles is een paar weken eerder, dan gewoonlijk, in bloei en bijna allemaal tegelijk. In onze tuin zie ik, dat de tulpen al bijna uitgebloeid zijn en ik wil graag foto's maken van de tulpentuin bij het Nederlands carillon voor het te laat is.

In Arlington parkeer ik de van bij het Iwo Jima Memorial. Ik kan het niet nalaten een paar foto's van dit indrukwekkende monument te maken en loop dan naar het carillon.

Ondanks dat sommige soorten al vrijwel uitgebloeid zijn, biedt de tulpentuin hier nog meer dan voldoende kleur om mooi te fotograferen. Zo af en toe komen er wat toeristen langs en wordt me gevraagd foto's van hen te nemen. Het is echter rustig genoeg om zonder mensen "in de weg" te fotograferen.


Na een uurtje hoop ik een aantal mooie plaatjes te hebben en neem de US50 naar huis. Dit is een alternatieve route voor de interstate 66, die eigenlijk de directste weg is voor ons vanuit Washington, maar die, zo zag ik op de heenweg, alweer helemaal vaststaat. We noemen die weg gekscherend "de parkeerplaats", zoveel files staan er. De US 50 loopt vrijwel parallel en ik heb, heel ongewoon, een groene golf de hele weg terug, zodat ik er niet veel langer over doe dan via de snelweg.

Thuis tref ik Saskia schaterlachend aan. Een blik op Cosmo vertelt me waarom. Hij heeft zijn kop in de (lege) doos Milkbones gestoken, die Rick had neergezet om te recyclen, en krijgt hem er niet meer af. Hij staat er wat beduusd bij en probeert met zijn poot de doos te verwijderen. Na een paar foto's genomen te hebben, verlos ik het arme beest van de doos.


De avond bij Martine wordt, zoals altijd, dolgezellig. We hebben een voorafje van kaas en crackers en rauwkost met dip. Daarna onze Mexicaanse maaltijd, die ik voor hier ook wil gaan maken. Het zijn tostadas, mais tortilla's in de oven gebakken, waar we een mengsel van kalkoengehakt en pinto bonen op doen met kaas, guacamole, salsa, tomaten en sour cream en dan lekker uit het handje eten. Het smaakt voortreffelijk! Karins "to die for" tiramisu maakt het allemaal af.

De rest van de foto's van vandaag staan hier.

PS: Petr@, heel leuk die folders over Ierland, ik zou ze graag ontvangen. Ik kan je email adres niet vinden, dus maar even zo.

7 reacties:

Natasja Valentijn zei

Wow, wat een mooie foto's heb je weer gemaakt! Echt, een schitterend plaatje met al die kleurrijke tulpen! Het is dat ik deze week geen tijd heb om te gaan, maar anders was ik er ook even naar toe gereden. Ik wist niet eens dat ze daar tulpenvelden hadden, dus ik heb dankzij jou weer wat geleerd vandaag. Ik moest stiekem wel lachen om Cosmo, het arme beest...maar wel een grappig gezicht!

Martin zei

Prachtig, wat een geweldige grote slang is dat!!! Kan ik Cosmo niet eens lenen om op slangenjacht te gaan? Ik zie ze ook graag, maar ze zijn zo moeiijk te vinden. Okay, ik kijk ook eigenlijk nooit waar ik loop, haha...

ymkje zei

Prachtige foto's heb je weer gemaakt, je hebt werkelijk talent voor composities en kleur. 'Petje af!' Hier gaat de bloei ook razendsnel, te snel. Maar het is dan ook veel warmer dan normaliter om deze tijd van het jaar verteld iedereen mij. En slangen hebben we ook, copperheads zitten nogal eens in tuinen. Ben benieuwd wat ik nog allemaal ga zien in onze tuin straks.

Petra zei

@Natasja - die plek is ook aan te raden voor avondfotografie van die monumenten

@Martin - Hij is niet te leen, maar kennelijk wel op het slangenpad tegenwoordig, LOL!

@Ymkje - hier is het ook een warme april, ondanks de koele dag vandaag. Copperheads, brrr!! Die zijn hier wel, maar zeldzaam, de meeste slangen hier zijn (gelukkig!) niet giftig.

Bianca zei

Zitten er bij jullie eigenlijk giftige slangen ? ik ben als de dood voor slangen bij het water want dat zijn hier doorgaans cottonmouths, giftig en erg agressief (gelukkig heb ik er nog nooit een gezien)

Mooie foto's weer ! en die Cosmo dan ha ha

Naomi Overdam zei

Prcahtige foto's weer. Mooie tulpen en dan de monumenten op de achtergrond. Moet ook maar op mijn to do list voor washington 2011.
De tulpen lijken wel op het keukenhof.

Jacqueline zei

Wat leuk die 'Hollandse tulpen' met Washington op de achtergrond. Geweldig.