Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, mei 24, 2010

Fitste gebied van Amerika

Zijn er hier liefhebbers van maandagen? Ik ben er in ieder geval geen en mijn mede-gezinsleden ook niet. Misschien ben ik er daardoor wel geen liefhebster van, want drie ochtendhumeuren na een gezellig weekend hebben een allerminst opfleurend effekt, moet ik zeggen.

De zon laat ook nog eens verstek gaan, hoewel het wel drukkend warm is buiten. Rick, die de rest van de dag zo vrolijk is, reageert zijn ochtendhumeur af op het weer. Hij oppert zo af en toe, dat hij wel een paar jaar in Nederland zou willen wonen. Ik moet op mijn tong bijten om hem er niet op te wijzen, dat je daar toch wel wat meer grijze dagen kunt verwachten.

Dankbaar voor de wekelijkse core training ontsnap ik naar de sportschool. De gymzaal heeft geen ramen en het gesprek is weer geanimeerd. Mijn humeur verbetert al snel.

Deze week komt de zumba instructrice wel om tien uur en ik laat mijn stairmaster plannen varen ten gunste van haar dansles. Ik ben absoluut geen danseres, dus probeer zo min mogelijk in de spiegels te kijken. Wat ik dan zie is een stijve hark, terwijl ik zonder te kijken mijn heupen gracieus op de Latijns Amerikaanse muziek voel bewegen. Laten we zeggen, dat ik geen drup "Latijns" in me heb. Toch vind ik het dansen leuk en ongemerkt gaat het uur voorbij en ben ik toch flink bezweet.

Thuis bel ik mijn broer en schoonzus in Canada op. Ongemerkt is het alweer een paar maanden geleden, dat we elkaar spraken. Vroeger gingen wij tenminste eens per jaar naar Ottawa, maar met de drukke schema's van de kinderen is ons dat de afgelopen jaren niet gelukt. Ook zij beginnen aan de tienerjaren met hun kinderen, dus begrijpen dat heel goed. Hopelijk zien we ze deze zomer even op doorreis naar hun vakantieplek.

Bij Whole Foods haal ik, behalve benodigdheden voor het avondeten, calendulazalf (bedankt, Ann!). Al heeft Cosmo gisteren en vandaag helemaal niet met zijn poot getrokken, hij vindt het nog steeds niet fijn, als zijn nagels worden aangeraakt. Ik smeer er dus wat zalf op, baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Katja is inmiddels ook op en merkt op, dat er nog Paaseieren aan de ramen hangen en in de fruitschaal liggen. Inderdaad is de lente nu wel voorbij, dus tijd om de zomerspullen tevoorschijn te halen.

Vroeger vond ik het heerlijk om mijn kamer opnieuw in te richten, maar dat gaat hier niet zo makkelijk. Andere accenten ieder seizoen geven een soortgelijk effect. De hoofdkleuren voor de zomer zijn blauw, groen en geel. De kussens van Target, die we vorige week kochten, staan erg leuk. Laat maar komen, die zomer!


Dit weekend heeft Saskia een poging ondernomen om de dozen in haar kamer eindelijk eens uit te pakken. Ze heeft haar best gedaan, maar nu staan al haar planken vol met alles, wat ze wil bewaren. Helaas hebben beide meisjes Ricks verzameldrang geerfd. Ik heb maar weinig met spullen en Kai ook, maar de anderen bewaren letterlijk alles!

Organisatie is ook nog iets, wat Sas moet leren en na een uurtje van mijn "touch" ziet het er al een stuk beter uit. Zij is er in ieder geval blij mee, als ze thuiskomt. Het is zo'n leuke tienerkamer nu, zonde om er een troep van te maken.

Intussen laat de zon zijn gezicht ook af en toe zien en ik ben net zo'n duveltje in een doosje. Zodra het warm genoeg is, ben ik buiten te vinden. Ik kan nog net een kwartiertje lezen voor het tijd is voor de chiropractor.

Saskia heeft die steeds minder nodig en wil eigenlijk niet gaan. Toen we aan de behandeling begonnen, werd ons beloofd, dat na verloop van tijd de bezoeken steeds minder zouden worden. Nu zie ik echter geen evaluaties meer en zitten we vast op iedere twee weken. Volgende keer ga ik weer eens vragen, wanneer de volgende evaluatie is, want binnenkort moeten wij weer betalen voor de bezoeken.

Rick belt, terwijl ik in de wachtkamer zit. Hij heeft net zijn vader aan de lijn gehad en die heeft vorige maandag zijn rug bezeerd. Het ziet er niet goed uit, want het wordt niet beter. Hij wacht nu op de uitslag van roentgenfoto's, maar vertelde Rick alternatieve plannen te maken voor het geval het hem niet lukt op tijd beter te zijn voor zijn reis met Kai.

Arme Kai schrikt zich lam, als ik het hem bij thuiskomst vertel. Hij reageert meestal niet zo sterk, maar dit keer staat het huilen hem duidelijk nader, dan het lachen. Gauw stel ik hem gerust, dat, als hij niet met zijn Grandpa op reis kan, hij meegaat naar Ierland. Zijn gezicht klaart meteen wat op, want hij dacht, dat hij nu alleen thuis zou moeten blijven.

Het lijkt wel, alsof het onze kinderen niet meezit met hun graduations. Eerst Saskia's blindedarmontsteking met Katja's graduation twee jaar geleden en nu komt er bij Kai's graduation waarschijnlijk geen verdere familie, behalve ons vijven. Maar goed, we zullen niet op de feiten vooruit lopen, hoewel ik daar, tot ergernis van Rick, een ernstig handje van heb. Duim allemaal als jullie blieft, dat Ricks vader genoeg zal genezen om tenminste bij de graduation te zijn. Ik vind het zo sneu voor Kai!

Katja maakt het eten klaar voor ons vanavond. Zij en ik eten vis en de anderen meatloaf, daarbij haricots verts en zoete aardappelfrietjes. Daarna verdwijnt iedereen weer naar de basement, inclusief buurjongen Raffi, omdat vanavond de seriefinale van "24" is. Ik vermaak me liever met de sit coms, vooral "How I met your Mother" en "Big Bang Theory". Gelukkig zijn dat alleen seizoensfinales en kunnen we daar volgend seizoen weer van genieten!

Dan nog iets, wat ik persoonlijk heel leuk vind: dit gebied is voor het derde jaar achtereen uitgeroepen tot het fitste van de Verenigde Staten. Hier staat daar alles over te lezen.

16 reacties:

Anja zei

Fijn om in het fitste gebied van de VS te wonen!
Hier liet de zon ook verstek gaan, wij hadden sneeuw vandaag :-((

Margreet zei

Ha, ik het ook de neiging op de zaken vooruit te lopen en dan vooral de negatieve kanten te zien. Inderdaad tot ergernis van manlief, die juist altijd positief is. Ach, vult elkaar leuk aan.
Hier komt oma overvliegen voor graduation, maar verder niemand. Ik heb daar wel moeite mee, maar ja. Het is een dure reis en tenslotte gaan we zelf over 3 weken naar Nederland en vieren daar S. 18e verjaardag. Ook leuk.
Leuk, dat jullie in het fitste gebied van de VS wonen, volgens mij scoort CO ook hoog, toch?

Petra zei

@Anja - Gatver, daar zou ik sikkeneurig van worden!

@Margreet - Ja, Denver staat op nummer 6

Becs zei

Ik hoop dat grandpa bij Kai zijn graduation kan zijn!! Ik ga duimen voor jullie!

Rita Meyer zei

Heb net the Big Bang Theory gekeken. Hij was weer briljant, ik lag zowat onder de tafel van het lachen. Ik ben deze comedy trouwens gaan volgen nav een tip van jou, dus bedankt nog daarvoor :-). Voor mensen die buiten de VS wonen, je kunt de serie bekijken via casttv.com.

HennyB. zei

Hier nog 1 die op de zaken vooruit loopt! Als ik 3 weken op vakantie ben en er is 1 week om, denk ik: o jee over 2 weken alweer naar huis!!
De Big Bang Theory is geweldig, hier in Ned. zijn ze ermee gestopt en niemand weet waarom. In de afgelopen vakantie in de USA heb ik gelukkig weer een paar afleveringen gezien!
Ik ga ook duimen voor grandpa....

Sally zei

Gezellig die kamer, fleurig.
Ook ik hoop dat opa komt op Kai's graduation.

Unknown zei

Hier geen maandagblues want het was Tweede Pinksterdag...(-:
Vanochtend had ik wel last van de uitgestelde maandagblues, oftewel de dinsdagblues want ik had echt geen zin om naar mijn studie te gaan...maar morgen heb ik daar ook geen zin in en overmorgen en over-overmorgen ook niet...(we hebben een saai onderwijsblok)

Goed dat je Saskia hebt geholpen met organiseren! Hopen dat ze binnenkort inderdaad wat minder vaak naar de chiropractor moet, kan me voorstellen dat je daar de balen van krijgt, zeker als puber. (shhht)
Katja was goed wakker vanochtend met haar opmerking over de paaseieren!
Ben jij eigenlijk een ochtend- of avondmens? Misschien is Rick eigenlijk een avondmens en heeft-ie daarom zoveel moeite met de ochtend? (de laatste dagen is het in NL 's ochtends trouwens niet grijs...de zon schijnt, hoera!)
Rot voor Kai, die berichten over zijn opa. Maar wel goed om nu alvast rekening mee te houden...dat in overweging nemen. Ik hoop dat je schoonvader toch gauw weer opknapt.
En Zumba...knap dat je dat aandurft...ik vind het grappig hoe je dat beschrijft! (ook een stijve hark hier - bij mij voelt zoiets al niet eens soepel, laat staan dat het er soepel uitziet)

Ineke zei

Leuk ziet je kamer er weer uit met al die vrolijke kleurtjes. Wat vervelend dat je schoonvader misschien niet kan komen. Hopelijk komt het Europese reisje niet in gevaar.

Ann zei

Hey Petra, hopelijk werkt de zalf bij Cosmo - en bij jullie zelf ;-)

Petra zei

@Becs - Bedankt, hopelijk helpt het!

@Rita - hier wordt het al de nieuwe "Friends" genoemd

@Henny - Oh, hoe herkenbaar van die vakantie!! En vreemd, dat Big Bang Theory niet in Nederland speelt.

@Sally - Bedankt!

@Nina - Ik ben meer een ochtendmens en meteen wakker. Rick praat het liefst de eerste uren 's ochtends helemaal niet. Hij is inderdaad echt een avondmens. De Zumba was wel erg leuk (en effectief aan mijn spieren te voelen!)

@Ineke - wij hopen ook heel hard, maar Kai fleurde wel op bij de gedachte, dat hij misschien zowel naar Ierland, als naar Duitsland etc. zal gaan. We zullen zien.

@Ann - of het de zalf is, weet ik niet, maar hij toont geen pijn meer aan zijn poot op het moment.

Elke zei

Mijn duimen werken op volle toeren!
En moesten we in de buurt wonen, dan zou ik naar de graduation komen kijken. Maar nu is dat toch wel net iets te ver weg...

Larissa zei

De woonkamer ziet er inderdaad weer lekker fris uit!

Vervelend dat de vader van Rick zijn rug heeft bezeerd. Hopelijk kan hij toch nog bij de graduation van Kai zijn!

Bianca zei

Ik duim heel hard dat hij bij Kai zijn graduation kan zijn en rugklachten zijn zie zo al heel erg vervelend.
Succes met de calendulazalf, ik heb het hier op aanraden van een dierenarts op een lelijke beenwond van een van de paarden gedaan, volgens hem is het goed voor alles.

Kristel Holsbeek zei

ja ook ik duim mee hoor!!

Annemiek zei

Het fitste gebied, wat het allemaal betekend? DC heeft ongeveer 35% overgewicht in kinderen weet ik nog van mijn verslag, en ik heb het weer even opgezocht http://healthyamericans.org/reports/obesity2009/
Dat zijn de grote tegenstellingen. Onze county zou op de derde plaats staan in NY als healthiest counties, maar er zijn grote uitersten te zien.