Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, mei 09, 2010

Moederdag

Mijn twintigste Moederdag alweer en al die jaren heeft Rick er een superverwendag voor mij van gemaakt. We beginnen de dag met een Starbucks ontbijt. Kai en Saskia zijn ook al op en Katja, die er helaas niet bij kan zijn, laat een heel lief berichtje achter op mijn Facebook:
HOI MAMMIE!!!

Just wanted to wish you a Happy Happy Mother's Day!! I can't wait to give you your gift and be home finally. I hope you guys have tons of fun things in store for today and I love you very much =) Can't wait to see you!!!

XOXOXOXOXOXOx1000000

Katja


Na het ontbijt zitten Rick, Kai en Saskia allemaal klaar met prachtig ingepakte cadeautjes (Rick is daar een meester in). Van alle drie krijg ik heel lieve kaarten en eigenlijk zijn die lieve briefjes alles, wat ik voor Moederdag verlang.

Zoals altijd word ik flink verwend. Van Kai krijg ik de twee volgende boeken van de Amelia Peabody serie, die ik aan het lezen ben. Saskia heeft een Pandora bedeltje voor me uitgekozen, een vrolijk zonnetje. Mijn cadeautje van Rick heb ik gisteren uitgezocht, mijn Swatch horloge. Ik ben er dolblij mee!

De rest van de ochtend besteed ik aan het bewerken van mijn foto's van de afgelopen dagen. Het is fijn nagenieten van een paar heerlijke dagen. We hebben zoveel gezien en gedaan in zo'n korte tijd. Rick noemde mij de Japanese tour guide, want wij hebben veel meer gezien, dan de rest van de groep.

Tegen twaalven gaan we ons netjes aankleden om te gaan brunchen. Rick heeft een reservering gemaakt bij het Sou'Wester restaurant in het Mandarin Oriental hotel in Washington. Rick neemt de I-395 en zo rijden we langs het Airforce Memorial en Pentagon en hebben mooi zicht op de "skyline" van Washington. Wat is die toch compleet anders, dan de wolkenkrabbersskyline van New York. Het is een grappig contrast gisteren New York, vandaag Washington.

In het restaurant worden we vriendelijk ontvangen. Als Moederdag "cadeautje" krijg ik een coupon voor 50% korting op een spa behandeling. Het restaurant heeft uitzicht op de Potomac rivier en we krijgen een tafeltje bij het raam. Het brunchbuffet is lekker.

Bijzonder is, dat de vier chefs van het restaurant de favoriete gerechten, die hun moeders voor hen bereidden, maakten en persoonlijk aan ons serveren. Eric Ziebold vooral is een van de trendy, succesvolle chefs hier in Washington en het is leuk hem in persoon te ontmoeten. Zijn gerecht, de corned beef hash, vind ik ook het lekkerst. Het is natuurlijk niet op zijn diner's bereid, maar met een haute cuisine inslag.

Tijdens het eten belt Katja nog even op, zodat zij er ook een beetje bij is. Zij had vanochtend een examen en moet er nog twee, voor ze vrijdag naar huis komt voor de zomer. Ik kan niet wachten het hele gezin weer bij elkaar te hebben.

Zeer voldaan rijden we na een paar uur terug naar huis. Daar nemen Rick en ik Cosmo mee voor een lange wandeling om de calorieen er een beetje af te lopen. Het wordt een winderige, koele wandeling, want opeens is het weer gedaan met de zomerse temperaturen. Natuurlijk is het ook pas begin mei.

Aan het einde van de middag heb ik de foto's van New York bewerkt en zet ze online. De eerste helft staat hier en de tweede en derde dag hier.

Veel trek voor het avondeten hebben we niet, maar wat sushi gaat er bij Rick en mij altijd wel in. Hij haalt een paar lekkere hapjes van Sakana en Kai neemt de kip katsu, want die heeft een tienermaag, die bodemloos is.

Kortom, ik heb een heerlijke dag gehad en realiseer me vooral, hoe rijk ik ben met een liefhebbende man en drie gezonde schatten van kinderen. Want daar gaat het toch allemaal om. Ik hoop, dat alle moeders hier ook een heel fijne dag hadden.

Tot slot een testje, hoe goed jullie Nederlands is. Ik dacht altijd, dat het mijne best goed was, maar ik haalde maar 60%.

15 reacties:

Pascale zei

Ik weet wat je bedoelt wat betreft het spellen. Ik doe elke dag de test van Beter Spellen (www.beterspellen.nl). Ik blijf maar struikelen over of je woorden nou wel of niet aan elkaar schrijft, hoofdletter of niet (Kerstman of kerstman?), meervoud met of zonder apostrof of streepje, etc.

Petr@ zei

Wat een superleuke moederdag! En wat fijn dat Katja al bijna vakantie heeft en heel lang weer thuis zal zijn.

Lastig die test. Ik dacht ook altijd dat mijn Nederlands erg goed was, maar hier zaten toch wel wat lastige dingen tussen. Er is ook de afgelopen jaren wel het e.e.a. veranderd in de NL taal, dus daar houden we het maar op.

naomi overdam zei

Nou ik die gewoon in Nederland woont haalde maar 30%. Dus moet er echt meer aan gaan doen. Je schrikt er best van. Het waren ook zeer moeilijke dingen. En veel dingen zijn pas veranderd.

Anja L. zei

Gezellige moederdag heb jij gehad.

Dat viel toch nog tegen die test. Ik heb net als Pascale moeite met wel/geen hoofdletter, los/aan elkaar schrijven. Test was wel leuk om te doen.
Groetjes,
Anja L.

Sally zei

Fijn zo'n gezellige moederdag. Hier gebeurde nada.
Die test was bij mij wel belabberd slecht haha

Wilma R zei

Leker verwend zeg met moederdag!! Heerlijk hoor!
Test was bij mij ook 60%, vond ik toch wel matig....

Ineke zei

Leuke moederdagkado's heb je gehad en wat fijn dat Katja al zo snel naar huis komt. Wat vliegt zo'n schooljaar toch voorbij.

Cisca zei

Pfoe, ik haal ook maar 60%, valt dat even tegen, voor zo'n taalwonder als ik.

Van de week stond er trouwens een artikel op de RNW over namen van expat kinderen. Mocht je willen weten hoe Kobus heet, het staat in de titel... :-)

Natasja Valentijn zei

Petra, wat een mooie foto's heb je weer gemaakt. Bij het zien van jouw foto's krijg ik de kriebels om naar New York te gaan. Zo te lezen ben je niets tekort gekomen op moederdag. Heerlijk toch, die verwennerij?
We gaan snel een datum prikken om iets af te spreken. Het is alleen zo, dat wij a.s. vrijdag naar Key West gaan en aansluitend naar Nederland. Wij zijn pas op 2 juni weer terug. Ik zal mijn agenda nog eens raadplegen en dan laat ik het je weten, okè?

Groetjes Natasja

Becs zei

Wat fijn dat je zo een heerlijke moederdag hebt gehad!

Wat een leuk testje trouwens. Ik heb ook maar 60% gescoord...

Kristel Holsbeek zei

Wat een leuke moederdag heb jij toch en al 20jaar!! Mooi hoor!

Nog eventjes en Katja is thuis voor je het weet...

Nina zei

Heerlijk zo'n moederdag. Lief berichtje ook van Katja op je facebook. En echt een mooi horloge!!
Ik heb dunne polsen, dus meestal is Swatch te groot, maar met heel goed zoeken wil het nog wel eens lukken. (heb nu alweer zeker 2 jaar een mooi, klein Swatch horloge, hij zit een beetje los vanwege mijn dunne pols, maar het is een soort armbandje dus dat is niet zo erg - ik krijg er na 2 jaar nog steeds heel veel opmerkingen over)

Maak je geen zorgen over die test, ik, nooit ergens anders gewoond dan in NL, haalde ook maar 70%. Vooral die Kerstman is heel flauw. Mogen ze wel weer afschaffen, met een hoofdletter. Staat er ook nog eens bij dat hier 'de echte' bedoeld wordt, maar in NL is geen 'echte' kerstman als je het mij vraagt. Vroegen ze nou Sinterklaas, ja, dat is met een hoofdletter natuurlijk want die is heel echt. ;-)Om je 'druiftomaatjes' heb ik wel gelachen, wij noemen die dingen kerstomaatjes! Viel je gevulde mozarella in de smaak?

Petra zei

@Cisca - Echt waar? Dat had ik echt nooit geraden!

@Nina - Nee, ik bedoel druiftomaatjes. Misschien heb je die in Nederland niet, ze zijn net een maatje kleiner, dan kerstomaatjes. De grootte van een druif, dus.

Petra zei

PS: Nina, ja, het was zo eenvoudig, maar iedereen vond het heerlijk!

Manon zei

Leuke moederdag heb je gehad :) Helaas las ik met griep op bed :(
Had ook maar 60%, nou ja in het dictee ben ik ook altijd heel slecht!