Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, mei 19, 2010

Weer een leuke "blog" ontmoeting

Dat is nog eens leuk wakker worden op deze alweer grijze ochtend! Mijn mailbox zit vol met reacties. Ik heb zoveel te lezen, dat ik er een tweede kop koffie bij neem. Sommigen merkten op, dat de code ze ervan weerhield te reageren. Ik heb hem voorlopig uitgezet, hopelijk blijven de spammers weg. Ook vind ik het erg leuk te lezen, dat veel mensen dit blog graag in het Nederlands zien. Het is voor mij ook erg goed om zo de taal bij te houden. Bedankt voor het leuke leesvoer!

Christine belt om me verder op de hoogte te stellen van de saga van haar schoonfamilie na de dood van haar schoonvader vorige week. Voor ik het weet is er een uur voorbij, het is me een soap! Je zou het bijna zelf niet kunnen verzinnen voor een boek.

De tijd tikt verder en het is al halverwege de ochtend. Eigenlijk stond er een gewichtenroutine op mijn programma, maar ik heb er helemaal geen zin in. Na de nodige interne discussies met mezelf "mag" ik vrij nemen. Ik neem Cosmo mee naar het W&OD pad en loop een half uur naar het westen.


Vorige week schreef ik een blog over poison ivy en ik hoop werkelijk niet, dat ik morgen of overmorgen uit eigen ervaring zal kunnen schrijven, hoe het voelt. Terwijl ik met mijn zus aan de telefoon klets, let ik niet zo goed op Cosmo en voor ik het weet plast hij tegen een poison ivy struik. Waarschijnlijk zit die nare olie nu dus op zijn vacht, maar ik maak me er (nog) niet druk om, want ik hoef hem niet aan te raken.

Dat verandert niet veel later, als ik hem in bedwang moet houden, zodat hij niet op een man afspringt. Als er olie aan Cosmo's vacht zat, zit die nu zeker op mijn handen. Thuis schrob ik die schoon, maar online lees ik, dat de olie snel de huid binnendringt. De reactie erop laat meestal een of twee dagen op zich wachten. Hopelijk ben ik immuun of zat er toch geen olie op mijn handen (online staat, dat je maar de hoeveelheid van een korrel zout hoeft te hebben om een reactie op te roepen).

Een paar dagen geleden kreeg ik een Facebook berichtje van Anneke, die, met haar man Chuck, in een RV door de Verenigde Staten reist. Helaas voor hen (want het weer kon bijna niet slechter) staan ze op het moment in Centreville hier niet ver vandaan.

We spraken af vanmiddag te gaan lunchen bij de Lebanese Taverna. De Tysons Galleria mall lijkt wel een bijenkorf zo druk! Ik moet flink zoeken naar een parkeerplaats en heb geluk, dat er net iemand voor mij weggaat. Hierdoor kom ik iets later, dan afgesproken, aan en Anneke, Chuck en hun Nederlandse vriendin, die ook in Vienna woont, staan al te wachten.

Ook in het restaurant is het drukker, dan gewoonlijk, maar we kunnen meteen een tafeltje krijgen. Het gesprek is meteen geanimeerd. Ik vind Chuck en Annekes reizen altijd erg leuk om te volgen en zij lezen mijn blog ook, dus het is, alsof we elkaar al jaren kennen. Het is ook erg leuk om Marja te ontmoeten, ik nodig haar meteen uit voor ons wijnavondje volgende week.

Chuck bestelt een Libanese sandwich en wij dames alle drie de mezze "sampler", negen kleine vakjes met dingen als hummus, falafel, baba ganoush en meer. Het smaakt allemaal prima! Na afloop kletsen we buiten nog even verder, maar het is zo fris, dat we staan te rillen. Noodgedwongen nemen we dus afscheid. Hopelijk kunnen we de volgende keer, dat ze in deze buurt zijn, weer afspreken.


Thuis kleed ik me gauw warmer aan. Mijn schouders en nek zitten muurvast. Gelukkig wordt er morgen warm weer voorspeld, ik kan niet wachten! Ik weet het, het is nog maar mei, maar voor mij kan het niet snel genoeg warm blijven!

Kai is vroeg thuis vandaag. Hij heeft het AP examen voor "Government" gedaan. Hij denkt, dat hij het goed heeft gemaakt. Goede scores voor AP examens helpen vooral in het krijgen van extra credits voor college. Katja had op die manier een heel semester bij elkaar en was daarom officieel na de Kerstvakantie al een "junior". Kai heeft de examens tot nu toe ook goed afgelegd, dus zal ook wel wat punten krijgen.

Katja heeft deze hele week allerlei oppasbaantjes. Ze moet het meisje, waar ze vorige zomer ook op paste, na school ophalen en bezig houden. Na haar avondeten te hebben gegeven (van een restaurant) brengt ze Cammie dan weer terug naar huis. Zevenjarige Cammie is dol op onze dieren, dus Katja heeft er verder geen omkijken naar. Het is ook een erg leuk meisje.

Saskia's vriendinnetje Shannon is morgen jarig en de traditie is in middle school om cupcakes voor de jarige te maken. Saskia wil het extra speciaal maken voor Shannon, omdat ze bij haar mocht logeren. Bij Michaels halen we Spongebob cupcakehoudertjes en speciale frosting en bij Safeway de citroencakemix, vanille frosting, mini chocoladedonuts en Graham crackers. Van de Graham crackers maakt ze "zand", de donuts zijn zwembanden en zo hebben de cupcakes een vrolijk strandthema, erg creatief!


Rick komt thuis met Chicken Out. Hun kip is zo mals, hij valt zo van het bot. Het is de enige kip met bot, die ik lekker vind. Voor men mij als verwend bestempelt, is het misschien de moeite waard uit te leggen, dat die afkeer stamt uit mijn tienertijd, toen ik eens in Engeland in een malse kippenpoot beet, waar het bloed uitspoot. Ik griezel er nog van. Rick en ik eten samen, zeker een toekomstbeeld.

De kinderen komen allemaal later thuis. Katja van oppassen, Kai van zijn muziekrepetitie en Saskia heeft een Relay for Life vergadering. Net vandaag heb ik de brief naar de andere ouders van haar team gestuurd. Ik bedacht me, dat twee van hen ook zonen van Kai's leeftijd hebben en dus ook graduation de avond voor de Relay. Ik ben benieuwd of we tenminste een aflossingsrooster overdag zullen kunnen maken. Dat de meisjes dit keer niet de hele nacht zullen "Relayen" staat voor mij eigenlijk wel vast.

25 reacties:

Chuck and Anneke's RV travels zei

Het was heel leuk je te ontmoeten. Wij zullen ook nog een foto op ons blog zetten. We verwachten morgen WIFI in Gettysburg. Dan gaat het allemaal wat sneller. Het regende net weer even ,maar laten we optimistisch blijven. Die koude nattigheid werkt bij mij ook op mijn spieren.

Groetjes,
Anneke

Anja zei

Zo'n blogontmoeting blijft leuk!!
Hopelijk krijg je geen reactie op die olie.

Margreet zei

Ik had je vorige oproepje gemist en wil er toch nog even op reageren. Ik vind het altijd ontzettend leuk je blog te lezen. We hebben allebei tieners, wonen allebei in Amerika en als we een reis plannen kijk ik regelmatig even door je archief om te zien of jullie er misschien ook al zijn geweest. En meestal is dat zo! Dus nee, saai ben je zeker niet.
Leuk,al die reatis en vandaag dan een leuke blogontmoeting.
En nog even over je reactie op mijn logje vandaag: joh, ik lijk wel druk, maar dat valt erg mee hoor! Net als jij heb ik overdag de tijd aan mezelf, kan ik sporten, boodschappen doen, huishouden, lunchen met vriendinnen of gewoon een uurtje lekker lezen of computeren. 'S-Middags met de kids bezig, maar die worden ook groter en hebben mij minder nodig, alleen als chauffeur en huiswerkhulp en o ja, als snack provider. Maar als je 't zo opschrijft in je blog, lijkt het wel heel druk. Ik vind juist dat jullie druk zijn met heel veel gezellige en leuke dingen.
Nou ja, ik blijf met plezier lezen dus, hier (is weer een lang verhaal geworden, sorry).
Groetjes,

Jacqueline zei

Dat zijn leuke cupcakes. Goed gemaakt zeg.

Bianca zei

Wat leuk Chuck en Anneke bij jullie, zijn inderdaad erg leuke mensen ! Ik zal proberen wat van onze warmte jullie kant op te sturen, elke dag 90 F zo'n beetje is al wel wat vroeg in het jaar.
Over je vorige blog: ik lees helemaal minder blogs op het moment (schrijf zelf ook minder) want lekker druk met andere dingen en probeer wat minder achter de compuut te zitten, en best of all...... vandaag is mijn paps aangekomen met zijn vriendin, zo leuk !!!
Dus het ligt niet aan jou hoor, don't worry !

Corry zei

Getsie Petra, ik ben aan het ontbijten en heb dus een beeld bij die kip met dat bloed. YIKES!!!! Anyway, je mailbox heeft overuren gedraaid gisteren!!! ;)
Leuk al die "blog-ontmoetingen".

Kristel Holsbeek zei

Hihi best wel grappig want ik dacht van waar ken ik die naam en idd zij waren ook op bezoek bij Bianca...heel leuk die blogontmoetingen;-)

José (Alles Amerika Forum) zei

*ik zet mijn bakje met cornflakes even aan de kant* Gatver, die kip.. ik zie het inderdaad helemaal voor me..
Toch even rekening houden met de 'ontbijt-lezers' Petra! Haha!

Oei die poison Ivy, ik had de foto's in de link van je vorige berichtje erover gezien. Dat lijkt me absoluut geen pretje..
Kan Cosmo er ook last van krijgen?

Het blijft een beetje wennen hè? Dat ook Kai straks weg is. Gelukkig is Saskia er nog wel (een aantal jaartjes) inclusief al haar vriendinnen, saai zal het niet worden :)

Anoniem zei

Meteen even mijn voornemen uitvoeren en reageren op je blog! Iets later want eerst mijn zoon van 6 naar school geholpen. Ik vind het heel erg knap dat het je lukt om elke dag zo te sporten en te bewegen. Ik wil zelf zo'n 20 kilo afvallen en ben ook bij de sportschool begonnen. Het is iedere keer weer een overwinning als ik er ben! groet, Ellen uit Friesland

Anja zei

Leuk, weer een blogontmoeting! Dat zijn toch leuke voordelen van een blog bijhouden.

Die cupcakes zien er erg vrolijk en lekker uit!

Hopelijk krijg je geen last van die poison-ivy.

Petr@ zei

Getver, kip waar bloed uitspuit! Ik krijg er de kriebels van en kan me voorstellen dat je daarna niet zo graag meer je tanden in een kippenpoot zet.

Ingrid en Michael zei

Hoi Petra, na onze vakantie zijn we begonnen aan een flinke herinrichting van onze tuin. Eindelijk is ie klaar, en ik heb zojuist de hele ochtend doorgebracht met bloemen en planten kopen en in de tuin zetten. Nu zit ik er eindelijk van te genieten. De zon schijnt uitbundig en het is dus eindelijk heerlijk weer. Maar daardoor, en door het feit dat ik een meer dan fulltime baan heb, heb ik nauwelijks tijd gehad om je blog te lezen (vaak even begonnen, maar dan moeten afbreken), en zie nu dus je oproep van gisteren. Ik vind dat je ontzettend leuk en interessant schrijft. Zo knap hoe foutloos je Nederlands na al die jaren is. Ik woon hier en maak meer fouten! Je oog voor detail (mooie foto's daardoor ook!!) en het kunnen genieten van kleine dingen en dat met ons willen delen, maakt je blog voor mij onmisbaar. Ik haal inspiratie uit je verhalen, je wilt het beste uit het leven halen, ondanks dat leven met pijn niet leuk is laat je dat niet de overhand krijgen. Ik herken het heel goed als je schrijft eens geen zin te hebben om te sporten, dan toch te gaan, en het vervolgens toch lekker te vinden. En ik vind het heel leuk dat je vaak schrijft wat je eet, en waar je dat dan koopt. Daar heb ik weer wat aan op onze USA reizen, die daardoor een extra dimensie krijgen. Want we eten daardoor lekkerder en ook gezonder.Ik zal ook weer wat vaker een reactie geven, want ik lees echt elke dag. Nu ga ik in mijn heerlijke tuin nog even verder met lezen (het achterstallige huishuden kan me vandaag geloof ik heel even gestolen worden....). Geniet lekker van je gezin, en het feit dat Katja fijn thuis is.
Tot morgen :-)
Hartelijke groet,
Ingrid

Anja L. zei

Leuk die cup cakes. Het lijkt wel of de "cake boss" bij jullie is langs geweest. Knap gemaakt hoor!
Ik hoop dat je geen last krijgt van de poison ivy. Als ik lees wat een nare plant dat is.
Groetjes,
Anja L.

Cisca zei

O ik ben ook echt geen vlees met botten liefhebber. Sowieso trouwens niet echt van vlees. Ik ken Chicken Out niet, ik zal eens kijken of ze hier ook ergens zitten.

Ineke zei

Ja, altijd leuk, die blog ontmoetingen!
Ben benieuwd of je nog last hebt gekregen van die poison ivy.

Anoniem zei

Wat leuk om weer bloggers te ontmoeten, gezellig.
Ik hoop niet dat je reaktie krijgt op de poison.

Ik had gisteren een ringslang bij mijn vijver op mijn volkstuin, helemaal leuk, hij/zij lag lekker naast mijn waterval in het zonnetje.

Groet, Bea

Natasja Valentijn zei

Wat jammer, nu kan ik volgende week weer niet komen op het Nederlandse wijnavondje. Ik zit dan in Nederland, wat natuurlijk ook erg leuk is. Over leuk gesproken, wat tof dat je weer een blogger hebt ontmoet. Veel plezier volgende week!

Nicole zei

Toch wel heel leuk om zulke blogontmoetingen te hebben. Als ik ooit in jullie buurt ben, zal ik me zeker melden.

En gave cupcakes zeg! Maar maakt de hele klas/alle vriendinnen die cupcakes voor de jarige of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik hoop dat je geen last krijgt van de poison ivy. Ik meende idd ook dat het iets brandnetelachtigs was, maar jouw recente blogs hebben me uit die droom geholpen.

Jeanny zei

Ik wil je even laten weten, dat je een heerlijk blog hebt met een hele leuke inkijk op het Amerikaanse leven. Ik geniet er iedere dag van. Niet bij het ontbijt (zoals anderen), want dan wordt hier nog ouderwets de krant gelezen. :)
Schrijf nog lang en ik hoop echt voor je dat je geen last krijgt van de poison Ivy!!!!
Groetjes uit Oisterwijk!!

Sally zei

wat een creatie die cupcakes. Leuke traditie om voor de jarige job te bakken.
Nog reactie gehad op die poison Ivy?
Grappig te lezen dat jullie ook alleen waren zonder kids. Hier gaan ze ook steeds meer hun eigen gang. Ben vanavond/vannacht zelfs alleen.Iedereen is uit logeren en manlief nog op reis. Ik heb mezelf maar getrakteerd op een avondje shoppen ....

Petra zei

Allemaal bedankt voor de reacties! Ik vind blog ontmoetingen altijd leuk, dus als je in de buurt bent ... :) Tot nu toe nog geen uitslag van de poison ivy, hopelijk blijft dat zo!

@Anneke - gelukkig is het vandaag heerlijk!

@Corry en Jose -- Oeps, sorry ;)

@Jose -- honden schijnen er wel last van te kunnen krijgen, maar Cosmo's vacht is zo dicht, het dringt niet tot zijn huid door.

@Ellen -- Super, dat je een fitnessprogramma bent begonnen. Ik weet, wat het is om veel gewicht te moeten verliezen. Het vergt veel doorzettingsvermogen, dus hou vol!

@Bea -- bijzonder, zo'n slang, hier zijn ze bijna allemaal saai zwart

@Nicole -- Nee, meestal zijn het maar een paar vriendinnetjes of doen ze het samen. Dus ze krijgen geen bergen cupcakes mee ;).

Anoniem zei

Hi Petra,

Ook van mij nog even een berichtje als (meestal) stille lezer van je blog! Ik geniet hier in Nederland van al je verhalen en niet te vergeten je foto's. Dus ook al ben ik een hele Stille Willie ik hoop dat ik nog lang mag genieten van al jullie dagelijkse avonturen.

Groetjes Wendy

Marsha zei

Hey Petra,
ook ik zag er altijd tegenop om een reactie te plaatsen omdat ik je blog meestal op mijn telefoon lees. Dan heb je net een hele reactie ingetypt met 1 vinger en krijg je het vervolgens niet geplaatst....
Het is nog steeds fijn om je blog te volgen, ben er destijds mee gestart toen ik Nathan aan de borst had, alweer een dikke vier jaar geleden dus.
Wat een practige cupcakes! Complimenten voor Saskia! Als ze graag dit soort creaties maakt, kan ze eens neuzen op de website van De Koekjesfee. Heeft ook een fb-pagina met heel wat moois!
Liefs,
marsha

Henny Breedijk zei

Ik ben weer helemaal bij met het lezen van je weblog.
Wat een mooie cupcakes zeg, inderdad heel creatief! Wat een enge plant zeg die poison-ivy!
Fijn dat het vandaag heerlijk weer is bij jullie, geniet er van!
PS: Tijdens onze vakantie hebben wij gegeten bij UNO wat jij in een eerder blog had aangeraden. Nog bedankt voor de tip, het eten was er heerlijk!

syl zei

hmmmm, geloof niet dat ik voorlopig een kippenpootje ga eten..... ieeeuuuwwwww!