Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, juni 22, 2010

Dinsdag (soms is het moeilijkste deel van een blog schrijven het bedenken van een titel)

Na mijn allerliefste zus een heel fijne verjaardag gewenst te hebben (bij deze nog eens), vertrek ik naar de sportschool. Het is al 31 graden om tien uur! Ik doe mijn halve uur op de stairmaster en dan een half uur op de fiets. Het lokaal is enorm warm met deze temperaturen, de zonwering op de ramen werkt nauwelijks. Het voelt, alsof ik in zo'n hete yogazaal sport!

Thuis maak ik me gauw klaar en ga dan op zoek naar stekkers voor Ierland. Bij de Radio Shack in Vienna zijn ze uitverkocht. De medewerker vertelt, dat hij er dit weekend zes heeft verkocht. Kennelijk reizen er nogal wat mensen internationaal. Ook de Radio Shack in Fairfax heeft ze niet.

Om verder geen benzine te verspillen ga ik naar huis en bel de andere dichtbij gelegen filialen. Na nog drie keer nul op het rekest, blijkt de winkel bij Tysons Corner ze te hebben, ik laat er een opzij leggen. Later hoor ik, dat Target en Walmart ze ook verkopen, maar die zijn een redelijk eind rijden bij ons vandaan.

Bij Whole Foods haal ik ingredienten voor buffalo burgers. Die vindt iedereen hier lekkerder, dan rundergehakt en de prijs is hetzelfde. Misschien is het wel gewoon het idee van "exotischer", kan ook.

Ook haal ik een doosje Jetzone, een homeopathisch middeltje tegen jet lag. Baat het niet, dan schaadt het ook niet. Jaren geleden, toen we naar Parijs gingen, dacht ik me er toch minder verschrikkelijk door te voelen na de doorwaakte nachtvlucht (het lukt me absoluut niet in het vliegtuig te slapen en de rest van het gezin ook niet).

Katja, Kai en ik eten buiten lunch, maar dat is eigenlijk zelfs voor mij te warm en vochtig. Daarna vertrekken Kai en ik naar Dr. Bonacci. Kai's verstandskiezen hebben geen plaats om naar buiten te groeien en moeten eruit, voor ze de rest van zijn gebit aantasten. In juli zullen ze eruit moeten.

Vandaag was het voorbereidend bezoek. Deze dokter heeft ook Katja's kiezen eruit gehaald en herinnert zich mij zowaar nog. Nu maar hopen, dat Kai er straks net zo makkelijk en snel bovenop zal komen, als Katja. De dokter merkt wel op, dat meisjes over het algemeen sneller er bovenop zijn, dan jongens, die wat meer TLC van hun moeder nodig hebben. Dat natuurlijk met een knipoog naar Kai. We zullen zien straks. Het ijs en de Jell-o zullen we weer inslaan, al at Katja daar niets van.

Tot Kai's ergernis, want hij heeft zoveel te doen (ahem, X-box en basgitaar spelen), combineer ik het tandartsbezoek met de Radio Shack. Gelukkig hebben zij inderdaad de juiste stekker en hebben we zo ieder een stekker, die in Ierland zal werken.

Kai merkt op de terugweg op, dat de thermometer van de auto 100 graden aanwijst. Dat is volgens mij al heel lang niet meer voorgekomen. Het is ongekend warm voor zo vroeg in de zomer. Het lukt mij zelfs niet om lang op het deck te zitten. Voor ik het weet drijf ik er zowat weg en vlucht de airco in. Dit is dus echt gevaarlijk weer voor mensen zonder airco, vooral ouderen. De komende dagen wordt het zelfs nog warmer, dus zal de stad waarschijnlijk opvangplaatsen met airconditioning openen.

Als Katja klaar is met oppassen, gaan we onze nagels laten doen. Helaas waren mijn favoriete dames niet beschikbaar, dus moet ik het met "Tracy" (natuurlijk niet haar echte naam) doen, waar ik een vorige keer niet zo tevreden over was. Dit keer doet ze het echter prima en mijn handen en voeten zien er weer verzorgd uit.

Thuis heeft Rick de barbecue al aan en de hamburgers gevormd. Het is inmiddels ietsje koeler, dus we eten buiten. Het makkelijke maaltje gaat er bij iedereen goed in.

Rick heeft via movietickets.com kaartjes gekocht voor Killers bij Fairfax de Lux. Deze film willen hij, Katja, Kai en ik (Saskia denkt hem eng te zullen vinden) graag zien voor hij uit de bioscoop is. Dat zal na deze week het geval zijn, want er zitten hooguit nog tien anderen in de zaal. Het is een leuke film en Katja en ik zijn het erover eens niet in het minst door Ashton Kutchers aanwezigheid.

We dachten tijdens de film al vreemde geluiden te horen, die achteraf donder bleken te zijn. Maar goed, dat ik Katja voor we weggingen nog maande haar autoraam dicht te doen, want zo te zien heeft het even flink geregend. De natuur heeft dat hard nodig, want alles is kurkdroog. Op veel plaatsen is de straat zelfs zo kort na de bui alweer droog.

Leah en Raffi wachten Katja al op om naar Amphora, een Grieks restaurant in Vienna te gaan. Leah is vanmiddag iets overkomen, dat je hier niet vaak hoort: haar fiets is gestolen bij het Vienna metrostation. Volgens de Metro politie gebeurt dat vrijwel nooit. Arme Leah, dat zal net haar weer overkomen, ze is er flink van ondersteboven.

De rest van ons maakt een begin aan het inpakken voor Ierland. Ik vind het moeilijk, want de voorspellingen verschillen op alle websites. We willen zo licht mogelijk pakken, maar het lijkt niet warmer, dan twintig graden te worden en bijna iedere dag wel een kans op regen. Dat zal nog koud gaan aanvoelen na de 35 plus graden hier!

14 reacties:

Bianca zei

Dat zal zeker fris aanvoelen brrr ! je hebt dan nu ongeveer hetzelfde weer als wij, dan voelt 30 graden al koud aan ;-)

Doet hij de 4 verstandskiezen in 1 x ? dat is geen prettig vooruitzicht om een kies (of 4) te laten trekken hoewel ik denk ik ook weer aan de beurt ben volgende week pfff Gelukkig dat zij al zo vroeg een goede tandarts hebben (wat klinkt dat ouwelijk zeg ha ha) maar dat voorkomt zeker problemen na je 44e, ik kan het weten (brrr) ;-)

Anoniem zei

Inderdaad een stukje "frisser"... desondanks dit al, een hele fijne vakantie.

John NY

Jasmino zei

Hoi Petra,

ZO, ik had jouw blog tot het laatst bewaard na mijn vakantie, maar nu ben ik weer helemaal bijgelezen. Nog van harte gefeliciteerd met de graduation van Kay, en wat geweldig dat Saskia zoveel resultaat heeft geboekt met de Relay. Fijn om Katja weer thuis te hebben, en wat heerlijk dat de vakantie bijna begint.

Ik wens jullie heel veel plezier in Ierland! Ik ben er nog nooit geweest, maar het staat nog wel op mijn verlanglijstje. Hopelijk hebben jullie fantastisch weer en geen drup regen! Geniet ervan!

Groetjes
Jacqueline

Petr@ zei

Ik zag inderdaad dat het in Ierland niet echt boven de 20 graden uit zal komen. Niets veranderlijker dan het weer natuurlijk en het kan zo van het weekend anders zijn.

Ik wens jullie een hele leuke vakantie toe en kijk al uit naar je verhalen en foto's! Have a save trip and lots of fun!

HennyB. zei

Ik wens jullie een goede reis en heel veel plezier toe in Ierland. Wie weet knapt het weer op, hier in Ned. stijgt de temperatuur elke dag nadat afgelopen weekend de temperatuur slechts 11 graden was!
Nogmaals veel plezier......

Theo zei

Hoi Petra,

Uit ervaring weet ik dat de Ieren al bij 17 graden (en een beetje zon) in korte broeken lopen, dan is het daar blijkbaar al hoogzomers. Ik ben er in September 2002 geweest, en we hebben bijna alleen maar mooi weer gehad, alleen op de 2 dagen dat we van de ene locatie naar de andere reden regende het. Dat mooie weer was overigens wel uitzonderlijk, vandaar blijkbaar ook die korte broeken.

Ik heb destijds met mijn toenmalige vriendin (nu al weer jaren mijn echtgenote) een bungalowrondreis gedaan met de eigen auto, op meerdere locaties een aantal nachten. Het is een prachtig land!

Alvast heel veel plezier gewenst.

Theo

Tink zei

Jullie gaan het vast geweldig vinden in Ierland, bendes cultuur en interssante geschiedenis.

Reizen jullie rond of hebben jullie een vaste verblijfplaats?Ik heb jaren in Ireland gewoont in de Wicklow mountains. Ierse hotels kunnen heel goed zijn, maar soms zijn. Hun matrassen niet van dezelfde kwaliteit als de Amerikaanse. Ik hoop dat jij alleen maar goede treft en geen last van je Fibro krijgt daardoor. En een lekker stevig Iers ontbijt met gebakken bloedworst zie ik je ook wel eten :-)
Rick zal het in ieder geval naar z'n zin hebben met al die verschillende pints. Zijn jullie van plan de Guiness fabriek te bezoeken in Dublin?

Corry zei

Killers, heb ik ook gezien. Vond hem leuk. Ben tegenwoordig wat meer van de romantische comedies. Er moet wel wat te lachen blijven tenslotte.
Hier is het ook lekker warm. Gelukkig weer op de fiets naar kantoor al heb ik nu mijn knie weer verdraaid.
Have fun packing!!!! Jullie gaan lekker op reis.

Nicole zei

Het zal idd wel even wennen zijn voor jullie in Ierland. En dan is het hier voor ons doen nog best lekker weer. Hopelijk valt het mee als jullie er zijn.

Een alternatief voor Jetzone (heette No Jetlag, zeer to the point kinda name) hebben wij ook genomen toen we ver moesten vliegen. En of 't nou een placebo effect heeft gehad of niet, het hielp wel. En hoe, boeit me dan minder. Hopelijk hebben je er ook profijt van. Ik slaap ook nooit in een vliegtuig. Zelfs niet met slaappillen die door de huisarts voorgeschreven zijn.

Nna zei

Heel veel plezier met z'n allen in Ierland!!

Marsha zei

Ik hoop dat het inpakken vlot verloopt. En wat je niet mee hebt, kan je nog altijd daar kopen;-)
Geniet van jullie vakantie, al was het niet zo gepland, het zal toch wel erg fijn zijn dat jullie nu met het hele gezin samen gaan. Is het gelukt om een voldoende grote huurwagen te reserveren?
Ben benieuwd naar je verslagen!

(en je ziet het - het is toch makkelijker om een reactie achter te laten nu die woord verificatie uit staat!)

Marjon zei

Oh lekker Grieks eten, daar ben ik dol op.

Vandaag was het bij ons op de sportschool ook zo warm, mijn shirt was doorweekt toen ik klaar was bah!

Ik hoop dat je spieren inmiddels wat beter aanvoelen want het lijkt me inderdaad geen pretje om zo het vliegtuig in te moeten.

Petra zei

@Bianca - Ja, 4 in een keer. Arme Kai!

@John - Dank je! Onze Ierse vrienden kunnen niet wachten om naar de koelte te gaan, ha ha!

@Jacqueline - Dank je voor de felicitaties voor Kai. Ik ben heel benieuwd naar Ierland.

@Petra - Dank je! Ik hoop nu maar niet, dat er opeens een hittegolf komt, want daar hebben we niet op gepakt, ha ha!

@Henny - Hopelijk wordt het wel warmer dan 15 graden iedere dag (zo ongeveer mijn "Koud" met een hoofdlettergrens ;)).

@Theo - Ik hoop, dat we jullie geluk gaan hebben met de zon!

@Tink - We zullen een nacht in Dublin doorbrengen, dan twee nachten bij vrienden in Galway, drie nachten in Kilkenny en de laatste nacht weer in Dublin. Ja, die Guinness fabriek staat op het programma. Gebakken bloedworst zet ik op mijn "gegeten moeten hebben" lijstje. Ik heb mijn speciale kussen mee (waar we een hele extra tas voor nodig hebben), hopelijk helpt dat tegen slechte matrassen.

@Corry - Romantische comedies zijn ook mijn ding nu. Sterkte met je knie!

@Nicole - Bij Whole Foods vertelden ze me, dat Jetzone hetzelfde is als No Jet Lag (dat gebruikten wij naar Parijs ook). Blij te lezen, dat het jou ook hielp, misschien zat het dan niet tussen de oren bij ons.

@Nina - Dank je!

@Marsha - Behalve de onweersbuien maak ik me ook druk om die huurwagen. We zijn daar nog mee bezig en we pakken zo licht mogelijk, maar met zijn vijven zullen we (mede dankzij mijn enorme kussen) toch vier tassen hebben. Ik krijg trouwens wel raar spam zonder die verificatie, maar alleen op heel oude blogs, dus laat dat maar gaan.

@Marjon - Vies, he, zo kleddernat te worden. Maar ja, het geeft wel het gevoel, dat je je heel erg hebt ingespannen. De spieren voelen iets beter, maar "het" zit er nog, dus ik hoop dat de reis niet onnodig verlengd zal worden.

Natasja Valentijn zei

Ik wens je vandaag een goede vlucht en ik ga duimen dat de onweersbui pas komt, als jullie vertrokken zijn! Heel veel plezier in Ierland. Het is daar inderdaad wat frisser, maar je krijgt er zo veel andere mooie dingen voor terug! Het warme weer blijft hier nog wel een tijdje, dus als je terugkomt kun je daar weer volop van genieten. Have fun!