Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, juni 07, 2010

Een "medisch" weekje begint

De onweersbuien van gisteren hebben alle vochtigheid weggeblazen. Het is een stuk koeler vandaag, maar nog lekker zomers. Wat is het toch een luxe om in korte mouwen zonder jas naar buiten te kunnen.

Tijdens de core training, waarbij ik van 12 naar 15 pond gewichten ga vandaag, vertelt Sharon, dat ze mij gisteravond op had willen bellen. Ze weet, dat ik heel graag foto's zou maken van de jonge vosjes in hun buurt en twee ervan speelden wel drie kwartier in hun achtertuin! Ik geef haar mijn telefoonnummer, voor het geval dat nog eens gebeurt.

Na het uur met gewichten blijven Karen en ik met een paar nieuwe dames wachten op de zumba les. Die zou om tien uur moeten beginnen, maar om tien over tien is Sonya er nog niet. Karen geeft het op en ik ga dan maar op de stairmaster staan.

Mijn boek heb ik thuisgelaten, dus neem een Self van de stapel tijdschriften van de sportschool. Amper tien minuten later komt een van de andere dames me waarschuwen, dat Sonya aan is gekomen. Zij was laat, omdat de schoolbus van haar dochter laat was.

Met zijn zessen proberen we Sonya's stappen weer na te doen. Ik ben een beetje teleurgesteld, dat het precies dezelfde les en danspassen zijn, als twee weken geleden. Misschien is dat gewoon met zumba? Ik hoop toch, dat de volgende keer ietsje anders is, eigenlijk. Nu gaat de tijd nog snel, maar telkens hetzelfde gaat mij, denk ik, gauw vervelen.

Thuis staan Leah en Diego al op onze oprit op mijn thuiskomst te wachten. Cosmo en Diego spelen enthousiast, terwijl Leah en ik kletsen. Leah traint voor haar zoveelste triathlon en gaat vandaag een lange fietstocht maken. Ik sport, omdat ik weet, dat het goed voor me is. Leah lijkt geboren om te sporten!

Katja past op kleine Katie van twee en belt, dat ze in ons zwembad zijn. Ze wil graag, dat ik Katie ontmoet, want daar past ze heel veel op. Ik loop dus naar de overkant, waar Katja en Katie in het water spelen.

Het is inderdaad ene schattig kindje en een echt waterratje. Pas als ze blauwe lipjes heeft en klappertandt, kan Katja haar overtuigen zich af te drogen. Ik herinner me dat van onze kinderen ook, toen ze klein waren. Ze voelen de kou gewoon niet.

Katja brengt Katie terug naar huis en heeft het zelf ook koud gekregen. Ze smeekt me om "pho" te gaan halen bij Pho Thang Long. Moeilijk te overtuigen ben ik allerminst, want ik vind die soep ook superlekker.

Samen smullen we van de soep en gaan dan gauw op weg, want Katja heeft een doktersafspraak (de eerste voor mij van een heel aantal deze week) om twee uur. Ze heeft al weken last van kriebelogen en een verstopte neus. Allergie, dus, en ik vermoed voor katten, want ze had er in de winter ook last van.

Terwijl we daar in de wachtkamer van de kinderarts zitten, waar we Katja en de andere twee al sinds hun geboorte heen hebben gebracht, vraag ik me af, of dit voor Katja de laatste keer hier is. In maart wordt ze tenslotte 21 en dan is ze te oud voor deze praktijk. Eigenlijk voelt het nu al vreemd om zo tussen de babies en kleintjes te zitten.

We zijn dan ook blij, als we de behandelkamer inkunnen. Al zijn hier nog een paar doktoren, die er ook twintig jaar geleden waren, de meesten zijn nieuw. Tot mijn genoegen zijn dat veelal vrouwelijke artsen.

Vandaag zien we een van hen, die duidelijk niet aan twintigjarige patienten is gewend. Ze weet niet, of ze zich tot Katja of tot mij zal wenden. Met kleintjes is die keuze er natuurlijk niet. Ze schrijft precies voor, wat ik had verwacht, een neusspray tegen allergieen.

Terwijl we bij de dokter zitten, krijgt Katja een telefoontje, dat haar oppasbaantje van vanmiddag niet meer nodig is. Leah heeft vandaag ook vrij, dus de dames gaan samen naar het zwembad.

Saskia moet naar de chiropractor vandaag, al heeft ze er helemaal geen zin in. Na de Ierse vakantie ga ik vragen om een nieuwe evaluatie, want Saskia heeft vrijwel nooit meer hoofdpijn. Ik zou tenminste naar eens per maand willen gaan.

Het is druk in de wachtkamer, dus ik laat Saskia achter en ga naar Rite Aid om Katja's recept te vullen. Daar moet ik een kwartier op wachten en ben dan ook verbaasd, als Saskia bij terugkomst nog in de wachtkamer zit. Zij baalt enorm, want ze wil naar het zwembad met Mary Kate.

Daarom stelt ze voor, dat ik nu naar Whole Foods ga om de boodschappen voor het avondeten te halen. Daar breng ik ten eerste de wijn terug, die ik vrijdag kocht.

Die was afgeprijsd van $10,99 naar $4,99, dus een koopje en geen wonder. Hij bleek zo zuur, het leek wel azijn! Ik houd van een droge witte wijn, maar deze was wel heel erg! Ik had twee flessen gekocht, waarvan er een open en half op is (Rick en ik hadden beiden een glas geprobeerd). Keurig krijg ik er een bon met de kost van beide flessen voor terug. Prima service!

Voor het avondeten wil Rick worstjes grillen. Ik kies verschillende soorten uit, bratwurst, chorizo, kipworstjes met spinazie en feta en gewone hot dogs. Daarbij natuurlijk brood, aardappel hot dog broodjes voor Rick en de kinderen en voor mij een meerzaden brood.

Groente is altijd moeilijk, want daar is iedereen zo kieskeurig in! Ik besluit voor makkelijk te gaan met rauwe babyworteltjes en een yoghurt met dille dip. Dat vindt iedereen, inclusief Saskia, lekker.

Eigenlijk zou ik zo graag een van de heerlijke combinaties, die ik vorige week als ideeen zag, maken, maar een familiegesprek dit weekend over het respecteren van ieders smaken weerhoudt me daarvan. Ik bewaar die recepten voor later en benijd intussen diegenen onder jullie, die geen kieskeurig gezin hebben.

We eten gezellig buiten. Rick heeft bij de Giant ook zuurkool gehaald voor zijn bratwurst. Dat hoort er voor hem bij en ik zie dat ook bij veel hot dog standjes hier. Ik ben niet met hot dogs of worstjes opgegroeid en ken relish of zuurkool op het broodje niet. Wel zuurkoolstamppot met rookworst, natuurlijk, maar laat ik nu even kieskeurig zijn, dat was nooit mijn favoriet.

Het koelt al snel af, dus we gaan naar binnen. Het is ook nog lente, dus niet verwonderlijk, dat de zomerse hitte nog niet duurde. Ik ben, denk ik, een van de weinigen, die daarom treurt. Voornamelijk, omdat het zwembad nu weer zo gaat afkoelen, dat het te koud zal zijn voor mij, want verder is het natuurlijk voortreffelijk weer.

Saskia en ik vermaken ons met de Bachelorette. Ik weet het, we zouden de show moeten boycotten, maar het is zo'n melodrama iedere keer weer! Ik heb nog nooit een groepje mannen zo horen roddelen. Het maakt geen van hen aantrekkelijk. Ik blijf me afvragen, hoeveel van die shows geregisseerd is.

15 reacties:

Bente zei

Ben je met die Zumbales juist niet blij dat het even hetzelfde blijft? Dan heb je de kans de passen goed te leren.
Dat vond ik bij aerobics en steps juist altijd lekker.

Hoe komt het dat ze bij jullie zo kieskeurig zijn met eten?
Ik was dat als 10-jarige ook, maar daar heeft mijn stiefmoeder snel korte metten mee gemaakt. Je mocht 1 ding kiezen wat je echt niet lustte en dat werd gerespecteerd. Voor de rest moest je gewoon leren dingen te eten.
Ik en mijn broer eten nu echt alles.

Petra zei

@Bente - Laat het hem niet horen, maar Rick is een van de moeilijksten! Kai en Katja eten vrijwel alles en Saskia is heel moeilijk, maar haar kan ik nog dwingen. Misschien moet ik wat minder naar Ricks gedoe luisteren en het gewoon maken. Hij eet het wel, maar dan krijg ik achteraf te horen, dat dat nu net niet was, wat hij lekker vindt. Zucht!

Bianca zei

Ha ha, ik ken dat, wel opeten en achteraf dat het "niet echt lekker was" . Gelukkig heb ik een kort geheugen, ik zet het rustig 2 weken later weer op tafel ha ha, en het wordt weer opgegeten enz ;-)
Ik vind het zonde van de tijd om lang in de keuken te staan en zeker als het warm is eten we gemakkelijk, ik ben tenslotte degene die het klaar moet maken ;-)

José zei

Jammer van de Zumba. Doe het nu een jaartje. Maar bij ons is het wel afwisselend. Natuurlijk zijn er basisstappen die je eerst moet leren. Bij ons is het trouwens wel in combinatie met extra buik en beenspier oefeningen.
Ook wij hadden hier in NL een zomers weekend. Baal vreselijk dat dat dan niet aanhoud :(
Ben ook altijd een lastige eter geweest, nu lust ik alleen geen paprika en eieren meer. Maar bovenal ben ik een lastige drinker. Lust geen frisdranken als cola enzo. Lust helemaal geen 'prik'. Ook geen bier, wijn, gewoon water en koffie. Erg lastig!! Fijne dag vandaag'

Petr@ zei

Vervelend, lastige eters. Kenzo van 9 is ook niet heel makkelijk, maar gelukkig is hij nog op een leeftijd dat hij niet zoveel in te brengen heeft. Natuurlijk hou ik er wel wat rekening mee.

Ik zou toch gewoon af en toe wat uitproberen. Als ze het niet lekker vinden, dan maak je het niet weer. En voor hetzelfde geld is het een succes.

Marjon zei

Praat me niet over lastige eters. Joyce probeert nog wel eens wat maar Nick lust echt vrijwel niets. Ik kook vaak iets voor mij apart want anders eten we elke week hetzelfde.

Als de kinderen het huis uit zijn ga ik heel anders koken, ik verheug me er nu al op.


Wat heerlijk dat saskia vrijwel geen hoofdpijn meer heeft.

Margo zei

Net als de anderen heb ik thuis ook erg kieskeurige eters, vooral wat betreft groente. Gelukkig wordt de oudste wat avontuurlijker, maar bv. rijst vinden ze allemaal niet lekker. Waar ik ze wel voor uit bed kan halen, zelfs als het 35°C is, is stamppot boerenkool met worst... Dit alles geldt voor de kinderen, mijn man eet alles, behalve spruitjes!
het klinkt alsof de zomer echt begonnen is bij jullie met al het zwembadbezoek, geniet ervan!!!

Fijne dag.

Larissa zei

Ik ben juist blij dat de dansjes met Zumba elke week vrijwel hetzelfde zijn! Dan kan ik juist goed mee doen! Als ik elke week nieuwe dansjes krijg voorgeschoteld zou ik er mee stoppen, gezien sommige dansjes best ingewikkeld zijn en ik dan niet goed mee kan doen, waardoor er minder gebruik gemaakt wordt van mijn spieren.

Wat fijn dat Saska vrijwel nooit meer last heeft van hoofdpijn. Ik vroeg mij af, je had toch gisteren ook zelf aan kunnen geven dat je voortaan nog maar een keer in de maand wilt komen met Saskia? Waarom moet je daarvoor wachten op een evaluatie? Dat mag je toch zelf bepalen?

Petra zei

@Bianca - dat ga ik ook meer doen! Gewoon geheugenverlies aanwenden, ha ha! Ik herinner me veel te goed, wat men allemaal wel niet lekker vindt!

@Jose - er is dus hoop! Ik zie aan Kai ook wel, dat hij steeds avontuurlijker wordt. Gisteren at hij zelfs jalapenos, dat had ik een paar jaar geleden nooit gedacht.

@Petra - ik ga inderdaad weer eens wat minder rekening met alle "niet zo lekkers" houden.

@Marjon - precies, ik zie helemaal niet naar het "empty nest" uit, maar Rick is toch best avontuurlijk en onze maaltijden zullen er anders uitzien.

@Margo - groentes zijn het grote struikelblok ook hier. Misschien ook wel logisch.

@Larissa - dat is dan ook wel weer zo, ik ben niet bepaald een goede danseres ;). Volgens mij heeft Saskia vanochtend zelfs hoofdpijn door de chiropractor, want ze is er voor het eerst in tijden mee thuis. Om officieel naar eens per maand te gaan is er een evaluatie nodig.

Monique zei

Hi, weer even bijgelezen!

Hier eten ze ook niet alles, maar ik kook eigenlijk nooit wat apart. Er is altijd wel iets bij wat ze wel lusten of moeten eten.

Tja, Rick geeft het verkeerde voorbeeld dus :-)

Kristel Holsbeek zei

Oh jeetje moeilijke eters, niet altijd gemakkelijk, ook ik ken het hier...en hier is dan niet heel veel keuze..;-(((

Zumba ik moet het echt eens gaan proberen als ik in BE ben...;-))

Anja zei

Gelukkig hebben wij geen lastige eters. Onze kinderen eten alles maar houden helaas ook van de meest luxe (lees meest dure) gerechten. Als ik wel eens hoor wat zij thuis eten dan zijn het geen arme studenten.

Fijn dat Saskia van haar hoofdpijn af is.

Cisca zei

Ik vind die kip worstjes met feta en spinazie van de Whole Foods ook zo lekker! Dat zijn echt 1 van onze favorieten.

Becs zei

Leuk heh de bachelorette! Ik kijk het ook graag, hoewel ik me ook afvraag hoeveel nu echt is en hoeveel geregiseerd. Hebben jullie favorieten?

Petra zei

@Monique - Rick eet alles wel, maar dan krijg ik later te horen (zonder kinderoren), dat hij het toch minder vond ;)

@Kristel - ai, nog moeilijker!

@Cisca - iedere keer neem ik me voor eens wat anders te proberen, maar ik kan dat toch niet over mijn hart verkrijgen ;).

@Becs - Nee, (nog) geen favorieten. Zo op het eerste gezicht vond ik ze allemaal nogal zakkerig ;).