Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, juni 09, 2010

Een vreemd doktersbezoek en Sex and the City 2

Na de late avond van gisteren gaat Ricks wekker al om vijf uur vanochtend!  Hij moet de trein van zeven uur naar Philadelphia halen.  Al doet hij het zachtjes aan, ik word toch wakker.  Zelf moet ik ook voor mijn doen vroeg op, want ik heb mijn jaarlijkse afspraak met de reumatologe.

Door het drukke spitsverkeer baan ik mijn weg naar het Fair Oaks ziekenhuis, waar haar praktijk gevestigd is.  Ik ben op tijd vertrokken, want ze zijn verhuisd en ik weet niet precies, waar het is.

Gelukkig is het makkelijk te vinden en keurig op tijd loop ik de wachtkamer binnen. De reden, dat ik zo'n vroege afspraak heb, is, dat deze dokter altijd enorm uitloopt. Ik heb meegemaakt, dat ze een wachttijd van drie uur had op een middag!!!

Zelfs nu om half negen zit er nog een patiente in de wachtkamer. Ik hoor de medewerkers fluisteren, dat de dokter er nog niet is. Even later komt een boze patiente naar buiten, die haar geld terugvraagt.

Zij had de eerste afspraak van acht uur en moet bij een vergadering zijn. Logisch, dat ze flink pissig is. Net voor ze vertrekt komt de dokter binnenzeilen, dus ze heeft de kans haar gal te spuwen. Ik vind het ook heel ergerlijk, dat wij als patienten altijd op tijd moeten zijn, maar zo'n dokter gewoon rustig meer dan een half uur te laat kan zijn (zonder reden, overigens, want ze doet geen rondes in het ziekenhuis of zo).

Nu loopt Dr. Gradzka dus al twee patienten achter. Ik mag meteen door naar een van de twee behandelkamers. Ik heb mijn boek mee, want verwacht te moeten wachten. De verpleegster, die de enige is, die hier ieder jaar nog werkt, komt binnen.

Ze vraagt, wat het probleem is. Ik antwoord, dat ik hier feitelijk ben om mijn jaarlijkse recept verlengd te krijgen. Oh, zegt ze, ik vond je er al zo goed uitzien voor deze praktijk. Hm, eens kijken, een bijna slapeloze nacht en toch redelijk wat pijn (hoewel een stuk minder, dan gisteren, gelukkig) en ik zie er goed uit? Dan moeten de andere patienten er wel vreselijk uitzien!

In ieder geval vind ik het dit keer allemaal wel prima. De verpleegster schrijft het recept uit en overhandigt het mij met een "see you in a year". Op mijn verbaasde vraag of ik de dokter niet eerst moet zien, antwoordt ze, dat ze al achterlopen en zij daar de noodzaak niet van inziet (ik ook niet, hoor).

Toch wel een beetje verbijsterd sta ik dus om kwart voor negen alweer buiten. Nu maar hopen, dat ze onze verzekering weer aannemen, want dat was vorig jaar niet het geval. Anders heeft deze dokter de $200, die ze vraagt, even makkelijk verdiend!

Op de terugweg vermijd ik de interstate, die om deze tijd nog vaststaat. De sluipweg is prachtig en landelijk. Een paar herten staan vlak langs de weg te grazen. Vroeger werkte ik deze kant uit en zie, dat mijn oude sluiproute nog nauwelijks is veranderd.

Om te vieren, dat ik halverwege ben met de vervelende medische afspraken van deze week, stop ik bij Starbucks. Ik had vanochtend geen trek in ontbijt, dus neem een spinazie wrap en een ijskoffie. Het gaat er goed in.

Het is een beetje een druilerige dag, wat het ook koeler houdt. Lekker wandelweer met Cosmo, dus, en ik besluit naar Sharons straat te lopen om te kijken, of een van de vossen te zien zal zijn.

Zoals ik gisteravond al schreef, begint onze buurt op een dierenpark te lijken. Bij de speelzaal achter ons huis loopt net een hert, waar Cosmo hard tegen blaft. Allerlei eekhoorns zijn druk bezig in de tuinen en ik zie drie chipmunks. In de straat naast die van Sharon komt net een vos om de hoek, maar rent gauw weer weg, als hij Cosmo ziet, helaas. Ik wil zo graag vossenfoto's!!!

Rick belt vanuit Philadelphia, dat Vivid Seats, waar hij de kaartjes voor gisteravond heeft gekocht, heeft gereageerd op zijn e-mails. Niet alleen krijgen we ons geld terug voor die zitplaatsen (toch meer dan $100 per persoon!), maar daarbij ook nog een extra $100 (waardoor de show nu bijna gratis was!). Ook kunnen we voor een volgende show 50% korting krijgen. Toch erg schappelijk en we zijn enorm opgelucht, dat het een legitiem bedrijf blijkt te zijn.

Katja komt terug van haar oppasbaantje en we gaan op een moeder-dochter "date". Eerst gaan we bij Coastal Flats lunchen, want daar kunnen we bioscoopbonnen krijgen voor $7,50 per stuk. Ik weet al voor ik het menu zie, wat ik wil. Hun Yucatan garnalencocktail is zo groot en lekker, het is meer dan genoeg voor een lunch. Katja neemt de gegrilde garnalen met orzo salade.

Zoals altijd in de zomer is het ijskoud in de mall! Vooral op dagen als vandaag, wanneer het buiten ook niet zo warm is, is het heel onplezierig en funest voor mijn spieren. Voor we naar de film gaan, schiet ik Old Navy dus even binnen. De zwarte "hoodie", die ik daar voor $15 aanschaf, voelt hemels aan!

Bij AMC wissel ik de bioscoopbonnen in voor kaartjes voor Sex and the City 2. Rick wil daar absoluut niet heen en Katja en ik zijn fans. We halen drinken (de "small" soda is bijna een liter!) en zijn blij onze favoriete plaats (met railing voor de voeten) nog open te zien. De zaal is vrijwel leeg, zo vroeg op de dag.

De film is precies, wat we ons ervan voorstellen: 2,5 uur vermaak. Zo af en toe is het wat teveel, vooral Samantha, maar dat is precies, wat bij Sex and the City hoort. Chris Noth heeft in deze film tot mijn genoegen een vrij grote rol. Ik ben benieuwd of er een derde film zal komen.

Zodra we thuiskomen gaat Katja gauw Cammie ophalen. Dat is de makkelijkste oppasbaan ooit voor haar, want Saskia speelt Webkinz met Cammie! Als bedankje neemt Katja Saskia ook mee naar de mall, waar ze de meisjes op Subway en Yogen Fruz trakteert. Cammie's ouders geven Katja iedere week geld om haar eten te geven.

Intussen werkt onze satelietschijf sinds gisteren opeens niet meer, of liever de ontvanger reageert niet meer op onze afstandsbediening en gaat ook niet meer uit. Ik bel Directv en het blijkt, dat veel mensen dit probleem hebben. Het vergt even experimenteren, maar dan krijg ik het geheel weer aan de praat. Daar ben ik echt trots op, want erg technisch ben ik niet.

Rick heeft op zijn weg naar huis kabobs opgehaald als avondeten bij Neighbors. Zijn eerste opmerking is, dat de tv niet werkt. Mijn lief is dol op tv. Zijn avond is dus helemaal goed, als ik het ding aandoe en alles weer werkt.

We zijn allemaal moe van gisteren en hangen wat in onze stoelen. Niall komt langs met nieuws over onze Ierse reis. Over twee weken vertrekken we al! Wat een speciale reisagent is hij! Wie heeft zulke persoonlijke service? Ons huidige "probleem" is een groot genoege huurauto voor ons vijven vinden. Zij hebben nog kleine kinderen, maar de onzen zijn van volwassen grootte. Het verschil in prijs tussen een personenauto en minivan is enorm. We zullen licht moeten pakken en dat is moeilijk met drie vrouwen!

15 reacties:

Bianca zei

Wat een vreselijke "dokter" is dat zeg, zelf te laat komen, spreekuren zo uit laten lopen en dan nog $ 200,-- rekenen voor het uitschrijven van een recept, echt schandalig.

Heerlijk vooruitzicht over 2 weken naar Ierland !

Corry zei

Zo wil ik ook wel "praktijk" houden. Goede verdienste. In ieder geval mag je een jaar verder. Ben ook wel benieuwd naar Sex and the City 2. Ik vond de serie altijd heel grappig.
Gisteren zelf "Killers" gezien. Was ook aardig.

Petr@ zei

Zo irritant vind ik zulke dokters en tandartsen (die kunnen er ook wat van). Ik haast me altijd weer om op tijd te komen, ook al weet ik dat ik een poosje moet wachten.

Fijn dat jullie geld terug kregen voor de kaartjes en nog extra ook. Zeer goede service!

Wat een heerlijk vooruitzicht: over 2 weken al naar Ierland.

Ingrid en Michael zei

Fijn dat je zo snel weer weg kon bij de dokter, en dat je complimenten kreeg! Maar hoe kan het gebeuren dat ze zomaar zo te laat binnenkomt, geen stijl is dat!! En zonder enige vorm van onderzoek kunnen ze toch geen 200,-in rekening brengen voor het uitschrijven van een recept zou je zeggen...

Ella Rook, Iowa zei

Volgens mij moet je dokter je op zn minst alleen maar een rekening geven voor een nurse-visit! Ik zou dat zeker in de gaten houden! En volgend jaar gewoon bellen voor een vervolg receptje.
Mijn dochter is gek op sex in de city, ik vind het verschrikkelijk. Zij vond de film ook erg vermakelijk.

Ineke zei

Netjes opgelost met die kaartjes, niet gek dat jullie nu, met veel korting, nog een keer kunnen. Ik vraag me af of ze dat in Nl zo netjes zouden doen.

Sally zei

Keurig afgehandeld door Vivid seats hoor ,'n nette service vind ik dat. Leuk zo'n moeder-dochter uitje.

Car zei

Volg nu een aantal weken je blog en wat mij opvalt is dat er bij jullie zo verschrikkelijk veel uit eten word gegaan. Zo heel anders dan hier in Nl.
Zal dat er langzaam insluipen ?

Marjon zei

Oh, ik heb zo'n hekel aan die arrogante dokters. Toen ik laatst voor een operatie de anesthesist moest spreken liet hij me eerst anderhaf uur wachten om vervolgens tijdens ons gesprek teefonisch met een vriend zijn vakantie te gaan bespreken. Ik durfde er niets van te zeggen want die man moest mij wel onder narcose brengen, dan heb ik liever dat hij me aardig vind:)

Dat vind ik nou helemaal niets die Chris Noth (weinig uitdrukking in zijn gezicht) en ook niet erg aantrekkelijk.

Annemiek zei

Zo zou je net zo goed kunnen bellen voor een recept. Wel raar dat een verpleegkundige het dan uitschrijft. Vraag me af of ze ook een handtekening zette. (of het moet een nurse practitioner zijn geweest).

Anja zei

Erg vervelend als een dokter of tandarts zelf te laat komt. Het zou toch vreemd zijn als je een rekening van een doktersbezoek krijgt lijkt mij.

Petra zei

@Bianca - Idioot, he? Maar alle reumatologen hier schijnen zo te zijn.

@Corry - Killers staat ook op ons lijstje.

@Petra - Inderdaad, ik wil ook altijd op tijd zijn, bel zelfs netjes, als ik meer dan tien minuten te laat ben (gebeurt soms met verkeer).

@Ingrid - sowieso vind ik die prijs voor een consult al idioot.

@Ella - er is een federale wet, dat je maar voor een jaar een recept kunt krijgen, daarna moet je de dokter weer zien om het verlengd te krijgen.

@Ineke en Sally - ik vond het ook keurig

@Car - nu Katja thuis is, gebeurt dat ook vaker bij ons, dan gewoonlijk. Maar ik denk wel, dat er hier over het algemeen vaker buitenshuis wordt gegeten, dan in Nederland. Het is ook een stuk goedkoper.

@Marjon - Wat een verhaal van die anesthesist! Ik zou ziedend zijn geweest, maar snap wel, dat je hem even te vriend wilde houden. Wat een disrespect!

@Annemiek - ja, ze zette de handtekening. Ik weet eigenlijk haar capaciteit niet, ze zou een NP kunnen zijn, maar ziet zelf nooit patienten, dus dat lijkt me niet logisch.

@Anja - van deze dokter verbaast me niets meer.

Kristel Holsbeek zei

oh jeetje drie uur achterlopen, dat is ronduit schandalig (tenzij je een noodgeval in de kliniek hebt)!! En dan nog zoveel geld durven vragen...brrr.

Hé wat leuk dat Rick alles terug gekregen heeft en er nog bovenop...das wel heel netjes hé!

Goh hmm maar 2 weken meer die gaan omvliegen, je gaat dat zien.

Anoniem zei

Hoi Petra,

Leuk hoor dat jullie naar Ierland gaan. Ik ga toevallig deze zomer ook voor het eerst naar Ierland. Ben benieuwd hoe het jullie bevalt. Welke delen van Ierland gaan jullie bezoeken? Alvast heel veel plezier! Groetjes, Floor

Nicole zei

Wat een tarieven durft die dokter te vragen! En dan ook nog gewoon vreselijk te laat beginnen. Eigenlijk schandalig en belachelijk dat je er niet eens wat tegen kunt doen ook.

Wel heel schappelijk hoe het probleem met de kaartjes is opgelost. Nu kunnen jullie nog een keertje een leuke show bezoeken en nog lekker goedkoop ook.

Wat lekker dat je over 2 weken al naar Ierland vertrekt. Ik verheug me nu al op je foto's en je reisverslag.