Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, juli 22, 2010

Familiebezoek

Blech, ik voel me gewoon nog helemaal niet lekker, als ik wakker word.  Heb ik eens een keer minder fibromyalgiepijnen, krijg ik er een hinderlijke sinusitis bij.  Arme ik! Ok, genoeg geklaagd.

Saskia heeft vanochtend een personal training uur met Sharon.  In de tussentijd wil ik een uur cardio gaan doen.  Ik begin met de crosstrainer, maar heb er gewoon de energie niet voor.  Dan ga ik maar op de fiets de rest van de tijd.  Het is wel niet zo intensief, maar meer lukt me vandaag niet om meer te doen.  Een uur beweging is een uur beweging, of niet dan?

Eigenlijk had ik vanmiddag om vijf uur een afspraak om mijn nagels te laten doen, maar mijn broer en gezin komen en ik wil dan geen afspraken hebben.  Ik bel Phuong en vraag of ik nu kan komen.  Dat kan gelukkig.  Gauw neem ik een "Franse douche" (schone kleding, deodorant en wat parfum) en rijd naar Pro Nails 3.

Bij binnenkomst denk ik mijn nichtje te herkennen in een van de stoelen.  Maar nee, dat kan toch niet?  Ik kijk nog eens en daar zie ik mijn broer, schoonzus en haar moeder ook zitten!  Wat een supertoeval is dit!  Iedereen, zelfs mijn broer, krijgt een pedicure en de dames ook een manicure.  Zo hebben we een paar uur extra om bij te kletsen.  Zo grappig!

Nadat iedereens handen en voeten er weer prima verzorgd uitzien nemen we voor even afscheid.  Thuis maken Saskia en ik ons klaar voor het zwembad.  Tegen enen komen mijn broer en schoonzus met mijn nichtje van tien en mijn neefje van acht.  Met zijn allen lopen we naar de overkant om te gaan zwemmen.

Tot mijn ergernis, want het lidmaatschap van dit zwembad is niet goedkoop, moeten we per gast $4 betalen.  In voorgaande jaren kregen we tenminste vijf gratis kaartjes voor gasten.  Ik laat aan de manager weten daar niet blij mee te zijn, tot grote ergernis van Saskia.  Zij moet nog leren, dat het heus weleens goed is om het niet meteen met iets eens te zijn.

We hebben nog geen lunch gegeten, dus ik bestel twee "pool special"s van Domino's pizza: large cheese pizza voor $7,99 per stuk.   Die worden heet uit de oven bezorgd, we moeten ze eerst een beetje laten afkoelen!  Daardoor smaken ze natuurlijk ook extra lekker en tot mijn verbazing gaan beide pizza's schoon op!  Ik heb aan een stuk meer dan genoeg.

Het wordt een middagje lekker in het water dobberen met onze "noodles" (hoe heten die dingen in het Nederlands?).  Mijn neefje vindt het prachtig om van de duikplank te springen en mijn nichtje laat zien, hoe ze onder water over de kop kan gaan.  Het zwembad is gezellig druk en de uren vliegen voorbij.  Voor de Nederlandse kinderen is het kwartier pauze ieder uur wel nieuw.  Tijdens een van die pauzes trakteer ik ze op een ijsje, dat er alweer goed ingaat. 


Het is allemaal zo vertrouwd.  We hebben elkaar drie jaar niet gezien, maar die tijd valt gewoon weg.  Voor we het weten is het kwart voor vijf en gaan we terug naar ons huis.  Kai is inmiddels terug van zijn introductiedagen en komt er ook even bij.  Rick zou eigenlijk bloed hebben moeten geven bij het Rode Kruis, maar verzet die afspraak, zodat hij de familie nog even kan zien.  

De mannen drinken een biertje en dan is het alweer tijd om afscheid te nemen.  Helaas is dit de enige keer, dat we hen zullen zien deze zomer.  Zij gaan maandag naar Boston en komen dan, als wij al op Aruba zitten, weer terug.  In ieder geval neemt niemand ons deze heerlijke middag meer af!  Ik vind het altijd moeilijk niet te weten, wanneer ik mensen, die me lief zijn, weer zal zien, dus ik probeer er niet aan te denken, dat dat weleens jaren zal kunnen zijn. 


Kai vertelt ons (voor zijn doen) uitgebreid over zijn ervaringen in Richmond bij VCU.  Gelukkig zijn die helemaal positief.  Hij heeft een aantal leuke mensen ontmoet, is helemaal enthousiast over de sportfaciliteiten en zijn rooster is precies, zoals hij het graag wilde.  Ik merk aan hem, dat hij trots is, dat hij dit zo helemaal alleen heeft volbracht.  Misschien was het wel heel goed, dat ik niet meeging.  Het heeft hem een stuk zelfvertrouwen gegeven, zo te zien.

Saskia gaat naar Sakura met Kaylee's ouders en een groepje vriendinnen.  Kai is moe en ik voel me allerminst optimaal, dus we bestellen nog eens van Uno's.  Ik ben dol op kreeft, dus bestel weer een pizza met meergranen flatbread met kreeft, spinazie en geitenkaas.  Heerlijk!

Rick en ik maken het deck onze "kamer" vanavond.  De fan staat aan en geeft zo af en toe een lekker briesje.  De krekels zingen op de achtergrond en het voelt hier gewoon lekker genoeg om zo in te slapen!  Ik denk, dat ik maar eens naar bed ga, voor ik hier de nacht doorbreng!

12 reacties:

Bianca zei

Wat leuk dat jullie elkaar zo tegengekomen zijn bij de nagelsalon !
Beterschap met je sinusitis !

Petr@ zei

Wat een grappig toeval dat je elkaar tegenkomt in de nagelsalon. En wat een goed idee om de middag bij het zwembad door te brengen (inderdaad wel jammer dat je extra moet betalen, als je nou elke dag iemand mee nam!). Heerlijk voor de kinderen en jij kon lekker bijkletsen met je broer en schoonzus.

Leuk dat Kai zo enthousiast is over college. Hij gaat het er vast naar zijn zin hebben.

Anja zei

Leuke dag heb je, ondanks dat je je niet optimaal voelde, achter de rug. Klinkt als een heerlijke middag met je broer en zijn gezin!

Fijn dat Kai het leuk heeft gehad tijdens de introductiedagen en over alles zo positief is. Nu heeft hij zeker wel veel zin om daar te beginnen...

Anoniem zei

Mooie dag voor jullie, het ziet er allemaal gezellig uit.

Ik zie bij jullie webcam een rode barometer. Sterkte met de hitte en hopelijk voel je je vandaag alweer wat beter.
Groet, Bea

Annemiek zei

Wat grappig dat je hun bij de nagelsalon tegen kwam. Zo heb je toch nog wat extra tijd samen gehad.

Nicole zei

Wat een leuk toeval dat jullie elkaar zo tegen kwamen!
Fijn dat je zo'n gezellige tijd met je familie hebt kunnen doorbrengen. Het lijkt me erg moeilijk om zoveel dierbaren zo ver weg te hebben zitten.

Heel veel beterschap met je sinusitis. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Suus zei

Hey,

aangezien ik met vakantie ga heel druk gehad en gauw even kunnen bijlezen.

Grappig dat je elkaar tegenkomt bij de manicure.... Maar wat heerlijk om extra kletstijd te hebben.

Het lijkt me idd één van de moeilijkere dingen idd het afscheid nemen.... Maar zoals je zegt, niet te veel bij nadenken.

Ik hoop dat Kai het goed naar zijn zin zal hebben op college... maar dat zal vast gaan lukken.

Fijn weekend, en ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

Groetjes Suus

Marie zei

Beterschap, hopelijk voel je je snel weer beter! Zo een lekker relaxed dagje zal zeker helpen! Heb je nog van Katja gehoord? Het weer is hier in de regio (BVI) beter geworden, dus ik verwacht verder richting oosten ook. Fijn weekend!

Ineke zei

(Brr, wat een hitte weer bij jullie)

Wat een toeval dat je de familie in de nagelsalon tegenkwam.

Hopelijk voel je je vandaag weer wat beter. Beterschap!

HennyB. zei

Men zegt wel... toeval bestaat niet maar als je elkaar tegen het lijf loopt bij de nagelsalon is dat echt wel toeval! Wat een leuke foto van Kai, hij ziet er goed uit.
Sterkte met je sinusitis, erg vervelend dat het nu op dit moment is. Ik hoop dat het inmiddels beter gaat.
Prettig weekend.

Bibi zei

Wat een ontzettend leuk toeval om je familie in die nagelstudio tegen te komen!

Petra zei

@Bianca - Dank je!

@Petra - Ja, ik denk, dat Kai nu nog meer naar college uitkijkt!

@Anja - Inderdaad toch een heerlijke dag ondanks de hoofdpijnen.

@Bea - Het is werkelijk nauwelijks voor te stellen zo warm!

@Annemiek - Ja, ieder extra uur is meegenomen, vooral omdat we ze maar zo kort zagen.

@Nicole - Je raakt aan de afstanden gewend, maar soms vind ik het inderdaad weer moeilijk.

@Suus - Een heel fijne vakantie gewenst!

@Marie - Ja, alles is gelukkig weer rustig op St. Eustatius.

@Ineke - Zo heet hebben we het in jaren niet gehad!

@Henny - Het gaat vandaag gelukkig ietsje beter. Jij ook fijn weekend!

@B. - Ja, he? Had ik zeker niet verwacht!