Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, juli 03, 2010

Gammel dagje

Zodra ik wakker word voel ik al, dat het helemaal mis is. Mijn schouders en nek zitten helemaal vast, waardoor mijn hoofd ook voelt, alsof het gaat ontploffen. Ik probeer nog wat verder te slapen in de hoop, dat de pijn wat vermindert, maar dat is eerder omgekeerd het geval.

Meestal helpt het opstaan en wat bewegen, maar vanochtend absoluut niet. Ik herinner me deze helse pijnen nog goed van toen ik nog niet wist, hoe ermee om te gaan. Wat ik vandaag ook probeer, het helpt niet en ik word zelfs misselijk. Ik zal geen vies verhaal op gaan hangen, dus laat het verloop maar achterwege.

De meisjes zijn ook al op en zien meteen, dat het helemaal mis is met me. Saskia rent heel bezorgd naar boven en smeert mineral ice op mijn rug en nek. Dat brengt al iets verlichting, gelukkig. Katja heeft wat Excedrin Migraine en raadt dat aan.

Dat ik me zo heel erg voel gebeurt tegenwoordig zo weinig, dat Saskia ook Rick wakker gaat maken. Die komt ook vol zorgen voor mij naar beneden, terwijl hij zich zelf nota bene ziek voelt. Kennelijk zie ik er als een geest uit. Een half uurtje later helpen de mineral ice en Excedrin en voel ik me gelukkig weer een stuk beter.

Dat is maar goed ook, want er moet vandaag, behalve uitpakken, heel wat gedaan worden. Katja heeft maar twee dagen om zich voor te bereiden op haar St. Eustatius reis en morgen is het hier een feestdag (hoewel de meeste winkels dan toch open blijken te zijn).

Om Rick te ontzien bied ik aan de laatste inkopen te gaan doen met Katja. Rick staat erop om dan uit te pakken en de was te doen, wat ik een prima verdeling vind. Saskia gaat met ons mee, want zij wil morgen graag een cake bakken voor 4 juli.

Eerst gaan we bij Pei Wei een hapje eten. Het is schitterend warm weer, dus we nemen plaats op hun terrasje. Terwijl we in de rij staan om te bestellen, krijg ik een ongewone knuffel van Katja, die zegt blij te zijn, dat ik me beter voel. Ik moet ze wel erg hebben laten schrikken vanochtend (ik schrok zelf ook, want zo'n scherpe aanval in de zomer is erg ongewoon).

De Vietnamese "spring rolls" (kip met salade gerold in rijstpapier), die Katja en ik hebben besteld, en Saskia's kip in pittige honingsaus smaken allemaal heerlijk. Zo gezellig, zo samen met de twee dochters op pad, ik probeer er maar niet te veel aan te denken, dat Katja straks weer voor de rest van de maand weg is.

Het is vreemd, hoe we eigenlijk geen van drieen de vijf uur tijdsverschil met Ierland voelen. Onze interne klokken hebben zich meteen weer aan deze tijd aangepast.

Bij Dick's gaan we op zoek naar dikke lange sokken voor Katja. Ze gaat op St. Eustatius allerlei werkzaamheden in de natuur verrichten en heeft daarvoor een hele lijst benodigdheden gekregen, waar ze natuurlijk nog vrijwel niets van in haar bezit had.

Mijn op het programma staande sporten heb ik vandaag maar achterwege gelaten, maar ik krijg genoeg beweging met door de enorme winkels te lopen! Bij Target vooral lopen we van hot naar her, want ze hebben vrijwel alle afdelingen verplaatst in afwachting van de supermarkt, die er eind juli bij zal komen.

Een paar dingen vielen ons in Ierland op en een daarvan was, dat de drankjes uit de ijskast niet echt koud waren. Ik heb dorst en neem een soda uit de ijskast bij Target en kan het bijna niet vasthouden, zo koud is het! Wat een verschil! Nu is het hier ook wel meestal zo warm, dat zo'n drankje binnen de kortste keren kamertemperatuur heeft.

Een van onze tassen op wieltjes is in Ierland stukgegaan en dat was nu precies degene, die Katja mee wilde nemen. Het is dus zaak een nieuwe te vinden. Target heeft geen groot genoege tas, want er moeten onder anderen een tent en een duikvest in.

US Airways vraagt $25 voor de eerste tas en $35 voor de tweede tas, ook naar het Caribisch gebied (belachelijk vind ik, maar goed). Een derde tas zou zelfs $100 kosten, dus het is zaak alles in die twee tassen te proppen en onder de 50 lbs te blijven. Dat zal niet makkelijk worden.

Ook bij Sears in Fair Oaks Mall slagen we niet. Als laatste proberen we Macy's en daar vinden we precies, wat we zoeken.

Als laatste gaan we naar Giant voor Saskia's boodschappenlijstje. Dan is mijn energie helemaal op. De rest van de middag plant ik mezelf op het deck met veel water, mijn boek en een tennisbal in mijn rugspieren om ze wat losser te rollen.

Katja pakt in, Saskia gaat met vriendinnen zwemmen en Kai is zo te horen weer heel blij, dat hij zijn basgitaar weer heeft. Rick houdt zich, op mijn bevel, heel rustig en kijkt naar zijn gemiste tv shows.

We bestellen kabobs als avondeten en hopen ons morgen een stuk beter te voelen. Terwijl ik dit buiten typ is het inmiddels donker (nog een verschil met Ierland, waar het tot na elven licht bleef) en is het een geknal van jewelste om me heen. Morgen is het 4 juli, Onafhankelijkheidsdag, en de feestdag om vuurwerk af te steken. Fairfax heeft het vuurwerk vanavond en het lijkt werkelijk wel om de hoek!

Iets naars, wat ons de afgelopen dagen bezighoudt, is de moord op een schoolgenootje van de kinderen hier vlakbij. Het negentien jaar oude meisje werd nog geen vijf kilometer hiervandaan op klaarlichte dag dood aangetroffen in haar auto vorige zondag. Katja las het al in Ierland en is er flink van ondersteboven.

De dader wordt gedacht een vreemdeling te zijn, dus er loopt "gewoon" een moordenaar in deze omgeving rond. Doodeng! Ik ben bijna blij, dat Katja op reis gaat, zodat zij geen volgend slachtoffer kan worden. Het verhaal van Vanessa staat hier, zo erg en verdrietig, er zijn geen woorden voor.

18 reacties:

Ella Rook, Iowa zei

Welkom thuis, en hopelijk knap je weer snel op. Vervelend is dat als je nog vanalles moet regelen en je bent niet 100%.
Gek is dat, dat die bagage-regels zo verschillen per maatschappij. Wij vliegen maandag met AA voor 3 week naar Curacao (joepie) en checked in bagage gaat gratis mee! Scheelt toch weer.
Geniet nog van het complete gezinnetje en Katja veel voorpret gewenst.

Petra zei

@Ella - helaas hadden we geen keuze van maatschappij, want we wilden allemaal tezamen terug uit Aruba. Maar raar is het wel, vind ik, om ook voor internationale vluchten voor bagage te laten betalen. Veel plezier in Curacao, wij vonden het daar erg leuk!

Anoniem zei

Wat vervelend die helse pijnen, hoop dat je weer snel opknapt.
Jullie hebben in ieder geval een mooie week in Ierland gehad. Ik heb weer genoten van je mooie verhalen en foto's.

Mijn buurvrouw heeft ook fibromyalgie, en zij moet er ook altijd zwaar voor boeten als ze een actieve vakantie hebben gehad.Dus ik heb er wel een beeld bij, van hoe je je gisterochtend gevoeld moet hebben. Wat vertederend hoe je meiden reageerden. Allemaal een fijne onafhankelijkheidsdag gewenst.

Groetjes Wilma

Nina zei

Vervelend dat je je zo rot voelde. Ik hoop dat het heeeeeel lang duurt voordat er weer zo'n dag tussen zit. Gelukkig werd er wel goed voor je gezorgd. (en gelukkig zorg je zelf ook goed voor jezelf ;-))

Ik heb net al je Ierlandblogs gelezen, leuk!! Het trekt mij niet...vanwege het weer. Maar misschien ooit dat ik er toch wel naartoe ga. Voor mij is het denk ik nu ook nog wat te cultureel verantwoord. (dat heb ik na een tijdje wel weer gezien)

Van het vliegveld in Frankfurt herinner ik me niks, ik heb daar alleen als een idioot overheen gerend om maar geen vlucht te missen...

Anja zei

Wat ontzettend naar dat je je zo slecht voelde, hopelijk knap je snel weer op. Je mag wel trots zijn op je meiden, wat ontzettend lief dat ze zo bezorgd reageerden!

Heel veel plezier en succes voor Katja op St. Eustatius!!
Wij vliegen deze zomer ook met US Airways naar de VS en ik dacht toch echt dat we 1 stuk bagage gratis mochten meenemen, ik ga het dalijk meteen even nakijken.

Wat een ontzettend naar verhaal van Vanessa. Wie doet nou zoiets en ook nog op klaarlichte dag. Zo dicht in de buurt en ook nog een bekende, dan komt het echt dichtbij. Ik snap heel goed dat je dan extra bezorgd bent om je eigen kinderen.

Ann zei

Hé brr, wat een raar verhaal, zo triest :-(

Bianca zei

Hopelijk zijn jullie snel weer beter ! getver wat eng zo'n moord zo dichtbij, ik denk dat ik een stungun zou kopen hoor, zijn niet groot, niet duur, gemakkelijk mee te nemen en je hoeft niemand dood te schieten ;-) maar wel effectief.

Annemiek zei

Hopelijk ben je vandaag weer jezelf.
Vreselijk van dat meisje. Je weet nooit welke gekken er rondlopen.

Tjeerd en Kiki zei

Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt.
De Ierland foto's zijn super! Ierland komt ook op mijn 'to-do' list.
Enjoy your Summer! (HUP HOLLAND HUP)

Petr@ zei

Wat een nare start van de dag, Petra. Wat lief dat iedereen zo bezorgd om je was.

Wat een akelig verhaal over dat vermoorde meisje. Wat moeten die ouders door een hel gaan.

Geniet jij nog even lekker van het gezelschap van Katja, voordat ze voor een maand weggaat.

Anja zei

Wat een naar verhaal van Vanessa, ik kan me voorstellen dat het jullie bezig houdt. Vervelend dat je zoveel pijn hebt, sterkte!!

Nicole zei

Wat ontzettend rot dat je zoveel pijn had bij 't wakker worden. Misschien toch nog een 'souvenir' van de reis terug? Gelukkig dat je je na een tijdje weer beter voelde om met je dochters op stap te kunnen gaan. Hopelijk duurt het nu weer heel lang voordat je weer eens op zo'n pijndag 'getrakteerd' wordt.

Wat een verschrikkelijk verhaal van Vanessa! Daar moet je toch niet aan denken? Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat er precies gebeurd is en dat de dader gepakt wordt.

Anoniem zei

Inderdaad, ik begrijp dat je je dochter liever niet in de buurt hebt op dit moment... Zeer triest dat er zo'n gestoorde mensen rondlopen.

Hopelijk voel je je vandaag al beter!

Bas N. zei

De car bomb hoort officieel ook in 1x leeg gedronken te worden. Dan pas doet hij zijn naam eer aan, de volgende ochtend. ;)

En inderdaad, het is een zeer onsmakkelijke combinatie.

groet uit Amersfoort!

Bas N. zei

Wat een vervelend nieuws trouwens zo na de vakantie. Sterkte voor Katja.

Anoniem zei

Een fijne thuiskomst is het al met niet erg zo te lezen... pff. Veel sterkte met jullie gezondheid.

En wat een narigheid allemaal met dat meisje. Zo iets zie je dagelijks bij Law en Order maar in het echt komt het allemaal wel erg dichtbij.

sterkte


John NY

Petra zei

@Wilma - Ja, gek is dat toch, iedere keer na een vakantie heb ik inderdaad een terugslag, alsof mijn lichaam het opeens opgeeft.

@Nina - Ierland is niet alleen "cultuur", hoor. Onze kinderen zijn daar ook niet erg van gediend, maar een kasteeltoren beklimmen is gewoon leuk, bijvoorbeeld.

@Anja - Op Europese vluchten mag je een stuk bagage gratis mee. Op Caribische vluchten niet meer :(.

@Ann - ja, he?

@Bianca - Katja heeft meteen pepper spray gekocht

@Annemiek - Inderdaad, gekken heb je overal

@Kiki - Ja, Hup Holland Hup!!!

@Petr@ - Gelukkig werden de pijnen niet meer zo erg. Katja en ik doneren aan het Memorial Fund voor Vanessa, dat is het enige, dat we kunnen doen.

@Anja - Dank je!

@Nicole - Dank je! Ik ben bang, dat de dader(s) misschien nooit gevonden zal worden :( :(. Er is in onze oude buurt een moord gepleegd tien jaar geleden, die ook nog nooit is opgelost.

@Elke - Ja, heel erg! Gelukkig voelde ik me gisteren inderdaad iets beter, dank je.

@Bas - ach zo! Ik ben nog blij, dat ik hem niet heb besteld ;).

@John - Inderdaad net een misdaad tv show in het echt :(.

HennyB. zei

Katja zal het druk hebben met haar voorbereidingen voor de reis naar St. Eustatius!!
Wat een naar verhaal over dat meisje, verschrikkelijk.
Sterkte voor jou en Rick, hopelijk voelen jullie je inmiddels weer beter!