Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, juli 24, 2010

Hot, hot, hot!

Ondanks nog flinke sinuspijnen lukt het me toch op tijd op de sportschool te zijn voor Sharons core training.  Het uur gaat lekker snel voorbij en tot mijn verbazing heb ik meer energie, dan gisteren.   Na afloop doe ik de stairmaster een half uur op een wat lager tempo, dan gewoonlijk.

Thuis loop ik even op blote voeten de oprit af om de krant te pakken en dat voelt, alsof ik op een kookplaat loop zo heet.   Zo moet het ook aan Cosmo's poten voelen dan.  In plaats van een wandeling op het hete asfalt en cement besluit ik hem mee te nemen naar het hondenpark.  Dat ligt gedeeltelijk in de schaduw en de houtsnippers worden niet zo warm.

Gelukkig is er nog een andere hond aanwezig, Buddy, de brittany.  Zijn vrouwtje en ik spreken over brittanies, want Brynna, onze vorige hond, was er een.  Ook Buddy loopt gauw weg, vertelt ze.  Dat was de reden, dat wij niet weer een brittany namen, want verder was Brynna een schat van een beest.

Het is ook hier zo warm, dat de honden nauwelijks energie hebben.  Cosmo ligt al gauw onder een bankje te hijgen.  Ik neem hem dus maar gauw weer terug de airconditioning in.  Het zal vandaag 38 graden met een gevoelstemperatuur van meer dan veertig graden.  Ik vind warmte erg lekker, maar dit is zo warm, dat je eigenlijk niets buiten kunt doen qua beweging.


Tijdens mijn lunch klets ik even met Katja via Facebook.  Eindelijk is het daar wat opgedroogd en zo te horen vermaakt ze zich prima.  Ze werkt met een leuke groep mensen en het zal nog wel even moeilijk afscheid nemen worden volgende week.  Ze hebben samen toch het een en ander meegemaakt.

Met dit weer is het zwembad echt ideaal.  Het is wel fijn, dat dit een buurtzwembad met een beperkt aantal leden is, want het is nooit overladen vol.  Vorige week heb ik twee bikini's in de uitverkoop van Venus.comhttp://www.venus.com%22%20target=%22_blank/ besteld en ik trek de marine met ivoorkleurige aan.  Gelukkig past die goed, want het is toch altijd weer even een gok van zo'n website bestellen.  Met Venus.com heb ik wel succes.  De andere bikini, die ik bestelde, is deze, die gaat morgen aan.  $44 voor een bikini is geen geld.

In het zwembad zoek ik een rustig hoekje in het water uit.  Daar lees ik mijn alweer heel spannende boek uit.  De Amelia Peabody serie begint op te schieten, helaas.  Nog maar vijf boeken te gaan.  Gelukkig heeft deze schrijfster nog andere series geschreven, want haar schrijfstijl vind ik heerlijk.

Met tegenzin verlaat ik tegen vieren het zwembad.  Saskia heeft een chiropractor afspraak en daarna gaan we naar de mall.  Alle zomerkleding is nu in de uitverkoop, dus Saskia kiest een korte broek en een leuk rokje bij Delia's.  Bij Pac Sun vindt ze een leuk hesje.  Katja wil graag witte hemdjes, die maar $7,50 per stuk kosten bij Old Navy.  Lekker snel zijn we weer klaar, want ik vind het onaangenaam koud in de mall. 

Rick heeft van zijn werk een aantal kortingsbonnen voor restaurants in de omgeving gekregen.  Een daarvan is voor Panache, een ons onbekend restaurant in Tysons Corner.  Het blijkt een gezellig Mediterranees restaurant te zijn met een modern decor en tapas op het menu.  Precies, wat ik lekker vind. 

Helaas gaat er bij het bezorgen van onze gerechten van alles mis.  Zo krijg ik zalmcarpaccio in plaats van vleescarpaccio.  De serveerder begint me te vertellen, dat ik die heb besteld, maar Rick heeft ook heel duidelijk "beef carpaccio" gehoord. Dat is toch wel het probleem, als mensen de bestelling niet opschrijven.  Er gaat nog meer mis en de serveerder maakt, heel on-Amerikaans, absoluut niet zijn excuses voor wat overduidelijk zijn fouten zijn.

Het eten is goed, maar de bediening laat te wensen over.  De eigenaar komt langs en vraagt hoe alles is.  Rick vertelt op zijn gewoonlijke vriendelijke manier, dat er het een en ander mis is gegaan.  Dat vindt de beste man vreselijk en we krijgen onze drankjes gratis, plus nog een gratis dessert.  Hij vertelt, dat het heel moeilijk is goed bedienend personeel te vinden.  De uiteindelijke rekening met de kortingsbon is nu idioot laag voor de maaltijd, die we hebben genoten.

Het wordt nog een leuk gesprek, want hij blijkt Italiaans te zijn en natuurlijk komt de World Cup ter sprake. Het menu zal in de herfst helemaal veranderd worden.  We krijgen zijn kaartje en hij drukt ons op het hart dan terug te komen, dan zal hij onze avond perfect maken.  Dat gaan we zeker doen, want behalve de chagrijnige serveerder beviel dit restaurant ons prima.

6 reacties:

martin zei

Oh, ik ken dat... op je blote voeten lopen. Ik doe dat ook de gehele dag (behalve op het werk dan). Ik kan niet eens op mijn blote voeten in de garage lopen, waar het schaduw is, zo heet is de vloer daar. Laat staan buiten waar de zon staat.

Ik heb me eigenlijk nooit zo verdiept hoe dieren zoiets moeten voelen. Je schrijft er ineens over en inderdaad, dat moet geen pretjes zijn voor Cosmo en de andere dieren.

Kun en ga je daar nog iets aan doen eigenlijk, want het is zielig als ze hun kussentjes verbranden.

Jacqueline zei

Erg leuke bikini's. Daar kun je mooi de rest van de zomer weer mee door. Fijne zondag.

Bibi zei

Leuke bikini en ook een mooi prijsje.
De manager van het restaurant weet gelukkig wel hoe hij met klanten om moet gaan, ik hoop dat ie snel beter personeel vindt.

Bianca zei

Zelfs de paarden hebben er last van als het zand hier zo heet is, laat staan voor dieren met zachte voeten, en dan moeten honden ook nog grotendeels hun lichaamswarmte zien kwijt te raken door de voeten. Groot gelijk dat je hem niet teveel vermoeid /verhit nu.

Wat een leuke bikini's hebben ze daar !

Wel goed van die manager dat hij even kwam vragen hoe het geweest was, het zal je personeel maar zijn zeg zo onbeschoft.

Annemiek zei

Ik heb een poosje geleden dan ook maar eens een boek van Elizabeth Peters uit de bibliotheek gehaald - het eerste dat ze ooit schreef onder die naam, dus ik heb er nog een boel te gaan! Wist je dat ze als Barbara Michaels ook een heleboel boeken geschreven heeft?

Nicole zei

Je hebt superleuke bikini's gescoord zeg. En wat een hitte idd. Toen het hier laatst (even) zo heet was, vond ik dat toch wel te veel van het goede.

Fijn dat Katja het zo naar haar zin heeft!