Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 08, 2010

62ste dag boven de 90 graden Fahrenheit (32 graden Celsius)

Saskia's wekker bleek gisteren op "pm" in plaats van "am" ingesteld te staan, vandaar, dat hij niet afging. Vanmorgen hoor ik haar keurig om kwart voor zes opstaan. Ik ben wel benieuwd, of ze deze routine van 's ochtends haar wassen en foehnen vol blijft houden. Vorig jaar veranderde dat al snel in 's avonds haar wassen en 's ochtends zo laat mogelijk op.

Om tien over half zeven gaat de deurbel en komt Shannon Saskia ophalen. Rick vertrekt ook al snel naar zijn werk en ik blijf nog even liggen. Van slapen komt niets meer, maar de extra rust helpt met de spierpijnen.

Ook vandaag belooft het weer een warme zomerse dag te worden. De luchtvochtigheid is enorm laag en het waait, waardoor er veel brandgevaar is. Een van de meteorologen op de radio vergelijkt deze weersomstandigheden met Arizona. Langs I-95 woedt dan ook het grootste deel van de dag een moeilijk te blussen bosbrandje, waardoor het verkeer daar ook meteen muurvast staat. Gelukkig hoef ik vandaag niet naar Richmond!

Met mijn Women's Health boek ga ik naar de sportschool. Het is tijd voor weer eens een gewichtenroutine en ik vind dat boek fijn, want als ik gewoon de plaatjes volg, heb ik zo een half uur vol. Ik heb eigenlijk een hekel aan gewichten en doe veel liever cardio. Grappig vond ik vorige week, dat Pat juist gewichten leuker vindt. Hoe zit dat met degenen hier, die aan fitness doen? Zijn jullie cardio junks of gewichten addicts?

Als "beloning" mag ik daarna van mezelf een half uur op crosstrainer. Daar ga ik afwisselend voor- en achteruit. Intussen lees ik verder in mijn spannende laatste Amelia Peabody boek. Gek toch, hoe je bij een spannend boek eigenlijk zo snel mogelijk het einde wilt weten, maar aan de andere kant ook wil, dat het verhaal zo lang mogelijk duurt.

Thuis lijn ik Cosmo aan en rijd met hem naar Scott's Run. Ik ben hem een wandeling in de natuur verschuldigd en dit park is het dichtstbij, want het belooft een drukke middag te worden.

Zodra we in het bos lopen langs de langzaam kabbelende beek voel ik me weer helemaal tot rust komen. We zijn helemaal alleen met de natuur en komen niemand anders tegen. Dit is een relatief korte "hike", maar om bij de rivier te komen moeten we een stijle heuvel op en af. Zo af en toe val ik bijna over de losse stenen, die met deze droogte nog losser liggen.

Na zo'n twintig minuten klimmen en dalen komen wij bij de Potomac rivier aan. Het waterpeil is lager, dan ik het in heel lange tijd heb gezien. Overal liggen rotsen bloot. Dit is de tijd, dat veel mensen denken, dat de rivier veilig is om in te zwemmen, wat misleidend is.

Tot mijn verbazing zit er nog redelijk wat water in de waterval. Ik neem even plaats op een van de aangespoelde boomstammen en geniet van het kabbelende water en de rust. Het enige geluid zijn de cicades en een paar ganzen.

Op de terugweg komen we het enige "wild" van vandaag tegen: een kleine pad. Ik hoor in het struikgewas de chipmunks wegschieten en verderop spelen wat eekhoorntjes. Het is onvoorstelbaar, dat deze oase op een steenworp afstand van het drukke Washington ligt. Na veertig minuten genieten zijn we weer terug bij de van.


Na een snelle lunch is het alweer tijd om Saskia, Laura, Aoife en Shannon van school te halen. Hun schooldag is om 14:10 voorbij. Saskia heeft me gevraagd bij de 7-Eleven op ze te wachten, want de parkeerplaats van de school is enorm druk.

Rond kwart over twee zie ik zeven meisjes aan komen lopen. Alexandra, Samira en Ana Clara wonen minder dan een mijl van de school, dus krijgen geen busservice, maar moeten fietsen of lopen. De andere vier gaan even een smoothie kopen bij 7-Eleven en dan rijd ik ze naar huis.

Onderweg laat ik wel weten, dat ik niet van plan ben dit iedere middag voor de rest van het schooljaar te gaan doen. Als iedereen zijn kinderen naar school gaat rijden, zal men denken, dat het wel losloopt met die schoolbusproblemen. Aoife zegt, dat haar moeder dat ook al opperde. Ze gaan vanaf maandag met de schoolbus en dan zullen we verder zien.

Vanochtend heb de transportafdeling van FCPS gebeld, maar kreeg een antwoordapparaat. Waarschijnlijk was ik bij lange niet de enige met klachten. Dit schooldistrict heeft een van de grootste schoolbusvloten (ongeveer 1700 bussen) in het hele land, dus het zal best heel wat zijn om dat allemaal in goede banen te leiden.

Tijdens haar snack thuis, vertelt Saskia honderduit over haar schoolavonturen. Ze vindt het hilarisch, dat ze voor Duits nu ook zo'n hoorn, als ze gisteren heeft gekregen, moeten maken. Inderdaad is dat een Duitse traditie, de Schultuete.

Voor Katja naar de kleuterschool ging, lazen we erover in een Gouden boekje en vonden het zo'n leuk idee, dat het sindsdien traditie is geworden in ons gezin. Volgend jaar zal ik er voor de collegestudenten ook weer een maken, want die klaagden, dat er dit jaar geen was.

Na Saskia bij Anytime Fitness voor een personal training sessie met Sharon te hebben afgezet, haast ik me naar huis. Sharon zal Saskia thuisbrengen, want Rick en ik hebben een afspraak met onze financieel adviseur om vier uur.

Zoals gewoonlijk is Rick lekker laat en ik vraag me af, hoe ik, die altijd op tijd of soms zelfs te vroeg bij afspraken verschijnt, al zoveel jaren met iemand, die altijd te laat is, woont. Opposites attract, zegt men hier, wat dit betreft klopt het met Rick en mij helemaal!

Geoff van UBS wacht ons al op en is zijn gewoonlijke spraakzame zelf. Ik zie Ricks ogen wazig worden. Hij kan zich absoluut niet concentreren op de saaie nummers. Ik vind het wat interessanter, maar moet me ook beheersen om niet te gapen, als Geoff voor de derde keer praktisch hetzelfde vertelt.

Geoff is superaardig en weet enorm veel van zijn vakgebied. We moeten een document tekenen en dan is het officiele gedeelte voorbij, maar zoals gewoonlijk kletsen we nog heel wat na. Geoff is de complete tegenpool van Rick, die alles met zo min mogelijk geklets gedaan wil krijgen (Kai heeft het van niemand vreemd, al ziet Rick dat niet zo).

Bij de liften nemen we afscheid en Rick en ik gaan op de begane grond naar Chef Geoff voor een voorafje en een drankje aan de bar. Daar blijken veel gerechten "happy hour" prijzen te hebben tot half zeven, dus we besluiten hier meteen ook maar te blijven eten.

Rick en ik delen heel erg lekkere crepes met eend en verschillende groentes. Verder bestelt hij een kippizza en ik een gazpacho en het zalm"tartaar" voorafje, die beiden voortreffelijk smaken en precies genoeg eten zijn. Voor Saskia nemen we hun hamburger met cheddarkaas mee. Zo zijn we onverwachts al vroeg klaar met het avondeten.

Het is zulk lekker warm weer, dat ik buiten wil blijven zitten. Helaas trekken de muggen zich niets van de Off!, die ik op mijn hele lichaam heb gespoten, aan en ik word lekgeprikt. Noodgedwongen ga ik dus naar binnen.

Rick neemt Saskia mee om de benodigdheden voor ieder vak, die haar door de verschillende leraren zijn meegegeven, te kopen. Tot nu toe had ze enkel een schrift en potloden. Bij Staples vinden ze alles. Intussen kijk in naar MasterChef. Ik blijf de shows van Gordon Ramsay leuk vinden.

PS: Het spijt me erg, maar ik ga de "word verification" weer instellen bij commentaar op dit blog. Degenen, die zeiden dat vervelend te vinden, reageren niet vaak genoeg om alle spam, die ik nu krijg, te rechtvaardigen. Iedere dag zijn er meer dan vijf spamberichten, heel irritant. Hopelijk begrijpen jullie dat ik daar geen zin in heb. Als het makkelijker is, kan ik ook instellen, dat ik de berichtjes eerst goed moet keuren, voor ze te zien zijn. Laat even weten, wat jullie liever hebben.

23 reacties:

Bianca zei

Wij keuren berichten eerst goed voor ze geplaatst worden, dat vonden wij het gemakkelijkst en soms kan ik die antispamwoorden bijna echt niet ontcijferen, maar misschien heb ik een leesbril nodig ? ;-)

Hier vandaag heerlijk regen, lang niet zoveel als elders in Texas maar beter dan niets. Hopelijk krijgen jullie ook regen, die langdurige droogtes vind ik maar niets, ik ben altijd bang voor brand dan met al die bossen hier.

Anja zei

Je hebt groot gelijk dat je niet het hele schooljaar voor chauffeur wilt spelen.
Vervelend al die spam, k heb geen problemen met de word verification.

Bente zei

Liever een captcha dan dat jij moet modereren. Is leuker om de reacties meteen te zien.

En spam is stom. :-(

Margreet zei

Ik kan ook wel een taxicentrale beginnen! Ik weiger (meestal) de middle schoolers op te halen, die kunnen best lopen of fietsen, maar mijn 8-jarige laat ik niet alleen lopen.
Krijgt Saskia dan Duits? Hier hoeven ze maar 1 vreemde taal te kiezen en de meesten kiezen voor Spaans, hoewel veel meer talen aangeboden worden.

Ella Rook, Iowa zei

Vervelend al die spam!
Ik vind cardio het leukst als ik alleen ben. Als ik met mn dochter ga dan is weights wel een stuk leuker. Maar ik kan niet cardio, ipod luisteren en lezen tegelijk. Dus kijk ik meestal een beetje naar een van de tv's die aanstaan en zone ik uit.
Hier stippelen ze de bus-routes in de zomer uit. Iedereen moet aangeven of ze gaan bussen of niet.
Al de studenten die aangeven dat ze met de schoolbus gaan krijgen dan een soort opstapkaart tijdens school-registratie die ze dan de 1e dag dat ze met de bus rijden, moeten geven aan de chauffeur. Zo kunnen ze gelijk zien hoeveel kids daadwerkelijk meerijden.
Wij hebben natuurlijk niet zoveel schoolbussen als jullie en het is hier dus best wel heel goed geregeld

Anoniem zei

Ik heb ook een Word-verificationo op mijn blog hoor, je wordt anders gek van de spam. Ik heb snel even bijgelezen, kom zo weinig aan internet toe hier in Spanje. Vandaag erg vroeg op (kwart voor zes), klaarwakker, dus even de tijd.

Leuk dat je Corry en Wijbe hebt ontmoet!

Jacqueline zei

Gewichten bah, doe liever cardio. Moet wel zeggen dat het na de vakantie wel erg moeilijk is het ritme van het sporten weer op te pakken. (ja dat krijg je na 4 weken luieren).

Die paar extra letters intikken om een reactie te plaatsen vind ik geen bezwaar.

naomi overdam zei

Hallo Petra

Ik ben al weer een stijdje een stille lezer. maar geniet van je verhalen. En ik snap dat de spam heel vervelend is. Dus doe de wachtwoord ding maar weer aan. De reacties zijn leuk om te lezen.

Ik ben wel jaloers op jouw 62e dag boven de 30. Hier zitten wel al in de herfst met max 15 graden. Maar gelukkig mag ik nog naar de zon.

Ik vindt die schooltoeters een leuke traditie. Je stopt er gewoon wat leuke dingen in. Kadootje en iets te snoepen of zon. Mijn nichtje gaat vrijdag 17 e naar school vindt het wel leuk om zo iets te doen.

Masterchef gaat hier ook op tv komen, maar dan met Nl chef ben benieuwd.

Groetjes Naomi

Ilse zei

Mogen ze op high school een vreemde taal kiezen? Of is Duits verplicht?

Anoniem zei

Het maakt mij niet uit wat je doet,het is jouw blog en jij krijgt de spam. Ik vind het niet erg om die paar tekens over te typen.

Ik lees telkens met verbazing hoe lang jij op de cardio apparaten kan blijven en dan ook nog lezend.
Respect.
Ik doe meestal een half uur cardio en een half uur gewichten.
Groet, Bea

Larissa zei

Wow, de 62ste dag boven de 32 graden? Ongelooflijk! Ik zou het vreselijk vinden, het is dan echt loeiheet in Ikea, waar ik werk, sinds er geen airco is!

Ingrid en Michael zei

Ik heb een enorme hekel aan gewichten doen, en sla het regelmatig over, of doe ik alleen het minimale; arm/rug apparaat. Dus mijn favoriet is paar keer per week minimaal een uur cardio; crosstrainer, loopband of stairmaster. Meestal 30/40 minuten per machine en dan 2 apparaten per keer. Verder veel fietsen (als het niet hoeft pakken wij nooit de auto) en flink wandelen buiten. Op die manier train je je beenspieren ook goed denk ik dan maar. Buikspier- en stretchoefeningen doe ik thuis voor de tv...
Ik vraag me altijd af wat voor stairmaster jij op de sportschool hebt, wij hebben deze;
http://www.technogym.com/gb/viewdoc.asp?co_id=187&target=commercial
Maar volgens mij heb jij een andere, meer een soort trap?
Jij doet echt enorm veel aan sport. Na je gewichten van vandaag als kado (grappennmaker ;-)) een half uur cardio, en dan OOK nog met Cosmo wandelen, en dan best pittig met heuvels. Er zit niet vaak een rustdag bij jou tussen!
Heb je trouwens mijn email gehad met de link naar ons weblog? Aanstaande zondag vertrekken we, en misschien wil je wel weer meelezen!
Oh ja, geen enkel probleem met woordverificatie, is toch geen moeite om een extra woord te typen (moet vaak juist wel lachen om de gekke woorden die er staan!)

Nina zei

Geen probleem, hoor, die word verification.

AANBELLEN om tien voor 7? Vreselijk...! Logisch dat je niet meer kon slapen. Ik moet sinds een week ook weer regelmatig om 05:30 mijn bed uit, als ik dagdienst heb. Dat is wennen, maar het lukt wel. Haar wassen/douchen doe ik 's avonds. Föhnen doe ik sowieso nooit.
Saskia kan natuurlijk voor Duits haar eigen hoorn inleveren...;-) Gauw klaar.

En ik hoop dat het met taxicahuffeuren ook gauw afgelopen is, dat lijkt me een heel gedoe.

Sally zei

Ja ook ik verbaas mij altijd als ik lees dat je tijdens het sporten gewoon een boek kan lezen. Dat lukt mij absoluut niet.
Wbt die woordverificatie stel maar in hoor. Al dat Spam is zo hinderlijk.

Petr@ zei

Wat mij betreft stel je de word verification weer in. Kleine moeite om die letters/cijfers in te typen en jij hebt geen last meer van spam. Gelijk heb je.

Fijn dat Saskia zo enthousiast is over school. Ik had geen idee dat ze Duits krijgen in Amerika. Of verschilt dit heel erg per school/regio?

Anoniem zei

Vervelend die spam berichten. Bij wordpress worden ze altijd goed tegengehouden.
Ik doe nu vooral cardio (joggen)wat ik prettig vind, maar ik zou wel graag meer spier oefeningen doen. Bij Yoga lukt dat wel aardig maar nog te weinig. Ik vind dus allebei even prettig.
Groetjes, Bibi

syl zei

groot gelijk die word verification. Moet zeggen dat ik het bij mijzelf op de blog bijna nooit heb, en als ik ze al heb, dan is het altijd op 1 heel oud bericht met onderwerp Lichtjesavond (met kerst), geen idee wat de spammers daar zo aantrekkelijk aan vinden, maar ze gaan hun gang daar maar ;-)

Op de sportschool doe ik altijd cardio, afgesloten met wat gewichten in combi met buikspier. Maar dat is mijn minst favoriete gedeelte. Verder nog 2 keer in de week hardlopen en dan vind ik het wel weer genoeg!

Die 62 dagen boven de 32 graden is trouwens erg tegengesteld hier, heb het idee dat het hier al 62 dagen onder de 20 graden is....

Marjon zei

Ik ben een cardio junk, dan heb ik tenminste het gevoel dat ik iets gedaan heb. Vandaag heb ik een uur cardio gedaan 9fietsen, roeien en loopband) en een half uur krachttraining. Maar ik doe geen krachttraining met losse gewichten, alleen met de apparaten, vooral buikspier en benen.
Ik snap echt niet dat jij een boek kunt lezen op de crosstrainer, dat zou mij echt niet lukken.

Joyce wast haar haar ook altijd 's avonds. 's morgens heeft ze daar echt geen tijd voor met haar lange haar.

Die wordverification maakt mij niets uit hoor.

Gerda zei

Lieve Petra,

HET SPIJT MIJ! Maar ik heb je "getikt".

Veel liefs en succes!

Gerda

Gerda zei

Ooh ja... ik ben van "De Heekjes" (nog wel... straks niet meer maar dat horen jullie nog wel!)

Liefs,

Petra zei

@Bianca - Inderdaad, zoveel bomen om te verbranden, ook doordat er veel door zware stormen deze zomer verzwakt zijn.

@Anja - Hopelijk gaan ze maandag weer met de bus.

@Bente - Inderdaad, spam is stom! Nu heeft blogger wel een speciale spam afdeling, maar het staat er nog wel steeds :(.

@Margreet - Hier ook een vreemde taal en Saskia en Kai kozen Duits.

@Ella - Dat klinkt als een prima schoolbussysteem!

@Monique - Heerlijk toch, lekker daar in Spanje zonder al teveel internet? Geniet ervan!

@Jacqueline - Ha, nog een cardio fan!

@Naomi - Leuk, dat je je nichtje ook zo'n toeter gaat geven. Het maakt de eerste schooldag net wat leuker.

@Ilse - Ze mogen kiezen, op deze school wordt Spaans, Latijn, Frans en Duits geboden.

@Bea - Dat is de goede mix.

@Larissa - Ik vind het juist heerlijk, maar ja, wij hebben natuurlijk wel airco en in de zomer een zwembad.

@Ingrid - Fietsen "gewoon" moet ik ook weer meer gaan doen, nu het wat koeler wordt. Ik heb je mailtje gehad en volgens mij je blog bij de Bloglines gezet. Alvast heel veel plezier!

@Nina - Pff, half zes, ik doe het je niet na! Ha ha, inderdaad, had ze die hoorn kunnen gebruiken (alleen heeft Cosmo er vandaag een gat in geknauwd en de coconut M&M's verorberd :()

@Sally - Inderdaad ken ik veel mensen, die niet kunnen lezen tijdens het sporten. Ik vind het heerlijk!

@Petra - Het verschilt per school welke talen er worden geboden. Vrijwel iedereen kiest een vreemde taal, Kai en Saskia kozen Duits, Katja Spaans.

@Bibi - Blogger zet de Spam wel apart, maar het is nog werk om het weg te werken. Jog ze!

@Syl - Grappig, al mijn spam is Engelstalig. Brrr, zolang al onder de 20 graden!

@Gerda - Nou bedankt ;) ;). Ik zal er zo snel mogelijk op reageren, maar ben vandaag te moe.

Petra zei

@Bianca - Inderdaad, zoveel bomen om te verbranden, ook doordat er veel door zware stormen deze zomer verzwakt zijn.

@Anja - Hopelijk gaan ze maandag weer met de bus.

@Bente - Inderdaad, spam is stom! Nu heeft blogger wel een speciale spam afdeling, maar het staat er nog wel steeds :(.

@Margreet - Hier ook een vreemde taal en Saskia en Kai kozen Duits.

@Ella - Dat klinkt als een prima schoolbussysteem!

@Monique - Heerlijk toch, lekker daar in Spanje zonder al teveel internet? Geniet ervan!

@Jacqueline - Ha, nog een cardio fan!

@Naomi - Leuk, dat je je nichtje ook zo'n toeter gaat geven. Het maakt de eerste schooldag net wat leuker.

@Ilse - Ze mogen kiezen, op deze school wordt Spaans, Latijn, Frans en Duits geboden.

@Bea - Dat is de goede mix.

@Larissa - Ik vind het juist heerlijk, maar ja, wij hebben natuurlijk wel airco en in de zomer een zwembad.

@Ingrid - Fietsen "gewoon" moet ik ook weer meer gaan doen, nu het wat koeler wordt. Ik heb je mailtje gehad en volgens mij je blog bij de Bloglines gezet. Alvast heel veel plezier!

@Nina - Pff, half zes, ik doe het je niet na! Ha ha, inderdaad, had ze die hoorn kunnen gebruiken (alleen heeft Cosmo er vandaag een gat in geknauwd en de coconut M&M's verorberd :()

@Sally - Inderdaad ken ik veel mensen, die niet kunnen lezen tijdens het sporten. Ik vind het heerlijk!

@Petra - Het verschilt per school welke talen er worden geboden. Vrijwel iedereen kiest een vreemde taal, Kai en Saskia kozen Duits, Katja Spaans.

@Bibi - Blogger zet de Spam wel apart, maar het is nog werk om het weg te werken. Jog ze!

@Syl - Grappig, al mijn spam is Engelstalig. Brrr, zolang al onder de 20 graden!

@Gerda - Nou bedankt ;) ;). Ik zal er zo snel mogelijk op reageren, maar ben vandaag te moe.

Kristel Holsbeek zei

Och wat maakt het nu uit die paar letters, zo heb jij toch geen spam meer!! Doe maar hoor, stoort me niet;-)

Hopelijk komt het snel in orde met die bussenregeling.