Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, september 04, 2010

Back to school shopping

Vrijdag

Op de radar zie ik, dat de buien van orkaan Earl zich maar net ten oosten van ons bevinden. Gelukkig gaat hij steeds verder naar het oosten en heeft hij ook in North Carolina niet zoveel schade aangericht, als gevreesd. Een van onze plaatselijke meteorologen vertelt, dat een pad van de orkaan slechts honderd mijl naar het westen een heel ander beeld had laten zien. "We dodged a bullet", is zijn commentaar. Hier is het enkel bewolkt en erg vochtig warm.

Terwijl Saskia personal training met Sharon doet, ga ik afwisselend op de crosstrainer en fiets. Het vele autorijden speelt me parten en ik voel mijn nek- en schouderspieren flink. Als dat maar niet verder vast gaat zitten!

De tijd bij de sportschool loopt uit en op de terugweg zie ik tot mijn schrik, dat we maar tien minuten hebben voor we bij Lofty Salon moeten zijn om onze haren te laten doen. Saskia en ik haasten ons onder de douche.
Gelukkig is de salon vlakbij en komen we maar een paar minuten "te laat". Mona is zelfs nog met een andere klant bezig.

Vanochtend heeft Saskia bemerkt, dat een van de slotjes van haar beugel los is gegaan. Omdat we een lang weekend tegemoet gaan en zoiets haar beugeldraagtijd kan verlengen, bel ik gauw de orthodontist op. De praktijk is eigenlijk op vrijdag gesloten, maar dr. McGrath zal er tot 13 uur zijn, of we voor die tijd langs kunnen komen. Dat moet dan maar.

Mona heeft precies genoeg tijd om mijn haar te kleuren en Veronica knipt Saskia's haar erg leuk. Met drijfnat haar rijd ik Saskia naar Oakton en stuur haar de praktijk in, terwijl ik zelf in de auto blijf. Gelukkig komt er niemand langs, want ik zie er niet uit!

Na zo'n twintig minuten komt Saskia met een gemaakte beugel naar buiten en rijden we terug naar de kapsalon. Daar knipt Mona mijn weer donkerbruine haar in Cleopatra-achtige stijl. Omdat het mijn verjaardagsmaand is, krijg ik een korting van $20, zeker meegenomen, want goedkoop is Mona niet bepaald.

Het loopt inmiddels tegen tweeen en ik heb Saskia beloofd naar Tysons Corner te gaan om wat nieuwe kleding voor haar voor school te gaan kopen. We vergaan van de honger, dus eten eerst lunch bij Panera. Ik kies de halve tonijnsalade sandwich op tomaat-basilicum brood. Wat een heerlijk brood is dat!

Dan gaan we shoppen. Saskia begint bij de Gap, maar daar is niets van haar gading. Zo op het eerste gezicht bij Delia's ook niet en Laura heeft haar aangeraden de jeans van Hollister eens te proberen.

Dat is een winkel, waar ik het liefst hard gillend weer uit zou lopen! De muziek staat er zo hard, dat je tegen elkaar moet schreeuwen om je verstaanbaar te maken, het ruikt er vreemd en het is zo donker, dat je bijna een zaklamp nodig hebt. Het lijkt me heel slecht voor het gehoor van de medewerkers van deze zaak om de hele dag in dit lawaai te werken.

Ze hebben echter wel leuke kleding en Saskia kiest jeans, een hemdje en een blouse. De rij voor de kassa is erg lang en er werkt maar een caissiere. Saskia heeft ook meer dan genoeg van het lawaai en besluit niet te willen wachten. Eenmaal weer "buiten" sla ik een zucht van verlichting.

Sas bedenkt zich over Delia's en gaat daar toch een paar spijkerbroeken aanproberen. Een daarvan zit bijzonder goed en ze vindt er een leuk geborduurd hesje op. Opgelucht, dat ze tenminste met iets is geslaagd, want ik begin mijn schouders en nek weer erg te voelen (ik kan eindeloos lopen, maar lang staan is funest), betaal ik.

Als laatste gaan we in American Eagle kijken. Hier slaagt Katja altijd goed en ook Saskia vindt er de jackpot vandaag. De jeans zijn het tweede paar halve prijs en ze hebben ook hier erg leuke blouses, nota bene goedkoper, dan bij Hollister.

Saskia heeft haar oogpotlood bij Pat laten liggen en ik wil ook wel een nieuwe, dus we lopen Sephora even in. Daar wordt me gevraagd, of ik lid wil worden van hun (gratis) club en krijg zo weer een kaart bij de verzameling in mijn tas. De verkoopster ziet, dat het mijn verjaardagsmaand is en overhandigt me een tasje met mascara, oogpotlood en oogschaduw, leuk, mijn tweede verjaarscadeautje al van vandaag!

Met een blije dochter rijd ik huiswaarts. Delaney sms-t Saskia, of ze zin heeft in een logeerpartij. Delaney gaat dinsdag naar een andere high school, dan Saskia, en wil nog even samen tijd doorbrengen. Dat wil Saskia ook graag en dan wel bij ons thuis.

Delaney woont op weg naar huis, dus ik rijd er meteen langs om haar op te halen. In de cul de sac blijkt Alexandra ons op te wachten en natuurlijk komt de onvermijdelijke vraag, of zij dan ook mag blijven slapen. Nou vooruit, en als Aoife zich dan ook nog meldt, maakt zij het kwartet voor vannacht vol.

De meisjes willen pizza bestellen en Scattergories spelen. Ik moet wel lachen, als Saskia Rick en mij een "date night" aanraadt. Het is, dat we eweten, dat we haar wel kunnen vertrouwen, anders zou ik gaan denken, dat ze ons weg wilde hebben om iets te doen, wat niet mag.

Aangezien de bewolking van Earl intussen helemaal weg is en het heerlijk warm is buiten, willen we ergens op een terras gaan eten. Bij Mon Ami Gabi krijgen we meteen een tafeltje en hun lekker verse stokbroodje.

Net als we ons voorgerecht bestellen (zes rauwe oesters met een lekker pepersausje voor mij) gaat het brandalarm in de parkeergarage aan de overkant af. Wat een ongelooflijk lawaai! Na een minuut of tien, best lang in geval er echt brand was geweest, komen er twee brandweerwagens. Als die wegrijden, verwachten we, dat het alarm uit zal gaan, maar dat is niet het geval. Volgens de serveerder duurde het vorige keer een uur voor er eindelijk iemand kwam om het uit te zetten! Heel slecht geregeld is dat.

Wij proberen het te negeren, wat redelijk goed lukt. Mijn scallops met bloemkoolpuree en spinazie zijn heerlijk en licht en Ricks steak met friet gaat er ook goed in. Dit is iedere keer weer een goed en vooral niet duur restaurant.

Bij de Barnes and Noble gaan we nog even een boek en een kaart van de Franse Riviera kopen, waar we thuis nog even in lezen. De voorpret voor dit onverwachte snoepreisje is groot (waardoor ik dan meteen ook weer bang ben, dat er iets tussen zal komen)!

Zaterdag

Waar ik gisteren al bang voor was, gebeurt helaas. Ik word met mijn nek en schouders compleet in de knoop wakker. Alleen als ik in een bepaalde houding op mijn kussen lig, voel ik de pijn niet. Doordat ik slecht slaap, blijf ik net zolang als Rick in bed. Pas om tien uur staan we op, erg laat voor mijn doen.

Het is werkelijk schitterend weer, zonnig met een briesje en geen greintje luchtvochtigheid. We eten dus ook lekker buiten in het zonnetje ons ontbijt.

Door de slechte nacht voel ik me ontzettend lui en kan mezelf er niet toe zetten naar de resist a ball klas te gaan. In plaats daarvan lijn ik Cosmo aan voor een lange wandeling door de buurt. Daar ontmoet hij een Australian Shepherd vriendinnetje, die maar liefst 13 jaar oud is en zo te zien nog in heel goede gezondheid.

De middag breng ik met een tennisbal (waar Cosmo de hele tijd mee wil spelen) in mijn rug buiten op het deck door. Charlie's (Kai's kamergenoot) moeder Susan belt en vertelt, dat Charlie het maar moeilijk heeft daar bij VCU.

Aan Kai heb ik dat tijdens de paar gesprekken, die we gehad hebben, niet zo gemerkt, al merkte hij wel op, dat ze de jongens op hun verdieping niet leuk vinden. Susan moedigde Charlie aan vooral niet op hun kamer te blijven zitten, maar aan van alles deel te nemen.

Toen Kai en ik de campus voor het eerst gingen bekijken, weet ik nog, dat ik tegen hem zei, dat hij hier wel meer moeite zou moeten doen om mensen te ontmoeten, dan als hij bijvoorbeeld naar Virginia Tech zou gaan. Daar is de campus veel compacter, deze campus ligt midden in de stad en lijkt grootser.

Sowieso was ik al van plan om de kinderen een "care package" te sturen dit weekend, dus dat doe ik meteen, als ik van de telefoon af ben. Hip Kits heeft leuke betaalbare pakketten en ik kies voor beiden de "Care mail" combinaties. Misschien omdat het eindelijk wat rustiger is, maar vandaag mis ik de twee oudsten opeens erg.

Vanavond hebben Rick en ik een "dinner date" met Natasja en John bij Clyde's in Reston. Hopelijk kunnen we weer een tafeltje op het terras bemachtigen, want met dit lekkere weer willen we zoveel mogelijk buiten zijn.

11 reacties:

www.vandijkjes.punt.nl zei

Die Hollister is inderdaad een vreslijke winkel. Ik ben naar buiten gelopen want ik werd knetter gek van die muziek.Aleysha wou een broek passen maar de dames paskamers waren vol en een rij van 10 man. Er naast 2 jongens, gewoon naast de meiden. Maar daar mocht ze niet in. Nou dan houden ze die broek maar. Die gooser was zo onvriendelijk. Dat zijn we hier in winkels niet gewent.

gr petra

Jasmino zei

Gefeliciteerd nog met de bijzondere prestatie van Rick! Wat leuk dat jullie nu dat snoepreisje naar Monaco kunnen maken. Ik wens jullie natuurlijk al veel voorpret!

Bibi zei

De Gap heeft nu vooral veel grijs en zwart, ik vond het ook moeilijk om er te slagen.
Ik hoop dat Kai en zijn kamergenoot snel wat leuke contacten opdoen.

Bianca zei

Ik koop zelf ook regelmatig bij AE, en bij Hollister ga ik niet meer naar binnen, veel te duur voor de kwaliteit, personeel met "goudvissenogen" zo onverschillig kijken ze je aan, ongelooflijke herrie en hoe kun je nu kleding vinden in het donker ? pfff

Foto van je nieuwe haar ?

Petr@ zei

Ik ben benieuwd naar je nieuwe kapsel. Wel leuk dat je korting kreeg omdat het je verjaardagsmaand is.
En dan ook nog een leuk cadeautje in een andere winkel. Helemaal leuk!

Heeft Kai het wel naar zijn zin op college, of is dat nog te vroeg om te kunnen zeggen?
En dan Saskia naar highschool. Een spannend jaar, hoor.

Ineke zei

Vreselijk, die winkels met die harde muziek, mij zie je daar ook niet. Fijn dat Saskia zo geslaagd is met haar kledingaankopen.

Coralie zei

Hoi Petra,
moet weer even in het ritme komen van het lezen van jouw blog elke ochtend. Ben ook nog niet helemaal bijgelezen, maar het klinkt alsof jullie ook een geweldige vakantie gehad hebben. Leuk dat de kinderen op zo'n manier ook met het Nederlands in aanraking komen.
Ook voor mij deze week weer 'back to school', de basisscholen en middelbare scholen zijn vandaag weer begonnen. Voor jo een hele verandering, met Kai op de campus, hoop dat hij er een leuke (en leerzame :)) tijd tegenmoet gaat en zijn draai snel vindt. En high school voor Saskia, ook weer een stap richting volwassenheid he. Ik was helaas te oud na mijn middelbare school (1 x blijven zitten), anders was ik misschien ook een jaar high school in Amerika gaan doen. Fijne week!

HennyB. zei

Leuk dat Saskia toch geslaagd is voor kleren. Hollister vinden wij ook helemaal niets....
Hmmm.... lunchen bij Panera!

Brin zei

Zijn pas terug van een maand in Florida. Moest nog eventjes bijlezen...
Mijn zoon van 16 is ook in een nieuwe school gestart. Ook hij zal wat tijd nodig hebben om zich aan te passen. Zijn vroegere school was ook kleiner en de sfeer was familiaal. Nu gaat hij naar een grotere stad waar alles grootser is met veel meer studenten. De leraars zijn afstandelijker. Het zal wat tijd vragen. Ik hoop van harte dat het ook voor Kai snel zal wennen ! Je ziet of je nu hier of aan de andere kant van de wereld woont, moeders hebben overal dezelfde zorgen als het om het geluk en welzijn van hun kinderen gaat ;-)

Wat de kapster betreft, die is inderdaad niet goedkoop. $ 100 voor highlights ! Ik betaal bij mijn kapper (toch aan stadsprijzen) 80 euro voor highlights met knippen erbij. Wel aardig dat je een korting kreeg voor je verjaardag, die krijg ik dan weer niet !

Margreet zei

'zo donker, het leek wel een grot', hahahaha. Ja, zo is het precies.
Vandaag ging ik schoenen kopen met de jongens. Zo anders dan met meisjes. Na een half uurtje waren de heren klaar en nee, iets anders hadden ze niet nodig. Nou ja, lunch sloegen ze niet af natuurlijk. We waren met anderhalf uur weer thuis.
Prettige Labor Day!

Petra zei

@Petra - Inderdaad ook zo belachelijk om de kleedkamers zo gescheiden te houden. Dat is bij onze American Eagle niet zo.

@Jacqueline - Bedankt!

@Bibi - Grijs en zwart, bah! Ik zag er inderdaad ook niets, wat me wat leek.

@Bianca - Helaas geen foto genomen toen het nog net gedaan was en ik krijg mijn haar nooit hetzelfde, als Mona :(.

@Petra - Kai heeft het wel naar zijn zin, maar ze vinden het moeilijk contacten te leggen. Hopelijk komt dat nog.

@Ineke - Inderdaad, hoogst ergerlijk.

@Coralie - Jij ook weer succes op school!

@Henny - Lekker, he, Panera? Ik moet er vaker heen.

@Brin - Dat zal zeker een overgang voor hem zijn! En inderdaad, het moederen is overal hetzelfde ;).

@Margreet - Dat shoppen met Kai is hier net zo, hij past zijn dingen zelfs niet aan! We zijn altijd zo klaar.