Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 14, 2010

De Kindle is er!

Alsof er tien messen in steken, zo voelt mijn keel de hele nacht. Ik besluit meteen naar de Urgent Care Clinic te gaan, want ik heb nogal eens bacteriele keelontsteking en daar wordt ik heel snel doodziek van. Ondanks, dat ik er net voor de opening ben, zijn er nog twee mensen voor me.

We krijgen allemaal een soort ziekenhuisachtig bandje om met onze naam en geboortedatum en nemen dan plaats in de wachtkamer. Ik heb gelukkig mijn boek mee, want het duurt een half uur voor mijn naam wordt geroepen.

De verpleegster neemt gelijk een cultuur van mijn keel en dan is het een kwartier wachten op de uitslag. Die blijkt negatief te zijn, maar ze sturen ook een kweek weg en ik krijg, omdat ik op reis ga, een recept voor antibiotica mee, voor het geval het dan toch positief voor de strepbacterie terugkomt. Die kan ik dan in Seattle bij een apotheek vullen, indien nodig.

Na een uur sta ik weer buiten en zin in sporten heb ik niet meer. In plaats daarvan ga ik thuis op het deck een bakje yoghurt eten en koffie drinken, want het is alweer een heerlijke temperatuur buiten.

Samen met Karin heb ik me een paar weken geleden opgegeven voor golflessen bij Oak Marr. Die hebben we een paar jaar geleden ook gevolgd, maar die kennis zijn we alweer kwijt. Vorige week kon ik niet, dus ik heb de eerste les gemist, vanochtend is dus les twee.

John is vandaag de instructeur en een goede ook nog. We leren "chipping", dus vanuit het ruigere gras op de "green". Karin en ik zijn het erover eens, dat deze les veel beter was, dan twee jaar geleden. We kregen nu ook een boekje en allerlei andere uitleg. Het uur vliegt voorbij en ik heb het gevoel er iets van opgestoken te hebben (al heb ik nog steeds mijn "hockey"slag, die het bij golfen niet goed doet).

Om mijn keel te helpen, besluit ik op de terugweg een lekkere pittige Vietnamese soep voor de lunch te halen. Bij Pho n More bestel ik de "Typhoon". Het is een roze soep met shirataki noedels, waterkers, witte fungus en vis. Hij doet wonderen voor mijn keelpijn en ik heb het gevoel gezond te eten.

Rick belt, dat mijn Kindle op zijn werk in Reston is aangekomen. Klein probleem is alleen, dat hij op hun kantoor in Washington is vandaag. Natuurlijk ben ik te ongeduldig om tot morgen te wachten en gelukkig kan Rick met zijn collega Nancy regelen, dat ik de Kindle op kan gaan halen.

Nancy overhandigt mij de doos en wenst me er veel plezier mee. Gauw haal ik bij Whole Foods benodigdheden voor het avondeten en race dan naar huis.

De Kindle is een heel dun pocketboekformaat apparaatje. Deze nieuwste uitvoering had ik nog nooit gezien. Ik doe hem in de blauwe houder, die ik van Saskia voor mijn verjaardag heb gekregen en ga hem opladen. Intussen kan ik er al boeken opzetten. Het is allemaal supermakkelijk om te doen!

Eigenlijk ben ik nog halverwege een "gewoon" boek, maar ik besluit dat boek ook voor de Kindle te kopen, zodat ik daarop verder kan lezen. Behalve boeken kopen, kun je ook stukjes van boeken downloaden, zodat je kunt besluiten, of het was is of niet. Door de "kaft" voelt het bijna als een gewoon boek en ik lees meteen een paar hoofdstukken. Het leest heel makkelijk "weg".

Als Rick uit zijn werk komt, gooien we gauw de burgers op de grill. Voor Rick en mij heb ik eens teriyaki zalmburgers en voor Saskia gewone hamburgers. De zalmburgers zijn zeker voor herhaling vatbaar, erg lekker!

Vanavond is de "Back to School Night" van Saskia's high school. Eigenlijk wil ik graag mee, maar fysiek voel ik me er niet toe in staat. Mijn keel doet nog erge pijn en van de weeromstuit zitten mijn nek en schouders ook weer muurvast. Een paar uur lang op de ongemakkelijke schoolstoeltjes zitten zou me ronduit miserabel maken.

Rick vindt het gelukkig helemaal niet erg om alleen te gaan en belooft goed notities te maken. Saskia heeft op school een rooster gekregen en Rick zal al haar leerkrachten zien en een praatje van elk tien minuten aanhoren.

Intussen gooi ik mezelf vol met vitamine C, gorgel met zout water en gebruik de neti pot. Ik wil hier absoluut heel snel vanaf zijn!

18 reacties:

Margreet zei

Klinkt goed, die Kindle.
En veel beterschap gewenst, balen je ziek te voelen als je net op reis gaat.

Bianca zei

Beterschap met je keel en heel veel plezier met je Kindle !

Kristel Holsbeek zei

Veel plezier met de Kindle en veel beterschap!!

Ingrid en Michael zei

Heel veel beterschap en benieuwd wat je in Seattle gaat doen!

Anoniem zei

Wat heel goed werkt bij keelpijn is waterijs en kauwgum. Doordat je meer speeksel aanmaakt met kauwgum en meer water langs de keel stroom gaat de ontsteking / bacterie sneller weg. Bovendien verzacht waterijs de pijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Jolanda

Suus zei

Leuk speelgoed die Kindle.

Ik wil je wel veel beterschap wensen... dit is niets!

Petr@ zei

Leuk dat de Kindle goed bevalt. Weet ik in elk geval een leuk verjaardagscadeau voor mezelf. Duurt alleen nog bijna een jaar, dus of ik zolang kan wachten. Het lijkt me vooral handig op vakantie, scheelt zoveel gesleep met boeken!

Hopelijk knap je snel weer op en heb je er in Seattle geen last meer van.

Sally zei

Beterschap, hopelijk is je keelpijn gauw over. Hier is volgende week back to school night. Rob is dan op reis dus ik zal alleen moeten gaan.

marianne zei

Beterschap!

Anja zei

Hopelijk gaat je keelpijn snel over, zo'n ruwe keel is altijd vervelend!

Klinkt goed, die Kindle. Ik heb er wel eens over gedacht maar vraag me altijd af of het wel prettig leest. Op zich ben ik wel van de digitale ontwikkelingen, maar een boek zo lezen? Maar jou bevalt het zo te lezen erg goed.

Annemiek zei

die nieuwe Kindle lijkt me wel fijn. Veel beterschap!

Justin zei

Leuk hoor, een Kindle, lijkt me heel gemakkelijk wat een pech, zo'n last en dan niet mee kunnen, veel beterschap toegewenst en eten jullie nou altijd zo lekker, ik lees bijna bij elke blog dat het heerlijk is, hier in Nederland wilt het soms tegenvallen (o.a restaurants).

Najah veel plezier met je Kindle en beterschap!

Natasja Valentijn zei

Ik hoop dat je snel van je keelpijn af bent. Het is absoluut niet fijn als je keel als schuurpapier aanvoelt. Beterschap ermee!

DixieChick zei

Wat vervelend van je keel zeg! Ik hoop dat je je snel beter voelt. Wat leuk dat je ook een kindle hebt. Ik ben helemaal verslaafd aan die van mij..het scheelt zoveel ruimte aan boeken! (Het enige gevaar voor mij is dat het nu wel heel makkelijk is om meteen boeken te kopen).

Ilse zei

Veel beterschap. Ik had nog nooit van de Kindle gehoord en wacht op jouw reactie erop.. Ik ben nog van de oude stempel en voor mij heeft een echt boek toch nog altijd een bepaalde charme..

HennyB. zei

Wat vervelend zeg dat je zo'n last hebt van je keel, hopelijk knap je snel op, veel beterschap gewenst!

Petra zei

@Iedereen - Hartelijk bedankt voor de beterschapswensen!

@Jesse - We gaan voor een officieel diner, dat Microsoft aan medewerkers, die 20 jaar of langer bij het bedrijf zijn, aanbiedt.

@Jolanda - Superbedankt voor dat advies! Ik heb de hele dag kauwgom gekauwd en dat hielp inderdaad verbazingwekkend goed. Was ik nooit opgekomen.

@Petra - Zelfs het dikste boek weegt op de Kindle niets ;). Tot nu toe vind ik het heerlijk lezen.

@Sally - Sterkte met BTS night, duurt die bij jullie ook zo lang?

@Anja - Door de hoes, die ik eromheen heb, voelt het erg als een boek en de achtergrond is lichter dan een boek, dus ik vind het makkelijker lezen.

@Justin - Ja, meestal is het eten erg lekker, maar het is ook wel voorgekomen, dat ik gerechten heb teruggestuurd, hoor.

@Dixiechick - Voor mij ook! Ik probeer me in te houden, want lees toch maar een boek tegelijk.

@Ilse - door de leren kaft, die om de mijne heenzit, voelt het wel als een boek. Alleen druk je een knopje in om de bladzijde om te slaan.

Nynke zei

beterschap maar! Ik had een strep infectie in het voorjaar -office test was negatief, niet naar het lab gestuurd.. en ik ben er flink ziek van geweest (scarlet fever gehad)! (drie weken later.. nadate ons hele gezin ziek was geweest natuurlijk) pas antibiotica gekregen (toen weer een negatieve office test maar deze keer, op mijn verzoek, wel doorgestuurd..en positief natuurlijk).. Dus niet leuk en fijn dat ze het bij jou beter aanpakken.

En de Kindle is leuk! Mijn man heeft hem ook en ik heb er al zoveel op gelezen dat ik er straks nu ook eentje van hem op mijn verjaardag krijg :)
Weet je trouwens ook of je erg gemakkelijk Nederlandse boeken voor kan krijgen?