Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 09, 2010

"Getikt" door Gerda

Gerda tikte mij en omdat ik toch even wakker ben, hieronder mijn antwoorden. Ik wil altijd best meedoen aan dit soort dingen, maar tik zelf niemand. Als je zin hebt hieraan mee te doen, ben je hierbij getikt :).

4 dingen die in mijn handtas zitten

Ik heb een superklein tasje, waar mijn sleutels niet eens in passen, dus veel zit er niet in:
1. Mijn telefoon

2. Tig kaarten, rijbewijs, credit, supermarkt, AAA, America the Beautiful, ik heb er nog veel meer, maar die zitten in een andere tas. Het is idioot hoeveel credit card grootte kaartjes je hier verzamelt!

3. Een notitieboekje, voor als ik dingen wil onthouden om in dit blog te schrijven.

4. Cash, al is dat nooit veel, want het gaat binnen de kortste keren aan kinderen op, die naar de bioscoop willen of "even" dit of "even" dat

4 dingen die in mijn bureaula liggen

Eigenlijk heb ik geen bureau, dus ook geen la. Mijn "officiele bureau" gebruik ik niet, want het ligt in ons kantoortje, dat ongeveer tot rampgebied verklaard kan worden, qua troep van Rick.

Maar ok:
1. Verschillende kaarten, Kerst, verjaars, condoleance etc.

2. Allerlei stempels, die ik nooit gebruik

3. Grote envelopes om boeken e.d. in te verzenden

4. Oude (zeker vijf tot tien jaar) electronica, die we nodig moeten weggeven/-gooien

4 dingen op mijn slaapkamer

1. Mijn eendjes verzameling, die ik al vanaf ongeveer mijn achtste heb

2. Een ingelijste tekening, reproductie van Cicely Mary Barkers Flower Fairies, die ik rond mijn zestiende voor mijn oma maakte

3. Een tegeltje met "Qui nasce in questo segno avra la sorte d'essere bello e aperto trovera tutte le porte" (raad welk sterrenbeeld, ook ongeveer het enige Italiaans, dat ik na vier jaren studie nog beheers)

4. Hoge boekenkasten aan weerszijden van ons bed, die op het moment aan mijn kant overvol is.

4 dingen die ik nog graag zou doen maar nooit gedaan heb

1. Een luchtballonvaart

2. De staten Kansas, Oklahoma, Arkansas en Alaska bezoeken, zodat ik alle vijftig VS staten heb aangedaan.

3. Een heel aantal landen bezoeken, waaronder Australie en Thailand

4. Een dag Andrew Zimmern zijn en allerlei bizar buitenlands eten proberen.

4 dingen die ik op dit moment erg leuk vind

1. De natuur in gaan

2. De stad in gaan

3. Op fotosafari's gaan

4. Reizen!

4 dingen die je (misschien, mijn toevoeging ;)) nog niet van mij weet

1. Ik drink iedere nacht een blikje diet 7-UP

2. Ik zie het glas sneller half leeg, dan half vol. Mensen denken al gauw, dat ik positief ben ingesteld, was het maar zo. Het is een dagelijkse strijd.

3. Frans was mijn eerste "tweede" taal en ik ben nog steeds dol op die taal en alles, wat ermee te maken heeft

4. Rick vertelt me net, dat ik de toiletpapierrol met het papier naar achter hang, terwijl hij het aan de voorkant hangt. Heel belangrijk weetje! Oh, en hij wil ook nog vertellen, dat ik nooit een kater heb ;).

13 reacties:

Margreet zei

Nou,toch weer wat te weten gekomen, leuk hoor!
Saskia's schema lijkt veel op wat ze hier hebben, hier alleen geen blokuren, in CA hadden we dat wel. Dus hier alle dagen alle vakken en dus ook elke dag voor (bijna) elk vak huiswerk.
Welterusten!

Jeanny zei

Erg leuk, deze vragen en antwoorden. Na jaren lezen van je blog toch weer wat geleerd. Meteen ga je voor jezelf nadenken, wat de antwoorden zouden zijn voor mezelf...
Het blijft heerlijk om je te volgen. Het valt me ook op, dat Saskia echt een knappe jonge dame wordt. "Ze droogt goed op". Ha,ha, ken je deze opmerking?
Groetjes uit een nat en koud Oisterwijk

Anoniem zei

Leuke vragen en antwoorden.
Dat van die kater wist ik zeker niet.
Maar die van Rick zijn kantoor wel!!
Ik blijf de foto's van Falls heel mooi vinden.
Fijn weekend, Bea

Petra zei

Er is er één jarig hoera hoera!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Petra! Maak er een onvergetelijke dag van.

DixieChick zei

Haha, wat moest ik lachen om die toilet rol. Ik doe het dus juist andersom :) Ook grappig van dat blikje 7-up. Interessant is dat je van jezelf zegt dat je een glas-half-leeg persoon bent; je blog is juist altijd heel optimistisch (misschien daarom juist?). Maar leuk!

En, ik zie net op FB dat het vandaag je verjaardag is...gefeliciflapstaart!

Anoniem zei

Wat leuk die vragen. En antwoorden ook. Ik zou inderdaad niet hebben gedacht dat jij een glas als halfleeg zou zien of dat het een strijd is.
Maar ik herken het wel. LOL Andrew Zimmern, voor een dag lijkt me dat ook heel leuk ja!
Ik ga deze vragen in een volgende blog ook beantwoorden:-)

Petr@ zei

Leuk om te lezen.

Inderdaad lijk je op je blog heel positief ingesteld. Je weet het dus goed te verbloemen.

Wat betreft die wc-rol: ik hang het papier ook altijd naar voren (anders hangt het zo tegen de muur) en ik heb de rare gewoonte het te veranderen als het ergens niet op die manier hangt!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een superleuke dag van.

Jacqueline zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van!

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een gezellige dag van.

Groetjes Wilma

Anoniem zei

van harte gefeliciteerd

Van het toiletpapier herken ik wat petra hiervoor schreef die "tic"heb ik ook.

Moet je niet vaak naar het toilet s nachts dan,als ik s avonds laat nog wat drink ga ik wel drie keer s nachts naar het toilet.
Kleine blaas denk ik lol

Fijne dag nog

Gitta

Petra zei

@Margreet - Saskia vindt juist die blokuren erg leuk. Ze vindt high school leuker, dan middle school.

@Jeanny - Best moeilijk toch, die antwoorden! Nee, ik ken "droogt goed op niet", is dat Brabants?

@Bea - Ha ha, Ricks rotzooi is dus wel bekend ;).

@Petra - Dank je, het was een heerlijke dag!

@Dixie - Ja, dit blog helpt erg bij het "glas half leeg", want wie wil er nu gezeur lezen? En dank je :).

@Anoniem (je bent vast een bekende?) - "Strijd" is misschien ook wel wat heftig, maar iedere ochtend moet ik toch de negatieve hersenspinsels weer verbannen. Wat dat betreft is het hebben van een heel positief ingestelde partner zeer goed!

@Petra - Het positieve is iedere dag weer een keuze, het schrijven helpt daar erg bij. Moest lachen om je wc papier verhaal. Ik doe het onbewust, tot gisteravond had ik geen idee, dat Rick mijn rollen omdraait ;).

@Jacqueline en Wilma - Dank je!

@Gitta - Nee, ik drink (niet alleen alcohol, hoor, ook veel water ;)) best veel 's avonds, maar hoef er meestal (en soms niet eens) maar een keer uit.

Nina zei

Haha, dat over het WC-papier. Ik ben ook een naar achteren hanger, dat schijnt te betekenen dat ik pessimistisch ben ingesteld. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. ;-) En die 7-up 's nachts? Waar komt die gewoonte vandaan??

Petra zei

@Nina - die 7UP 's nachts? Geen idee, ik denk, dat ik water beu was en iets met een smaakje wilde. Maar ik drink het al jaren zo.