Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 28, 2010

Golfles

Het heeft vannacht flink geregend en dat is prima, want we hebben de regen hard nodig met bijna twintig centimeter achterstand op de regenval door de droge zomer. Gelukkig is het vanochtend echter droog!

Het vergt weer even aanpassen, nu de pijnen terug zijn, dus ik sta heel rustig op. Rick heeft mijn koffie al aangezet en ik lees al drinkend en een ontbijtreep etend, zoals iedere ochtend, op mijn gemak de reacties op mijn blog, Facebook en het Alles Amerika forum. De reacties op mijn blog blijven een van de redenen, dat ik het schrijven zo leuk vind en ik krijg regelmatig goed advies, zoals de melatonine voor Saskia.

Cosmo heeft alweer een snee in een van de kussens van zijn poten. Dit keer bloedt het niet of nauwelijks, maar hij heeft er wel wat last van, dus ik kort zijn wandeling maar een beetje in vanochtend. Het ziet er verder goed uit, voor zover ik het kan zien en hij likt er niet meer aan, dus hopelijk heelt het dit keer zonder dierenartsenbezoek.

Bij de sportschool doe ik drie kwartier op de stairmaster. Eigenlijk wil ik langer, want mijn boek is weer zo spannend, maar daar heb ik geen tijd voor vandaag.

Thuis maak ik me gauw klaar en rijd naar Oak Marr voor de (voor mij, voor de anderen derde) tweede golfles. Ik ben zeer onder de indruk van deze instructrice. Ik vertel haar, dat ik na de vorige les pijn in mijn nek en schouders had en ze laat mij zien, hoe ik dat kan voorkomen. Ik "mag" mijn hele bovenlichaam draaien, terwijl de anderen alleen hun schouders "mogen" draaien. Ik moet zeggen, dat ik vanavond inderdaad niet meer pijn heb, dan toen ik vanochtend wakker werd. Zo zie ik mezelf nog wel doorgaan en ook eens "echt" golfen.

Op weg terug naar huis haal ik bij Whole Foods avondeten. De zon schijnt inmiddels weer en de temperatuur is heel aangenaam met zo'n 26 graden. Tijd om te grillen, dus, en Whole Foods heeft veel keuze daarin.

Tot Saskia uit school komt zit ik lekker buiten. Er zijn een paar stink bugs, maar de plaag lijkt gelukkig over. De regen heeft wel de muggen teruggebracht, die zich met de droogte koester leken te houden. We hebben gewone zwarte mugjes, maar ook de gemene tijgermug, die flink bijt. Gelukkig werkt Off! goed, maar het is wel vergif.

Saskia voelt zich gelukkig goed genoeg om naar haar personal training te gaan. Terwijl Sharon met haar werkt, klets ik bij met mijn zus. Saskia heeft vijf pull ups gedaan, vertelt Sharon me blij. Saskia zelf ziet het nog niet, maar ze is een stuk sterker met de training. Het helpt zeker.

Iedere lekker warme avond is nu een extra cadeautje, dus we zitten buiten, terwijl Rick de kip- en biefstukspiesjes grilt. We eten er zoete aardappelfrietjes en rauwe paprika reepjes met hummus bij. Toevallig vond ik uit, dat Saskia paprika nu lekker vindt. Er is hoop! Voorheen vond ze enkel worteltjes lekker.

Saskia was gisteren en eergisteren de avond tevoren hard op zoek naar Spirit Week outfits. Ze leek ze gevonden te hebben, maar beide ochtenden ging ze toch in gewone plunje naar school. De thema's zijn inderdaad ook niets "leuks", zoals pijamadag. Morgen is het "Cowboy" dag en ze heeft weer een heel goed cowgirl ensemble bij elkaar geraapt: geruite blouse, jeans rokje en mijn cowboylaarzen. Eens kijken, of ze dat morgen ook draagt, want de schoolfoto's zullen ook genomen worden.

14 reacties:

Bianca zei

Fijn dat het zo geregend heeft, 20 cm achterstand is erg veel. Hier mag ook wel weer een bui gaan vallen zo droog is het, maar het is stukken koeler geworden (heerlijk).

Gelukkig dat je nu van die stinkbugs af begint te raken.

Becs zei

Het is hier ook al die tijd al zo warm. Ben benieuwd hoe lang wij nog van het warme weer mogen genieten! Hoewel, nu de laatste loodjes in zijn gegaan voor mij vind ik het eerlijk gezegd wel lekker als het 's nachts wat af zou koelen!

Margreet zei

Heerlijk he, dat we nog steeds buiten kunnen zitten en buiten kunnen avondeten. Hier eet de jongste ook alleen worteltjes als groente. Maar bij de jongens kwam het ook goed, dus ik maak me maar niet druk.
Die stinkbugs lijken me helemaal niet fijn, hier zijn ze gelukkig niet.

Anja zei

Ook wij eten nog steeds buiten en overdag is het erg warm. Fijn dat het golven op deze mannier beter ging.

Kristel Holsbeek zei

amai das niet min die 20 cm achterstand...van mij mag het hier snachts ook nog eens goed regenen;-)

Leuk dat jullie nog lekker buiten kunnen zitten om te eten;-)

Petr@ zei

Fijn dat je nu geen last had na het golfen. Een goede instructeur is echt heel belangrijk!

Heerlijk hoor, om nog buiten te kunnen eten. Toen ik net de kinderen naar school bracht, was het zo fris dat binnenkort de winterjas tevoorschijn gehaald kan worden. Bah!

Anoniem zei

Fijn dat het vandaag beter met je ging.
En wat een "vreselijke temperatuur" hebben jullie nu.
Wij glijden hier niet eens langzaam meer naar de mist en nattigheid, gelukkig gaan we over 3 weekjes even bijtanken in Florida.
Groet, Bea

Nicole zei

Ik hoop dat de melatonine Saskia kan helpen met slapen. Maar je hebt gelijk dat zo'n ritme 'slecht' is voor een tienerbrein.

Wat leuk dat deze instructrice zo goed is. Wie weet ben je strax niet meer van de course af te branden. Moeten jullie trouwens ook eerst een soort diploma halen voordat jullie 'echt' mogen golfen zoals dat hier moet?

En op jullie weer ben ik toch wel ernstig jaloers. Hier moet de verwarming binnen alweer aan, en dan hebben we amper zomer gehad. Geniet er maar lekker van. En dat doe je ook zo te lezen ;-)

marianne zei

Heerlijk zeg, zo'n klimaat. Ben jaloers!!

Petra zei

Heerlijk die warmte! Ik ben jaloers, hier was het vanochtend 2 graden. Brrr.
Sas wordt een sterke meid met girl power! Ben benieuwd naar de cowgirl foto's.

Anoniem zei

Hallo Petra,
Ik heb net zoals jij dual citizenship.
Ik hoorde van iemand dat als je dual citzenship hebt en in ons geval de Amerikaanse spouse komt te overlijden dat wij dan moeten kiezen tussen de nederlandse nationaliteit of de Amerikaanse nationaliteit.
Ik dacht juist dat dit niet het geval was. Weet jij hier meer over?
Alvast bedankt.
Linda.

Ineke zei

Heerlijk dat lekker weer nog steeds (al wordt het de komende dagen wel minder geloof ik). Voel je je inmiddels al weer wat beter?

Marjon zei

Grappig zo'n Spirit week. Kun je je helemaal uitleven in gekke outfits.

Joyce slikt meestal pillen van 3 mg Melatonine.

Erg leuk die Rockwell Gossip :)

Petra zei

@Bianca - We krijgen morgen nog veel meer regen!

@Becs - Hier is het vandaag een stuk koeler en de komende tijd ook, misschien wel gedaan met het warme weer nu :(.

@Margreet - Vandaag heeft ze zelfs bij een vriendin erwtensoep gegeten! Er is vooruitgang!

@Anja - Wie weet wordt ooit nog een pro, ha ha!

@Kristel - Buiten eten zal wel niets bijzonders zijn voor jullie.

@Petra - Brrr, en ik klaag al over 15 graden vanochtend!

@Bea - Heerlijk vooruitzicht, Florida straks!

@Nicole - Nee, hier geen golfdiploma's, iedereen kan spelen en het is (hoor ik van Nederlandse vrienden) een heel stuk goedkoper op de openbare banen.

@Marianne - Over het algemeen is dit een heerlijk klimaat, inderdaad, regen blijft nooit lang.

@Petra - Ik mocht geen foto's nemen vanochtend, want ze had haast en vanmiddag had ze gym en zich verkleed :(. Helaas, want ze zag er leuk uit in mijn cowboylaarzen ;).

@Linda - Daar heb ik nog nooit van gehoord. De Amerikanen dwingen je zeker niet te kiezen en voor je Nederlandse nationaliteit moet je een verklaring van Nederlanderschap hebben, die je als het goed is hebt gekregen, toen je bewees, dat je het Nederlanderschap kon behouden op basis van je huwelijk.

@Ineke - Ups en downs, vandaag weer minder, omdat er zwaar weer aankomt.

@Marjon - Die Spirit week is inderdaad een leuke traditie. Bedankt, ik ga het met Saskia proberen die melatonine.