Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 21, 2010

Over verkoudheden en golfen

Helaas klaagt Saskia bij het opstaan over erge keel- en hoofdpijn en heeft ze wat verhoging. Dat wordt thuisblijven vandaag en ik meld haar ziek op school. Om me heen hoor ik van allerlei verkouden mensen, het is kennelijk een zeer besmettelijk virusje. Ik las gisteren een interessant interview met iemand, die een boek over verkoudheden heeft geschreven, en daar stonden toch een aantal dingen in, die ik nog niet wist. Het staat hier voor de geinteresseerden (wel in het Engels).

Het is zulk mooi weer, dat ik mezelf er niet toe kan zetten binnen te gaan sporten. In plaats daarvan neem ik Cosmo na het ontbijt mee naar het W&OD pad. Het is alweer even geleden, dat we hier hebben gelopen. Ik vind dit stukje natuur midden in het stedelijk gebied altijd lekker rustgevend. Het pad is ook helemaal niet druk met een enkele fietser en jogger.

We lopen iets meer dan anderhalve mijl naar het westen en keren dan terug. Helaas zien we dit keer geen herten, alleen schiet er af en toe een chipmunk uit het struikgewas het pad over. Al is het nog overwegend groen, sommige struiken beginnen al rood te verkleuren.

Thuis verkleed ik me gauw voor mijn tweede golfles. Ik heb altijd het idee, dat je er een beetje netjes sportief uit moet zien bij golfen en dat kan ik mijn zwarte Nike short en Virtinia Tech t-shirt niet noemen.

Bij Oak Marr komt langzaam iedereen binnendruppelen en de instructrice Vicky stelt zich aan mij voor. Zij was er vorige week niet en ik had de eerste keer gemist. Vicky doet mij aan de vriendin van Ricks vader denken, een oudere dame met heel wat pit. Ze is duidelijk een goede golfster, want ze vertelt trots, dat ze dezelfde score als een hooggeplaatste professionele speler had vorige week.

Natuurlijk maakt een goede speler niet meteen een goede instructrice, maar ook dat blijkt Vicky zeer goed te kunnen. Voor Karin en mij is dit de tweede keer, dat we deze cursus nemen, en we staan er telkens van te kijken, hoeveel meer we dit keer leren. We krijgen zelfs huiswerk mee! Vandaag leren we de swing en dat valt nog niet mee.

We oefenen een heel uur zonder ook maar een daadwerkelijke bal te slaan en Vicky corrigeert en doet voor. Voor het eerst ooit heb ik het gevoel, dat ik niet maar wat in het wilde weg sta te maaien, maar ook echt een techniek gebruik.

Om twaalf uur neem ik gauw afscheid, want ik moet voor enen thuis zijn voor het geval de GE monteur vroeg komt. Daarvoor haal ik bij Giant wijn voor vanavond. De Barefoot wijnen zijn afgeprijsd naar $9,99 voor anderhalve liter, niet gek. Het verhaal achter de naam van deze Californische wijngaard is leuk, dus bezoek hun website om het te lezen.

Vervolgens rijd ik door naar de Pie Gourmet, waar ik een "Mexican pie" heb besteld voor vanavond. Als ik hier dan toch ben, kan ik het niet laten ook een kersentaart mee te nemen. Die is Saskia's favoriet en ze mag wel iets lekkers, nu ze zich ziekig voelt.

Inderdaad gaat een stukje taart er goed in bij haar, maar ze ligt als een bleek vogeltje op de bank. Hopelijk helpt de rust haar en kan ze morgen weer naar school, want ze heeft gelukkig een normale temperatuur nu (ze zijn heel streng op het naar school sturen van kinderen met zelfs maar de geringste verhoging).

Het wachten op de GE man kan beginnen. Die moet tussen 13 en 17 uur komen. Ik wil eigenlijk douchen, maar durf dat niet, zeker wetend, dat zodra ik shampoo in mijn haar zou doen, de deurbel zou gaan. Dat moet dus maar even wachten. Op het deck computerend wacht ik af.

Gelukkig gaat om een uur of drie de deurbel en dezelfde monteur als vorige week stapt binnen. Vorige week belde GE van tevoren en het automatische bericht benadrukte uittentreure, dat we eventuele huisdieren weg moesten houden van hun medewerkers. Toen had ik Cosmo dus netjes in de tuin gelaten. Nu ze echter niet belden, bedenk ik me pas, als de man al binnen is, dat Cosmo dat ook is. Gelukkig vindt hij honden duidelijk leuk en Cosmo is natuurlijk ook een lam.

De oven is gelukkig met het toegestuurde nieuwe element in een mum van tijd gemaakt, want ik heb hem vanavond nodig. Eigenlijk had ik niet verwacht hem zo te missen, maar in de praktijk gebruiken we de oven toch vaker, dan ik dacht.

Na mijn hard nodige douche zet ik alles klaar voor vanavond. De Nederlandse dames komen hier voor het eerst na de zomer weer eens samen voor ons maandelijkse etentje. Sommigen van hen heb ik de hele zomer niet gezien, dus ik zie ernaar uit. Hopelijk kunnen we buiten eten, maar, omdat het nu toch wel gauw afkoeld na zonsondergang, heb ik binnen de tafel voor de zekerheid gedekt.

5 reacties:

Margreet zei

Gezellig!

Kristel Holsbeek zei

Veel beterschap voor Saskia!
Maak er een fijne avond van;-)

Petr@ zei

Is Saskia weer wat opgeknapt?
Ook hier heerst er al een paar weken een virus. Overal om me heen (incl. mezelf) hoor ik gesnotter en gehoest. Niks aan.
Leuk artikel om te lezen, inderdaad veel dingen die ik niet wist over verkoudheid.

Heb je lekker buiten kunnen zitten?

Bibi zei

Gelukkig dat je oven nog op tijd was gemaakt, ik hoop dat het een leuke avond was maar dat kan haast niet anders:-)

Petra zei

@Margreet - Ja, het was heel gezellig!

@Kristel - Gelukkig lijkt ze al beter.

@Petra - Hier ook veel gesnotter, erg vroeg in het jaar! We hebben tot ongeveer acht uur buiten gezeten, daarna binnen gegeten.

@B. - Ja, een erg leuke avond, het werd later, dan we gedacht hadden.