Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 23, 2010

Kai's metamorphose

Kai heeft op dinsdag en donderdag pas om 14 uur les, dus een paar weken geleden spraken we af, dat ik vandaag met hem zou komen lunchen. Naar Richmond is het altijd even afwachten, wat het verkeer gaat doen, dus ik vertrek na mijn ontbijt rond kwart over negen.

Op de GPS heb ik het adres van Kai's dorm ingevoerd en die blijkt precies 110 mijl verderop te liggen (177 km). Daar geeft de GPS meer dan twee uur voor, wat ik toch echt veel korter hoop te maken. Op de radio hoor ik over wegwerkzaamheden (en dus file) op de I-95 South, dus ik besluit via de 7100 en 123 zuidelijk daarvan pas de interstate op te gaan. Dat blijkt qua afstand niets uit te maken en er is vrijwel geen verkeer, dus die route houden we erin.

Onderweg klets ik gezellig bij met Christine en voor ik het weet ben ik bij de afslag voor VCU. Het is nog even zoeken, want de GPS wil, dat ik linksaf sla op een weg, waar dat tussen negen en zes niet mag. Gelukkig ben ik al een paar keer hier geweest en vind Kai toch snel. Al met al heb ik er een uur en drie kwartier over gedaan, wat alles meevalt.

Kai heeft inmiddels flink lang haar en aangegeven, dat hij absoluut naar de kapper wil vanochtend. Hij heeft in Carytown, een gezellige historische winkelstraat in Richmond, een Hair Cuttery gevonden. We parkeren in een gratis parkeergarage in een zijstraat en gaan dan op zoek naar de kapsalon.

Al gauw hebben we die in een klein winkelcentrum gevonden. Kai is meteen aan de beurt en vertelt de kapster, die ik in de twintig schat, dat hij alles eraf wil hebben. Ik had er geen idee van, dat hij zo drastisch te werk wilde gaan! De kapster vraagt of ze een "voor" en "na" foto mag maken, want zo lang naar helemaal kort heeft ze nog nooit gedaan. Natuurlijk kan Kai dan zijn moeder ook geen foto weigeren!

Na een half uurtje ligt de vloer bezaaid met Kais rode krullen en zit er een keurige jongeman in de stoel. Wat een verandering! Zoals een van mijn Facebook vrienden opmerkte: van "rocker" Kai tot "business" Kai. Ik vind het hem bijzonder goed staan.

Kais "metamorphose" foto's staan hier.

Carytown heeft ook allerlei gezellige restaurantjes en Kai heeft het 3325 West Cafe uitgezocht. We krijgen een tafeltje op hun gezellige terras, want het is alweer zeker dertig graden. Het menu bestaat onder anderen uit allerlei verschillende wraps, die in verschillende smaken tortilla worden geserveerd (tomaat, spinazie, knoflook en jalapeno).

Kai kiest de "club" met verschillende soorten vleesbeleg en mozzarella in een jalapeno wrap en ik kalkoenborst met tabouleh ook in een jalapeno wrap. We krijgen er een fruitsalade naast. Natuurlijk zijn de wraps gigantisch en we krijgen ze geen van beiden op, maar heel erg lekker zijn ze wel!

Tijdens het eten vertelt Kai me over zijn bevindingen bij VCU. Charlie en hij hebben nog steeds maar erg weinig mensen ontmoet, waar ze iets mee willen ondernemen. We hebben het erover, dat zijn lange haar misschien ook een bepaalde persoonlijkheid uitstraalde en met dit korte haar ziet Kai er veel "opener" uit, grappig genoeg. Het heeft ook allemaal tijd nodig, er is net een maand van school voorbij.

Gelukkig doet Kai ook wel dingen zonder Charlie, zoals drie keer per week naar de sportschool en door Richmond fietsen om de stad te verkennen. Ik was eerlijk gezegd een beetje bang, dat Charlies "onavontuurlijke" instelling Kai ook zou weerhouden op onderzoek uit te gaan.

Academisch gezien vindt hij het een heel verschil met high school. Het is niet moeilijker, maar wel veel meer studeren en projekten maken. Kai denkt niet, dat hij na dit semester environmental science zal blijven doen. Zijn gedachten gaan nu naar astronomie, wel iets heel anders! Gelukkig moeten de studenten verplicht twee keer per semester met een counselor spreken, dus hopelijk kan die Kai daarin leiden.

Na deze gezellige lunch (ik heb besloten, dat ik op deze manier het beste contact met Kai heb, dus ben van plan in ieder geval maandelijks zo'n bezoekje te plegen) hebben we nog tijd om wat boodschappen te doen bij de Kroger.

Gewend als ik ben aan zeker een half uur winkelen en een volle kar, als ik met Katja naar de supermarkt ga, verwacht ik ook van Kai, dat hij flink zal inslaan. Vol verbazing hoor ik nog geen tien minuten later, dat hij klaar is. Er zitten o.a. chips, koekjes, cereal voor zijn ontbijt en bananen (voor de gezonde balans, ha ha) in zijn kar. Bij elkaar gaat alles in een van mijn boodschappentassen. Ik moet stiekem om het verschil met zijn zus lachen.

Dan is het alweer tijd om Kai bij zijn dorm af te zetten en afscheid te nemen. Ik ben blij, dat ik de rit heb gemaakt, want in persoon is het contact zoveel makkelijker. Kai is ook helemaal voor een maandelijkse lunch, zodat we ook wat restaurants kunnen uitproberen hier. Ik wil zelf ook graag Richmond beter leren kennen, want hoe meer ik ervan zie, hoe leuker ik de stad vind.

De terugrit verloopt net zo voorspoedig, als heen en tegen drieen ben ik thuis. Heel goed te doen, dus, zo'n reisje naar Richmond, zonder verkeer dan wel te verstaan.

Daar wil ik met een groot glas ijskoffie op het deck plaatsnemen, maar word al gauw naar binnen gejaagd door de horde stink bugs. Ik probeer het nog even uit te houden, maar ze vliegen in mijn haar en in mijn gezicht en op mijn laptop, kortom overal. Binnen gooi ik er een stuk of tien ook weer naar buiten. Ze komen binnen, zodra Cosmo naar buiten gaat. Vandaag is de score in de Petra - stink bug oorlog dus helaas 0-1.

Saskia gaat babysitten en Rick en ik bestellen de lekkere zalmkabobs van Friends. Het nieuwe seizoen van mijn favoriete serie begint: The Big Bang Theory. Tijd om lekker te gaan lachen, dus.

14 reacties:

Bianca zei

Leuk zo'n bezoek aan Kai, maar ik ga voor het lange haar hoor zeker in die kleur !

Sterkte met de stinkbugs, gelukkig zien we ze hier niet veel (knock knock)

Becs zei

Wat leuk zo een voornemen om Kai maandelijks te gaan bezoeken.

Zijn haar ziet er goed uit!

Sally zei

Goh wat een verschil kapsel kanmaken. Het 'jongensachtige' is er af nu met dat kortere kapsel. Lijkt idd stuk volwassener. Weet nog niet welk kapsel ik prefereer.
Leuk idee om maandelijks met Kai te gaan luchen.
Sterkte met die bugs.

HennyB. zei

Heel leuk dat korte haar van Kai, je kunt nu goed zien dat hij 'jouw' ogen heeft, wat jezelf al schrijft hij ziet er veel opener uit!
Big Bang Theory vinden wij ook een hele leuke serie, altijd lachen vooral om Sheldon.

Jasmino zei

Goh wat een verschil voor Kai zeg! Eerlijk gezegd vond ik het lange haar wel erg mooi bij hem. En wat een leuke middag met Kai samen, zeker erin houden!

Petr@ zei

Gezellig zo'n lunch met Kai. Leuk zo'n "voor" en "na" foto bij de kapper. Ik vond het lange haar erg leuk staan bij hem, maar ik kan me je opmerking goed voorstellen dat hij hierdoor een bepaalde indruk maakt op anderen. Kort haar spreekt een groter publiek aan en staat wat 'volwassener'. Allebei staat het hem in elk geval prima.

Fijn dat hij zelf dingen onderneemt. Zo leert hij vanzelf ook vast anderen kennen.

Anoniem zei

Wat een leuk idee, zo'n lunch met Kai, het is toch grappig om te lezen dat jij rustig bijna 2 uur heen en 2 uur terug reist om 2 uurtjes bij Kai te zijn, ik geloof niet dat men dat hier zo snel zou doen.

We hebben wel tv's in de sportschool, die hangen aan de wand, veel keuze aan zenders is er niet en je moet de tv dus delen met de mensen voor je en achter je.
Dus niet echt mijn ding.

Fijn weekend, Bea

Anja zei

Wat een verschil, het voor en na kapsel van Kai. Er is ook wel flink wat vanaf gegaan!

Leuk zo'n middag samen met Kai. Fijn dat het zo goed te doen is om op een dag op en neer te rijden. Dat is toch een heel verschil met de afstand naar Katja.

Nicole zei

Wat een leuke metamorphose zeg! Ook ik ben fan van jongens/mannen met lang haar, maar dit korte staat Kai heel goed! En wat een goed idee van je om zo'n maandelijkse lunch met hem in te plannen. Een leuke manier om betrokken te blijven in zijn doen en laten als hij verder niet zo communicatief is.

The big bang theory is hier sinds kort ook op tv. Hilarisch! Wat een leuke sitcom en wat is die Sheldon een figuur. Hier komt het (helaas) dagelijks, dus ik mis nogaleens een aflevering, jammer genoeg.

Bente zei

Ik stem voor lang haar (al had ie sowieso wel een knipbeurt nodig).
Benieuwd of Kai enig verschil merkt in vrienden maken met z'n nieuwe kapsel.
Heeft hij al een bandje gevonden in Richmond?

ilse zei

Wow wat een metamorphose inderdaad. Ik vind hem veel beter met kort haar. Vind het super dat hij dat zomaar ineens aandurft, zonder tussenstappen, gewoon alles eraf.

saskia zei

Astronomie !!! Iets wat ik altijd interessant gevonden heb. 2 weken geleden nog een intereste talk hier op W&M gezien over geschiedenis van zwarte gaten. Nu het is geen gemakkelijke richting, zeer veel zware wiskunde en fysica, dus je kan maar betere zeer goed gemotiveerd zijn. Maar als je er goed in wordt, kan je je zoon ooit in Hawaii bezoeken :)

Ingrid en Michael zei

Zit nu bij Starbucks in Vegas je blog te lezen. Misschien neem ik nog internet in het hotel maar weet niet precies hoe het werkt nog even uitzoeken! Leuk voor Eugene trouwens, die zit met een vrouw die alleen maar met iPhone bezig is...
Wat lief dat je zo'n eind gaat rijden om Kai op te zoeken, echt een betrokken moeder. En volgens mij was het ook heel gezellig! Grappig dat verschil in winkelwagens, komt me helemaaal niet bekent voor hoor...;-)

Petra zei

@Bianca - De meeste jongens hebben kort haar en hij wil er beter bijhoren. Ik snap dat wel.

@Becs - Ik vind het stiekem ook gewoon leuk om Richmond beter te leren kennen :).

@Sally - Inderdaad, hij ziet er een stuk volwassener uit.

@Henny - Sheldon maakt die show helemaal!

@Jasmino - Ja, maar hij viel met dat lange haar wat uit de toon en juist nu wil hij er, denk ik, meer "bijhoren".

@Petr@ - Precies, hij wil er beter bijhoren en het korte haar staat hem goed.

@Bea - Ha ha, ja, iemand anders uit Nederland merkte dat ook al op. Onze kijk op afstanden is inderdaad anders. Zulke algemene tv's had mijn oude sportschool ook, heb je niets aan, inderdaad.

@Anja - Ja, Katja was toch wel een beetje jaloers.

@Nicole - Hij kan het altijd weer laten groeien, natuurlijk, maar wilde duidelijk nu eens iets heel anders proberen. Ik zie naar de maandelijkse lunches uit.

@Bente - Nee, nog geen bandje gevonden. Ik hoop, dat hij daar gauw naar op zoek zal gaan, want daar zal hij natuurlijk wel aansluiting vinden. Maar het moet allemaal uit hemzelf komen.

@Ilse - Grappig, hoe iedereen een eigen voorkeur heeft. Kai is nogal van de drastische ;). Ik vind het korte ook erg goed staan.

@Saskia - Ja, hij is zich ervan bewust, dat er veel exacte wetenschappen bijkomen. We zullen zien. Hawaii is trouwens wel helemaal ver weg ;).

@Ingrid - Leuk, dat je zelfs op vakantie nog meeleest (maar arme Eus!). Jullie maken een prachtige reis, nog veel plezier daar in LV!