Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, september 24, 2010

Record hitte, weer eens

Vrijdag alweer, de week is voorbij gevlogen! Vandaag wordt, naar verluid, de laatste dag boven de 32 graden dit jaar en daarmee de 66e dit jaar. Het record staat op 67, maar dat halen we dus waarschijnlijk net niet. Wel zal het warmterecord voor vandaag worden verbroken, want het zal 37 graden worden! En dat op 24 september!!

Voor de verandering ben ik eens op tijd klaarwakker en ga naar Sharons core training. Er zijn maar liefst twaalf mensen aanwezig, waarmee het lokaal volstaat. Het wordt een gezellig uur, we kletsen over van alles en nog wat.

Soms vind ik, dat we niet zo hard werken, maar vandaag zeker wel! Sharon heeft een exemplaar van het Women's Health boek, dat ik aan haar leende, voor zichzelf besteld en daaruit hernieuwde inspiratie gehaald. Zeker de buikspieren komen goed aan bod.

Na nog een half uur op de stairmaster neem ik thuis Cosmo mee voor een wandeling. Het is al flink warm en halverwege de straat achter ons heeft Cosmo er al geen zin meer in. Ik vind het wel best, want meer beweging heb ik niet echt nodig.

Vorige week vertelde een vriendin mij over een Gouda en Guinness brood bij Great Harvest Bakery. Bij deze bakkerij in het centrum van Vienna worden iedere dag nieuwe smaken brood vers gebakken.

Deze combinatie moet ik gewoon proberen en ik heb geluk, want de warme broden zijn net bezorgd. Ik krijg een nog warm brood mee, wat zo verrukkelijk is, dat ik bijna het halve brood als lunch eet. Nou ja, een grote hap gaat ook in Cosmo's buik, want die steelt het in een onbewaakt ogenblik van het eiland. Gelukkig sta ik daar meteen bovenop eb is de schade minimaal. Stout beest (maar met goede smaak)!

Het is dan wel 34 graden, maar ook officieel herfst. Ik besluit de zomerspullen op te ruimen en de herfstspullen van zolder te halen. Ondanks, dat ik het altijd jammer vind afscheid van de zomer te nemen, vind ik de herfstkleuren ook wel weer zo gezellig. Warm geel, oranje en rood, het staat super bij onze "blauwe" family room.


De kleuren zijn weer zo lekker warm (hoewel we dat nu nog niet nodig hebben met deze hitte)



Dan installeer ik me op het deck met laptop en Kindle. Ik ben vastbesloten me niet weer door de vervelende stink bugs te laten verjagen. Ze zijn gelukkig niet zo vliegerig, maar weten zich op de een of andere manier naar binnen te wurmen, dus ik gooi er ontelbare weer naar buiten. Ook voel ik opeens gekriebel en blijkt er een op mijn buik te lopen. Ieuw!!! Ze zijn werkelijk overal, het is uitkijken er niet op te stappen.


Duidelijk kunnen ze ook niet lezen, de stinkerds

Via MSN steun ik Katja. Haar goede vriend Jordan is maandag door een motorfiets aangereden en heeft ernstig hoofdletsel opgelopen. Hij ligt nu in de ICU in een coma. Jordan is pas 23 en het is al een wonder, dat hij nog leeft. Zo tragisch!

Katja ging er vandaag op bezoek en was er erg door aangeslagen. Ik heb gelukkig nog nooit iemand in coma gezien, maar zij zegt dat beeld nooit weer te zullen vergeten. Ik vind het knap van haar, dat ze gegaan is, en de ouders waardeerden dat vast erg. Ik stel voor, dat ze iets gaat doen om haar gedachten te verzetten, want zo'n bezoek is enorm zwaar.

Rick komt thuis en stelt voor om sushi te gaan eten bij Sakura. Als ik het "s" woord hoor, kan ik geen nee zeggen! Dit restaurant is echter meer een hibachi restaurant, waar je eten aan lange tafels wordt bereid. De sushi bar is wat atmosfeerloos en veel te groot. Maar het eten is voortreffelijk en daar doen we het voor.

Dit is meestal een blog voor alle leeftijden, maar nu ga ik even XXX. In dit winkelcentrum bevindt zich namelijk een van de (heel) weinige "playful adult shops" in dit gebied en Rick staat erop, dat we er binnen gaan. Mijn hemel, wat een industrie is dit!

Je kunt het zo gek niet bedenken, of ze verkopen het. De seksshops in Amsterdam zijn er niets bij, om zeker rode koontjes bij te krijgen. Ik sta versteld hoeveel verschillende dildo's er zijn en ook zulke dure ($200!). Ik ben vast heel preuts, want ik voel me er absoluut niet op mijn gemak. Ik had er geen idee van, dat we zo'n zaak zo dichtbij hadden. Dat opent horizonnen, ha ha (just kidding).

Dat is wel ons vertier voor de vrijdagavond. De rest ervan besteden we kijkend naar oude films, zoals Monster Inc en The Mask. Ook leuk! Het weekend is begonnen.

15 reacties:

Anja zei

Wat een tragisch ongeluk, hopelijk komt die knul er weer bovenop.
Hier duurt de zomer ook voort, heerlijk he.
Ik geloof niet dat we hier zulke spannende winkels hebben.

Bianca zei

Ik hoop zo dat die jongen erboven op komt, ik ben ooit bij iemand (ook van die leeftijd) op bezoek geweest die in coma lag en dat vergeet je nooit meer, zo onwerkelijk is het.

Ha ha, heeft hij nog een cadeautje voor je gekocht ? nee hoor ik hoef het echt niet te weten ;-) ha ha ha, ik vind het wel een heel grappig uitje

Ilse zei

Inderdaad heel tragisch. Hopelijk komt het goed met hem.
Hier is het ook nog een heerlijke nazomer maar ook ik heb al de herfstdecoratie boven gehaald.

Anoniem zei

Wat ziet alles er weer gezellig uit, ik heb de calabasjes en pompoenen (uit eigen tuin) ook alweer liggen.

Wat een tragisch verhaal van zo'n jonge man.

Hahaha die Petra, ik zie het helemaal voor, ben zelf net zo, je weet eigenlijk niet waar je kijken moet.
Groet, Bea

Annemiek zei

Die stoute Cosmo! Zo heeft hij zijn buik ook weer vol.
Die stinkbugs hebben we hier ook, sommige jaren ook heel veel (ze heten trouwens conifer bugs). We hadden deze zomer zo ongelooflijk veel duizendpoten, zo vies!
Ik geloof het dat Katja onder de indruk was. Ik hoop dat het goed af zal lopen met Jordan! Het zal nog een lange weg zijn.

Petr@ zei

Wat vreselijk voor die vriend van Katja, en zijn familie en vrienden natuurlijk.
Hopelijk komt hij weer uit coma en dan is het natuurlijk nog afwachten hoe.
Wat goed van Katja dat ze op bezoek is gegaan, want het moet inderdaad iets zijn dat je nooit meer vergeet.

Oh, ik zie jullie zo voor me, in die winkel. Geweldig! Ik ben er nog nooit binnen geweest en zou me ook zeker niet op mijn gemak voelen.

Nina zei

Dapper van Katja dat ze op bezoek is gegaan op de IC. Hopen dat Jordan er bovenop komt.

Ik loop twee keer per dag langs zo'n XXX (haha) shop, een klein, onguur zaakje, op weg naar het station. Ik vind het maar een vreemde business en voel ook nooit de aandrang om er eens naar binnen te gaan...maar ik vind het wel grappig dat jullie er even zijn binnengewipt. (grapje)

Heerlijk, maar ook gek, dat het bij jullie nog zo warm is!!

Ella, Iowa zei

Het is bij ons al een week aardig koel herfstweer. En als de zon schijnt dan sterft het van de lieveheersbeestjes hier! Overal zitten ze en kruipen ze in en door. En ze bijten, auw!!!
Gelukkig geen stinkbugs.
Hopelijk komt Jordan er weer boven-op. Goed van Katja dat ze op bezoek is geweest. Het is zo jammer dat zoveel mensen bang zijn om op zieken-bezoek te gaan want het is zo goed voor de patienten. Zelfs voor coma-patienten is het belangrijk om bezoek te krijgen.
Grappig jullie rode oortjes-uitje ;-) Weer eens wat anders dan een bioscoop bezoekje.

Hilde zei

Hier is de herfst al goed begonnen. Vandaag was het regen, regen, regen... Die herfstkleuren staan idd goed in je interieur...

Hopelijk komt Katja's vriend er snel bovenop. Roel heeft ooit een jonge collega gehad die ook een zwaar ongeluk had. Zij lag maanden in de coma, maar heeft het uiteindelijk gehaald. 'k Wens hem en zijn familie veel moed toe...

Ja, zo'n XXX shop heb ik met vriendinnen in St.Louis bezocht. Dat was lachen, gieren en brullen, vooral omdat we er ons zo onwennig voelden... 'k Kan het me zo voorstellen!!

Groetjes,

Petra zei

@Anja - LOL, in Utah is het helemaal preuts!

@Bianca - Het is erg naar van Jordan, niemand weet, wat zijn kansen zijn :(. Geen cadeautje, maar misschien kreeg hij ideeen? ;)

@Ilse - Grappig, hieronder schrijft Hilde, dat de herfst daar helemaal begonnen is. Dat in hetzelfde toch wel kleine land. Bergen maken een enorm verschil!

@Bea - Blij, dat ik niet de enige ben!

@Annemiek - Conifer bugs zijn niet hetzelfde, deze heten brown marmorated stink bugs. Het zal zeker een lange weg zijn voor Jordan en zijn familie :(.

@Petra - Ik ben ook trots op Katja, want zijn nicht wist niet, of ze hem wel wilde zien. Hij nogal "beat up" :(. En ik vind een keer seksshop ook genoeg ;).

@Nina - Het was erg moeilijk voor Katja, dus ik ben trots op haar, dat ze het deed. Het is ongewoon warm, de komende week zal het koeler worden (hoewel dat van mij niet hoeft!)

@Ella - Die lieveheersbeestjes (ook een uitheemse soort) zullen we hier over een paar weken (rond Halloween) krijgen. Ik denk inderdaad, dat de familie van Justin het enorm waardeert, als zijn vriend(inn)en hem op komen zoeken. Want eng is het voor die jonge mensen natuurlijk wel.

@Hilde - Dat is een goed bericht, dat iemand het uiteindelijk heeft gehaald. En ik kan me het lachen, gieren, brullen heel goed voorstellen!

Ann zei

Vanuit het verre Tervuren ook veel steun voor Jordan en Katia !

Misschien hebben jullie wel wat inspiratie opgedaan voor jullie vrijdagavond in de xxx-shop ;-)

En nu al dit mensen die naar je blog komen kijken omdat je XXX er inzette nog weren ;-)

Sally zei

He wat naar voor Jordan en zijn familie. Ik hoop dat hij er bovenop komt. Flink van Katja dat ze op bezoek is geweest.
Haha ik moest wel lachen om je uitje met rick. Een paar jaar gelden ben ik ook in een sexshop geweest. Een vriendin werd 40 jr en we wilden met wat andere vrouwen haar flink plagen op haar verjaardag. Ik met een collega naar die winkel, dolle pret, kom ik er uit- met een tas in mijn handen- loopt de buurvrouw net voorbij. Dan voel je toch wat genant. Gelukkig zijn wij Hollanders niet zo preuts haha.

Bibi zei

Ik hoop maar dat het goed komt met Jordan. Scott's broer is hetzelfde overkomen toen hij 18 was. Heeft ongeveer een week in coma gelegen maar is er gelukkig goed uit gekomen.
Ik ben ook wel eens zo'n adult store in geweest maar mij vergaat de 'trek' dan doorgaans.

Ingrid en Michael zei

Haha grappige foto van die bugs op de off! En dat jullie zo'n shop binnendurven! Dus jullie hebben ook zulke hoge temperaturen ik hoor net dat het in NL herfst is en we moeten morgen naar huis:-( grappig van het sinasappel/wortelsapje. Ik vind het altijd moeilijk om aan mijn groenten te komen en vind dat wel heel belangrijk en zo lukt het toch! Verder is jouw eetsmaak nog veel avontuurlijker als de mijne, ben snel vies van dingen als garnalenkopjes en andere zaken uit de zee...maar verder inderdaad veel overeenstemming, leuk!

Petra zei

@Ann - Oei,daar zeg je me zo wat! Maar ik heb nog geen extra verkeer ontdekt.

@Sally - Ha ha, oeps, hoi buurvrouw! Al zijn we niet zo preuts, we willen toch niet in zulke plekken gezien worden, of wel? Maar ik ben volgens mij toch best preuts, zou ook niet naar sauna's e.d. in Nederland gaan. Ik hoef niet bloot tussen andere bloterikken ;).

@B. - Fijn te lezen, dat het ook goed kan komen. En ik vind het ook teveel van het "goede".

@Ingrid - Ach, volgende keer gaan we sushi eten en probeer jij ook zo'n garnalenkopje. Rick en Katja vonden ze toch ook wel lekker en zijn minder avontuurlijk.