Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 30, 2010

Tropische storm Nicole veroorzaakt flinke overlast

Het is alweer een hele tijd geleden, dat de overblijfselen van een orkaan of tropische storm over ons heenkwamen en ik was vergeten, wat ze met "torrential rains" bedoelen!  "Nicole" komt zo hard naar beneden, dat er een letterlijk riviertje van onze oprit loopt en dat uren achtereen.  Gelukkig zijn de windvlagen geen tropische storm sterkte meer.

Overal zijn dan ook plotselinge overstromingswaarschuwingen (de beste vertaling voor "flash flood warning", die ik me kan bedenken) en Rick belt me, dat hij vaststaat, want op de weg, die hij gewoonlijk naar zijn werk neemt, staat een halve meter water.  Er staan enkele auto's in en de inzittenden moesten ze ontvluchten.

Soortgelijke verhalen hoor ik op het nieuws vanuit het hele gebied.  Niemand zal vandaag op tijd hun werk zijn.  Treinen zijn vertraagd en overal staan files.  Rondom ons onweert het ook flink en het verbaast me weer eens, hoe plaatselijk dat is.  Washington is hier nog geen twintig kilometer vandaan en daar wordt een tornado waarschuwing afgeroepen vanwege een heel zwaar onweer, terwijl het bij ons wel plenst, maar ik geen donder of bliksem waarneem.

Arme Cosmo heeft een hekel aan regen en loopt de hele tijd te schudden.  Hij zal toch zijn behoeftes moeten doen, dus neem ik hem mee rond de cul de sac.  Hopelijk droogt het vanmiddag wat op, zodat hij een langere wandeling kan krijgen.

Zonder overstromingen rijd ik naar de sportschool, waar ik twee keer een half uur interval op de stairmaster doe.  Op die manier is de interval twee minuten intensief, twee minuten "bijkomen", als ik een uur tegelijk instel, is het vier minuten van ieder en vier minuten intensief houd ik niet vol!

Na de nagels moeten mijn haren natuurlijk ook aan de beurt komen voor onze reis, want ik kan Rick geen stinkdier streep in mijn haar aandoen zondagavond.  Mona's salon heeft een "special" voor de maand oktober: een roze lok in je haar voor $10.  Alle opbrengsten gaan naar de Susan G. Komen Foundation voor borstkanker. 

Mona heeft zelf net een roze lok en haar medewerksters ook.  Het staat best leuk, maar wel erg opvallend.  Mona probeert mij ertoe over te halen er ook een te nemen, maar dat lijkt me niet zo'n succes met Ricks belangrijke reis voor de boeg.  Kirsten heeft toevallig tegelijkertijd met mij een afspraak en weigert ook.  Ik ben er eigenlijk nog niet over uit of ik het wel of niet wil doen en ben blij met mijn excuus.  Ik altijd later in de maand teruggaan, misschien dichter bij Halloween of zo.  Wat denken jullie?

Het vreemde van zo'n tropische storm is, dat het buiten heel warm is.  Als ik uit de kapsalon kom, is het zowaar droog.  Er staat een keiharde wind, het is 27 graden en de zon probeert even tevoorschijn te komen.  Ik haast me naar huis om Cosmo zijn wandeling te geven.

Maar goed ook, want Nicole weet niet van ophouden.  Een tweede ronde harde regen volgt al gauw en de mogelijkheid voor tornado's is ook terug.  In North Carolina zijn er helaas levens te betreuren door deze storm.  Ik ben wel heel blij, dat we dit weer vandaag hebben en niet morgen als we moeten vliegen!

Terwijl Saskia bij haar personal training met Sharon is, ga ik gauw naar Giant.  Saskia zal voor de katten zorgen de komende dagen, maar Cosmo gaat naar zijn vrienden bij de kennel.   Ik vind het dan altijd fijn om botjes voor hem mee te geven, zodat hij iedere dag een traktatie heeft.  Die vind ik bij Giant en Saskia's yoghurt voor morgen ook. 

Dan rijd ik door de drive thru van de bank om geld voor Saskia voor volgende week te halen.  Wat kan ik zo'n drive thru zegenen met deze keiharde regen, zeg!!  Er is vandaag al meer dan 8 centimeter gevallen en er komt nog veel meer aan.  Gelukkig is de Shell ook overdekt, want ik heb hard benzine nodig.  Met onze Giant kaart krijg ik 20 cent korting op iedere gallon.  Dat scheelt nogal, want een gallon (ongeveer 4 liter) kost nu maar $2,48.

Na Saskia weer te hebben opgehaald, begint zij aan haar huiswerk en pakt in om bij Aoife te gaan logeren.  Ik pak mijn spullen zover dat kan al in.   Het voelt nog steeds zo onwerkelijk, dat we overmorgen in Frankrijk zullen zijn.  Ik denk, dat ik het niet echt zal geloven, tot we in het vliegtuig naar Frankfurt zitten.  Een snoepreisje noemen mijn Nederlandse vriendinnen hier het.  Een woord, dat ik allang was vergeten, maar dat de lading inderdaad helemaal dekt. 

Foto's van de overstromingen in dit gebied van vandaag kun je hier zien.  Degene met Fairfax County tekst is hier vlakbij.

23 reacties:

ilse zei

Voor een belangrijke reis als deze zou ik me ook niet laten overtuigen tot de roze lok.. Ik denk dat je groot gelijk hebt en dat je er zeker geen schuldgevoelens moet over hebben. Hopelijk zijn de weersvoorspellingen beter nu.

HennyB. zei

Tja een roze lok is wel erg opvallend, wel mooi dat het voor een goed doel is!
Ik wens jullie een goede reis en veel plezier in Frankrijk en geniet maar volop van het 'snoepreisje'.

Anoniem zei

Dat is zeker een snoepreisje! Heel veel plezier in Frankrijk! Hoe lang gaan jullie?
Annebep

Anoniem zei

Wat een water, ik had al van mijn vriendin in Florida gehoord dat haar moeder in Vero Beach er ook heel veel last van heeft gehad.

Goede reis naar Europa en veel plezier in Frankrijk.

Groet, Bea

Jasmino zei

Nee hoor, die roze lok zou ik gewoon laten zitten. Verschrikkelijk! Ik zou die $10 dan gewoon rechtstreeks doneren, dan draag je toch bij. Die lok is alleen maar om te pronken dat je eraan mee doet, je kunt toch ook meedoen zonder te pronken?!

Veel plezier in Frankrijk!

Anoniem zei

Ik wens jullie een hele fijne tijd in Monaco, en inderdaad zonder roze lok. Bekijk weeronline.nl eens?
Volgens mij zijn de weersverwachtingen niet slecht.
Kunnen jullie wel gebruiken na de hevige regenval.

Groetjes Wilma

Nicole zei

Het idee achter de lok vind ik wel mooi. Maar niet vlak voor zo'n belangrijke reis. En het is misschien ook meer iets voor jongeren om met zo'n lok te gaan lopen.

Ik ga wel heel erg tekeer zeg. Hopelijk ben ik snel uitgeraast en hebben jullie morgen met vliegen iig geen last van me.

Héél veel plezier tijdens jullie snoepreisje! Maar dat zal vast wel lukken. Ik verheug me nu al op de foto's.

Sally zei

Tjonge wat een regen zeg. Inderdaad die roze lok zou ik ook laten zitten. Leuk initiatief maar niet vlak voor zo'n reis.
Veel plezier. Ook ik ben benieuwd naar de foto's.

Petra zei

Nee zeg, je gaat toch geen roze lok in je haar doen? Ik heb gister een pink ribbon paraplu'tje gehaald, heel schattig.

Een hele goede reis naar Monaco, plus de plaisir.

Btw, plaatjes staan er nu bij

Anoniem zei

Ik zou gewoon 10 dollar betalen voor het goede doel,en die roze lok maar vergeten,ik vind het altijd een belachelijk gezicht bij volwassen mensen.als je nou 15 bent is het wel grappig,maar ik moet altijd in mezelf lachen als ik volwassen mensen zie lopen met van die opvallende roze of blauwe plukken in hun haar.....eigenlijk loop je maar voor gek hoor,maar goed at is mijn mening.
Groetjes uit Bonaire,Karin.

Karin (dh) zei

Nee, 'snoepreisje' of niet, ik zou ook niet kiezen voor een roze lok (gelukkig heb ik ook een goed excuus, nl rood haar,en rood en roze vloekt nu eenmaal ;-)). Er zijn daarnaast allemaal andere leuke accessoires te koop om bij te dragen aan dit goede doel.
Veel plezier in Frankrijk!

Annemiek zei

Hier ook zo'n regen. Giulia vond het maar vreemd dat het zo lang zo hard kon regenen, dat is waar ze woont nooit (aan zee).
Heel veel plezier op reis!

Bibi zei

Ik zou gewoon rechtstreeks doneren in plaats van zo'n roze lok.
Veel plezier op jullie snoepreisje:-)

Anoniem zei

Een roze lok in je haar vind ik wat ver gaan. Een armbandje of een speldje tegen borstkanker zijn dan betere opties, zeker met je reis in het vooruitzicht.

Veel plezier!

Groetjes, Marieke

Ella Rook, Iowa zei

Mischien wil Saskia die roze lok?
Wat een regen hebben jullie gehad zeg!

Petr@ zei

Tja, lastig die roze lok. Ik zou het zelf voor dit 'snoepreisje' ook niet gedaan hebben. Maar met Halloween is het misschien wel leuk, mits het niet langer dan een paar dagen blijft zitten.

Ik wens jou en Rick ontzettend veel plezier in Frankrijk!

Petra zei

@Iedereen - Blij te lezen, dat zoveel anderen ook geen roze lok zouden doen. Ik voelde me wel een beetje slecht gisteren, onder de druk van Mona.

@Ilse - Het weer is zeer verbeterd, gelukkig!

@Henny - Dank je!

@Annebep - We komen woensdag terug.

@Bea - Dank je!

@Jasmino - Het is maar de vraag of ik zou pronken ;). Mijn kapsel vind ik ook helemaal niet geschikt voor zo'n lok.

@Wilma - De weersverwachting ziet er redelijk uit, alleen dinsdag wordt er regen verwacht. We zullen zien, ik ben op alles voorbereid ;).

@Nicole - De andere vrouwen daar, inclusief Mona, waren mijn leeftijd of ouder! Ik ga me kapotfotograferen ;).

@Sally - Zo'n tropisch systeem kan heel wat dumpen! Ik zal de foto's weer op Facebook plaatsen.

@Petra - Zo'n paraplu-tje vind ik veel leuker. Ik heb het roze strik bedeltje, dat jij me stuurde aan mijn armband, ook erg mooi. Leuke foto's, ik heb je gemaild.

@Karin - LOL, je hebt helemaal gelijk. Ik was blij een excuus te hebben, want Mona was vasthoudend!

@Karin (dh) - Volgens mij zou het ook niet goed bij mijn bruine haar staan.

@Annemiek - Wat een ervaring voor Giulia, dan zal ze ook wel niet veel sneeuw kennen, heeft ze nog wat om naar uit te kijken tijdens jullie winter!

@B. - Bedankt, dat gaat zeker lukken!

@Marieke - Het is natuurlijk wel een kapsalon en gewoonlijk kost zoiets kennelijk meer dan $10. Eigenlijk ben ik opeens heel benieuwd, hoeveel van haar klanten Mona zal overhalen en hoeveel gewoon $10 doneren (of niets, want er zijn zoveel manieren om te doneren).

@Ella - Nee, Saskia wil hem ook absoluut niet en terecht. Bij haar haarkleur zou het ook helemaal niet staan.

@Petra - Daar dacht ik eerst ook nog aan, tot Mona vertelde, dat hij minstens een maand zou blijven! Te lang.

Larissa zei

Mijn hemel wat is benzine toch goedkoop in de VS! Wij betalen tussen de 1,40 en 1,55 euro per 1 liter op het moment!!

Heel veel plezier in Monaco!

Anoniem zei

Groot gelijk dat je geen roze lok neemt. Ik kan me ook best voorstellen dat je je nog lichtelijk onder druk voelt staan als de kapper het je voorstelt. Als je weigert is het net alsof je de strijd tegen borstkanker geen goed hart toedraagt. Maar er zijn vele andere manieren.

Ik heb gisteren een heel mooi armbandje gekocht van Pink Ribbon en het aan Charlotte gegeven, leuk met gevlochten leer maar ook roze kralen en een aantal roze bedeltjes. Rechtsstreeks van Pink Ribbon en nog leuk, mooi ook. Maar een roze lok..nee, dan maakte ik het geld wel rechtsstreeks over.

Heel veel plezier in Frankrijk!!!

Marion

Anja zei

Een roze lok, nee ik zou ook gewoon $ 10 doneren en geen roze lok kiezen. Veel plezier in Frankrijk!

naomi zei

Hallo Petra

Ik wil je uit een zonnig Tenerife en goede trip toe wensen. Mag je weer even in Europa zijn. Ik vindt je kleding heel erg mooi. Zeker ook je jurk een zeer mooie kleur. Goede vlucht en geniet ze lekker.

Groetjes Naomi

Anoniem zei

[p]Comme, UGGs demeurent la majorité des [url=http://www.pascheruggclassicfr.info]ugg australia pas cher[/url] acquérir!
Il existe considérablement identifié seulement cette botte UGG se révèle être l’une un ensemble de garnis la majorité des à vocation plus réputés mais aussi abordables de presque tous les pays . Dans les fait cette enseigne your la grosse [url=http://www.pascheruggclassicfr.com]ugg australia pas cher[/url] diversité au sein de chaussures fort classés unesco de la plusieurs sortes . La couleur de Ugg Boots UK est en effet [url=http://www.uggfrclassictall.com]bottes ugg pas cher[/url] réelle et c'est la même chose ce n'est pas grave l'intérieur ou à l'extérieur . boots ugg chaussure femme “Mais le domaine trench-coat automne doivent se présenter [url=http://www.uggfrclassictall.com]ugg short classic
[/url] comme alignés . Mais aussi au [url=http://www.pascheruggclassicfr.info]botte ugg pas cher[/url] moyen d’ le révélation généreuse mais aussi bienveillante, celle-ci possède gagné la pratique du c?ur relatives au quantités astronomiques de personnalaités . “Couches soufflées ne ze trouvent être pas plus longtemps [url=http://www.frclassicuggstocker.com]ugg classic cardy[/url] belles en ce qui concerne les profils touchant à corps.[/p]
Ceux-là se trouvent être de fait la selection “tendance” complet afin de passer un bien-être décontracté mais aussi los angeles fra? cheur, put ce faire il suffit relatives au placer quant aux garnis permet 0 quel point vous en votre for intérieur exposez continuer si tendances put l’hiver .  UGG Bottillons BRITISH ISLES valent réellement la pratique du statut relatives au monarque relatives au l’industrie [url=http://www.uggfr-baileybutton.info]ugg bailey button[/url] un ensemble de garnis

[url=http://forum.pacr.cz/posting.php?mode=newtopic&f=1%252525252525252525253Cbr>Craigs]we are a fashion shop online statement made ugg7z[/url]
[url=http://www.stroeblitz3.at/forum/posting.php?mode=reply&f=2&t=13872]They are a fashion store statement made discount ugg9x[/url]
[url=http://promo.musiqueplus.com/talentsbruts/talents.php?b=fm_hi_low&v=Qtsvs1TMG6Y&p=379]They are a fashion store statement made discount ugg7p[/url]

Jodhpuri suits zei

Jodhpuri suit is really a blend involving Indian along with western taste. Jodhpuri suits, when worn, imparts a regal look. Its custom fit makes it suitable for Royalty and wearing it will make Jodhpuri suit. It gives the bridegroom a new royal overall look. Best royal wedding dress for Mens from Jodhpur, Rajasthan - the land of kings and all things royal.