Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 20, 2010

Zonnige maandag

Al om half zes hoor ik Saskia in haar badkamer bezig. Zij heeft besloten, dat ze liever naar dezelfde busstop als Laura en Shannon loopt, die een paar minuten verderop ligt. Saskia's gewoonlijke busstop hoort nu bij een andere route en zo is de "overbevolking" dus opgelost. Maar Saskia kent niemand op die route, dus staat liever wat eerder op om met al haar vriendinnen de hele drie kilometer naar school te reizen.

Me een beetje schuldig voelend jegens Cosmo, die al sinds woensdag geen goede wandeling heeft gekregen, vertrek ik naar de sportschool. Voor ik de deur achter me dichtdoe, beloof ik Cosmo een wandeling als ik terugkom. Hij kijkt me aan, alsof hij het begrijpt en gaat met een flinke zucht liggen. Nog even geduld, lijkt hij te denken.

Vandaag heb ik besloten de gewichtenmachines te gaan gebruiken vandaag. Het is tijd voor iets anders, dan de dumbbells, want ik merk, dat ik daar een aversie tegen begin te krijgen. Ik werk de machines een voor een af en doe dan buikspieroefeningen uit Saskia's fitnessboek, die ook weer eens iet s heel anders zijn. De Kindle roept weer, dus ik sluit af met twintig minuten op de stairmaster.

Thuis lijn ik Cosmo meteen aan, althans, dat is mijn bedoeling, maar hij doet eerst zijn gewoonlijke rondje door het huis. Zo vreemd, want ik weet, dat hij uit wil. We lopen naar Nottoway Park. Onderweg schieten de eekhoorns voor Cosmo weg, die zonder succes achter ze aan gaat. Ze lijken hem soms gewoon uit te dagen en blijven dan van veilig op een tak naar hem "roepen".


Bij Whole Foods bedenk ik, wat we zullen eten. Er zijn zoveel lekkere dingen! Het wordt uiteindelijk wilde paddestoelen ravioli met champignons pastasaus voor mij en Rick en driekleurige kaastortelloni met marinarasaus voor Saskia. Buiten zie ik, dat ze de pompoenen alweer hebben staan. Ondanks het warme weer komt de herfst er echt aan! De warme kleuren vind ik zo gezellig!




Saskia belt vanuit de schoolbus, dat ze heel moe is en wat keelpijn heeft, dus geen personal training wil doen. Hopelijk krijgt zij mijn verkoudheid (die geheel onverwacht van de ene op de andere dag weg lijkt te zijn) niet! Ik bel Sharon af en ben eigenlijk wel blij met een lekker rustig middagje.

Met laptop installeer ik me op het deck. Eindelijk heb ik eens tijd om alle achterstallige email en blogs te lezen. Zo'n middagje zonder enige verplichting vind ik toch ook wel erg fijn, moet ik zeggen!

Een pastamaaltijd gaat er altijd prima in, dus we smullen van ons eten. Vanavond "opent" het tv seizoen en we kijken naar nieuwe afleveringen van "How I Met Your Mother", "Rules of Engagement" en "Two and a Half Men". Allemaal series, die we alle drie leuk vinden.

Deze rap over de Washington Metro vind ik erg leuk. Zelfs, als je hier nog nooit bent geweest, is het grappig om te kijken, denk ik. De metro hier is wel een van de mooiste, dat blijft een pluspunt:

8 reacties:

Anja zei

Fijn dat je verkoudheid over is, hopelijk blijft het Saskia bespaard. De metro in Washington is inderdaad een van de mooiste en schoonste!

Anoniem zei

Ha Petra, weer eens een reactie van mij, dat zou ik toch vaker doen...hmm. Kijk jij weleens naar de programma's van Cesar Millan? Ik ben er de laatste tijd aan verslaafd! Hij gaat bij mensen langs die problemen met hun hond hebben en lost die problemen heel "honds" dwz mbv hondenpsychologie op waarbij vooral de baasjes een heel andere benadering moeten leren. Bovendien krijg je zo een dwarsdoorsnee van de Amerikaanse bevolking wat ik ook erg leuk vind. Ik heb zelf momenteel geen honden meer. Ik heb 12 jaar 2 cockers spaniels gehad maar die zijn kort na elkaar gestorven. De vrijheid nu is wel lekker maar er komt vast wel weer een puppie! Groet, Ellen uit Friesland

Margo zei

Jeetje mina, half 6 eruit voor Saskia, dat is toch wel heel vroeg. Onze oudste van 12 begint om 10 over 8 en fietst om 10 over half 8 weg en dat vind ik al vroeg. Laatst werd er bij de info avond van school iets verteld over het brein van de puber en wat er allemaal veranderd.
Na wat googlen kwam ik dit tegen en dit is ook wat ons verteld is: "pubers krijgen vaaak te horen dat ze lui zijn. Ze kunnen een gat in de dag slapen en 's avonds willen ze niet naar bed. Ze gaan liever nog even chatten of tv-kijken. Naarmate de puberteit vordert, zorgen de hersenen er voor dat het waak- en slaapritme anders gaat werken. De stof melatonine wordt steeds later afgescheiden. Melatonine is een hormoon dat ervoor zorgt dat we slaperig worden. Daarom is een puber pas laat op de avond moe. Tegelijkertijd heeft een puber meer dan 8 uur slaap nodig, om alle prikkels van de vorige dag te kunnen verwerken. Daarom hebben pubers zoveel moeite om 's ochtends op te staan.
De hersens staan bij pubers vroeg in de morgen dus nog in de nachtstand. Ze hebben immers nog niet genoeg slaap gekregen. Dit heeft grote gevolgen voor school. Het slaaptekort belemmert de creativiteit en bemoeilijkt het onthouden van nieuwe informatie".
Nog een link: http://www.jmouders.nl/Nieuwsartikelpagina/Het-puberbrein-ontraadseld-de-laatste-groeistuipen.htm
Mooie herfstfoto's trouwens, ik mis de Indian Summer van New York, hoewel wij ook schitterende natuur op onze 'doorstep' hebben. Helaas zit het weer niet altijd mee, het is hier wat grijzer :(.

Suus zei

Ze hadden hier voor vandaag ook zon voorspelt, maar heb hem nog niet gezien.

Wij zijn hier nu begonnen met het eerste seizoen van "Glee" en volgens mij is dat hier ook een hit.

Sally zei

lekker zo'n onverwacht middagje 'vrij'.
Leuke rap over de metro. Zag hem al bij je op FB. Grappig detail; dat ik vanmiddag ook zo liep te hannesen met geld bij de parkeerautomaat. Het rotding accepteerde inderdaad mijn geld ook niet ;-}

Trudy zei

Inderdaad een erg leuke rap, zeker een mooie metro, wij hebben er veel gebruik van gemaakt.
Half 6!!! Pff zeker vroeg! Zijn ze dan in de middag altijd op dezelfde tijd thuis??? En vroeg uit????
Groetjes

Natasja Valentijn zei

Wat een grappig filpmje. Erg herkenbaar!

Petra zei

@Anja - Helaas, Saskia is ook de klos.

@Ellen - Ja, ik kijk (of liever keek, heb het al een tijdje niet meer gezien) Cesar Milan vaak. Dat "kssst" gebruik ook met Cosmo en hij reageert er goed op.

@Margo - Ja, die studies hebben ze al regelmatig aangedragen bij het proberen de high schooltijden te veranderen. Elders is dat gelukt, maar onze county wil er niet aan :(.

@Suus - Het tweede seizoen van Glee begint geloof ik deze week.

@Sally - Ja, dat vond ik ook zo herkenbaar. Net dat ene biljet, dat je hebt, wil hij niet aannemen!

@Trudy - De schooltijden zijn iedere dag hetzelfde, omdat de leerlingen per schoolbus vervoerd moeten worden. Saskia heeft van 7:20 tot 14:20 school, maar de schoolbus komt al om 6:35.

@Natasja - Inderdaad!