Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 18, 2010

Beer in de Shenandoah!

Na een snel uur in de sportschool met een mix van gewichten, stairmaster en crosstrainer haast ik me naar huis. Vandaag hebben Natasja en ik afgesproken om de herfstkleuren in het Shenandoah National Park
te gaan bekijken.

Om een uur of elf komt Natasja hier en we besluiten Cosmo ook mee te nemen. Het is niet zo warm buiten, dat hij niet in de auto kan blijven en in het park kunnen we dan een lekkere wandeling met hem maken. Cosmo vindt het heerlijk in de auto en is een heel rustige reiziger, dus ook voor hem veel leuker, dan de hele dag alleen thuis zitten.

Helaas is de lucht niet zo blauw, als de afgelopen paar dagen. Er is een beetje gesluierde bewolking, maar de zon schijnt er wel doorheen. Via de I-66 rijd ik naar het westen. Onderweg is het al mooi.

Bij exit 13 ga ik de snelweg af, want ik wil Natasja graag het Apple House laten zien. Behalve een restaurant is dit een heel leuk snuisterijen winkeltje met allerlei lokale produkten. We kijken er even rond en ik koop een paar wijnglas houders
, originele cadeautjes voor wijnliefhebbende vriendinnen.

Dan rijden we het historische gedeelte van Front Royal binnen. We parkeren bij het prieeltje in het park en lopen dan Main Street op.

Daily Grind is een gezellig cafe, waar ze ook soep en sandwiches verkopen. Ik bestel de Maryland crab soep en een halve panini met gegrilde groentes, Natasja neemt een kip panini. Het smaakt allemaal heerlijk! Bedankt voor de lunch, Natasja!

Nu zijn we klaar voor het park! Bij de ingang laat ik mijn America The Beautiful pas zien, die ons $15 bespaart. Langzaam rijden we de bergen in, onderweg telkens stoppend bij de uitkijkpunten over de Shenandoah vallei. Langs de weg zien we de mooiste herfstkleuren, maar de vallei is nog niet op zijn hoogtepunt.

Genietend van al het moois rijden we steeds hogerop. Na zo'n zes mijl zien we een tegenligger met knipperlichten aan in de berm staan. Ik zeg tegen Natasja, dat dat vaak betekent, dat er iets te zien is.

En jawel, hoor, vlak langs de weg staat een beer doodgemoedereerd te eten. We krijgen een aantal goede foto's van het dier, voor Cosmo hem doorkrijgt. Die begint keihard te blaffen, dus ik doe gauw mijn raam dicht. Toch hoort de beer hem nog en kijkt verbaasd en ruikend om zich heen. Dan loopt hij heel rustig het struikgewas in. Wij stuiteren natuurlijk van opwinding, dat we hem van zo dichtbij zagen. De tocht kan niet meer stuk!


Wat hoor ik toch?

Een wandeling, die ik vaker heb gemaakt in het park, begint bij mijlpaal 9. Het is een pad dat van de heuvel af naar een waterval(letje) leidt. Dit gaan we ook vandaag met Cosmo lopen. Op het pad zien we nog vrij verse berenpoep ook. Zou dat dezelfde beer geweest zijn?


Mijn model

Het is een prachtige wandeling en bij de waterval is het zo idyllisch! De terugweg is helemaal heuvel op en dus een hele klim. Goede beweging voor ons alle drie!

We rijden verder, regelmatig stoppend voor foto's bij uitkijkpunten. Het is wat heiig, maar dat maakt de heuvels in de verte ook weer mooi vaag. Bij Elkwallow stoppen we even om in het winkeltje rond te neuzen, maar alles is erg duur. Bij de Thornton Gap uitgang verlaten we het park weer.

De route terug naar de I-66, de US-211 is, zeker in de herfst, heel pittoresk. Overal staan standjes met plaatselijke produkten, appels en pompoenen. Bij een heel kleurige in Sperryville stappen we uit om foto's te nemen. Ik koop er ook een bakje Virginiaanse pinda's en een gallon appelcider voor Saskia.


In Warrenton gaan we naar de Pearmund Cellars, een van mijn favoriete wijngaarden bij ons "in de buurt". We proeven enkele van hun wijnen, die, op een paar na, erg lekker zijn. Natasja en ik zijn beiden niet van de heel zoete wijnen, vandaar, dat we die paar niet zo bijzonder vonden. De flessen zijn wel duur, dus we kopen er dit keer geen.

Helaas is het dan alweer tijd om de interstate op te draaien en binnen het halve uur zijn we weer terug bij ons huis. Wat een gezellige en mooie dag was het. Zo wil ik wel vaker een maandag doorbrengen!

Rick heeft een aantal heel enge Halloweenversieringen voor de tuin besteld, die vandaag bezorgd werden. Een ervan is een levensgroot zwart figuur met verschillende kleuren licht onder haar hoed. Het ziet er zo eng uit, dat zelfs Saskia er bang voor is. Binnenkort zal ik een foto van onze tuin in het donker nemen.

Alle foto's van vandaag staan hier.

14 reacties:

Anja zei

Gezellig om samen met Natasja op pad te gaan!

Wauw, wat bijzonder om een beer langs de kant van de weg te zien. Mooi hè die herfstkleuren, een lust voor het oog.

Jeanny zei

Wandel je nu nog wel rustig? Afgelopen zomer waren wij in Canada, maar dan wandel ik toch niet op mijn gemak. Dus hard praten :)
Ook wij zagen een beer, terwijl we in de auto zaten. Ik zat te trillen van enthousiasme.
Wat zijn de kleuren van de bladeren al mooi. Foto's zijn weer schitterend!

Sally zei

Leuk zo'n dagje uit. Voelt altijd net als vakantie vind ik dan. Prachtige fot's ook weer. Maar helemaal op mijn gemak zou ik niet gelopen hebben wetende van die beer.

Suus zei

Hoi,
Ik heb met open mond naar de prachtige foto's gekeken... wauw, wat een prachtig gebied zeg...

En dat allemaal zo dichtbij jullie?

Wat voor soort hond is Cosmo eigenlijk?

Ik ben enorm benieuwd naar jullie Halloweendecoratie

Petr@ zei

Wow, een beer gezien. Gaaf zeg! Lijkt me ook zo geweldig.
Wat maken de herfstkleuren de natuur toch prachtig altijd. Schitterende foto's weer, Petra.

Ik ben benieuwd naar de Halloween versieringen van Rick.

Anoniem zei

Wow petra wat een geluk zeg dat je zomaar een beer tegen het "lijf" loopt... is weer eens wat anders.

Gaaf zeg.

John NY

Nina zei

Hoe stoer, een beer!! En zo dichtbij!

Haha, die Rick, met zijn Halloweenversieringen! Ben benieuwd naar de vrouw met de hoed, kan me er nog niks bij voorstellen... Moest ook erg lachen om de foto die je had gemaakt van een huis in de buurt met 'muizen' op de trap, dat vind ik echt humor.

Vervelend dat je zoveel pijndagen hebt gehad...gelukkig voel je je nu weer wat beter.
Vorige week had ik een patiënt die oa fibromyalgie had, moest dus (eigenlijk: helaas) aan je denken. Niemand kon het woord uitspreken, ik wel...;-)

Annemiek zei

Mooi om een beer te zien. Ik zou het wel griezelig vinden om er dan in de buurt te gaan wandelen.
We vonden hier laatst 100 meter van het huis berenpoep, maar we hebben er nog nooit een gezien in het wild.

Petra zei

Allereerst dank voor je Starbucks tip, ik heb het even opgeschreven...

Gaaf dat jullie een beer zagen! Cosmo zal wel gedacht hebben, leuk speelmaatje, maar hij ruikt toch wat anders.
Kom maar op met de Halloween versiering, we branden van nieuwsgierigheid.

Hilde zei

Waw, wat een ervaring! Heb nog nooit een beer van zo dichtbij gezien!!

Prachtige foto's!

Groetjes,

Bibi zei

Wat een mazzel dat je m van zo dichtbij hebt gezien!
Ik ben benieuwd naar de nieuwe Halloween aanwinst.

Kristel Holsbeek zei

Wat een leuke ervaring...wel grappig dat hij rustig wegwandelt;-)
Weer een zalige dag achter de rug en met leuk gezelschap wat wil je nog meer...hmm vakantiedag...

Ineke zei

Jeetje, dat jullie daar nog durfden te gaan wandelen nadat jullie die beer gezien hadden.

Marion2 zei

O, wat mooi!!! Wat een sfeer, geweldig.