Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 21, 2010

Burke Lake met Kai en Cosmo

Het fijne van dit klimaat is, dat slecht weer meestal niet langer dan een dag duurt. We worden wakker met stralende zon en knalblauwe lucht. Het is nu 's nachts wel koud, maar dat betekent, dat we met open ramen kunnen slapen en de airco niet aan hoeft.

Gisteren heb ik met Kai afgesproken hem om negen uur te wekken. Hij is degene, die net als ik, enorm van de natuur kan genieten, dus we hebben afgesproken naar Burke Lake te gaan. Als het goed is zijn de herfstkleuren al erg mooi langs het meer.

Met Cosmo rijden we naar het park een kwartiertje verderop. De eerste blik op het meer is al adembenemend. Het is vrijwel windstil en de kleuren zijn onvoorstelbaar fel! Natuurlijk werkt mijn fototoestel weer overtijd.


We lopen de bijna acht kilometer rond het weer, genietend van de omgeving. We vinden een paar mooie paddestoelen en zien felblauwe blue jays in de bomen. Cosmo vermaakt zich met het jagen op alle eekhoorns en chipmunks en schildpadjes zonnen op boomstammen in het water. Tussendoor zijn de uitzichten over het meer adembenemend.


Onderweg komen we allerlei vriendelijk groetende mensen tegen. Een man zit op een bankje, dat het meer overziet, en vraagt, of we de bald eagle (zeearend) en osprey (visarend) hebben gezien. Dat hebben we niet, want we liepen de hele tijd met dicht bos boven ons hoofd. De man vertelt, dat hij hier iedere ochtend komt om zijn "arend fix" te krijgen. Deze vogels blijken hier altijd rond te vliegen! Daar ga ik voortaan dus beter op letten.


Na bijna twee uur zijn we terug bij de van. Onderweg hebben Kai en ik een goed gesprek gehad. Het blijkt, dat C. zijn kamergenoot, nog steeds niet happy is daar bij VCU. Hij denkt erover naar een andere school over te stappen.

Kai is daar natuurlijk helemaal niet blij mee, want dan zal hij praktisch alleen overblijven. Ik hoop ook, dat het niet zal gebeuren. C. zal, als hij zelf niet achter vriendschappen aangaat, overal tegen hetzelfde probleem aanlopen. Voor Kai zou dat ook moeilijk zijn, want ze eten iedere avond samen en dan zou hij alleen op zijn kamer achter blijven. Ik druk hem op het hart contact met andere jongens te zoeken, maar hij is bang voor afwijzing en ik kan het niet voor hem doen (helaas).

Thuis nemen we gauw een douche en gaan dan lunch halen. In Vienna is net een nieuw Cornish pasty restaurant geopend. Het wordt gerund door een paar Britse chefs en is in korte tijd enorm populair geworden. Ik herinner me van vele jaren geleden nog de heerlijke Cornish pasties in Cornwall dus ben heel benieuwd. Kai houdt ook wel van dat soort eten, dus is er meteen voor te vinden.

Er staat een flinke rij voor ons bij Pure Pasty Co, als we aankomen, terwijl het al tegen half twee loopt. Helaas zijn de traditionele pasties op, dus ik neem een "Chicken Provencal" (kip, champignons en prei) en Kai een Philly Cheesesteak. Ze verkopen ook wat Britse produkten en Kai is dol op shortbread, dus dat nemen we ook mee.

Eigenlijk wilde ik het daar opeten, maar er blijken geen tafeltjes te zijn. Het is enkel carry out. Dan gaan we maar thuis eten, is ook gezellig. De ophef in de media over dit restaurant is niet voor niets. Ik heb zelden zo'n lekkere pastei gegeten! Nu moet ik wel terug voor de traditionele pasty om te zien of die net is, als in mijn herinnering. Te vaak hier eten zal niet gaan, want daar kan mijn lijn niet tegen!

Het is inmiddels twintig graden, dus ik ga voor het huis in het zonnetje de Margrieten, die ik net van Karin heb gekregen, lezen. Ik probeer Kai ook naar buiten te krijgen, maar die prefereert de X-Box. We hebben voor ons doen ook al veel tijd samen doorgebracht vandaag.

Saskia komt thuis en heeft haar proefwerken gelukkig goed gemaakt. Dan komt zo'n grote broer toch goed van pas. Ik breng haar naar personal training, waar Sharon met haar aan het opdrukken werkt. Op school hebben ze allerlei fitness testen en dat is er een. De personal training is duur, maar ik zie wel resultaten. Saskia's uithoudingsvermogen is al een stuk verbeterd.

Als Rick thuiskomt gaan we naar het restaurant van Kai's keuze: Jaipur. Hij is dol op Indiaas eten. Saskia minder, maar zij bestelt hetzelfde als Kai (kip in tomatensaus) en vindt dat ook wel lekker. Ik neem de Tikka Paneer, gegrilde Indiase cottage cheese met paprika en lekkere sausjes. Rick vindt het een prima keuze, want hij heeft een coupon voor een gratis hoofdgerecht. Het wordt een gezellige maaltijd.

Thuis duiken de mannen de basement in om X-Box te spelen. Zo heeft Rick ook meer contact met Kai, als hij op school is, want dan spelen ze X-Box Live. Ik help Saskia met haar huiswerk en daarna gaat zij meteen naar bed.

Onder druk van Shannon (die het van haar ouders moet) wilde Saskia mee gaan doen met roeien op school, maar daarvoor moet je iedere dag drie uur trainen en iedere zaterdag om half zes 's ochtends op pad voor wedstrijden.

Als het nu altijd al Saskia's droom was geweest in een boot op een rivier te roeien, hadden we die zeker willen vervullen. Maar hier is een meisje, dat na vijf minuten in een kayak op de Potomac er al genoeg van had. De enige reden, dat ze wil roeien, is om goede conditie te krijgen. Die kan ze anders ook opdoen. In het weekend heeft ze, na het vele vroege opstaan door de week, haar slaap heel hard nodig. Ze is meteen overtuigd, als ik onze bezwaren uitspreek, nog een bewijs van weinig echte passie.

De rest van de foto's van vandaag staan hier.

10 reacties:

Anja zei

Gezellig om samen met Kai van de natuur te genieten!!
Mooi al die herfstkleuren. Hopelijk zal C niet van school veranderen, dat zou jammer zijn voor Kai.

Margreet zei

Gezellig, zo samen met Kai. Is toch wel echt belangrijk, denk ik, even 1 op 1 contact. Jammer, dat het sociale aspect op school voor hem niet zo super is, hopen maar dat C. er wel blijft.
Hier hebben ze ook hun slaap hard nodig in het weekend, maar helaas moeten we vaak vroeg op voor Vic's hockey. Wel kan ie heel goed overdag een tuk doen en doet dat soms ook.

Suus zei

Hoi,
ik ben echt enorm jaloers op de natuurgebieden bij jullie, wauw... ik geloof dat ik alleen al voor jullie omgeving een maand ofzo moet uittrekken! Hihi...

Jammer dat C. zo zijn twijfels heeft... ik weet zeker dat Kai zich er doorheen slaat...

En wat Saskia betreft, jullie hebben groot gelijk! Op zijn tijd lekker slapen is goed!!!

Fijn weekend wil ik jullie alvast wensen....

Petr@ zei

Heerlijk, zo'n herfstwandeling. De herfst vind ik toch een mooiste tijd om een boswandeling te maken, met die mooie kleuren.

Fijn dat Kai dat ook leuk vind. Zo hebben jullie de tijd om bij te praten over dingen die spelen in zijn leven.
Jammer dat Charlie het nog steeds niet naar zijn zin heeft op VCU. Het is echter precies wat jij zegt: contacten zal hij op andere scholen ook niet maken zonder er moeite voor te doen en hier heeft hij Kai nog (en andersom natuurlijk). Jammer ook voor Kai dat het niet lukt om contacten te leggen met anderen. Misschien vindt hij t.z.t. een leuk bandje om mee te spelen.

Jee, 3 uur trainen per dag en dan ook nog op zaterdag! Dat zou ik veel te veel vinden voor mijn kinderen, terwijl ze nog op school zijn.

Sally zei

Gezellig zo'n uitje met je zoon in de natuur.
Wat je schrijft over C. is mijn grootste 'angst'. Ook mijn dochter is iemand die niet snel contact maakt en graag op zichzelf is. Ze neemt niet snel inititatief. Is graag thuis en hecht zich gauw aan 1 persoon. Op zich geen probleem als ze er geen behoefte aan heeft maar straks met studeren is het anders. Zeker als wij inhet buitenland wonen en zij dus veel alleen is. Ik hoop dat C toch z'n draai vind en vooral voor Kai zou het leuk zijn als hij blijft.

Annemiek zei

Prachtige foto's!
Ja jullie hebben je slaap ook nodig met dat roeien, want wie gaat haar brengen :)

Bibi zei

hihi maar drie uur per dag trainen is ook wel superveel hoor. En ik hou zelfs van roeien. Ben benieuwd hoelang Shannon het volhoudt want als het ook nog eens niet van jezelf komt en je ouders je dwingen... poeh.

Ineke zei

Leuk zo'n uitstapje met Kai! En wat is het weer genieten van die prachtige herfstkleuren, bij ons valt het dit jaar, tot nu toe, erg tegen.

Petra zei

@Anja - Ik hoop ook heel hard van niet, Kai vindt het duidelijk geen fijn vooruitzicht.

@Margreet - Dat 1 op 1 contact is zeker belangrijk, want anders hebben we maar heel weinig contact. Vic vindt hockey erg leuk, zo te lezen, als Saskia een passie voor roeien had, zouden we het ook doen, maar dat is niet het geval.

@Suus - Als je hier ooit komt, leid ik je graag rond. Jij ook een fijn weekend.

@Petr@ - Ja, de herfst is mooi, maar eigenlijk heb ik liever de lente met zijn bloemen. Toch kan ik ook echt genieten van zo'n uitje als gisteren. Ik zou wel willen, dat ik contacten voor Kai zou kunnen leggen. Het is zo'n leuk joch, als hij eenmaal uit zijn schulp komt.

@Sally - Ik kan me voorstellen, dat je je daar zorgen om maakt. Maar Michou zal ook familie dichtbij hebben, toch? Maar ik herken de zorgen.

@Annemiek - Inderdaad, ha ha! Maar ze gaan meestal met een schoolbus en Shannon gaat het ook doen. Dat was dus niet doorslaggevend, maar wel in mijn gedachten.

@B. - Inderdaad, dat vraag ik me ook af, het is nogal een commitment.

@Ineke - Hier is het onverwachts toch mooi, men zei, dat het door de droogte tegen zou vallen.

Kristel Holsbeek zei

Wat een leuk uitje met Kai...en hij geniet er ook nog van.
Hopelijk blijft C. op school!
Pff drie uur trainen en dan nog eens een wedstrijd tijdens het weekend, groot gelijk heb je als je zegt dat het echt je passie moet zijn;-)